abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 28 maart 2003 @ 15:13:24 #1
25090 SqueaK
"Pis nooit tegen de wind
pi_9432308
Op de VI site gelezen
---------------------------------------------------------------
Koejoe overtroeft Van Nistelrooy en Makaay

Ruud van Nistelrooy maakte dit seizoen 32 treffers voor Manchester United, Roy Makaay scoorde 30 keer voor Deportivo La Coruņa, maar de succesvolste Nederlandse spits in Europa is een in Nederland onbekende aanvaller die in Oostenrijk furore maakt: Samuel Koejoe.
Sammy Koejoe, die in Nederland onder meer voor de amateurs van DWS en DWV speelde, scoorde voor de Oostenrijkse Regionalligaclub SPG Wattens/Wacker dit seizoen in ieder duel dat hij speelde. In twintig officiële wedstrijden maakte de 28-jarige liefst 34 doelpunten. 'De vijftig lonkt, maar ik ben tevreden met veertig', weet de productieve aanvaller.

De spits speelt met SPG Wattens/Wacker (de voortzetting van de failliete regerende landskampioen FC Tirol Innsbrück) in de derde klasse. Vorige week was Koejoe er verantwoordelijk voor dat zijn club als enige Regionalliga-club de kwartfinale van de nationale beker bereikte. SPG Wattens klopte FC Lustenau met 5-3 en Koejoe scoorde drie keer. In de kwartfinale wacht SV Salzburg, een ex-club van de spits.

'We kunnen zomaar de finale halen. Aangezien Austria Wien Champions League zal gaan spelen, behoort Europees voetbal tot de mogelijkheden. Dat zou geweldig zijn, maar promotie naar de Tweede Bundesliga is belangrijker.'

De club die wegens financieel wanbeleid werd teruggezet naar het derde niveau wil snel terugkeren. 'Als we promoveren doen we volgend jaar weer mee om promotie, dat weet ik zeker. We winnen nu in oefenwedstrijden en in de beker al van clubs uit de Tweede Bundesliga. Binnen twee, drie jaar kunnen we een rol van betekenis spelen op het hoogste niveau. Ik wil daar graag aan meewerken. Het is leuk om iets op te bouwen vanaf het nulpunt.'

Koejoe droomde altijd hardop van een mooie carričre als trefzekere spits in Europa. De ambities zijn er nog wel, maar het absolute moeten is er niet meer. 'Ik weet dat ik goed ben, anders maak ik er geen 34. Ik hoef niet per sé meer weg. Wat moet ik bijvoorbeeld bij Rapid Wien? Iets meer verdienen dan hier? Ik ga niet meer weg om het geld. Een miljonair zonder vrienden is ook niet gelukkig.'

'Natuurlijk zijn er geīnteresseerde ploegen als je zo veel scoort als ik, maar ik heb tegen mijn zaakwaarnemer en tegen de club gezegd dat ze aanbiedingen achter moeten houden. Ik ben gelukkig, heb de zin in het voetbal na wat tegenvallende avonturen hervonden en dat is me veel waard. Alleen als we niet promoveren, ben ik weg. Dat staat ook in mijn contract.'

Voorlopig is Koejoe de man van de doelpunten en dus populair. 'Kinderen willen met me op de foto, ik kan niet meer ongestoord over straat. Soms denk ik dat dit het noodlot is. Ik moest eerst die tegenslagen overwinnen om dit te mogen meemaken.'

pi_9432678
Nou en .........
Doei
  vrijdag 28 maart 2003 @ 15:32:40 #3
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_9432826
Er zijn elders in de niet-hoogste divisies vast wel spelers te vinden die nog meer en frequenter scoren.

maar toch leuk voor Tirol dat ze weer eens positief in het nieuws komen

pi_9432877
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 15:26 schreef Raging_Bull het volgende:
Nou en .........
Wat een nuttige reactie... 't is toch een leuk bericht!
Fijn voor zo'n jongen om ook eens aandacht te krijgen.. net als ooit Jerrel Hasselbaink, of recenter Mark de Vries... hoorde je anders ook nooit over!
  vrijdag 28 maart 2003 @ 15:39:49 #5
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_9433011
Prachtig om te lezen dat er nog spelers zijn die niet alleen voor geld voetballen en het nog echt voor hun plezier doen.
A.M.A.B
pi_9433174
Sammy Koejoe kreeg in Engeland geen voet aan de grond, maar is in Oostenrijk blijkbaar wel een vedette. Dat biedt perspectief voor minder dan gemiddelde HCE-spitsen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 28 maart 2003 @ 16:10:34 #7
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_9433741
Misschien wat voor Ajax volgend seizoen
  vrijdag 28 maart 2003 @ 17:42:14 #8
25090 SqueaK
"Pis nooit tegen de wind
pi_9435605
ik vond het ook wel een aardig bericht....

miischien iets voor in de HCE in de toekomst ???

  vrijdag 28 maart 2003 @ 17:45:41 #9
9105 CAZZO
Povera vaffanculo
pi_9435649
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 17:42 schreef SqueaK het volgende:
ik vond het ook wel een aardig bericht....

miischien iets voor in de HCE in de toekomst ???


twente zal hem binnenkort wel contracteren
ze hebben goeie ervaring met topscorers uit de lagere divisies in oostenrijk
May the seed of your loins be fruitfull in the belly of your woman
  vrijdag 28 maart 2003 @ 19:20:58 #10
30919 mitt
Michael Corleone
pi_9437035
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 17:45 schreef CAZZO het volgende:

[..]

twente zal hem binnenkort wel contracteren
ze hebben goeie ervaring met topscorers uit de lagere divisies in oostenrijk


je bent me voor.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  vrijdag 28 maart 2003 @ 19:45:33 #11
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_9437556
Er schijnt concrete Nederlandse belangstelling te zijn voor Koejoe (wat een rot-naam is dat eigenlijk ).
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_9451040
In de Gouden Gids kan ie leuk mee... Dit is geen nieuwe Hasselbaink hoor.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 29 maart 2003 @ 17:01:17 #13
30919 mitt
Michael Corleone
pi_9451509
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 16:28 schreef methodmich het volgende:
In de Gouden Gids kan ie leuk mee... Dit is geen nieuwe Hasselbaink hoor.
Laten we het ook maar niet hopen.

Hij is ook al 28 he.

Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_10420474
Heeft er inmiddels al 40 inliggen.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_10420540
Mij lukt het ook als ik bij de F-1 ga meespelen om er 100 in te leggen..
pi_10420560
op naar de 50
  woensdag 14 mei 2003 @ 12:30:55 #17
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_10420563
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 12:26 schreef zjroentje het volgende:
Heeft er inmiddels al 40 inliggen.
Das best veel. .
-
pi_10421522
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 12:30 schreef BobRooney het volgende:
op naar de 50
Hij heeft nog 4 wedstrijden.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_10422263
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 15:39 schreef Cart_man het volgende:
Prachtig om te lezen dat er nog spelers zijn die niet alleen voor geld voetballen en het nog echt voor hun plezier doen.
En gewoon voor de eer van hun club, hij had immers ook gewoon de club kunnen verlaten na de terugzetting.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammā, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_10422430
Van Nistelrooy heeft er 44 gemaakt en als je ziet in wat voor competities (Premier League, Champions League, FA Cup, etc) dan stelt dit natuurlijk, in verhouding tot Van Nistelrooy's aantal, niets voor.
pi_10422448
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 13:42 schreef Qi het volgende:
Van Nistelrooy heeft er 44 gemaakt en als je ziet in wat voor competities (Premier League, Champions League, FA Cup, etc) dan stelt dit natuurlijk, in verhouding tot Van Nistelrooy's aantal, niets voor.
Dit aantal is alleen in de competitie.
Dan blijft de teller van Ruud op 25 hangen.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_10422835
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 13:43 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Dit aantal is alleen in de competitie.
Dan blijft de teller van Ruud op 25 hangen.


Dat dacht ik eerste ook, maar uit het bericht blijkt dat dit aantal uit alle wedstrijden die hij heeft gespeeld is voortgekomen. Kijk maar:
quote:
Ruud van Nistelrooy maakte dit seizoen 32 treffers voor Manchester United, Roy Makaay scoorde 30 keer voor Deportivo La Coruņa, maar de succesvolste Nederlandse spits in Europa is een in Nederland onbekende aanvaller die in Oostenrijk furore maakt: Samuel Koejoe.
Sammy Koejoe, die in Nederland onder meer voor de amateurs van DWS en DWV speelde, scoorde voor de Oostenrijkse Regionalligaclub SPG Wattens/Wacker dit seizoen in ieder duel dat hij speelde. In twintig officiële wedstrijden maakte de 28-jarige liefst 34 doelpunten. 'De vijftig lonkt, maar ik ben tevreden met veertig', weet de productieve aanvaller.
pi_10422887
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 13:56 schreef Qi het volgende:

[..]

Dat dacht ik eerste ook, maar uit het bericht blijkt dat dit aantal uit alle wedstrijden die hij heeft gespeeld is voortgekomen. Kijk maar:
[..]


Dat bericht is van 28 maart.

Dit is het nieuwe bericht: http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=49207/sc=45c188

While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_10422985
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 13:58 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Dat bericht is van 28 maart.

Dit is het nieuwe bericht: http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=49207/sc=45c188


Uit dit nieuwe bericht blijkt niet dat het alleen competitiedoelpunten zijn, uit het eerste bericht wel.
pi_10423025
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 14:01 schreef Qi het volgende:

[..]

Uit dit nieuwe bericht blijkt niet dat het alleen competitiedoelpunten zijn, uit het eerste bericht wel.


CL doelpunten zitten er in ieder geval niet bij.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')