abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9425412
Als er hier nog metal fans zijn die Amon Amarth niet kennen, download koop dan maar eens het nummer 'The Last with Pagan Blood'...

Lekker brute death metal met viking tintjes, vette productie, en het gaat mij niet vervelen na een tijd zoals met de meeste soortgenoten. Heerlijk zware riffs.

Alle albums zijn vet, maar die waar bovenstaand nummer op staat blijft mijn favoriet. Ook het nummer 'North Sea Storm' staat hier op. De nieuwste CD is nog steeds dezelfde stijl als 4 CDs geleden, maar why change a winning formula? Het klinkt gewoon bruut en is gevarieerd genoeg om de aandacht te houden.

Ik zou bijna mijn kleren afscheuren, een berevel om doen en met een knuppel naar buiten rennen Oh.. luister hier niet naar als je aan het autorijden bent, want voordat je het weet zit je op 180

Zijn er hier nog andere fans?

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_9425693
Amon Amarth is Black Metal hoor..Black Viking, dus de topictitel moet aangepast worden.
Anyway, geweldige band inderdaad!! Ik heb ze ooit live gezien en toen waren ze geweldig! Een van die sterkste live bands die ik heb gezien. Het laatste album, Versus The Words, vind ik alleen erg tegenvallen. Klinkt erg hetzelfde maar dan iets minder, maar dat is bij veel bands zo tegenwoordig (zie Children Of Bodom). De 2 topnummers vind ik wel:
Bleed For Ancient Gods
Friends Of The Suncross

Als mensen de band niet kennen raad ik ze aan even die 2 nummers te downloaden!:)

vrijdag 28 maart 2003 @ 10:01:42 #3
43606 OphiOn
Dark Fields For Brilliance
pi_9425772
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 09:54 schreef Morgil het volgende:
Amon Amarth is Black Metal hoor..Black Viking, dus de topictitel moet aangepast worden.
Anyway, geweldige band inderdaad!! Ik heb ze ooit live gezien en toen waren ze geweldig! Een van die sterkste live bands die ik heb gezien. Het laatste album, Versus The Words, vind ik alleen erg tegenvallen. Klinkt erg hetzelfde maar dan iets minder, maar dat is bij veel bands zo tegenwoordig (zie Children Of Bodom). De 2 topnummers vind ik wel:
Bleed For Ancient Gods
Friends Of The Suncross

Als mensen de band niet kennen raad ik ze aan even die 2 nummers te downloaden!:)

Ik ben een grote fan van Amon Amarth! Geweldige band, vooral het laaste album Versus The World is geweldig! Amon Amarth is viking metal/death metal. Hoe je bij black viking komt is mij een raadsel.
[......]
pi_9425860
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 10:01 schreef OphiOn het volgende:
(geen melodische death metal zoals Summoner beweerd)
quote:
Tell me, should we describe Amon Amarath as a Viking Metal band or just Black Metal one? Is that important how people label you?

I don't really care, but we are and have always been a Death-Metal band!

Kurva!!!!!!!!!!

Welnu, de band is het met Summoner eens. Ik ook btw.

Zegt verder weinig dat de teksten meestal over Viking onderwerpen gaan... Dacht ik.

If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_9426137
Hoezo is Amon Amarth black metal?

Black metal is bijvoorbeeld immortal, naglfar, dark funeral e.d... wordt gekenmerkt door krijsen en snellere riffs.

Amon Amarth heeft slome rifs en een grunt... da's echt wel death metal in mijn boekje hoor

Verder heb ik ze nog nooit live gezien, lijkt me wel heftig! 'Versus the World' is weer een lekkere nieuwe CD...

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  vrijdag 28 maart 2003 @ 12:53:06 #6
43606 OphiOn
pi_9429011
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 10:08 schreef Diverse_Reality het volgende:

[..]

[..]

Welnu, de band is het met Summoner eens. Ik ook btw.

Zegt verder weinig dat de teksten meestal over Viking onderwerpen gaan... Dacht ik.

Klopt het is inderdaad melodische death metal.. al hoe wel ik heel vaak lees op sites dat het Viking Metal is.. Maar boeit niet echt.
[......]
pi_9436058
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 12:53 schreef OphiOn het volgende:

[..]

Klopt het is inderdaad melodische death metal.. al hoe wel ik heel vaak lees op sites dat het Viking Metal is.. Maar boeit niet echt.

Aha.

Waarom beweer je dan anders?

.

If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  vrijdag 28 maart 2003 @ 18:25:53 #8
43606 OphiOn
pi_9436272
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 18:10 schreef Diverse_Reality het volgende:

[..]

Aha.

Waarom beweer je dan anders?

.

Omdat op deze site: http://members.aol.com/Einherjer/VMlinks.html
Amon Amarth onder Viking Metal staat, en nauwkeurig over het genre wordt gesproken. En daar was ik wel van overtuigd. Maar als de band het tegenspreekt...? Maar het boeit eigenlijk ook niet zo veel. Alleen wil ik die achterlijke grijns van je smoel afhalen.
[......]
pi_9436285
[...]
pi_9436351
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 18:25 schreef OphiOn het volgende:

[..]

Omdat op deze site: http://members.aol.com/Einherjer/VMlinks.html
Amon Amarth onder Viking Metal staat, en nauwkeurig over het genre wordt gesproken. En daar was ik wel van overtuigd. Maar als de band het tegenspreekt...? Maar het boeit eigenlijk ook niet zo veel. Alleen wil ik die achterlijke grijns van je smoel afhalen.

Nee, zoveel boeit het niet. Maar ondertussen wel weer tegen Summoner ingaan...

Zo'n smilie kan best irritant zijn hé? .

pi_9437151
zo..Morgil hier, even onder de naam van mijn vriend:D

Ik had het dus fout ja, sorry!!

[b]Fuck Off, ######## ##### #####![/b]
  vrijdag 28 maart 2003 @ 22:19:45 #12
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_9440805
Ik hoor ze vaak op Rothmetal metalradio, wel tof. Maar niet zwaar.
  vrijdag 28 maart 2003 @ 23:03:17 #13
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_9441839
Haha, op mijn goede kameraad Diverse_Reality kan ik bouwen!

Amon Amarth vind ik een erg goede band. Momenteel heb ik de volgende albums:

The Avenger
The Crusher
Versus the World (ltd. Viking Edition)

Het eerste album en de EP wil ik ook nog wel es, als ik aan Amon Amarth toekom om compleet te maken.

"Versus the World" vind ik tot nu toe de sterkste die ik gehoord heb. De drums zijn agressiever, en de nummers zijn pakkender.

Favoriete nummers zijn "Masters of War", "The Sound of Eight Hooves", "Bastards of a Lying Breed", "For the Stabwounds in Our Backs" en "Across the Rainbow Bridge".

[Dit bericht is gewijzigd door Summoner op 28-03-2003 23:04]

pi_9441859
Ik heb alleen hun laatste, Versus the World..erg lekkere deathmetal plaat, een keer geen keihard gebeuk in de hoogste versnelling (waar overigens niks mis mee is) maar gewoon goede midtempo deathmetal
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 22:19 schreef Yokozuna het volgende:
Ik hoor ze vaak op Rothmetal metalradio, wel tof. Maar niet zwaar.
Versus the World klinkt anders behoorlijk zwaar moet ik zeggen, ok het is geen Mortician/Suffocation etc. zwaarte, maar toch.
pi_14012391
21-12-2003 spelen ze in 013!

DEICIDE / DESTRUCTION /AMON AMARTH / NILE /DEW-SCENTED/ MISERY INDEX / GRAVEWORM

Jammer dat er zo veel bands komen, gaat imo altijd ten koste van de kwaliteit...

* StefanP is nog aan het denken of hij gaat

-Mark Steyn
pi_14043503
Waarom zou dat ten koste gaan van de kwaliteit?
Het enige waar het meestal te koste van gaat is de tijd die ze kunnen spelen.

Maargoed, Amon Amarth is een van de bands die ik zeker wil zien met het Xmasfest (de andere is Misery Index), Vs. the World blijft een topcd, ben benieuwd hoe ze het er live vanaf gaan brengen

pi_14043613
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 09:54 schreef Morgil het volgende:
Bleed For Ancient Gods
Friends Of The Suncross

downloaden mag toch eigenlijk niet?

Maar goed, waar heb jij ze live gezien. Ik zelf een tijd geleden in Baroeg, R'dam

En live vond ik ze idd. erg goed, maar qua albums klinkt het toch allemaal een klein beetje als 'meer van hetzelfde' (nofi!)

* bas-beest heeft 2 cd's van deze band 'The Avenger' en 'The Crusher'

- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_14045553
Ken alleen het album "Versus The World", en dat is inderdaad lekker om zo af en toe even door de speakers te laten blazen
pi_14048405
Ik vind dat deze band zeker wel een aantal lekkere nummers heeft, maar dat het op den duur best wel gaat vervelen. Zo vernieuwend is het allemaal ook weer niet, er zijn al zoveel van dit soort bands...
Hoe ons leven echt kan zijn:
www.biopsychiatry.com
  woensdag 22 oktober 2003 @ 15:35:21 #20
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_14054155
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 11:52 schreef Ambivalent het volgende:
Zo vernieuwend is het allemaal ook weer niet...
Amon Amarth beweren ook écht niet vernieuwend te zijn. Ze leveren gewoon elke keer weer een kwaliteitsalbum op met een aantal goede songs.

Ik weet overigens niet of ik de volgende nog wel koop, ik heb volgens mij zo wel genoeg Amon Amarth in de kast staan.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')