abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9418305
Ik moet voor een recept (chocolade taart) vanille essence hebben. En nu vroeg ik me af waar ik dat kan kopen. Bij Albert Heijn en Super de Boer heb ik gekeken, maar daar hadden ze alleen Vanille Aroma. Of is dat hetzelfde als essence?
  donderdag 27 maart 2003 @ 21:36:40 #2
17628 Superann
als ik het niet kan, wie dan?
pi_9418670
Ja, dat is hetzelfde.
De uitspraak 'vroeger was alles beter' duidt op geheugenverlies
pi_9418703
Tis hetzelfde, heb hier een potje van baukje staan. Essence wordt vooral in het engels gebruikt en in frankrijk, hier is het vaak aroma
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_9418715
Je kunt gewoon zown flesje vanille aroma halen van baukje bij Bijvoorbeeld Super de boer.

Als je nog meer bakhulp zoekt hoor ik het wel

Playing Da Music That's Right For The Moment
pi_9418725
Ok bedankt!!!
pi_9418770
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 21:37 schreef djoxygene het volgende:
Je kunt gewoon zown flesje vanille aroma halen van baukje bij Bijvoorbeeld Super de boer.

Als je nog meer bakhulp zoekt hoor ik het wel

Ooo das handig om te onthouden. Dan heb ik nog een vraag:
Voor datzelfde recept heb ik Golden Syrup nodig, heb je enig idee wat het is of waar ik het kan kopen of wat een goeie vervanger is voor het geval het niet verkrijgbaar is.
pi_9418823
Golden syrup is gewoon onze stroop ?

Maple syrup is veel vleoibaarder.... alles wat ik kan vinden is dat het op basis van rietsuiker is

hier effe een linkie ter verduidelijking
http://www.allrecipes.com/encyc/terms/G/6722.asp

pi_9419040
ik heb even zitten googlen maar volgens mij is golden syrup niets meer en niets minder dan doodgewone suikerstroop.

dit kun je zelf maken door 500 gram suiker en 500 gram water en 150 gram blanke stroop (kun je desnoods bij je bakker halen) te mengen

Doe de grondstoffen in een ruime pan (het kan flink gaan schuimen). De blanke stroop kun je het beste met natte handen pakken.
Roer de massa op het vuur goed door, zodat alle suiker is opgelost.
Als de stroop kookt kun je met een natte lepel evt. vuil schuim eraf scheppen. Was ook de zijkanten van de pan regelmatig bij, zodat er zich geen suikerkristallen aan de rand kunnen ontstaan.
Laat het een paar minuten doorkoken en laat het dan afkoelen

Playing Da Music That's Right For The Moment
pi_9419124
Weer bedankt!

Alleen vraag ik me dan af waarom ze in dat recept niet gewoon zeggen 'stroop', ofzo.

pi_9419165
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 21:51 schreef Tedda het volgende:
Weer bedankt!

Alleen vraag ik me dan af waarom ze in dat recept niet gewoon zeggen 'stroop', ofzo.

Vast en zeker vertaald uit het amerikaans? daar hebben ze allemaal van die fijne afwijkende termen voor van alles en nog wat wat NET niet is wat wij hier hebben
pi_9419421
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 21:53 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Vast en zeker vertaald uit het amerikaans? daar hebben ze allemaal van die fijne afwijkende termen voor van alles en nog wat wat NET niet is wat wij hier hebben

Weet ik eigenlijk niet precies. Het receptenboek ligt ook niet hier maar bij mijn vriend thuis dus ik kan het niet nakijken. Maar er staan zulke lekkere dingen in
  donderdag 27 maart 2003 @ 22:19:48 #12
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_9419870
Wat ga je maken?
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_9420245
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 21:48 schreef djoxygene het volgende:
ik heb even zitten googlen maar volgens mij is golden syrup niets meer en niets minder dan doodgewone suikerstroop.

dit kun je zelf maken door 500 gram suiker en 500 gram water en 150 gram blanke stroop (kun je desnoods bij je bakker halen) te mengen

Doe de grondstoffen in een ruime pan (het kan flink gaan schuimen). De blanke stroop kun je het beste met natte handen pakken.
Roer de massa op het vuur goed door, zodat alle suiker is opgelost.
Als de stroop kookt kun je met een natte lepel evt. vuil schuim eraf scheppen. Was ook de zijkanten van de pan regelmatig bij, zodat er zich geen suikerkristallen aan de rand kunnen ontstaan.
Laat het een paar minuten doorkoken en laat het dan afkoelen

Golden Syrup is gewoon suikerstroop. Maar niet zo zwaar gebrandt als de nederlandse. Vandaar goudkleurig en niet donkerbruin.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  vrijdag 28 maart 2003 @ 07:07:46 #14
4086 4]-[ Highlander
Zie jij ook dubbel? :P
pi_9424652
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 22:19 schreef TrenTs het volgende:
Wat ga je maken?
We gaan een chocoladetaart maken
pi_9424665
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 22:32 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Golden Syrup is gewoon suikerstroop. Maar niet zo zwaar gebrandt als de nederlandse. Vandaar goudkleurig en niet donkerbruin.

Maar kun je dan de Nederlandse gebruiken? Of kun je in de supermarkt ook lichtere stroop kopen? Of wat is een goeie vervanger van de Nederlandse?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')