abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 maart 2003 @ 20:21:47 #26
31611 Svensson
floeperdefloep :-þ
pi_9438210
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 20:13 schreef Rtm het volgende:
(als je (nog steeds) niet weet welk geluid ik bedoel > bekijk dat filmpje maar, 7 minuten lang die herrie, dan weet je het wel )
Haha leuk hè, volgens mij stap je echt met suizende oren uit de auto na de race...
You must have big rats, if you need Hattori Hanzo's steel...
pi_9438685
Sjezus, wat een tering herrie in die BMW. Maar dat ding is wel retsnel. Hij laat Marcossen en Porsche achter zich alsof het brommobielen zijn
pi_9438978
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 20:45 schreef Two_Tribes het volgende:
Sjezus, wat een tering herrie in die BMW. Maar dat ding is wel retsnel. Hij laat Marcossen en Porsche achter zich alsof het brommobielen zijn
Dat komt omdat dit een giga doorontwikkelde BMW is in tegenstelling tot de wat normalere Porsches en Marcossen. Kost zo rond de 500000 euro ! Perfect uitgewogen/gebalanceert e.d. Hij kan gewoon veel harder door de bochten dan de rest van het deelnemersveld. Op vermogen moet hij het wel afleggen tegen de Porka's en de Marcossjes hoor. Deze bewuste BMW is overigens van een Italiaans team geweest, weet even niet meer welke..
pi_9439020
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 19:30 schreef bluebellyfluff het volgende:
Komt omdat het tandwiel voor achteruit kleiner is en dus meer omwentelingen maakt en dus meer geluid, vooruit zijn er meerdere tandwielen oplopend van klein naar groot. Als je 80 in zn 1 gaat rijden krijg je ook een jankerig geluid toch
euhhhmm, ja, dacht het niet, de vertanding van de achteruit is recht, daarom maakt ie zo'n herrie, die van de versnellingen vooruit zijn schuin, daarom zo stil.

Het geluid van een formule 1, sterker nog iedere echte raceauto, heeft ook vooruit een rechte vertanding, daarom zijn die dingen ook zo moeilijk in hun eerste versnelling te krijgen. als ze eenmaal lopen is het geen probleem, een beetje vastberaden in de versnelling duwen en er schakelt niets beter dan dat (behalve DSG van VW)!

BTW, ik heb dezelfde racehandschoenen van OMP als die flippo in die Beemer

[Dit bericht is gewijzigd door jogie op 28-03-2003 21:08]

"When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."
  vrijdag 28 maart 2003 @ 21:16:37 #30
31611 Svensson
pi_9439301
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 20:59 schreef Takumi het volgende:

[..]

Dat komt omdat dit een giga doorontwikkelde BMW is in tegenstelling tot de wat normalere Porsches en Marcossen. Kost zo rond de 500000 euro ! Perfect uitgewogen/gebalanceert e.d. Hij kan gewoon veel harder door de bochten dan de rest van het deelnemersveld. Op vermogen moet hij het wel afleggen tegen de Porka's en de Marcossjes hoor. Deze bewuste BMW is overigens van een Italiaans team geweest, weet even niet meer welke..

Ah, een kenner!
De BMW 320i E36 STW is inderdaad tot perfectie uitgebalanceerd. Gewicht van de auto is perfect verdeeld over de vier wielen, onder andere door dingen zoals accu en startmotor op een andere plek te plaatsen, dus op elk wiel rust hetzelfde gewicht. Deze auto heeft daardoor de hoogste bochtensnelheid van het hele deelnemersveld.
Hij is bereden door Gianni Morbidelli in Italië.

vrijdag 28 maart 2003 @ 22:22:12 #31
30848 Streetracer
Speed is Life!
pi_9440861
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 19:52 schreef Svensson het volgende:
Het tandwiel van de achteruitversnelling heeft een rechte vertanding (straight-cut) tegenover schuine vertanding van de vooruitversnellingen. Die rechte vertanding is wat het gierende, jankende geluid veroorzaakt.
Auto's met een raceversnellingsbak hebben vaak ook straight-cut tandwielen voor alle vooruitversnellingen en maken dus constant tijdens het rijden dat geluid. Het voordeel van die rechte vertanding is dat het grotere krachten aankan en vaak sneller schakelen toelaat. Nadeel is natuurlijk het geluid, de grootste reden dat het niet op straatauto's wordt toegepast.

Ik heb hier een filmpje van een BMW STW tourwagen op Assen, moet je maar eens horen, het geluid van de versnellingsbak is echt oorverdovend!

BMW STW op Assen (20 Mb)

Je uitleg klopt wel. Het filmpje ook aan het begin, echter voor de duidelijkheid: verderop hoor je niet het echte geluid maar de trillingen in de geluidsapparatuur die zo krijsen. Je moet dus niet denken dat het geluid van het hele filmpje hetgene is wat wordt bedoeld. Alleen tot de eerste bocht.
Signature:
Max. 4 regels
  vrijdag 28 maart 2003 @ 22:41:56 #32
31611 Svensson
pi_9441391
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 22:22 schreef Streetracer het volgende:

[..]

Je uitleg klopt wel. Het filmpje ook aan het begin, echter voor de duidelijkheid: verderop hoor je niet het echte geluid maar de trillingen in de geluidsapparatuur die zo krijsen. Je moet dus niet denken dat het geluid van het hele filmpje hetgene is wat wordt bedoeld. Alleen tot de eerste bocht.

