Vanaf de scheiding had ik al geen idee bij wie ik zou moeten wonen........mijn moeder waarmee ik niet op kan schieten of mijn vader die aan de alcohol verslaafd is???? Mijn ma vindt dat ik teveel op mijn pa lijk en daarom mag ze me niet, vanaf de scheiding ben ik fout...Ik heb nu het gevoel dat ik de hele schuld ben van alle shit die er is.....
Gister was het weer zover, mijn ma en ik hadden heibel en ik wilde het huis uitlopen. Ze zegt zo: Als je nu weggaat kun je weg blijven.Dan hoef je niet meer in dit huis te komen..........
Ik wist toen dus niet wat ik moet doen......Weggaan naar mijn pa of wat.Goed uitiendelijk ben ik weer terug gegaan naar mijn ma en daar ben ik nu nog steeds......
Wat vinden jullie dat ik moet doen??? Misschien een domme vraag en misschien ook geen antwoord mogelijk, maar ik moet het gwoon kwijt....
quote:Ik vermoed dat ze 15 of 16 is...
Op donderdag 27 maart 2003 15:17 schreef Greyfox het volgende:
Het ligt een beetje aan je leeftijd welke mogelijkheden je, behalve bij je ma blijven, hebt.
quote:Uitgaande van die situatie ben ik ook van mening dat je eerst moet proberen eruit te komen door praten.
Op donderdag 27 maart 2003 15:18 schreef Yo-L het volgende:[..]
Ik vermoed dat ze 15 of 16 is...
Mocht daar niets uitkomen, dan heb je eigenlijk maar 1 oplossing en dat is proberen of je tijdelijk bij een vriend, vriendin of familie kunt wonen.
Misschien doet dat de ogen van je pa en ma openen.
sommige mensen hebben echt een ouder-diploma nodig
quote:Ik denk dat wanneer ik dat doe dat ik dan alleen nog maar meer heibel krijg met mijn ma, en zoals ik al zei het ligt aan de situatie waardoor het zo gaat, in feite kan zij het ook niet echt helpen
Op donderdag 27 maart 2003 15:24 schreef abUser het volgende:
je ma op haar donder geven omdat ze zo iets belachelijks zegt is ook een optie hoor.
Naja ontopic.
Ik denk dat het een moeilijke keuze word, want wie je ook kiest, het zal voor de ander "verraad" zijn... Als ik mocht kiezen, zou ik je vader kiezen... omdat je moeder je niet mag. (je vader wel?) Bovendien kan je hem dan verder helpen bij zijn alcohol probleem voor zover hij dat wil.
Dat is mijn mening, maar ik weet niet precies hoe de situatie ligt, als je wil praten, zie me info voor me msn.
quote:de situatie niet maar jij kan er nog minder aan doen! zij hebben jou in deze situatie gezet en jij mag daar NIET onder lijden. van wat ik nu hoor van jou geef je ze bijna gelijk dat ze zo tegen je doen en dat is toh echt niet zo
Op donderdag 27 maart 2003 15:27 schreef nevaeh87 het volgende:in feite kan zij het ook niet echt helpen
Mijn pa heb ik vrijwel geen ruzie mee, maar om nou met die drank opgescheept te zitten. Daar help je hem ook niet zomaar vanaf denk je niet???
neem 1 ding van mij aan, dit probleem kun jij NIETS aan doen, het speelt tussen je ouders en ook ALLEEN tussen je ouders.
tis wel een grote stap maar misschien is op kamers een goede keuze. betekend wel dat je ineens veel meer verantwoording moet dragen maar je kan wel je eigen leven opbouwen zonder de problemen van je ouders
//edit:
nog ff gechecked hoe oud je was, 15 is wel heel jong voor deze oplossing...
quote:Dat zou ik proberen.. ik denk een leven met hem, beter dan een leven met iemand die jouw niet mag, dan zit je de hele dag met een opgelaten gevoel.
Op donderdag 27 maart 2003 15:44 schreef nevaeh87 het volgende:
Dat is misschien ook deels het schuldig voelen abUSER, schuldig voelen over alles wat aan de hand is. Je weet dat het jou schuld niet is, maar toch denkt je hoofd apart na voor je en blijf je in die waan.Mijn pa heb ik vrijwel geen ruzie mee, maar om nou met die drank opgescheept te zitten. Daar help je hem ook niet zomaar vanaf denk je niet???
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 15:14 schreef nevaeh87 het volgende:
Hai, hoe zal ik dit beginnen. Ik heb al een tijd lang een groot probleem......... Ik zal vanaf het begin beginnen.......
Mijn ma vindt dat ik teveel op mijn pa lijk en daarom mag ze me niet, vanaf de scheiding ben ik fout...Ik heb nu het gevoel dat ik de hele schuld ben van alle shit die er is.....
quote:Ook weer zoiets... wat ik niet begrijp is waarom deze ogenschijnlijk volwassen mensen niet kunnen begrijpen hoe je met kinderen moet omgaan. Het is verschrikkelijk als je als kind geen veilige thuishaven hebt, waarvan je ten alle tijden op aan kunt en op terug kunt vallen. Ruzies zijn niet leuk en soms kun je elkaar wel achter het behang plakken natuurlijk (of erger), maar die veilige basis moet er altijd blijven. Anders krijg je echt dat je later op niemand meer wilt hoeven rekenen en dat zorgt er dan weer voor dat je een muur om je heen bouwt.
Gister was het weer zover, mijn ma en ik hadden heibel en ik wilde het huis uitlopen. Ze zegt zo: Als je nu weggaat kun je weg blijven.Dan hoef je niet meer in dit huis te komen..........
quote:Ik vind 't echt verschrikkelijk wat hier gebeurd. Ik vind 't nou niet zo'n succes om emotioneel te worden op m'n werk, maar ik vind 't gewoon doodzonde en 't laat me niet koud. Ik kan best begrijpen dat je ouders ook met zichzelf bezig zijn en daardoor weinig energie of begrip meer voor jouw situatie kunnen opbrengen, maar dat is de afspraak die je met jezelf maakt, lijkt me, als je aan kinderen begint (oke.. niet iedereen kiest bewust voor kinderen... ikzelf ben ook geen bewuste keuze geweest - thank god for ripping condoms or whatever). De enige manier waarop ik dit kan relativeren is dat zij alle begrip en normen & waarden kwijt zijn geraakt waardoor het nu zo'n zooitje is.
Ik wist toen dus niet wat ik moet doen......Weggaan naar mijn pa of wat.Goed uitiendelijk ben ik weer terug gegaan naar mijn ma en daar ben ik nu nog steeds......
Ik weet niet of het zo'n slim idee is om bij je vader te zijn, maar iig lijkt het me zeker geen goed idee om bij je moeder te zijn. Dat maakt dit ook zo moeilijk. Je kunt geen kant op en het lijkt haast wel alsof je moet kiezen. Eigenlijk moet je ook kiezen, maar kies dan zoveel mogelijk voor jezelf.
Alcoholisten zijn heel moeilijk handelbaar (heb een alcoholistische zus, dus weet wel het een en ander) en die trekken je vaak ook nog mee in hun modderpoel. Bovendien zijn ze niet erg betrouwbaar, maar misschien ben ik nu teveel aan 't generaliseren. Het klinkt lullig, maar probeer zo snel mogelijk op kamers te gaan en je eigen weg te vinden. Laat je ouders hun eigen problemen oplossen. Daar kun jij niks aan veranderen. En als je niet bij een van hun in huis zit, kun je ook nog makkelijker afstand nemen en word je rustiger. Ik weet wel dat op je 15e het huis uit gaan geen pretje is, maar het is nog altijd beter dan dit!
Sterkte joh en iig nooit opgeven!
[edit] - Ik moet er wel nog even aan toevoegen dat ik er vanuit ga dat het een serieus probleem is, die niet zomaar 1-2-3 opgelost kan worden. Dus als jij niet overweg kan omdat je aan 't puberen bent en je moeder jou onder controle probeert te houden, maar jou niet echt afstoot of iets dergelijks, was mijn reactie te extreem. Dit realiseerde ik me net ineens en ik zou ook niet graag een overtrokken reactie willen geven voor een probleem dat veel vaker voorkomt. Ik ga er dus vanuit dat er hier sprake is van een echt ernstige situatie. Anders is het waarschijnlijk beter om wel bij je moeder te wonen.
[Dit bericht is gewijzigd door Bombie op 27-03-2003 16:37]
Ik denk dat je weinig ertegen kan doen. Weet ook niet precies hoe de situatie nu precies met je moeder is. Misschien moet je haar nog even de tijd geven. Het is wel vreselijk voor je hoor . Ik leef met je mee.
allereerst veel sterkte, want je hebt al een hoop meegemaakt op je jonge leeftijd.
Je mams slikt antidepressiva, mag ik dan aannemen dat ze ook naar de psych gaat? Misschien is het een idee om erachter te komen wie haar psych is (misschien via een gesprek met je huisarts, die ook haar huisarts zal zijn) en die persoon zelf ook eens te zien, zij het een keertje meegaan met je moeder of op eigen houtje eens langs gaan om te vertellen hoe het met jou en de situatie gaat.
Misschien kan je je ei ook kwijt bij een bureau jeugdzorg in de buurt, misschien de kindertelefoon of het RIAGG. Al deze organisaties zijn gratis en behandelen je anoniem, dus misschien dat ze je kunnen helpen door je in contact te brengen met de juiste personen.
Omdat je nog zo relatief jong bent zou ik een van deze mogelijkheden eerder overwegen dan wegrennen of opjezelf gaan. Bovenstaande instanties kunnen je waarschijnlijk erg goed helpen.
Succes!
Marjolein
quote:Ja.. ik had ook al wel het sterke vermoeden dat jij je portie ook wel gehad hebt.
Op donderdag 27 maart 2003 19:35 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Ik kan zelf ook wel eigenlijk een beetje uit ervaring spreken want ik ben zelf namelijk uit huis geplaatst geweest .
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |