quote:Dan ben je een uitzondering. Het lijkt me niet verstandig als de onderdelen van de rechterlijke macht allerlei nevenfuncties gaan uitoefenen. Laten we iig proberen uit te sluiten dat belangenverstrengelijk voorkomt.
Op donderdag 27 maart 2003 16:28 schreef Sidekick het volgende:
Zou ik niet erg vinden. Ik vertrouw gewoon op de objectiviteit van een rechter. Dat wordt je niet zomaar.
quote:
Het gaat waarschijnlijk wel opvallen wanneer hij de doodstraf oplegt
quote:Er moet niks - wat is dat nou voor onzin. Er zijn nogal wat mensen die meerdere moorden en verkrachtingen hebben gepleegd, je moet het wel in perspectief zien.
Op donderdag 27 maart 2003 16:30 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Dus het moet journalisten verboden worden onderzoek te doen naar het reilen en zeilen van de rechterlijke macht? Het lijkt me juist heel goed voor het systeem als onderzocht mag worden of de rechterlijke macht geen belamgenverstrengeling heeft
[..]Hij moet gewoon de maximale straf krijgen: Als hij het niet krijgt, wie dan wel?
Bij die rechter gaat het niet om belangenverstrengeling, dat is er van gemaakt.
quote:Ook uiteraard
Op donderdag 27 maart 2003 16:31 schreef robh het volgende:
Massamoordenaars,
quote:Ook uiteraard
kindermoordenaars
quote:Noem er nog eens een
etc
quote:Noem er nog eens een
etc...
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 16:34 schreef SCH het volgende:
Er moet niks - wat is dat nou voor onzin.
quote:
Het moet helemaal niet naar buiten komen of die man van wat voor partij of organisatie dan ook lid is.
quote:En hoe weet je dat zo zeker? Ik zeg ook niet dat het zo is, ik zeg alleen dat hij de schijn tegen heeft en dat Justitie er verstandig aan had gedaan een schonere rechter te pakken.
Er zijn nogal wat mensen die meerdere moorden en verkrachtingen hebben gepleegd, je moet het wel in perspectief zien.
Bij die rechter gaat het niet om belangenverstrengeling, dat is er van gemaakt.
quote:inderdaad, wij eenvoudig klootjesvolk halen ons nieuws niet van rense.com
Op donderdag 27 maart 2003 13:46 schreef M.ALTA het volgende:[..]
Het standaardprogramma voor indianenverhalen en sprookjes voor het domme volk.
quote:Kindermisbruik vind ik ook zoiets.
Op donderdag 27 maart 2003 16:35 schreef Kaalhei het volgende:Noem er nog eens een
Maargoed, van mij hoeft Volkert geen extra straf omdat hij de persoon PF vermoord heeft, hij mag wat mij betreft wél extra straf omdat hij probeerde de democratie om zeep te helpen.
quote:De schijn tegen???? Waarom in hemelsnaam.
Op donderdag 27 maart 2003 16:38 schreef Kaalhei het volgende:
En hoe weet je dat zo zeker? Ik zeg ook niet dat het zo is, ik zeg alleen dat hij de schijn tegen heeft en dat Justitie er verstandig aan had gedaan een schonere rechter te pakken.
Voor veel mensen die denken op jouw manier zal een rechter die een keer naar het journaal heeft gekeken, een keer vriendelijk heeft geknikt naar een moslim of een biobak heeft, al verdacht zijn
Beetje volwassen graag.
quote:Dat een rechter lid is van een politieke partij, vind ik geen belangenverstrengeling.
Op donderdag 27 maart 2003 16:33 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Dan ben je een uitzondering. Het lijkt me niet verstandig als de onderdelen van de rechterlijke macht allerlei nevenfuncties gaan uitoefenen. Laten we iig proberen uit te sluiten dat belangenverstrengelijk voorkomt.
quote:Dit was geen sneer, maar ik zal er op letten dat ik hier respectvol mee omga.
[..]
Ik vind het niet echt een grappig topic, alhoewel sommige personen denken in elke post een komische opmerking cq sneer te plaatsen.
quote:Iemand die blanco stemt?
Op donderdag 27 maart 2003 16:38 schreef Kaalhei het volgende:En hoe weet je dat zo zeker? Ik zeg ook niet dat het zo is, ik zeg alleen dat hij de schijn tegen heeft en dat Justitie er verstandig aan had gedaan een schonere rechter te pakken.
quote:Waarom moeten er meer worden genoemd?
