abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9417124
ja ben best wel geinteresseerd geraakt in mediteren, lijkt me iig erg rust gevent (wat ik wel goed kan gebruiken),

maar wie heeft er tips, van hoe en wat? ben nog maar een beginner en wil er graag meer over weten.

zal wel in het verder fora zitten

pi_9417212
wat is er mis met de rubberen hamer ?
Hardcore is my life, is my style!
pi_9419402
Je moet niet zonodig een bestaande medetatie uitvoeren, ook een zelf ontwikkelde kan interne (en externe) rust tot stand brengen.
Ik doe elke avond +- 2 minuutjes aan een eigen vormgegeven meditatie, als ik dit doe, kan ik ontspannen gaan slapen en de volgende dag vol energie tegenmoet gaan.
Meditatie geeft je neit alleen interne (en externe) rust maar kan je ook ernergie geven (of afnemen als je teveel energie hebt).
Je kan bijvoorbeeld een bestaande meditatie techniek toepassen, maar omdat elk lichaam van een mens anders is is het meestal beter om een bestaande meditatie techniek aan te passen aan jezelf. Of er zelf een "uit te vinden'
pi_9419659
Ik zou zeggen, lees dit eens:

Meditatie Basisboek

Dat is een boekje met daarin de beginselen van meditatie uitgelegd. Erg begrijpelijk en net zo interessant.

pi_9419696
thnx de twee peepz die normaal hebben gereageert... ik ga het boekje eens door nemen
pi_9429293
Dat boek(je) moet je zeker eens helemaal doorlezen, staan veel goede en vooral belangrijke dingen in.
Kwil toch ff vermelden dat mediteren uiteindelijk gaat om het uitstooten van het "slechte" en tot rust komen.
Daarom, doe je het best met een pure en reine huid.
(dus niet teveel kleren aan enzo, in boxers bv) hierdoor is er meer plaats om het slechte uit je lichaam te verwijderen.

Ik heb momenteel examens, een zeer stresserende periode...
Vroge mediteerde ik niet, en was dus gebuisd voor heel wat vakken (en ik had goed gestudeerd).
Door meditatie kan je dan al je gedachten op rij zetten en belangrijke dingen "vergrendelen". Deze kan je dan, als je ze eigenlijk niet meer nodig hebt terug loslaten.

Ikzelf mediteer elke Ochtend middag en avond.
S'ochtends een korte gewaarwordingsmeditatie (eigenlijk het opstarten van het lichaam voor de dagelijkse bezigheid)
s'Middags (als ik thuis ben, een langere ontspanningsmedetatie, hierdoor kan ik de namiddag met nieuwe energie aan.
en 's Avonds, een vrij lange meditatie, om de dag te oerdenen en tot rust te komen.

Aleeh, tis maar gewoon wa uitleg ze :p, me da boekske zulde al ver komen

pi_9429649
thnx he, zal vanaaf ffies het boekje lezen, nu geen tijd voor
pi_9429832
Alles op zen tijd heh
pi_9429853
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 13:30 schreef EtsuYa het volgende:
Alles op zen tijd heh
haha leuke woord speling
pi_9430120
puur geluk :p.
ma anyways, kwil ier ni bekend staan als apmmer van fok
Kwou toch nog ff vermelden dat meditatie niet zonodig een rustgevende of ernergie gevende "ding" is.
Het kan ook gewoon even je woede verdrijven (of juist heel erg opwekken)
Met meditatie kan je veel doen, maar het belangrijkste blijft de constante herhaling ervan.dus niet de ene dag wel doen en dan 3 dagen later noggis dan een weekje wachten..
Zo lukt het natuurlijk niet. Wel als je het dagelijks of op een vaste basis doet .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')