abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 januari 2001 @ 19:07:35 #1
862 Arcee
Look closer
pi_629361
Gister won een man in Weekend Miljonairs van SBS6 1 miljoen gulden door alle 15 vragen goed te beantwoorden. Eindelijk, want 't programma loopt al vrij lang. Op zich een leuk programma, maar 't is véél te traag, dus ik kijk nooit. Maar goed, ze hadden van te voren al bekend gemaakt dat 't miljoen eruit zou gaan (wat ik ook nogal vaag vind), dus ik was wel ff benieuwd.

De persoon in kwestie speelde nogal gewaagd, wat leuk was om te zien. Hij gokte een aantal maal onder het motto "ik ben met niks gekomen en heb nu in ieder geval al f.32.000,-". Zolang je nog niet al te ver bent kan ik me daar nog wel iets bij voorstellen, maar denk je dat ook als je al f.500.000,- hebt? Hij was nog 1 vraag van de 1 miljoen verwijderd en wist het antwoord niet zeker. Hij gokte dus op 't antwoord en zette daarmee f.468.000,- op het spel. Wie doet dat nou? Een half miljoen is dan ook heel mooi. Ik kan me niet voorstellen dat je dan zo'n groot bedrag op 't spel gaat zetten.

Met andere woorden, het komt op mij over dat SBS6 vond dat het tijd was dat de hoofdprijs er een keer uitging. Dat ze die gast ingehuurd hebben ofzo. 't Ging mij allemaal iets te mooi. Hij nam te veel risco bij die laatste vraag vond ik.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_629384
Of die man was een persoon die enorm van gokken hield(wat ik eigenlijk niet echt verwacht van een saaie wiskundeleraar) of de man was ingehuurd door SBS6..
ook ik denk dat het het 2e geval is, want net zoals je zegt.. als je op een magistraal bedrag van 5 ton zit en je weet het laatste antwoord niet zeker ,neem je de gok denk ik niet!

Aan de andere kant kwam die vent echt op mij over als een hele saaie 50-jarige wiskundeleraar, niet bepaald het type dat zich in laat huren door SBS.

Nog iets;

quote:
Maar goed, ze hadden van te voren al bekend gemaakt dat 't miljoen eruit zou gaan (wat ik ook nogal vaag vind), dus ik was wel ff benieuwd.
Hoe kom jij erbij dat ze al wisten dat de miljoen eruit ging?

[Dit bericht is gewijzigd door SkyMaster op 07-01-2001 19:13]

Verbaal genie in love!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 januari 2001 @ 19:15:14 #3
862 Arcee
Look closer
pi_629394
quote:
Op 07 januari 2001 19:12 schreef SkyMaster het volgende:
Aan de andere kant kwam die vent echt op mij over als een hele saaie 50-jarige wiskundeleraar, niet bepaald het type dat zich in laat huren door SBS.
Daarom juist! Dan valt het minder op...
quote:
Nog iets;Hoe kom jij erbij dat ze al wisten dat de miljoen eruit ging?
Dat hadden ze al op TV gezegd en het stond ook al op Teletekst.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_629402
Ik heb het niet gezien, want ik vind die ten- of ter-Brink om te rillen.
Ik denk wel zeker dat je gelijk hebt, dat het doorgestoken kaart is.
Zoals bij al die shows. Er wordt gemeten welke personen doen het het beste bij het grote publiek en die mogen doorgaan en winnen dan.
Bij deze show werd het natuurlijk langzaam saai als er niemand wint. Ook bij SBS6 draait zich alles om de kijkcijfers, om geld dus en daarom wordt er niets aan het toeval overgelaten.
eigenlijk ben ik een straathond
pi_629405
quote:
Daarom juist! Dan valt het minder op...
Ja, daar heb je natuurlijk gelijk in.
quote:
Dat hadden ze al op TV gezegd en het stond ook al op Teletekst.
Je moet wel weten dat de show niet live is en op donderdag wordt opgenomen..
dus misschien zei SBS het daarom alvast wat eerder om ook meer kijkers te trekken.
Verbaal genie in love!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 januari 2001 @ 19:20:19 #6
862 Arcee
Look closer
pi_629418
quote:
Op 07 januari 2001 19:17 schreef SkyMaster het volgende:
Je moet wel weten dat de show niet live is en op donderdag wordt opgenomen..
dus misschien zei SBS het daarom alvast wat eerder om ook meer kijkers te trekken.
Precies, want ik bijvoorbeeld had anders niet gekeken. Maar het neemt wel alle spanning weg natuurlijk. Het is toch veel leuker dat je zit te kijken en ineens wint iemand eindelijk 's dat miljoen? Als ik vaste kijker zou zijn had ik gebaald als ik dat van te voren had geweten.
pi_629430
quote:
Op 07 januari 2001 19:20 schreef Arcee het volgende:
Als ik vaste kijker zou zijn had ik gebaald als ik dat van te voren had geweten.
Juist; ik als vaste kijker vond het ook veel minder spannend om het verloop van de show al te weten.
Maar ja, SBS is net als Veronica.. ze geven niet om de echte kijkers en willen alleen maar kijkcijfers scoren. Dit kunnen ze alleen maar bereiken door manipulatie..

