Als je nog meer bakhulp zoekt hoor ik het wel
quote:Ooo das handig om te onthouden. Dan heb ik nog een vraag:
Op donderdag 27 maart 2003 21:37 schreef djoxygene het volgende:
Je kunt gewoon zown flesje vanille aroma halen van baukje bij Bijvoorbeeld Super de boer.Als je nog meer bakhulp zoekt hoor ik het wel
Maple syrup is veel vleoibaarder.... alles wat ik kan vinden is dat het op basis van rietsuiker is
hier effe een linkie ter verduidelijking
http://www.allrecipes.com/encyc/terms/G/6722.asp
dit kun je zelf maken door 500 gram suiker en 500 gram water en 150 gram blanke stroop (kun je desnoods bij je bakker halen) te mengen
Doe de grondstoffen in een ruime pan (het kan flink gaan schuimen). De blanke stroop kun je het beste met natte handen pakken.
Roer de massa op het vuur goed door, zodat alle suiker is opgelost.
Als de stroop kookt kun je met een natte lepel evt. vuil schuim eraf scheppen. Was ook de zijkanten van de pan regelmatig bij, zodat er zich geen suikerkristallen aan de rand kunnen ontstaan.
Laat het een paar minuten doorkoken en laat het dan afkoelen
quote:Vast en zeker vertaald uit het amerikaans? daar hebben ze allemaal van die fijne afwijkende termen voor van alles en nog wat wat NET niet is wat wij hier hebben
Op donderdag 27 maart 2003 21:51 schreef Tedda het volgende:
Weer bedankt!Alleen vraag ik me dan af waarom ze in dat recept niet gewoon zeggen 'stroop', ofzo.
quote:Weet ik eigenlijk niet precies. Het receptenboek ligt ook niet hier maar bij mijn vriend thuis dus ik kan het niet nakijken. Maar er staan zulke lekkere dingen in
Op donderdag 27 maart 2003 21:53 schreef Ordos20 het volgende:[..]
Vast en zeker vertaald uit het amerikaans? daar hebben ze allemaal van die fijne afwijkende termen voor van alles en nog wat wat NET niet is wat wij hier hebben
quote:Golden Syrup is gewoon suikerstroop. Maar niet zo zwaar gebrandt als de nederlandse. Vandaar goudkleurig en niet donkerbruin.
Op donderdag 27 maart 2003 21:48 schreef djoxygene het volgende:
ik heb even zitten googlen maar volgens mij is golden syrup niets meer en niets minder dan doodgewone suikerstroop.dit kun je zelf maken door 500 gram suiker en 500 gram water en 150 gram blanke stroop (kun je desnoods bij je bakker halen) te mengen
Doe de grondstoffen in een ruime pan (het kan flink gaan schuimen). De blanke stroop kun je het beste met natte handen pakken.
Roer de massa op het vuur goed door, zodat alle suiker is opgelost.
Als de stroop kookt kun je met een natte lepel evt. vuil schuim eraf scheppen. Was ook de zijkanten van de pan regelmatig bij, zodat er zich geen suikerkristallen aan de rand kunnen ontstaan.
Laat het een paar minuten doorkoken en laat het dan afkoelen
quote:We gaan een chocoladetaart maken
Op donderdag 27 maart 2003 22:19 schreef TrenTs het volgende:
Wat ga je maken?
quote:Maar kun je dan de Nederlandse gebruiken? Of kun je in de supermarkt ook lichtere stroop kopen? Of wat is een goeie vervanger van de Nederlandse?
Op donderdag 27 maart 2003 22:32 schreef SuperRembo het volgende:[..]
Golden Syrup is gewoon suikerstroop. Maar niet zo zwaar gebrandt als de nederlandse. Vandaar goudkleurig en niet donkerbruin.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |