abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9487181
quote:
Op maandag 31 maart 2003 17:02 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Natuurlijk niet, maar laat hen dan gewoon geen commentaar geven, liegen vind ik ongepast.
In het belang van het onderzoek??? Geen problemen mee.
Zo'n heftige leugen is het ook niet, meer een creatieve manier van praten.
pi_9487242
quote:
Op maandag 31 maart 2003 17:04 schreef SCH het volgende:

[..]

In het belang van het onderzoek??? Geen problemen mee.
Zo'n heftige leugen is het ook niet, meer een creatieve manier van praten.

In het belang van het onderzoek "geen commentaar" lijkt me prima.

Bijna een jaar volhouden dat de dader geen verklaring wenst af te leggen (zelfs tegen de naasten van Fortuyn) vind ik niet correct, niet in de zin dat ik vind dat men 'het volk' diende te informeren over deze verklaring, maar omdat het onwaar is en niet netjes.

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_9487305
Laatste boek Pim Fortuyn

Vanaf 1 april 2003 zal het langverwachte, laatste officiële boek van Pim Fortuyn, getiteld A hell of a job, verschijnen. In tegenstelling tot zijn andere boeken zal deze luxe uitgave uitsluitend verkrijgbaar zijn via directe consumentenverkoop en is niet verkrijgbaar via de reguliere (boek)winkels.

In dit kader lanceert Speakers Academy Multimedia een nieuwe unieke verkoopvorm van boeken, beeld- en geluidsdragers middels het nieuwe tv-programma SAMTV.nl.

Vanaf 1 april aanstaande verschijnt SAMTV.nl elke dag op TV bij Via 5 (Net5) tussen 14.30 en 15.00 uur.

Het afgelopen jaar verkocht Speakers Academy Uitgeverij ruim 250.000 boeken van Pim Fortuyn, waarvan alleen al ruim 170.000 exemplaren van De Puinhopen van Acht Jaar Paars, dat daarmee het op twee na best verkochte boek van 2002 werd.

A hell of a job zal hiermee het laatste officiële boek zijn dat van de hand van Pim Fortuyn verschijnt. Dit, als enige geautoriseerde document, van bijna 800 pagina's -met daarin alle 382 verzamelde columns van Pim Fortuyn die verschenen tussen 1994 en 2001- zal de unieke reeks van boeken van Fortuyn completeren.

Tegelijkertijd zal het eerste officiële Pim Fortuyn document op DVD/VHS verschijnen, getiteld; Ik kom eraan, het laatste hoofdstuk van zijn leven. Een hommage aan een staatsman.

Dit document bevat o.a. zijn opkomst en neergang bij Leefbaar Nederland, de presentatie van zijn bestseller De Puinhopen van Acht Jaar Paars in Nieuwspoort, de diverse debatten met de collega-politici en unieke beelden van zijn laatste grote TV interview. Een groot aantal fragmenten van dit interview werd na de dood van Pim Fortuyn niet meer uitgezonden en is nu exclusief verkrijgbaar op deze DVD/VHS.

Het publiek zal het boek, de DVD/VHS en een bijbehorende CD De Inspiratiebronnen van Pim Fortuyn met zijn lievelingsmuziek kunnen verkrijgen via telefonische verkoop en vanaf 1 april ook via de website www.samtv.nl

pi_9487318
quote:
Op maandag 31 maart 2003 17:06 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

In het belang van het onderzoek "geen commentaar" lijkt me prima.
Bijna een jaar volhouden dat de dader geen verklaring wenst af te leggen (zelfs tegen de naasten van Fortuyn) vind ik niet correct, niet in de zin dat ik geïnformeerd diende te worden oid, maar omdat het onwaar is en niet netjes.

Ik vind het logisch.

Snap de zin 'zelfs de naasten van Fortuyn' niet. Die hebben er net zoveel recht op als jij en ik.

pi_9487337
quote:
Op maandag 31 maart 2003 17:09 schreef ilona-scuderia het volgende:
promopraatje
SPAM
pi_9487514
quote:
Op maandag 31 maart 2003 17:10 schreef SCH het volgende:

[..]

SPAM

Als jij dat zo ziet, ik niet...
pi_9487562
quote:
Op maandag 31 maart 2003 17:17 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

Als jij dat zo ziet, ik niet
Het heeft betrekking op de zaak...

Het toont wel aan zijn vrienden over lijken gaan inderdaad. Respectloze en melagomane actie wederom.

Maar het blijft spam.

pi_9488193
In NRC-Handelsblad van 29 Maart schrijft Elsbeth Etty: 'Als de verdachte politieke verklaringen aflegt, maakt dat voor de strafbaarheid geen enkel verschil. En de kritiek op Fortuyn van diens politieke tegenstanders heeft geen enkel verband met de moord. Wie zo'n voor het strafproces totaal irrelevant verband suggereert, legt een zware hypotheek op de toekomst van het vrije woord en het democratische debat.'
Zoveel stelligheid met vertoon van deftige woorden, 't heeft iets adembenemends.
't Is flauw om Etty's verleden als gelovige van de CPN en letterknecht van De Waarheid vanonder de stoeptegels vandaan te toveren prompt als je 't niet met haar eens bent, maar als 'het vrije woord' en 'het democratisch debat' met zoveel aplomb het gelijk van Mevrouw moeten bewijzen, begint mijn eksteroog te zweren.
Zou 't voormalige aanhangers van 'de dictatuur van het proletariaat' en 'het democratisch centralisme' niet sieren als ze andersdenkenden niet meteen bedreigen met 'de toekomst' van het vrije woord en het democratische debat?
Ik heb al eerder op deze site beweerd dat Volkert vrijspraak verdient op grond van het ongeschreven geloofsartikel dat Tirannen-moord een vinger die de trekker overhaalt, rechtvaardigt.
Zou iemand een moordenaar van Hitler willen veroordelen?
Als Volkert's advocaten een lijstje zouden voorlezen bij de Edelachtbaren waarin ze de uitspraken tijdens verkiezingstijd van Melkert (PVDA), Eenhoorn (VVD) en De Graaf (D'66) - 'Op een morgen word je wakker en Le Pen is aan de macht', 'Mussolini', 'Ik wil niet veel zeggen, maar Anne Frank zat hier niet ver vandaan ondergedoken' - onder elkaar zetten om het gelijk van hun cliënt's overwegingen op 6 Mei aan te tonen, kan geen rechter ontkennen dat wat Volkert deed, precies dat was wat een beetje progressieve vriend van de mensheid op dat moment behoorde te doen.
Fortuyn's moordenaar deed op de eerste procesdag niet anders dan verklaren dat in zijn optiek de Goddelijke Kale een gevaar was voor 'de zwakkeren in de samenleving', precies zoals Melkert, Eenhoorn en De Graaf bedoelden en suggereerden, zonder natuurlijk letterlijk een prijs op het hoofd van de neer te schieten tegenstander te zetten.
Volkert verdient een lintje.
Roeit het Fascisme de wereld uit met wortel en tak, te beginnen onder eigen dak!
Eigen volk eerst.
De D'66-suggestie dat met een Fortuyn aan de macht de treinen weer veewagons vol mensen zouden vervoeren en de laarzen weer zuiden doen marcheren, is zó getikt en kwaadaardig dat je hem alleen bij politieke criminelen zou verwachten; maar het Congres van D'66 applaudisseerde en stampvoette enthousiast na deze inderdaad wel bijzonder doortastende vergelijking. Dus wie ben ik om de naar eigen zeggen fatsoenlijkste partij van Nederland geen oproep tot moord te gunnen?
Er is alle reden om te verdedigen dat Volkert gedaan heeft waartoe De Graaf hem smaakvol dansend op het lijk van een vermoord meisje, opriep. Wie wil weten hoe fel de hetze was die tegen Fortuyn gevoerd werd, herleze voor de aardigheid nog 'ns het hoofdartikel dat ongelukkigerwijs op 6 Mei in Etty's kwaliteitscourant verscheen.
In de maanden die aan de moord vooraf gingen, werd Fortuyn voortdurend als dé belichaming van het Kwaad omschreven, opdat gewone burgers toch vooral doordrongen zouden raken van de gapende afgrond die hen wachtte in geval professor zijn voorspelde winst in macht zou mogen omzetten. In dat klimaat staat allicht een Volkert op. Hoe kan 't dat ik-zei-de-gek twee maanden voor 6 Mei me al afvroeg op deze site wanneer Fortuyn zou worden neergeschoten?
Mevrouw Etty zal mij toch geen profetische gaven toedichten?
Je zag 't aankomen. In dat verband is 't aardig om uit de mond van de moordenaar zelf te mogen vernemen dat bewaking van Fortuyn hem zou hebben weerhouden. Die verklaring aan de rechter-commissaris is tot nu toe geheim gehouden, meldde De Telegraaf. Etty, met haar hooggestemde woorden over 'het democratische debat' en 'het vrije woord', rept hier niet over, en dat begrijp ik wel, want een uitgelokte politieke moord is nu eenmaal niet zo deftig.
Volkert gaf op die eerste procesdag de doofpotcommissie Van den Haak een trap na, net als aan Klaas de Vries (PVDA), de schrijftafelmoordenaar op Binnenlandse Zaken die Pim bewaking onthield en zich later zou verdedigen met de historische woorden: 'De Heer Fortuyn zou ons waarschuwen als hij bedreigd werd.'
Rechtse ketters zijn nu eenmaal vogelvrij in Nederland, vooral als ze een bedreiging vormen voor de gevestigde orde. Er is dus alle reden om te blijven zeggen dat de moord op Fortuyn de wens verhoorde van diegenen die hem afschilderden als een toekomstige tiran. Er is dus alle reden om 'de kritiek'- in Mevrouw's woorden - die Fortuyn's tegenstanders op hem uitten als zeer relevant te zien voor het proces. En ik blijf volhouden dat Volkert - met dank aan de Melkerts en de De Graafen - vrijgesproken dient te worden.
De rechtstaat van Elsbeth Etty is niet de mijne.

Theo van Gogh ( www.theovangogh.nl )

De gore waarheid...

pi_9488511
quote:
Op maandag 31 maart 2003 13:16 schreef BdR het volgende:

[..]

Dan was het kabinet waarschijnlijk veel eerder al gevallen, maar ja dat zullen we nu dus nooit zeker weten. Die moord heeft juist het tegenover gestelde effect gehad (meer en fellere LPF aanhang) dan wat hij dacht te 'bereiken'.

Je sig onder je naam klopt inderdaad. De LPF stond op veel meer zetels voordat Fortuyn werd vermoord.
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_9489049
Wil je alsjeblieft die rotzooi van Theo van Gogh bij je houden
  maandag 31 maart 2003 @ 18:41:21 #111
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_9489086
quote:
Op maandag 31 maart 2003 18:39 schreef SCH het volgende:
Past het weer niet in het straatje van meneer?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_9489087
quote:
Op maandag 31 maart 2003 18:09 schreef Metal_Mart het volgende:
De LPF stond op veel meer zetels voordat Fortuyn werd vermoord.
Sorry maar dat klopt niet.
pi_9489108
quote:
Op maandag 31 maart 2003 18:41 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Past het weer niet in het straatje van meneer?

Ach, om nou dit Forum met die Polinco-troep te bevuilen.
  maandag 31 maart 2003 @ 18:46:09 #114
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_9489174
quote:
Op maandag 31 maart 2003 18:42 schreef SCH het volgende:
Beetje hysterisch, niet?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_9489201
quote:
Op maandag 31 maart 2003 18:46 schreef Kaalhei het volgende: Beetje hysterisch, niet?
Dit gaat de flame kant op. Svp niet jennen, heren. En graag on topic reageren.
quote:
PBC: Volkert heeft gedragsstoornis 31-03-2003

Volkert van der Graaf heeft een obsessieve compulsieve gedragsstoornis. Dat verklaarden psycholoog Jacob Oudejans en psychiater Antoine de Kom van het Pieter Baan Centrum (PBC) in de zwaar beveiligde rechtszaal in Osdorp. De stoornis heeft volgens de twee niets te maken met de moord op Pim Fortuyn. Oudejans en De Kom konden niet zeggen of Van der Graaf zijn misdaad in de toekomst zou kunnen herhalen.

De gedragsstoornis uit zich onder andere in een gebrek aan zelfvertrouwen. Ook heeft Van der Graaf de neiging zich vast te bijten in zijn werk en kropt hij dingen op. Oudejans en De Kom die als ervaringsdeskundigen het evaluatierapport van het PBC toelichtten, noemden Van der Graaf star. Daarnaast kwam uit het observatieverslag naar voren dat Van der Graaf hoogbegaafd is. Hij is ook nieuwsgierig, waardoor af en toe flinke discussies met onderzoekers ontstonden, zo stelden beide deskundigen.

Volkert zei vandaag tijdens de verhoren dat het hem spijt voor zijn vrouw en kind. "Op dat moment dacht ik dat het middel het doel zou rechtvaardigen, maar nu twijfel ik daar aan." Van der Graaf had niets over zijn plan verteld aan zijn vriendin Petra. 'Ik wilde Petra er niet mee belasten en wist vantevoren niet echt of ik het ook daadwerkelijk zou gaan doen."

http://www.nieuws.nl/news/NEWS/article.php?cat_id=4&article_id=6806

[Dit bericht is gewijzigd door rroloff op 31-03-2003 18:52]

maandag 31 maart 2003 @ 18:50:28 #116
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_9489243
quote:
Op maandag 31 maart 2003 18:48 schreef rroloff het volgende:
Wederom een goede column van Theo
pi_9489261
quote:
Op maandag 31 maart 2003 18:50 schreef Kaalhei het volgende:
Wederom een goede column van Theo [afbeelding]
Wat vind je er goed aan - het hangt van de drogredeneringen en beledigingen aan elkaar. Geen enkel argument helaas
Wie nou nog komt met opnieuw dat gedemoniseer van Melkert e.a. - die is toch wel erg hardnekkig en gefrustreerd. Als er maar 1 verkeerd woord over Fortuyn valt, zitten ze in de hoogste boom maar ze schoppen zelf nog steeds als wildemannen om zich heen. Op zijn minst inconsequent.

[Dit bericht is gewijzigd door SCH op 31-03-2003 18:56]

pi_9489272
quote:
Op maandag 31 maart 2003 18:48 schreef rroloff het volgende:

[..]

Laat ons nou effe. Het zijn de laatste dagen dat we elkaar om die dooie pieper in de haren kunnen vliegen.
  maandag 31 maart 2003 @ 18:55:48 #119
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_9489350
quote:
Op maandag 31 maart 2003 18:52 schreef SCH het volgende:
Laat ons nou effe. Het zijn de laatste dagen dat we elkaar om die dooie pieper in de haren kunnen vliegen.
Ik weet dat je moeder je niet opgevoed heeft, maar je zou iig kunnen proberen een beetje respect te tonen.
pi_9489399
quote:
Op maandag 31 maart 2003 18:55 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Ik weet dat je moeder je niet opgevoed heeft, maar je zou iig kunnen proberen een beetje respect te tonen.

Dan had hij zelf het goede voorbeeld maar moeten geven. Hij heeft de toon gezet.

Hoe kan ik respect tonen als ik het niet heb. Het spijt me. Voor in-en -in slechte mensen kan ik geen greintje respect opbrengen.

maandag 31 maart 2003 @ 18:59:21 #121
16715 Mylene
*schatje*
pi_9489426
quote:
Op maandag 31 maart 2003 18:39 schreef SCH het volgende:
Jezus, zeik niet zo.
pi_9489448
quote:
Op maandag 31 maart 2003 18:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Weet je wat ik nu zo grappig vind... jij bent minstens zo vilein als Fortuyn was (jij overtreft hem met gemak), alleen daar waar Fortuyn het altijd liet vergezellen van humor, ontbreekt het jou daar volledig aan.. en dat steekt je, volgens mij, zo je best als jij doet om enkel en alleen het negatieve van de man te willen zien, je laat geen kans onbenut, het laat je niet los.

Vreemd dat iemand die je zo minachtte je zo bezig blijft houden, zelfs na zijn dood.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 31 maart 2003 @ 19:01:00 #123
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_9489457
quote:
Op maandag 31 maart 2003 18:58 schreef SCH het volgende:
Dan had hij zelf het goede voorbeeld maar moeten geven. Hij heeft de toon gezet.

Hoe kan ik respect tonen als ik het niet heb. Het spijt me. Voor in-en -in slechte mensen kan ik geen greintje respect opbrengen.

Nuff said......Wat kom je hier eik doen, mensen opnaaien en leuke grapjes posten? Leuke jongen bij jij Ik heb nog fatsoenlijke post van jou gezien in de "Zaak Fortuyn"-Topics...alleen maar zuigen
  maandag 31 maart 2003 @ 19:01:54 #124
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_9489474
quote:
Op maandag 31 maart 2003 19:00 schreef milagro het volgende:
Vreemd dat iemand die je zo minachtte je zo bezig blijft houden, zelfs na zijn dood.
Zal wel sexuele frustratie zijn.....
pi_9489504
quote:
Op maandag 31 maart 2003 19:00 schreef milagro het volgende:

[..]

Weet je wat ik nu zo grappig vind... jij bent minstens zo vilein als Fortuyn was (jij overtreft hem met gemak), alleen daar waar Fortuyn het altijd liet vergezellen van humor, ontbreekt het jou daar volledig aan.. en dat steekt je, volgens mij, zo je best als jij doet om enkel en alleen het negatieve van de man te willen zien, je laat geen kans onbenut, het laat je niet los.

Vergelijk me maar niet met Fortuyn, dat houdt bij de stoeprand al op. Vind je dat zo vreemd dat hij me blijft bezighouden? Je doet net alsof ik daar bijzonder in ben. Er zijn zoveel mensen bij wie zijn manier van optreden kwaad bloed heeft gezet en de manier waarop hij de omgang tussen bevolkingsgroepen heeft bezoedeld, vergeet ik inderdaad niet snel. Het kost langer dat weer goed te maken dan dat hij nodig had de negatieve spiraal in werking te zetten. Bovendien ben ik me echt rot geschrokken van het volk, dat blind en massaal achter hem aanliep en blijkbaar vol rancune en intolerantie zit. Dat laat me niet los nee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')