Ik denk toch niet dat het simpelweg de trillingen in de geluidapparatuur zijn... Luister maar, het gierende geluid loopt precies samen met het gasgeven. Bij gasgeven is het te horen, bij gas los niet. En de hoogte van de toon is snelheidsafhankelijk, hoe hoger de snelheid hoe hoger de toon.
Oké, het geluid zal vervormd zijn weergegeven en wat harder dan in het echt maar i.m.o. is het toch echt puur de transmissie die je steeds hoort...
pi_9447081

hoezo camber en caster

2825cc Single Turbo Beast
  zaterdag 29 maart 2003 @ 12:28:13 #34
31611 Svensson
pi_9447904
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 11:30 schreef Ultimora het volgende:
[afbeelding]

hoezo camber en caster

Ja vooral de voorwielen hebben 'n behoorlijk negatief camber, dat scheelt ook weer een hoop in je rondentijden onder 't motto "Alle kleine beetjes helpen".
pi_9448569
quote:
[..]

BMW STW op Assen (20 Mb)

vooral die normale straat-BMW die hij bij 5:53 inhaalt is
now get busy! am i paranoid? YES you're paranoid!
  zaterdag 29 maart 2003 @ 13:21:51 #36
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_9448682
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 19:30 schreef bluebellyfluff het volgende:
Komt omdat het tandwiel voor achteruit kleiner is en dus meer omwentelingen maakt en dus meer geluid, vooruit zijn er meerdere tandwielen oplopend van klein naar groot. Als je 80 in zn 1 gaat rijden krijg je ook een jankerig geluid toch
Ik denk alleen dat het minder gezond is om 80 in je 1 te rijden dan om 10 in z'n achteruit te rijden
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_9451746
De achteruit is een rechte vertanding van de tandwielen en ongesynchroniseerd, de versnellingen vooruit zijn met schuine vertanding, en gesynchroniseerd, is een stuk stiller, daar komt het door.
  zaterdag 29 maart 2003 @ 17:20:42 #38
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_9451807
Goh das nou iets waar ik nonu geen last mee heb met een cvt'tje, kmoet trouwens wel nog een keer uitproberen hoe hard ie eigenlijk achteruit wil 340 roeleert
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_9451833
quote:
Het tandwiel van de achteruitversnelling heeft een rechte vertanding (straight-cut) tegenover schuine vertanding van de vooruitversnellingen. Die rechte vertanding is wat het gierende, jankende geluid veroorzaakt.
Auto's met een raceversnellingsbak hebben vaak ook straight-cut tandwielen voor alle vooruitversnellingen en maken dus constant tijdens het rijden dat geluid. Het voordeel van die rechte vertanding is dat het grotere krachten aankan en vaak sneller schakelen toelaat. Nadeel is natuurlijk het geluid, de grootste reden dat het niet op straatauto's wordt toegepast.

Ik heb hier een filmpje van een BMW STW tourwagen op Assen, moet je maar eens horen, het geluid van de versnellingsbak is echt oorverdovend!

BMW STW op Assen (20 Mb)

Is een racebak, ongesynchroniseerd, een zogenaamde DOK-BOX, sequentieel schakelen, en rechte vertanding.
pi_9452156
Ik verwachtte eigenlijk een geluidje van een achteruitrijdende auto dat je kon downloaden.....een idee misschien?
  zaterdag 29 maart 2003 @ 21:02:39 #41
31611 Svensson
pi_9455243
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 17:22 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Is een racebak, ongesynchroniseerd, een zogenaamde DOK-BOX, sequentieel schakelen, en rechte vertanding.

Dog-box bedoel je waarschijnlijk...
pi_9456509
haha, toppie, ik wist het dus ook niet

Maarre, waarom geven sommigen mensen nog steeds het antwoord (wat allang op pagina 1 is gegeven)? Willen ze een beetje slim lijken

pi_9458428
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 22:27 schreef Smurf het volgende:
haha, toppie, ik wist het dus ook niet

Maarre, waarom geven sommigen mensen nog steeds het antwoord (wat allang op pagina 1 is gegeven)? Willen ze een beetje slim lijken

Weet ik niet, misschien omdat ze niet weten dát er al antwoord is gegeven...? Wat is gewoonlijk om te doen in een topic als het antwoord al gegeven is op de vraag die de topicstarter (ik dus) stelde?
Moet ik mijn eerste post editten en verwijzen naar de antwoord-post?
pi_9461560
En waarom hoor ik dat jankende geluid niet als ik in een Pontiac Firebird achteruit rijd?

[Dit bericht is gewijzigd door dolce op 30-03-2003 12:29]

zondag 30 maart 2003 @ 12:22:28 #45
31611 Svensson
pi_9461590
quote:
Op zondag 30 maart 2003 12:20 schreef dolce het volgende:
En waarom hoor ik dat jankende geluid als ik in een Pontiac Firebird achteruit rijd?
Misschien reed je toevallig over een kat heen?
  zondag 30 maart 2003 @ 20:10:17 #46
41915 Eul
Greetings Eul
pi_9469778
quote:
Op zondag 30 maart 2003 12:20 schreef dolce het volgende:
En waarom hoor ik dat jankende geluid niet als ik in een Pontiac Firebird achteruit rijd?
Is dat een handgeschakelde bak?
pi_9469913
Nee, das een automaat gok ik.. meeste amerikanen zijn dat namelijk.
  zondag 30 maart 2003 @ 21:04:23 #48
41915 Eul
Greetings Eul
pi_9471241
quote:
Op zondag 30 maart 2003 20:14 schreef _VoiD_ het volgende:
Nee, das een automaat gok ik.. meeste amerikanen zijn dat namelijk.
Dat dacht ik dus ook, daarom vroeg ik het ook :p (no offence).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')