abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9407096
Ik vraag me af of mensen het volgende hebben wat ik heb. Ik heb totaal verschillende hobbies dan mijn vader. Dit is op zich geen probleem, we kunnen heel goed met elkaar opschieten. Toch mis ik een stukje. Dit komt waarschijnlijk door vroegâh. In mijn kindertijd zeg maar, had mijn vader het altijd vrij druk met zijn werk, hij had toen en heeft nog steeds een behoorlijke functie bij een bank. Gevolg was dat-ie zondags ook nog wel eens aan het werk was. Hierdoor bracht hij niet zoveel tijd door met mij en mijn zus. Wel als we op vakantie waren hoor, maar gewoon, thuis niet echt. Naar mate je verder begint te ontwikkelen en duidelijke hobbies begint te creëren bleek dus dat ik totaal verschillende interesses had dan mijn vader.

Mijn vader deed zijn werk in de financiële sector, dat mij totaal koud liet, omdat ik toen ik 16 was naar de MTS ging, daar ging ik elektrotechniek doen. Als je het standaard vader/zoon verhaal d'r bijhaalt, dan zie je dat vader en zoon gezellig samen aan de brommer zitten te knutselen enzo, je kent het wel. Daar had mijn vader ten eerste geen tijd voor, ten tweede had ik totaal niets met brommers, ik deed het lekker allemaal op de fiets. Ik heb een paar vrienden die een stuk jonger zijn dan mij (ik ben 23, zij zijn 17) en één van hun zei dat het één en ander ging opknappen samen met zijn vader, de ander zei dat dat en dat ging doen met zijn vader. Toen besefte ik dat ik dat toch wel mis, dat hoe heet het, "malebonding"...

Niet dat ik er psychisch onder lijdt ofzo, ik vroeg me af of andere mensen dit ook kennen. Verder heb ik zeker wel respect voor mijn vader, tis alleen dat we totaal verschillende personen zijn. We hebben één gezamelijke hobby, en da's schaatsen. Dat doe ik in de winter dan ook wel 1x per week met hem, maar door het niveauverschil (Ik rij natuurlijk veel harder ) spreek ik hem ook niet, behalve in de auto op de heen- en terugweg. Als ik hem ook aan de telefoon heb, tja dan hebben we weinig gespreksstof moet ik zeggen. Kennen jullie dit nou ook? Het is trouwens een beetje moeilijk uit te leggen, maar okee.

pi_9407191
ik heb eigenlijk al 8 jaar geen contact met mijn vader...

Dus ja ik herken dat wel

Noot: Deze post is origineel en uniek. De kleine variaties in spelling en grammatica vergroten haar individueele karakter en schoonheid en kunnen in geen geval beschouwd worden als onvolmaaktheden of fouten.
  donderdag 27 maart 2003 @ 11:41:49 #3
43968 RedWind
Long live the new flesh...
pi_9407214
Ik heb werkelijk geen enkele overeenkomstige hobby met mijn vader (ook geen schaatsen). Dit heb ik ook nooit gehad. Male-bonding nix niet. Ik heb zeker wel respect voor hem etc. Maar behalve de helft van de genen hebben we nix gemeen. Hier heb ik verder ook geen probelemen mee.

RW

Er is een tunnel aan het eind van het licht.
-- I wanna be alone. I'm a doughnut, in a pack of twelve --
  donderdag 27 maart 2003 @ 11:42:11 #4
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_9407227
Geen flauw idee.
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_9407228
uuuhuuh ik ken het ... allleen dan X 10 ofzo
  donderdag 27 maart 2003 @ 11:53:13 #6
51213 Powder
Wild & Innocent
pi_9407462
Ik heb eigenlijk ook vrij weinig dezelfde hobby's als mijn vader én moeder. Ook mijn studie (technisch) is comleet anders dan de richting die mijn vader (economie) en mijn moeder (psychologie) hebben gekozen. Ik zie dit helemaal niet als een probleem.

Maar het is natuurlijk wel vervelend als je denk daardoor minder aansluiting bij je vader te vinden. Hebben jullie helemaal geen gedeelde interesse?

WARNING: The consumption of alcohol may leave you to wonder what the hell happened to your bra.
pi_9407922
Ik heb ook helemaal verschillende hobby's als m'n vader (ik ben 22). Mijn vader verafschuwd zelf mijn grootste hobby (computers). Maar nu heeft hij (tov vroeger) niks meer over te zeggen.

Uiteindelijk kan het me niet veel schelen. Ik kom wel vrij goed overeen met m'n vader, maar daar blijft het dan ook bij... Wij hebben nooit male bonding gedaan, en dat intereseert me eerlijkgezecht ook niet.

Ik hoef helemaal geen "vriend" te zijn van m'n vader.

donderdag 27 maart 2003 @ 12:25:17 #8
20741 generalist
Watch me do it!
pi_9408046
Heb zelf geen overeenkomstige hobbies / gedeelde hobbies met mijn vader.

Vroeger werkte hij veel, later sportte ik veel (hij bracht me wel, maar verder niet veel "male bonding")
Zijn hobbie uit zijn jongenstijd was brommers, naar mijn brommer heeft hij nooit omgekeken.

Echt heel goed kan ik niet met hem opschieten, maar dat is een probleem dat als sinds mijn eerste bewustwording speelt en zal nu niet meer opgelost worden.
We zien/spreken elkaar elke paar maanden een keertje en dan wordt er een facade opgehouden en iedereen is blij (not)

Above all things, never be afraid. The enemy who forces you to retreat is himself afraid of you at that very moment.[br]Andre Maurois (1885 - 1967)
  donderdag 27 maart 2003 @ 13:14:06 #9
44489 lampie_666
raar is zo gek nog niet!!!!!!
pi_9409014
Ik had dat inderdaad ook met mijn vader de enige hobby die we bijde hadden was vissen. Dat deden we wel regelmatig tot mijn 12de maar daarna ook nie meer. Mijn vader was altijd druk en bezig met zijn werk.

En na mijn twaalfde ook nie echt veel dingen met mijn vader gedaan. Ik heb denk zelf hierdoor heel weinig zelfvertrouwen gehad in mijn pubertijd vooral omdat dit toch wel een belangrijke periode in je leven is vind ik je maakt lichamelijk en geestelijk zoveel veranderingen en denk dat je als man zijnde heb je toch een vader nodig waar je dingen kwijt kan over je lichaam, over vrouwen en sex. (voor vrouwen is dit natuurlijk de moeder). Dat heb ik eigenlijk nie gehad en toch wel gemist dat ik daar nie bij mijn vader terecht kon.

Mede doordat ik weinig zelfvertrouwen had ben ik drugs gaan gebruiken en ook aan verslaafd geweest. Op het moment dat je onder invloed bent van drugs heb je het gevoel dat je de hele wereld aankan en het maakt het gemakkelijker om je grenzen te verleggen.

Inmiddels heb ik al 3 jaar geen contact meer met mijn vader, mijn ouders zijn ongeveer 3.5 jaar geleden gescheiden en moet ook eerlijk zeggen dat ik mijn leven weer aardig op de rails heb. Ben zelf na 4 jaar gestopt met de harddrugs met een beetje hulp van mijn vrienden die me hierin geweldig gesteund hebben en heb een eigen appartement en een geweldige vriendin waar ik heel veel van hou

Dus mocht het je overkomen praat er gewoon over met je vader en stel eens voor om wat meer leuke dingen te gaan doen samen, er zal altijd wel iets te vinden zijn die je samen kan gaan doen en soms moet je ook eens wat water bij de wijn doen en eens wat doen wat je mischien wat minder leuk vind maar kom er gewoon eerlijk voor uit dan kan de ander daar rekening mee houden.

You are just jalous because the little voices in my head are talking to me!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')