Alhoewel SBS vanwege zijn lage niveau niet meer in een hoog vaandel bij mij stond, heb ik het nu als dit waar blijkt te zijn echt helemaal gehad met SBS .
Het wordt bijna stijl a la Veronica.

Verbaal genie in love!
pi_629439
Ik denk persoonlijk niet dat het door gestoken kaart is hoor....Je weet helemaal niks van die man..mischien heeft hij het wel supergoed en doet geld hem gewoon weininig.....ik was op 32.000 al gestopt meer dan genoeg en geen risico nemen
Een eendagsvlieg heeft in ieder geval de dag van zijn leven. ------- Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 januari 2001 @ 19:29:33 #9
862 Arcee
Look closer
pi_629450
quote:
Op 07 januari 2001 19:23 schreef SkyMaster het volgende:
Juist; ik als vaste kijker vond het ook veel minder spannend om het verloop van de show al te weten.
Dus jij wist 't ook al van te voren? Hmmm... dan begrijp ik je vraag van net niet helemaal.
quote:
Alhoewel SBS vanwege zijn lage niveau niet meer in een hoog vaandel bij mij stond, heb ik het nu als dit waar blijkt te zijn echt helemaal gehad met SBS .
Het wordt bijna stijl a la Veronica.

Inderdaad, Veronica met hun walgelijke BB actie
pi_629452
Misschien had hij er snel een kansberekening op los gelaten.

En er zijn mensen die graag alles-of-niets gokken. Was laatst nog een Documentaire op Discovery over...een of ander high stakes poker-toernooi.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_629475
quote:
Op 07 januari 2001 19:29 schreef SkyMaster het volgende:
Hmmz.. ik begrijp mezelf ook niet meer helemaal.

[Dit bericht is gewijzigd door SkyMaster op 07-01-2001 19:34]

Verbaal genie in love!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 januari 2001 @ 19:38:13 #12
862 Arcee
Look closer
pi_629486
quote:
Op 07 januari 2001 19:30 schreef Strolie75 het volgende:
Misschien had hij er snel een kansberekening op los gelaten.

En er zijn mensen die graag alles-of-niets gokken. Was laatst nog een Documentaire op Discovery over...een of ander high stakes poker-toernooi.

Hij had 100% kans op f.500.000,- en laten we zeggen 80% (iig minder dan 100) kans op 1 miljoen. Hoeveel mensen kiezen dan voor 't laatste? Errug weinig denk ik. Maar goed, misschien hij net wel, zou kunnen natuurlijk.
pi_629493
Het was gewoon erg vreemd ja..

de vraag was in de trant van;

Welke Nederlander maakte en de huidige Nederlandse biljetten en de toekomstige Euro-biljetten??

a) c)
b) d)

Antwoorden weet ik niet meer, maar 1tje wist hij zeker van niet. Hij zat dus te twijfelen tussen 3 antwoorden .. dat moet haast wel doorgestoken kaart zijn.
Kans 1/3 voor het miljoen zou ik niet wagen hoor!

Verbaal genie in love!
pi_629502
Ik zou het zeker niet wagen, de gok tussen de 500.000 en het miljoen.
Maar je weet maar nooit, er zijn natuurlijk mensen die dit wel zouden doen. Ik heb het helaas niet gezien, dus kan er verder niet over oordelen of het echt of nep was.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 januari 2001 @ 19:47:09 #15
862 Arcee
Look closer
pi_629509
quote:
Op 07 januari 2001 19:43 schreef SkyMaster het volgende:
Het was gewoon erg vreemd ja..

de vraag was in de trant van;

Welke Nederlander maakte en de huidige Nederlandse biljetten en de toekomstige Euro-biljetten??

a) c)
b) d)

Antwoorden weet ik niet meer, maar 1tje wist hij zeker van niet. Hij zat dus te twijfelen tussen 3 antwoorden .. dat moet haast wel doorgestoken kaart zijn.
Kans 1/3 voor het miljoen zou ik niet wagen hoor!

Precies, hij neigde wel naar antwoord B, maar hij wist het absoluut niet zeker. Te grote gok naar mijn mening.
pi_629674
Waarom moet tegenwoordig als iemand een leuk geldbedragje wint alles meteen doorgestoken kaart zijn? Zijn jullie gewoon jaloers en proberen jullie door te zeggen dat het doorgestoken kaart is jullie verdriet een beetje te verminderen. ;'(;'(
Doe nooit vandaag wat je tot morgen kan uitstellen
  zondag 7 januari 2001 @ 21:13:29 #17
1358 Xhorder
He's back...
pi_629720
quote:
Op 07 januari 2001 20:49 schreef Willempie het volgende:
Waarom moet tegenwoordig als iemand een leuk geldbedragje wint alles meteen doorgestoken kaart zijn
Ja, dat vraag ik me nou ook af. Als iemand iets wint dan is het meteen doorgestoken kaart. Waarom dan? Denk je dat de medewerkers van Weekend Millionairs ook niet gewoon normale mensen zijn, die ook niet van valsspelen houden. Alsof iedereen bij SBS corrupt is en er bakken met geld voor krijgt als ze iemand dat miljoen laten winnen. Nee, onzin, typisch Nederlands, om er weer eens iets achter te zoeken...

Dat het al bekend was dat zou misschien wel komen omdat iemand die bij de opnamens aanwezig was en naar de newssubmit van Fok een bericht had gestuurd dat het miljoen er uit was.

... na vijf jaar
  zondag 7 januari 2001 @ 21:51:01 #18
1573 Kipman
www.kangoeroerene.nl yeah!
pi_629822
Ik zou, als ik mee zou doen, ook gewoon door blijven gokken. f32.000 is in mijn ogen al harstikke veel geld. En het is veel meer dan waarmee je begon, niets. En je zal de vragen maar goed hebben, dat geeft natuurlijk een te gek gevoel.

het was inderdaad jammer dat het van te voren al op het nieuws was. Maar wel logisch. 1 miljoen is een erg hoog bedrag om te winnen in een spel-show en dat is wel een nieuws-itempje waart. Ikzelf wist het van te voren nog niet en dat keek veel leuker.

En ik gokte de laatste vraag trouwens ook goed!

Kipman legt hier de eieren! Maar nu vanuit Australie!
  zondag 7 januari 2001 @ 21:52:51 #19
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_629831
Het was geen doorgestoken kaart.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 januari 2001 @ 21:59:44 #20
862 Arcee
Look closer
pi_629866
quote:
Op 07 januari 2001 21:52 schreef Verbal het volgende:
Het was geen doorgestoken kaart.

V.

Kijk, Ome Verbal geloof ik dan weer wèl... zou 't dan toch? Goed, laten we maar aannemen dat 't eerlijk gegaan is dan.
  zondag 7 januari 2001 @ 22:02:55 #21
136 V.
pi_629880
quote:
Op 07 januari 2001 21:59 schreef Arcee het volgende:
Kijk, Ome Verbal geloof ik dan weer wèl... zou 't dan toch? Goed, laten we maar aannemen dat 't eerlijk gegaan is dan.
Doe maar... ik was erbij, namelijk

V

Ja inderdaad, V. ja.
pi_629906
quote:
Op 07 januari 2001 22:02 schreef Verbal het volgende:
Doe maar... ik was erbij, namelijk

V

Jij bent de 50-jarige saaie wiskundeleraar?
Verbaal genie in love!
  zondag 7 januari 2001 @ 22:11:52 #23
136 V.
pi_629930
quote:
Op 07 januari 2001 22:07 schreef SkyMaster het volgende:
Jij bent de 50-jarige saaie wiskundeleraar?
Ja... wat weet ik veel, he???
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 7 januari 2001 @ 22:27:12 #24
6332 Harrie20
'The man', volgens d
pi_629999
Voor mensen die het nog es willen zien om een beter oordeel te kunnen geven (ik, ik heb het helemaal nog niet gezien):

Zo dadelijk, om 22:45 op NET5 --> de herhaling.

Soms zijn die herhalingen nog ergens goed voor.

"Honger, da's het ergste wat er is!"
pi_630046
Ik zie net de opening van de herhaling. Het ging om Karels uit het vorige milennium. En toen hoorde ik Robert zeggen dat Karel de Grote uit 7zoveel was (dus tussen de 700 en 800 na Christus), da's dus niet in het vorige milennium.
Lekker slordig, maar misschien heb ik het jaartal niet goed verstaan (mijn geschiedeniskennis is niet zo denderend).

Vraag klopte dus niet, moet ie het nou teruggeven?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')