quote:Haha leuk hè, volgens mij stap je echt met suizende oren uit de auto na de race...
Op vrijdag 28 maart 2003 20:13 schreef Rtm het volgende:
(als je (nog steeds) niet weet welk geluid ik bedoel > bekijk dat filmpje maar, 7 minuten lang die herrie, dan weet je het wel)
quote:Dat komt omdat dit een giga doorontwikkelde BMW is in tegenstelling tot de wat normalere Porsches en Marcossen. Kost zo rond de 500000 euro ! Perfect uitgewogen/gebalanceert e.d. Hij kan gewoon veel harder door de bochten dan de rest van het deelnemersveld. Op vermogen moet hij het wel afleggen tegen de Porka's en de Marcossjes hoor. Deze bewuste BMW is overigens van een Italiaans team geweest, weet even niet meer welke..
Op vrijdag 28 maart 2003 20:45 schreef Two_Tribes het volgende:
Sjezus, wat een tering herrie in die BMW. Maar dat ding is wel retsnel. Hij laat Marcossen en Porsche achter zich alsof het brommobielen zijn
quote:euhhhmm, ja, dacht het niet, de vertanding van de achteruit is recht, daarom maakt ie zo'n herrie, die van de versnellingen vooruit zijn schuin, daarom zo stil.
Op vrijdag 28 maart 2003 19:30 schreef bluebellyfluff het volgende:
Komt omdat het tandwiel voor achteruit kleiner is en dus meer omwentelingen maakt en dus meer geluid, vooruit zijn er meerdere tandwielen oplopend van klein naar groot. Als je 80 in zn 1 gaat rijden krijg je ook een jankerig geluid toch
Het geluid van een formule 1, sterker nog iedere echte raceauto, heeft ook vooruit een rechte vertanding, daarom zijn die dingen ook zo moeilijk in hun eerste versnelling te krijgen. als ze eenmaal lopen is het geen probleem, een beetje vastberaden in de versnelling duwen en er schakelt niets beter dan dat (behalve DSG van VW)!
BTW, ik heb dezelfde racehandschoenen van OMP als die flippo in die Beemer
[Dit bericht is gewijzigd door jogie op 28-03-2003 21:08]
quote:Ah, een kenner!
Op vrijdag 28 maart 2003 20:59 schreef Takumi het volgende:[..]
Dat komt omdat dit een giga doorontwikkelde BMW is in tegenstelling tot de wat normalere Porsches en Marcossen. Kost zo rond de 500000 euro ! Perfect uitgewogen/gebalanceert e.d. Hij kan gewoon veel harder door de bochten dan de rest van het deelnemersveld. Op vermogen moet hij het wel afleggen tegen de Porka's en de Marcossjes hoor. Deze bewuste BMW is overigens van een Italiaans team geweest, weet even niet meer welke..
quote:Je uitleg klopt wel. Het filmpje ook aan het begin, echter voor de duidelijkheid: verderop hoor je niet het echte geluid maar de trillingen in de geluidsapparatuur die zo krijsen. Je moet dus niet denken dat het geluid van het hele filmpje hetgene is wat wordt bedoeld. Alleen tot de eerste bocht.
Op vrijdag 28 maart 2003 19:52 schreef Svensson het volgende:
Het tandwiel van de achteruitversnelling heeft een rechte vertanding (straight-cut) tegenover schuine vertanding van de vooruitversnellingen. Die rechte vertanding is wat het gierende, jankende geluid veroorzaakt.
Auto's met een raceversnellingsbak hebben vaak ook straight-cut tandwielen voor alle vooruitversnellingen en maken dus constant tijdens het rijden dat geluid. Het voordeel van die rechte vertanding is dat het grotere krachten aankan en vaak sneller schakelen toelaat. Nadeel is natuurlijk het geluid, de grootste reden dat het niet op straatauto's wordt toegepast.Ik heb hier een filmpje van een BMW STW tourwagen op Assen, moet je maar eens horen, het geluid van de versnellingsbak is echt oorverdovend!
quote:Ik denk toch niet dat het simpelweg de trillingen in de geluidapparatuur zijn... Luister maar, het gierende geluid loopt precies samen met het gasgeven. Bij gasgeven is het te horen, bij gas los niet. En de hoogte van de toon is snelheidsafhankelijk, hoe hoger de snelheid hoe hoger de toon.
Op vrijdag 28 maart 2003 22:22 schreef Streetracer het volgende:[..]
Je uitleg klopt wel. Het filmpje ook aan het begin, echter voor de duidelijkheid: verderop hoor je niet het echte geluid maar de trillingen in de geluidsapparatuur die zo krijsen. Je moet dus niet denken dat het geluid van het hele filmpje hetgene is wat wordt bedoeld. Alleen tot de eerste bocht.
quote:Ja vooral de voorwielen hebben 'n behoorlijk negatief camber, dat scheelt ook weer een hoop in je rondentijden onder 't motto "Alle kleine beetjes helpen".
Op zaterdag 29 maart 2003 11:30 schreef Ultimora het volgende:
[afbeelding]hoezo camber en caster
quote:vooral die normale straat-BMW die hij bij 5:53 inhaalt is
Op vrijdag 28 maart 2003 19:52 schreef Svensson het volgende:
[..]
quote:Ik denk alleen dat het minder gezond is om 80 in je 1 te rijden dan om 10 in z'n achteruit te rijden
Op vrijdag 28 maart 2003 19:30 schreef bluebellyfluff het volgende:
Komt omdat het tandwiel voor achteruit kleiner is en dus meer omwentelingen maakt en dus meer geluid, vooruit zijn er meerdere tandwielen oplopend van klein naar groot. Als je 80 in zn 1 gaat rijden krijg je ook een jankerig geluid toch
quote:Is een racebak, ongesynchroniseerd, een zogenaamde DOK-BOX, sequentieel schakelen, en rechte vertanding.
Op vrijdag 28 maart 2003 19:52 schreef Svensson het volgende:
Het tandwiel van de achteruitversnelling heeft een rechte vertanding (straight-cut) tegenover schuine vertanding van de vooruitversnellingen. Die rechte vertanding is wat het gierende, jankende geluid veroorzaakt.
Auto's met een raceversnellingsbak hebben vaak ook straight-cut tandwielen voor alle vooruitversnellingen en maken dus constant tijdens het rijden dat geluid. Het voordeel van die rechte vertanding is dat het grotere krachten aankan en vaak sneller schakelen toelaat. Nadeel is natuurlijk het geluid, de grootste reden dat het niet op straatauto's wordt toegepast.Ik heb hier een filmpje van een BMW STW tourwagen op Assen, moet je maar eens horen, het geluid van de versnellingsbak is echt oorverdovend!
quote:Dog-box bedoel je waarschijnlijk...
Op zaterdag 29 maart 2003 17:22 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Is een racebak, ongesynchroniseerd, een zogenaamde DOK-BOX, sequentieel schakelen, en rechte vertanding.
Maarre, waarom geven sommigen mensen nog steeds het antwoord (wat allang op pagina 1 is gegeven)? Willen ze een beetje slim lijken
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 22:27 schreef Smurf het volgende:
haha, toppie, ik wist het dus ook niet
Maarre, waarom geven sommigen mensen nog steeds het antwoord (wat allang op pagina 1 is gegeven)? Willen ze een beetje slim lijken
[Dit bericht is gewijzigd door dolce op 30-03-2003 12:29]
quote:Misschien reed je toevallig over een kat heen?
Op zondag 30 maart 2003 12:20 schreef dolce het volgende:
En waarom hoor ik dat jankende geluid als ik in een Pontiac Firebird achteruit rijd?
quote:Is dat een handgeschakelde bak?
Op zondag 30 maart 2003 12:20 schreef dolce het volgende:
En waarom hoor ik dat jankende geluid niet als ik in een Pontiac Firebird achteruit rijd?
quote:Dat dacht ik dus ook, daarom vroeg ik het ook :p (no offence).
Op zondag 30 maart 2003 20:14 schreef _VoiD_ het volgende:
Nee, das een automaat gok ik.. meeste amerikanen zijn dat namelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |