Vrouwen en games, je kent het wel, je krijgt een realtie en meteen wordt er vreemd naar je hobby gekeken. Vrouwen geven niks om games, toch? Niet dus, steeds meer vrouwen gamen. Niet zo fanatiek als mannen, maar ze doen het wel.
Het idee van dit topic kwam na aanleiding van een artikel in het tijdschrift Edge van deze maand. Het ging over vrouwelijke gamers. Schijnbaar bestaat nu zon 54% van alle gamers uit vrouwen(!), en verwacht wordt dat dit aantal in de toekomst (mede door games op mobiele telefoons verder zal toenemen). Overigens is hierbij ook gekeken naar flash games die op internet te vinden zijn.
Conclusies die getrokken werden zijn dat vrouwen vooral van sociale games houden (The Sims), makkelijk op te pakken puzzelgames (flash games, Super Monkey Ball, Puzzle Bobble) en games met sterke vrouwelijke karakters (Resident Evil, Final Fantasy). Sexsisme viert op internet nog hoogtij, vooral op MMORPG waar veel vrouwen zich als mannen voordoen.
Nu lijkt het me wel leuk als vrouwelijke gamers hier op Fok! (of de partners van vrouwelijke gamers) eens aangeven hoe vaak zij spelen, op welke systemen ze dit doen en welke games zij leuk vinden om te spelen en welke juist niet.
Dit topic is trouwens niet bedoeld voor reacties als "hey, jij hebt tieten en houd van games, wil je met me trouwen?"
Ik zal de aftrap geven.
Vrouw (21 jaar).
Systemen: PC (internet), SNES, GC en PS2.
Ik heb nu bijna 3 jaar iets met mijn vriendin. Ze is zeker geen hard-core gamer, maar als ze niks beters te doen heeft (lezen, TV-kijken, strijken ) vind ze het wel leuk om een spelletje te spellen. Maar als ze een game speelt doet ze het wel fanatiek, ze moet en zal de hoogste score halen of mij verslaan.
Favoriete games:
Heeft een hekel aan:
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 28-03-2003 12:15]
Myst (1 t/m oneindig)
Atlantis en nog meer van die puzzelgames
Mario (SNES) of via emulator
Ik heb haar ook wel eens laten counterstriken, maar dat was niet zo'n succes, ze schrikt zich rot van iedere tegenstander.
Ik hou ook van de 'ouderwetse' adventures als Broken Sword en verder speel ik Golden Sun op de Gameboy Advanced
En nee: ik doe me niet voor als een man. Waarom zou ik?
[Dit bericht is gewijzigd door Pavane op 28-03-2003 12:10]
Maar als ze alleen aan het gamen is, dan zijn het vaak wat rustigere spellen, zoals online flash dingetjes...
ow, ze is 23.
Echt fanatiek kan ik haar niet noemen, maar SimCity 4 vindt ze erg leuk, evenals Emperor: Rise of the Middle Kingdom en The Sims. De lol is er echter wel gauw van af; na 2 á 3 weken intensief spelen kijkt ze niet meer naar de desbetreffende game om.
FPS (b.v. Soldier of Fortune) vindt ze eng, RPG (b.v. Icewind Dale) doet ze zelf niet maar ze kan zich wel voorstellen wat ik er leuk aan vind, en RTS (b.v. Warcraft III) vindt ze leuk om naar te kijken maar het gaat net ff te snel voor haar.
Samenvattend denk ik dat mijn lief van typische meisjesgames houdt. Ze bouwt liever virtueel iets op dan dat ze het vernietigt. Een hardcore gamer is ze niet, het is meer iets voor af en toe.
Maar al met al ben ik niet ontevreden. Ik ben al blij dat ze mijn hobby niet stom of kinderachtig vindt, en zelfs bereid is om serieus te kijken of het iets voor haar is.
quote:Liever iets opbouwen dan stukmaken.
Op vrijdag 28 maart 2003 12:15 schreef N-web het volgende:
Maar wat hebben die spellen dan wat de vrouwen blijkbaar trekt...?
Maar zouw het leuk vinden als me volgende girl wat meer van gamen houw dan me ex, wat minder gezeur als ik game.
Al kon me ex aventoe ook verslaafd achter me gamecube zitten haha lolzz
quote:En dat is dus een veronderstelling en veralgemenisering die nergens op gebaseerd is en een vooroordeel
Op vrijdag 28 maart 2003 12:16 schreef Legion_ het volgende:
Vrouwen spelen vaak simpele dingen tetris online gratis flashgames enzo, zolang ze maar niet te veel moeten nadenken ,laat staan snel nadenken dus kwa games zijn jongens toch wat slimmer zie dus niet zo snel een vrouw mij verslaan met cc generals hehe lolzz.
Unreal en aanverwanten vind ik niets aan.
Ik heb haar een keer C&C laten zien, maar dat ging zo:
Ik: Kijk en dan bouw je een basis
Zij: Wat zijn dat dan
Ik: Tankjes
Zij: Waarom zien ze er dan niet uit als tankjes
Ik: *zucht*
Ik heb het toen opgegeven.
Nu speelt ze nog: Catan, Gex 1 en 2.
quote:hahahaha, dacht jij dat?
Op vrijdag 28 maart 2003 12:16 schreef Legion_ het volgende:
Vrouwen spelen vaak simpele dingen tetris online gratis flashgames enzo, zolang ze maar niet te veel moeten nadenken ,laat staan snel nadenken dus kwa games zijn jongens toch wat slimmer zie dus niet zo snel een vrouw mij verslaan met cc generals hehe lolzz.
Verder speelde ze vroeger ook weleens UT, Starcraft en Counter-Strike.
Al met al een zeldzaamheid dus
quote:Je bedoelt dat je het goed hebt getroffen met je vriendin denk ik, want het gaat er in dit topic nou juist om dat het dus heel niet zo'n zeldzaamheid meer is dat vrouwen games spelen hehehe
Op vrijdag 28 maart 2003 12:46 schreef The_Great_Cornholio het volgende:
quote:Jou vriendin speelde monkey island???
Op vrijdag 28 maart 2003 12:46 schreef The_Great_Cornholio het volgende:
Mijne is 21, en speelt al sinds ze klein was pc-spellen (Police Quest, Larry, Monkey Island). Uiteraard speelt ze sinds ze mij kent ook console games, zoals Banjo-Kazooie, The Sims en de laatste tijd is ze zowat verslaafd aan Final Fantasy IX.
Verder speelde ze vroeger ook weleens UT, Starcraft en Counter-Strike.
verder speel ik Need for speed, RCT, ik heb een x box
speel ook wel simcity en zoo tycoon, age of mythologies.. en vind het helemaal niet erg om een middagje naast me vriendje te zitten en te kijken hoe hij C&C Generals speelt
geloof mijn vriendje is soms wel blij dat ik ook zo pc verslaafd ben
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |