abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9428053
Vrouwen en Games

Vrouwen en games, je kent het wel, je krijgt een realtie en meteen wordt er vreemd naar je hobby gekeken. Vrouwen geven niks om games, toch? Niet dus, steeds meer vrouwen gamen. Niet zo fanatiek als mannen, maar ze doen het wel.

Het idee van dit topic kwam na aanleiding van een artikel in het tijdschrift Edge van deze maand. Het ging over vrouwelijke gamers. Schijnbaar bestaat nu zon 54% van alle gamers uit vrouwen(!), en verwacht wordt dat dit aantal in de toekomst (mede door games op mobiele telefoons verder zal toenemen). Overigens is hierbij ook gekeken naar flash games die op internet te vinden zijn.

Conclusies die getrokken werden zijn dat vrouwen vooral van sociale games houden (The Sims), makkelijk op te pakken puzzelgames (flash games, Super Monkey Ball, Puzzle Bobble) en games met sterke vrouwelijke karakters (Resident Evil, Final Fantasy). Sexsisme viert op internet nog hoogtij, vooral op MMORPG waar veel vrouwen zich als mannen voordoen.

Nu lijkt het me wel leuk als vrouwelijke gamers hier op Fok! (of de partners van vrouwelijke gamers) eens aangeven hoe vaak zij spelen, op welke systemen ze dit doen en welke games zij leuk vinden om te spelen en welke juist niet.

Dit topic is trouwens niet bedoeld voor reacties als "hey, jij hebt tieten en houd van games, wil je met me trouwen?"

Ik zal de aftrap geven.

Vrouw (21 jaar).

Systemen: PC (internet), SNES, GC en PS2.

Ik heb nu bijna 3 jaar iets met mijn vriendin. Ze is zeker geen hard-core gamer, maar als ze niks beters te doen heeft (lezen, TV-kijken, strijken ) vind ze het wel leuk om een spelletje te spellen. Maar als ze een game speelt doet ze het wel fanatiek, ze moet en zal de hoogste score halen of mij verslaan.

Favoriete games:

• Flash games op Internet.
  • Super Mario Kart op de SNES.
  • Super Monkey Ball (GC).
  • Platform games als Jak and Dexter, Super Mario, Donkey Kong Country.
  • Rollercoaster Tycoon.
  • Heeft een hekel aan:

• Elke game met geweld (dus bloed, wapens, vechten).
  • FPS.
  • Spellen met de ingewikkelde bediening of handleiding.
  • [Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 28-03-2003 12:15]

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      vrijdag 28 maart 2003 @ 12:04:03 #2
    49656 Maxxride62
    Go Smoke A Dick!
    pi_9428091
    mijn vriendin is echt super verslaafd aan tony hawk pro skater 3
    Image is Nothing Style is EVERYTHING!
      vrijdag 28 maart 2003 @ 12:05:55 #3
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_9428125
    Mijn vriendin speelt graag Mario Kart 64 , Mario Party , Tekken TT en met mij natuurlijk
    Ik ben inmiddels overleden
      vrijdag 28 maart 2003 @ 12:08:13 #4
    6766 logray
    Catch you on the flip side
    pi_9428170
    Mijn vriendin doet af en toe computergames als ze er de tijd voor kan vinden. De spelletjes op haar lijstje zijn:

Myst (1 t/m oneindig)
    Atlantis en nog meer van die puzzelgames
    Mario (SNES) of via emulator

Ik heb haar ook wel eens laten counterstriken, maar dat was niet zo'n succes, ze schrikt zich rot van iedere tegenstander.

Meso-ICT. Computerhulp, -installatie en onderhoud in Hoorn e.o.
    Bezoek http://www.meso-ict.nl voor meer informatie.
    pi_9428202
    Ik ben vrouw, 35 en een MMORPG-fan. Dat doe ik op de PC () en ben vrij famatiek kan ik wel stellen.

Ik hou ook van de 'ouderwetse' adventures als Broken Sword en verder speel ik Golden Sun op de Gameboy Advanced

En nee: ik doe me niet voor als een man. Waarom zou ik?

[Dit bericht is gewijzigd door Pavane op 28-03-2003 12:10]

Pink Dot
    pi_9428217
    Mijn vriendin vindt het ook wel leuk om een spelletje mee te spelen... dit weekend heerlijk een potje lannen, met wat vrienden, en zij doet mee hoor... UT2K3, RS3: RavenShiel, BF1942...

Maar als ze alleen aan het gamen is, dan zijn het vaak wat rustigere spellen, zoals online flash dingetjes...

ow, ze is 23.

pi_9428224
    Mijn ex was echt helemaal gek van spellen als The Sims of Rollercoaster Tycoon....
    Ik hoor ook van meer meiden/vrouwen dat ze zulke spellen leuk vinden.
    Spellen met geweld (fps, c&c-genre) vinden ze meestal niks.
    Hoewel ik ook steeds meer vrouwen zie counterstriken
    -_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
      vrijdag 28 maart 2003 @ 12:13:52 #8
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_9428269
    Mijn lief is 28 jaar. Heeft op de C64 van haar broertje wel eens gespeeld, maar daarna jaren niet meer. Totdat ze mij leerde kennen.
    Ik heb haar kennis laten maken met enkele van mijn favorieten, waarvan ze sommige uiteraard leuker vindt dan andere.

Echt fanatiek kan ik haar niet noemen, maar SimCity 4 vindt ze erg leuk, evenals Emperor: Rise of the Middle Kingdom en The Sims. De lol is er echter wel gauw van af; na 2 á 3 weken intensief spelen kijkt ze niet meer naar de desbetreffende game om.
    FPS (b.v. Soldier of Fortune) vindt ze eng, RPG (b.v. Icewind Dale) doet ze zelf niet maar ze kan zich wel voorstellen wat ik er leuk aan vind, en RTS (b.v. Warcraft III) vindt ze leuk om naar te kijken maar het gaat net ff te snel voor haar.

Samenvattend denk ik dat mijn lief van typische meisjesgames houdt. Ze bouwt liever virtueel iets op dan dat ze het vernietigt. Een hardcore gamer is ze niet, het is meer iets voor af en toe.
    Maar al met al ben ik niet ontevreden. Ik ben al blij dat ze mijn hobby niet stom of kinderachtig vindt, en zelfs bereid is om serieus te kijken of het iets voor haar is.

pi_9428287
    JA idd wat denk je van Rollercoaster tycoon... heheh Maar wat hebben die spellen dan wat de vrouwen blijkbaar trekt...?
    Hatseflats
      vrijdag 28 maart 2003 @ 12:15:37 #10
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_9428291
    quote:
    Op vrijdag 28 maart 2003 12:15 schreef N-web het volgende:
    Maar wat hebben die spellen dan wat de vrouwen blijkbaar trekt...?
    Liever iets opbouwen dan stukmaken.
    Denk ik.
      vrijdag 28 maart 2003 @ 12:15:49 #11
    26467 raphidae
    ...antichrist...
    pi_9428294
    Mijn vriendin speelt wel Unreal Tournament, de ouwe en 2003.
    GENERATION 9: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.
    محمّد هو خنزي | "All that we are is the result of what we have thought." [Buddha] | http://ra.phid.ae/
      vrijdag 28 maart 2003 @ 12:16:18 #12
    51775 Legion_
    Check t-mind.nl
    pi_9428308
    Vrouwen spelen vaak simpele dingen tetris online gratis flashgames enzo, zolang ze maar niet te veel moeten nadenken ,laat staan snel nadenken dus kwa games zijn jongens toch wat slimmer zie dus niet zo snel een vrouw mij verslaan met cc generals hehe lolzz.

Maar zouw het leuk vinden als me volgende girl wat meer van gamen houw dan me ex, wat minder gezeur als ik game.

Al kon me ex aventoe ook verslaafd achter me gamecube zitten haha lolzz

[url=http://www.t-mind.nl/forum]My mind is twisted[/url] [img]http://www.danasoft.com/vipersig.jpg[/img]
    pi_9428344
    quote:
    Op vrijdag 28 maart 2003 12:16 schreef Legion_ het volgende:
    Vrouwen spelen vaak simpele dingen tetris online gratis flashgames enzo, zolang ze maar niet te veel moeten nadenken ,laat staan snel nadenken dus kwa games zijn jongens toch wat slimmer zie dus niet zo snel een vrouw mij verslaan met cc generals hehe lolzz.
    En dat is dus een veronderstelling en veralgemenisering die nergens op gebaseerd is en een vooroordeel .
    Pink Dot
    pi_9428355
    Pc
    Ik ben een vrouw en doe starcraft, warcraft stronghold, c&c generals en tiberian sun online.
    Een potje schaken of hartenjagen online vind ik ook wel leuk.
    Sims en zoo tycoon vind ik leuk en af en toe een shooter zoals max payne of mohaa tussendoor.

Unreal en aanverwanten vind ik niets aan.

pi_9428359
    quote:
    lolzz
    * Ril
      vrijdag 28 maart 2003 @ 12:24:32 #16
    10793 DainBramage
    Voor de dorst
    pi_9428471
    Hmmm.....Mijn vriendin is 22 en speeld graag Delta Force of een soort gelijk spel.

Ik heb haar een keer C&C laten zien, maar dat ging zo:

Ik: Kijk en dan bouw je een basis
    Zij: Wat zijn dat dan
    Ik: Tankjes
    Zij: Waarom zien ze er dan niet uit als tankjes
    Ik: *zucht*

Ik heb het toen opgegeven.

Nu speelt ze nog: Catan, Gex 1 en 2.

:: Wookie, wookie, wookie :: <a href="http://Masselink.net" rel="nofollow" target="_blank">Koffie en meer...</a> ::
    pi_9428548
    quote:
    hahahaha, dacht jij dat?
      vrijdag 28 maart 2003 @ 12:28:44 #18
    41885 kless
    morgen? waarom niet overmorgen
    pi_9428552
    het lijkt wel alsof alleen de wat oudere jonge dames het interesant vinden
    Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
    iGEM
    pi_9428654
    Mijn vriendin (20) die mag graag Crash Team Racing, Final Fantasy 9, Atlantis, The Sims, Rollercoaster Tycoon, AoE en Unreal Tournament spelen.
    pi_9428702
    Bij ons is het omgekeerd.
    Ik ben 24 en in het bezit van sega 8 bit/sega 16 bit/ NES/ playstation one. Vroeger speelde ik vrij veel spellen, maar nu steeds minder.
    Mijn favorieten zijn spyro en mario. Op de pc vind ik nadenkspellen wel leuk. Ik heb een hekel aan alles met vechten en bloed hoewel ik medal of honor wel weer een goed spel vind.
    Mijn vriend speelde nooit spellen, maar nu vindt hij het wel leuk af en toe.
      vrijdag 28 maart 2003 @ 12:45:29 #21
    45460 Pearly
    Mi Na Pritpangi
    pi_9428867
    ik vind aqua energizer wel gaaf spel! ...
    Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
    pi_9428892
    Mijne is 21, en speelt al sinds ze klein was pc-spellen (Police Quest, Larry, Monkey Island). Uiteraard speelt ze sinds ze mij kent ook console games , zoals Banjo-Kazooie, The Sims en de laatste tijd is ze zowat verslaafd aan Final Fantasy IX.

Verder speelde ze vroeger ook weleens UT, Starcraft en Counter-Strike.

Al met al een zeldzaamheid dus

pi_9428954
    quote:
    Op vrijdag 28 maart 2003 12:46 schreef The_Great_Cornholio het volgende:
    Je bedoelt dat je het goed hebt getroffen met je vriendin denk ik, want het gaat er in dit topic nou juist om dat het dus heel niet zo'n zeldzaamheid meer is dat vrouwen games spelen hehehe .
    Pink Dot
    pi_9429061
    quote:
    Op vrijdag 28 maart 2003 12:46 schreef The_Great_Cornholio het volgende:
    Mijne is 21, en speelt al sinds ze klein was pc-spellen (Police Quest, Larry, Monkey Island). Uiteraard speelt ze sinds ze mij kent ook console games , zoals Banjo-Kazooie, The Sims en de laatste tijd is ze zowat verslaafd aan Final Fantasy IX.

Verder speelde ze vroeger ook weleens UT, Starcraft en Counter-Strike.

Jou vriendin speelde monkey island??? Waar vindt je zo iemand?
    pi_9429153
    ik ben zelf een meisje en best wel verslaafd aan gamen hoor
    speelde vaak tactical ops met mijn vriend, hij zit in een clan en ik speelde er ook wel es.. okee is wel jammer dat je dan als enige meid bent maar ja...

verder speel ik Need for speed, RCT, ik heb een x box
    speel ook wel simcity en zoo tycoon, age of mythologies.. en vind het helemaal niet erg om een middagje naast me vriendje te zitten en te kijken hoe hij C&C Generals speelt
    geloof mijn vriendje is soms wel blij dat ik ook zo pc verslaafd ben

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')