Op donderdag 27 maart 2003 16:35 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Ook uiteraard
[..]Ook uiteraard
[..]Noem er nog eens een
[..]Noem er nog eens een
Bij levenslang is er de dreiging dat de dader het nog een keer kan plegen. Als blijkt dat Volkert van der G. geen gevaar meer vormt dan krijgt hij 15 to 20 jaar denk ik.
quote:Ach kom op zeg - de democratie bestaat toch nog gewoon. Dat zijn allemaal van die grote woorden die een eigen leven gaan leiden.
Op donderdag 27 maart 2003 16:40 schreef robh het volgende:[..]
Kindermisbruik vind ik ook zoiets.
Maargoed, van mij hoeft Volkert geen extra straf omdat hij de persoon PF vermoord heeft, hij mag wat mij betreft wél extra straf omdat hij probeerde de democratie om zeep te helpen.
Hij is een verblinde fanaticus die iemand heeft omgelegd. Gebeurt in Amsterdam bijna wekelijks.
quote:Je moet het wel in perspectief zien? Ben jij wel helemaal lekker?
Op donderdag 27 maart 2003 16:34 schreef SCH het volgende:Er zijn nogal wat mensen die meerdere moorden en verkrachtingen hebben gepleegd, je moet het wel in perspectief zien.
Stel dat Wouter Bos vlak voor de laatste verkiezingen was doodgeschoten - zonder wie de PvdA in grote problemen zou zijn geweest - dan raakt dat miljoenen mensen die de hoop op hem gevestigd hebben. Dat is geen gewone moord. Dat is óók een moord op de democratie. En was ook de weloverwogen bedoeling van de moordenaar geweest. En deze dient daarvoor navenant bestraft te worden.
(nu pas zie ik dat robh eigenlijk ook zo iets schreef).
[Dit bericht is gewijzigd door rroloff op 27-03-2003 16:48]
quote:Hij bracht de democratie niet om zeep, en volgens mij probeerde hij dat ook niet eens (uitgaande van alle info die naar buiten komt).
Op donderdag 27 maart 2003 16:40 schreef robh het volgende:[..]
Ik vind dat, net als bij ieder andere moord, een signaal moet worden gegeven naar de samenleving toe, dat we dit niet tolereren om via moord je heil te zoeken.
quote:Ik vind het geen moord op de democratie. Miljoenen mensen moeten niet de hoop op 1 persoon vestigen, dat is alleen maar dom en doodeng.
Op donderdag 27 maart 2003 16:45 schreef rroloff het volgende:[..]
Je moet het wel in perspectief zien? Ben jij wel helemaal lekker?
Stel dat Wouter Bos vlak voor de laatste verkiezingen was doodgeschoten - zonder wie de PvdA in grote problemen zou zijn geweest - dan raakt dat miljoenen mensen die de hoop op hem gevestigd hebben. Dat is geen gewone moord. Dat is óók een moord op de democratie. En was ook de weloverwogen bedoeling van de moordenaar geweest. En deze dient daarvoor navenant bestraft te worden.
Het klopt ook niet wat je zegt, de democratie bestaat namelijk nog.
quote:Dus een dakloze junkie zonder vrienden en familie die mag je doodschieten om vervolgens 2 maandjes in de cel te zitten, vanwege het feit dat niemand om hem geeft?
Op donderdag 27 maart 2003 16:45 schreef rroloff het volgende:[..]
Je moet het wel in perspectief zien? Ben jij wel helemaal lekker?
(nu pas zie ik dat robh eigenlijk ook zo iets schreef).
Gaan we zometeen mensen tellen van wie het verschrikkelijk vind?
quote:Rechters leggen soms een extra zware straf op naar mate het de maatschappij en rechtsorde ernstiger is aangetast (geloof ik - ik ken de precieze bewoording niet).
Op donderdag 27 maart 2003 16:51 schreef Sidekick het volgende:Gaan we zometeen mensen tellen van wie het verschrikkelijk vind?
quote:Dan zul je daarvoor toch eerst bewijs op tafel moeten krijgen.
Op donderdag 27 maart 2003 16:40 schreef robh het volgende:
quote:Mijn gevoel van recht en orde wordt door iedere moord aangetast.
Op donderdag 27 maart 2003 16:58 schreef rroloff het volgende:[..]
Rechters leggen soms een extra zware straf op naar mate het de maatschappij en rechtsorde ernstiger is aangetast (geloof ik - ik ken de precieze bewoording niet).
quote:Ik vind het nogal aanmatigend SCH, om hoop op één persoon dom te noemen alleen omdat vele anderen die hoop delen.
Op donderdag 27 maart 2003 16:51 schreef SCH het volgende:Miljoenen mensen moeten niet de hoop op 1 persoon vestigen, dat is alleen maar dom en doodeng.
(Maar dat is off-topic geloof ik.)
Indien hij uit het onderzoek van het Pieter Baan-centrum verminderd toerekeningsvatbaar wordt verklaard, zal het O.M. waarschijnlijk 20 jaar en TBS eisen gaan.
De rechter houdt tegenwoordig bij de bepaling van de strafmaat ook rekening met de maatschappelijke onrust die een bepaald delict heeft veroorzaakt en zal daarom ook in dit geval dat als strafverzwarende omstandigheden meewegen.
quote:Levenslang voor kindermisbruik....?
Op donderdag 27 maart 2003 16:40 schreef robh het volgende:
quote:Hij heeft deze iig zware schade toegebracht.
quote:LEZEN...jezus man ben je een kloon van Farzin ofzo :"N
Op donderdag 27 maart 2003 16:41 schreef SCH het volgende:
De schijn tegen???? Waarom in hemelsnaam.
quote:Nee..hij is ACTIEF LID van een partij.
Voor veel mensen die denken op jouw manier zal een rechter die een keer naar het journaal heeft gekeken, een keer vriendelijk heeft geknikt naar een moslim of een biobak heeft, al verdacht zijn
quote:Geef daar eens een redenering voor. Ik zie geen verschil tussen de democratie van 5 mei 2002 en die van nu namelijk.
Op donderdag 27 maart 2003 17:25 schreef Kaalhei het volgende:
Hij heeft deze iig zware schade toegebracht.
quote:In deze zaak is het op zn minst curieus te noemen. En dat jij iets vind wil niet zeggen dat veel andere mensen het niet vinden.
Op donderdag 27 maart 2003 16:44 schreef Sidekick het volgende:
Dat een rechter lid is van een politieke partij, vind ik geen belangenverstrengeling.
quote:Het was ook niet zozeer richting jouw gericht.
Dit was geen sneer, maar ik zal er op letten dat ik hier respectvol mee omga.
quote:Stemmen en ACTIEF LID zijn zijn twee verschillende dingen. Tevens is de rol van de partij waarvan hij lid is, ook niet van onbesproken gedrag in deze zaak.
Iemand die blanco stemt?
quote:Hij insinueert dat er veel meer zijn, met de dubbele toevoeging "etc. etc." Aangezien mij dat overdreven leek, vroeg ik hem om toelichting.
Waarom moeten er meer worden genoemd?
quote:Iemand die zoiets doet, krijgt het gewoon klaar om het nog een keer te doen.
Bij levenslang is er de dreiging dat de dader het nog een keer kan plegen. Als blijkt dat Volkert van der G. geen gevaar meer vormt dan krijgt hij 15 to 20 jaar denk ik.
quote:Ja en? Dat is niet verboden in Nederland. Had je bij andere zaken ook al klachten over deze rechter?
Op donderdag 27 maart 2003 17:27 schreef Kaalhei het volgende:Nee..hij is ACTIEF LID van een partij.
quote:Een groot gedeelte van de mensen is hun stem verloren.....lijkt me geen aanwinst voor de democratie
Op donderdag 27 maart 2003 16:44 schreef SCH het volgende:
Ach kom op zeg - de democratie bestaat toch nog gewoon. Dat zijn allemaal van die grote woorden die een eigen leven gaan leiden.
quote:Wat een vergelijking
Hij is een verblinde fanaticus die iemand heeft omgelegd. Gebeurt in Amsterdam bijna wekelijks.
quote:Weer "moeten" he? Wat moet er gebeuren, moeten er wetten komen zodat het domme volk tegen zichzelf in bescherming genomen kan worden?
Op donderdag 27 maart 2003 16:51 schreef SCH het volgende:
Ik vind het geen moord op de democratie. Miljoenen mensen moeten niet de hoop op 1 persoon vestigen, dat is alleen maar dom en doodeng.
quote:Als jij democratie kan strak kan definieren, kan ik het beoordelen.
Het klopt ook niet wat je zegt, de democratie bestaat namelijk nog.
[Dit bericht is gewijzigd door Kaalhei op 27-03-2003 17:36]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |