quote:Ik heb net met 25% korting 2 kaartjes gekocht voor de Efteling bij de Appie!
Vorig deel [Centraal] peuter en kleuter topicDreumesjes:
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Nausicaa
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
27 juni 2001: Timo, zoon van Stout
19 augustus 2001: Nick, zoon van SmilingPeter
* 29 september 2001: Duco Yannik, zoon van No Nick & Kozzmic
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
22 November 2001: Kay, zoon van dice
5 december 2001 : Esther Paula, dochter van Dinus
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
24 december 2001: Jack, zoon van Jacksmama
12 februari 2002: Iris Lani Patricia, dochter van Gaoxing
1 maart 2002: Suzanne, dochter van SignOTheTimes
28 Maart 2002 - Xanne, dochter van TheGhost en vriendinPeutertjes & Kleutertjes & Kindertjes:
14 april 1996: Chaves, zoon van Logican
28 juni 1996: Chelsea, dochter van Angelic1
9 maart 1998: Isabel, dochter van Rosie
17 maart 1998 : Wouter, zoon van Spuuglokje
28 september 1998: Justine, dochter van Summertime
20 maart 1999: Britt en Romée, dochters van CarOnline
13 mei 1999: René, dochter van moussy
16 september 1999: Caitlin, dochter van Angelic1
13 oktober 1999: Merijn, zoon van Stout
26 november 1999: Anouk, dochter van berney
30 december 1999: Sabine, dochter van Summertime
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
30 juli 2000: Damien, zoon van Angel22
13 augustus 2000: Jim Remo, zoon van Knuffie
22 augustus 2000: Rutger, zoon van Rosie
2 september 2000: Jasper, zoon van coolbabe
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
10 maart 2001 : Annabel, dochter van Mees
11 maart 2001: Damon, zoon van Lily
23 maart 2001 : Sven, zoon van beertje_
Mijn moeder belde zonnet op, zei ze: had je al gehoord van Rob wat Anouk gezegd had.
Ikke nee niets gehoord.
Anouk had tegen d'r gezegd: oma ga je mee buiten in de zon, ja hoor zegt mijn moeder.
Dus hun naar buiten en daar hebben ze een rommelhokje(zo'n zaans groen houten tuinhuisje, wat in Drachten staat ja).
Zegt Anouk tegen mijn moeder: Wát een rommel. .
.
.
[Dit bericht is gewijzigd door berney op 28-03-2003 19:17]
quote:Doet eens een tipje van de sluier oplichten, hoe kom ik aan zulke kaartjes? Ik kom nooit bij appie
Op vrijdag 28 maart 2003 19:04 schreef Lois het volgende:[..]
Ik heb net met 25% korting 2 kaartjes gekocht voor de Efteling bij de Appie!
Wij gaan deze zomer naar de efteling(jeroen heeft daar leren loslopen dus wie weet is het wat voor Eefje
)
al gevonden op de site
http://www.ah.nl/nieuws.jsp?id=177702&trg=nieuws.ahticketservice_eftelingspaaractie
ik kom noooooooit aan 35 euro bij Appie, haal er alleen aanbiedingen eens per week
Ik maak er geen punt van hoor, eten. Wil hij geen warm eten, dan niet. Op het cb zeiden 'ze': hou het vooral gezellig aan tafel. En dat doen we. Alleen die keer dat ik foto's gemaakt had, liep het dus meteen fout. Twee happen (hoewel het die naam niet eens mocht hebben), en direct daarna koek eisen. Meestal gaat Jorden wel van tafel als hij niet wil eten, maar nu dus niet. Hij zette het gewoon op een brullen. Toen ben ik dus maar foto's gaan maken. Uiteindelijk heeft het hele festijn een minuut of tien geduurd, toen was de aandacht afgeleid en heb ik Jorden in bad gestopt. Vandaar!
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 19:18 schreef NordCore het volgende:
Wtf heeft kozzmic een kind?
...en nog eentje van bijna 9 trouwens...
Damien slaapt trouwens ook als een roosje tegenwoordig moussy.
Overdag moet ik hem echt wakker maken na drie uur slaap terwijl hij vorige week misschien maar een half uurtje sliep.
Of het ermee te maken heeft dat ie nu in een groot bed ligt weet ik niet maar het lijkt als ik het zo hoor wel in de lucht te zitten.
* voorjaarsmoeheid oppert?????
quote:Dat viel mij ook op. Voordat ik naar die voedingsavond was geweest schepte ik altijd heel veel op voor de meiden; 2 hele aardappels, 2 lepels groente, een heel stuk vlees. Ik was echt verbaasd toen ik hoorde dat ze maar een kwart van een hamburgertje ofzo hoeven te eten... Nogal logisch dat ze nooit hun bord leeg aten
Op vrijdag 28 maart 2003 22:05 schreef Nausicaa het volgende:
Bedankt Angelic1 voor je informatie over eten! Wat hebben ze eigenlijk weinig warm eten nodig, he?
quote:Wat zal je dáár trots op zijn.
Op vrijdag 28 maart 2003 23:27 schreef Kozzmic het volgende:[..]
...en nog eentje van bijna 9 trouwens...
(alle ouders zijn trots natuurlijk).
Wij hebben gisteravond een doodmoe kindje op bed gelegd en na ongeveer 2 uur slaap kregen we een zeehondje terug. Ze blaft als een hondje, ze is ontstellend benauwd, koorts, en compleet hees. Zo zielig.
Ze is de hele nacht al aan het spoken, langer dan een uur achter elkaar slapen is er niet bij, het is meer hoesten, huilen, nog meer hoesten, nog meer huilen etc.....
Dit kan haast niet van de BMR prik zijn, hoewel de vlekjes op haar benen daar juist wel weer van kunnen zijn.
Sneu
O Lois, het gebeurde vandaag weer hoor, en heel bijzonder (ik denk toch dat ze gaan trouwen later ):
We zijn aan het verhuizen, dus ik zeg tegen Jorden: we gaan straks naar een ander huis, hè? Zegt Jorden meteen: Uffa!
Uffa = Eva
quote:Mijn schoonmoeder vertelde dat Arjan (K3) toen hij naar de kleuterschool ging, regelmatig 's middags thuisbleef, omdat hij dan sliep (Daan heeft dat vele slapen niet van een vreemde
Op vrijdag 28 maart 2003 17:40 schreef moussy het volgende:
René heeft al weer een middag liggen meurenIk snap er niks van.... dat gaat nog wat worden als ze dit houdt en naar de kleuterschool moet
Lang verhaal:
Eva heeft de hele dag amper geslapen en heeft eigenlijk alleen maar gehoest, gehuild en gehangen. Vanavond steeg de koorts, begon ze weer zo hees te blaffen en greep ze steeds naar haar oortje. Toen ze om 8 uur, na 2 uur vruchteloos proberen nog steeds niet sliep hebben we de huisartsendienst (dat zit hier in het ziekenhuis) gebeld. We mochten komen om half 9. De dienstdoende huisarts sprak van een superinfectie, een vreselijk ziek kindje, vermoedde longonsteking en durfde het niet alleen af. Op datzelfde moment brak haar oor open en kwam er allemaal bloederig vocht uit.
We zijn doorverwezen naar de eerste hulp en de dienstdoende kinderarts is van huis afgehaald. Daar hebben we ruim een half uur op moeten wachten maar zijn ondertussen geweldig opgevangen door het personeel van de EH. Die hadden het heel rustig voor een zaterdagavond want er was voetbal op tv en dan was het tot de wedstrijd afgelopen zou zijn altijd rustig.
Alle tijd dus om met ons een praatje te maken.
Affijn onze kinderarts kwam, die kende Eva nog wel. Hij luisterde naar haar longen, heeft haar oren onderzocht en zei gelijk: "we hebben haar weleens zieker gezien hoor, ze vecht nog tegen me dus het zal wel meevallen".
Het was geen longontsteking thank god maar idd Pseudokroep! (net wat wij ook al dachten vannacht na het naslaan van het grote peuterziektenboek)
Het oorgebeuren is op kweek gezet en Eva heeft een hele hoge dosis steroiden gekregen. Dat is bij astmakindjes met kroep nodig en idd het helpt geweldig. Ze mocht mee naar huis met de waarschuwing dat het nog wel een paar nachten "klote" zou zijn, aldus de kinderarts maar dat het niet gevaarlijk was. Mocht het niet gaan, erger worden of als we het niet meer vertrouwen mogen we gelijk de kinderafdeling bellen en hoeven we niet meer naar de huisartsenpost.
Wat waren en zijn wij opgelucht, ze mocht weer mee naar huis!
De oorzaak ligt wel bij de gevolgde antibioticakuur, die heeft haar weerstand verzwakt en de BMR injectie heeft ook zeker grote invloed gehad op haar vattelijkheid voor dit virus.
Thuis gekomen net hebben we de steroiden gegeven en ze knapte gelijk op. Ze ligt nu lekker te slapen, ze was echt uitgeput van alle belevenissen en alle enge dokters en onderzoekjes.
Laten we hopen op een relatief rustige nacht, we "slapen" iig een stuk rustiger nu we bevestiging hebben dat het allemaal niet zo erg is.
We snapten gelijk ook waarom de Ventolin zo weinig hielp, dat heeft nl. geen zin bij kroep alleen zagen wij het aan voor astmapiepen ipv het zwellen van haar bovenste luchtwegen.
Wel beter worden hoor! Maandag wil tante E.T. je gewoon als je vrolijke zelf ff zien
*strengkijkt*
Onvoorstelbaar hoe je kunt genieten van een vredig slapend kindje.
Toen ik vanmiddag op mijn tandvlees het zoveelste rondje om de tafel liep met een huilend, hoestend kindje zag ik het nog erg somber in.
Maar na een geweldige huilbui (soms moet je gewoon even meehuilen) van ons allebei, en dit doktersbezoekje kan je er weer helemaal tegen.
* Lois kruipt ook onder de wol en gaat lekker slapen*
Mag Eva eigenlijk een beetje stomen bij de douche? Dat kregen wij mee als tip om de luchtpijp weer wat open te krijgen. Bij René deden we het toen het echt heel erg was met easy breath van natusan. Dat deden we dan in het badje dat in de douchekabine stond en daar zette we de hete douche op en maar sproeien en maar stomen.... pfft ieder uur zaten we zo saampies op de wc-pot in de badkamer.... Ik weet eigenlijk niet of je dat soort producten wel mag gebruiken met een kindje met astma... iig héél véél beterschap voor het kleine mokkeltje
Mous, douchen, buiten lopen in de mist en zelfs dat kruidenspul helpt allemaal niet bij Eva, het werkt eerder tegen omdat het een astma aanval kan opwekken. Normaliter heeft ze al veel meer last met mistige nachten, en bevochtigen van de slaapkamerlucht mag ook al niet.
Vandaar dus de steroiden.
Slimme kinderarts hebben wij hoor, wij zijn zo blij met hem. Hij houdt gewoon overal rekening mee en denkt overal aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |