abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 maart 2003 @ 16:33:53 #51
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_9413232
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 16:28 schreef Sidekick het volgende:
Zou ik niet erg vinden. Ik vertrouw gewoon op de objectiviteit van een rechter. Dat wordt je niet zomaar.
Dan ben je een uitzondering. Het lijkt me niet verstandig als de onderdelen van de rechterlijke macht allerlei nevenfuncties gaan uitoefenen. Laten we iig proberen uit te sluiten dat belangenverstrengelijk voorkomt.
quote:
Het gaat waarschijnlijk wel opvallen wanneer hij de doodstraf oplegt
Ik vind het niet echt een grappig topic, alhoewel sommige personen denken in elke post een komische opmerking cq sneer te plaatsen.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_9413266
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 16:30 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Dus het moet journalisten verboden worden onderzoek te doen naar het reilen en zeilen van de rechterlijke macht? Het lijkt me juist heel goed voor het systeem als onderzocht mag worden of de rechterlijke macht geen belamgenverstrengeling heeft
[..]

Hij moet gewoon de maximale straf krijgen: Als hij het niet krijgt, wie dan wel?

Er moet niks - wat is dat nou voor onzin. Er zijn nogal wat mensen die meerdere moorden en verkrachtingen hebben gepleegd, je moet het wel in perspectief zien.

Bij die rechter gaat het niet om belangenverstrengeling, dat is er van gemaakt.

donderdag 27 maart 2003 @ 16:35:31 #53
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_9413291
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 16:31 schreef robh het volgende:
Massamoordenaars,
Ook uiteraard
quote:
kindermoordenaars
Ook uiteraard
quote:
etc
Noem er nog eens een
quote:
etc...
Noem er nog eens een
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  donderdag 27 maart 2003 @ 16:38:41 #54
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_9413370
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 16:34 schreef SCH het volgende:
Er moet niks - wat is dat nou voor onzin.

Je zegt het zelf hoor.....
quote:
Het moet helemaal niet naar buiten komen of die man van wat voor partij of organisatie dan ook lid is.
quote:
Er zijn nogal wat mensen die meerdere moorden en verkrachtingen hebben gepleegd, je moet het wel in perspectief zien.
Bij die rechter gaat het niet om belangenverstrengeling, dat is er van gemaakt.
En hoe weet je dat zo zeker? Ik zeg ook niet dat het zo is, ik zeg alleen dat hij de schijn tegen heeft en dat Justitie er verstandig aan had gedaan een schonere rechter te pakken.
  donderdag 27 maart 2003 @ 16:39:59 #55
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_9413395
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 13:46 schreef M.ALTA het volgende:

[..]

Het standaardprogramma voor indianenverhalen en sprookjes voor het domme volk.

inderdaad, wij eenvoudig klootjesvolk halen ons nieuws niet van rense.com
  donderdag 27 maart 2003 @ 16:40:30 #56
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_9413403
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 16:35 schreef Kaalhei het volgende:

Noem er nog eens een

Kindermisbruik vind ik ook zoiets.

Maargoed, van mij hoeft Volkert geen extra straf omdat hij de persoon PF vermoord heeft, hij mag wat mij betreft wél extra straf omdat hij probeerde de democratie om zeep te helpen.

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_9413411
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 16:38 schreef Kaalhei het volgende:
En hoe weet je dat zo zeker? Ik zeg ook niet dat het zo is, ik zeg alleen dat hij de schijn tegen heeft en dat Justitie er verstandig aan had gedaan een schonere rechter te pakken.
De schijn tegen???? Waarom in hemelsnaam.

Voor veel mensen die denken op jouw manier zal een rechter die een keer naar het journaal heeft gekeken, een keer vriendelijk heeft geknikt naar een moslim of een biobak heeft, al verdacht zijn

Beetje volwassen graag.

donderdag 27 maart 2003 @ 16:44:36 #58
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9413466
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 16:33 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Dan ben je een uitzondering. Het lijkt me niet verstandig als de onderdelen van de rechterlijke macht allerlei nevenfuncties gaan uitoefenen. Laten we iig proberen uit te sluiten dat belangenverstrengelijk voorkomt.

Dat een rechter lid is van een politieke partij, vind ik geen belangenverstrengeling.
quote:
[..]

Ik vind het niet echt een grappig topic, alhoewel sommige personen denken in elke post een komische opmerking cq sneer te plaatsen.

Dit was geen sneer, maar ik zal er op letten dat ik hier respectvol mee omga.
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 16:38 schreef Kaalhei het volgende:

Iemand die blanco stemt?
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 16:35 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Ook uiteraard
[..]

Ook uiteraard
[..]

Noem er nog eens een
[..]

Noem er nog eens een

Waarom moeten er meer worden genoemd?

Bij levenslang is er de dreiging dat de dader het nog een keer kan plegen. Als blijkt dat Volkert van der G. geen gevaar meer vormt dan krijgt hij 15 to 20 jaar denk ik.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_9413469
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 16:40 schreef robh het volgende:

[..]

Maargoed, van mij hoeft Volkert geen extra straf omdat hij de persoon PF vermoord heeft, hij mag wat mij betreft wél extra straf omdat hij probeerde de democratie om zeep te helpen.

Ach kom op zeg - de democratie bestaat toch nog gewoon. Dat zijn allemaal van die grote woorden die een eigen leven gaan leiden.

Hij is een verblinde fanaticus die iemand heeft omgelegd. Gebeurt in Amsterdam bijna wekelijks.

pi_9413480
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 16:34 schreef SCH het volgende:Er zijn nogal wat mensen die meerdere moorden en verkrachtingen hebben gepleegd, je moet het wel in perspectief zien.
Je moet het wel in perspectief zien? Ben jij wel helemaal lekker?

Stel dat Wouter Bos vlak voor de laatste verkiezingen was doodgeschoten - zonder wie de PvdA in grote problemen zou zijn geweest - dan raakt dat miljoenen mensen die de hoop op hem gevestigd hebben. Dat is geen gewone moord. Dat is óók een moord op de democratie. En was ook de weloverwogen bedoeling van de moordenaar geweest. En deze dient daarvoor navenant bestraft te worden.

(nu pas zie ik dat robh eigenlijk ook zo iets schreef).

[Dit bericht is gewijzigd door rroloff op 27-03-2003 16:48]

donderdag 27 maart 2003 @ 16:47:20 #61
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9413523
quote:

[..]

Hij bracht de democratie niet om zeep, en volgens mij probeerde hij dat ook niet eens (uitgaande van alle info die naar buiten komt).

Ik vind dat, net als bij ieder andere moord, een signaal moet worden gegeven naar de samenleving toe, dat we dit niet tolereren om via moord je heil te zoeken.

pi_9413586
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 16:45 schreef rroloff het volgende:

[..]

Stel dat Wouter Bos vlak voor de laatste verkiezingen was doodgeschoten - zonder wie de PvdA in grote problemen zou zijn geweest - dan raakt dat miljoenen mensen die de hoop op hem gevestigd hebben. Dat is geen gewone moord. Dat is óók een moord op de democratie. En was ook de weloverwogen bedoeling van de moordenaar geweest. En deze dient daarvoor navenant bestraft te worden.

Ik vind het geen moord op de democratie. Miljoenen mensen moeten niet de hoop op 1 persoon vestigen, dat is alleen maar dom en doodeng.

Het klopt ook niet wat je zegt, de democratie bestaat namelijk nog.

donderdag 27 maart 2003 @ 16:51:33 #63
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9413596
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 16:45 schreef rroloff het volgende:

[..]

(nu pas zie ik dat robh eigenlijk ook zo iets schreef).

Dus een dakloze junkie zonder vrienden en familie die mag je doodschieten om vervolgens 2 maandjes in de cel te zitten, vanwege het feit dat niemand om hem geeft?

Gaan we zometeen mensen tellen van wie het verschrikkelijk vind?

pi_9413714
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 16:51 schreef Sidekick het volgende:Gaan we zometeen mensen tellen van wie het verschrikkelijk vind?
Rechters leggen soms een extra zware straf op naar mate het de maatschappij en rechtsorde ernstiger is aangetast (geloof ik - ik ken de precieze bewoording niet).
pi_9413751
quote:

Dan zul je daarvoor toch eerst bewijs op tafel moeten krijgen.
pi_9413788
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 16:58 schreef rroloff het volgende:

[..]

Rechters leggen soms een extra zware straf op naar mate het de maatschappij en rechtsorde ernstiger is aangetast (geloof ik - ik ken de precieze bewoording niet).

Mijn gevoel van recht en orde wordt door iedere moord aangetast.
pi_9413843
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 16:51 schreef SCH het volgende:Miljoenen mensen moeten niet de hoop op 1 persoon vestigen, dat is alleen maar dom en doodeng.
Ik vind het nogal aanmatigend SCH, om hoop op één persoon dom te noemen alleen omdat vele anderen die hoop delen.

(Maar dat is off-topic geloof ik.)

donderdag 27 maart 2003 @ 17:22:04 #68
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_9413948
Er vanuit gaande dat Volkert niet verminderd toerekeningsvatbaar wordt verklaard, denk ik dat het O.M. in dit geval de maximaal bestaande straf in Nederland gaat eisen: levenslang.

Indien hij uit het onderzoek van het Pieter Baan-centrum verminderd toerekeningsvatbaar wordt verklaard, zal het O.M. waarschijnlijk 20 jaar en TBS eisen gaan.

De rechter houdt tegenwoordig bij de bepaling van de strafmaat ook rekening met de maatschappelijke onrust die een bepaald delict heeft veroorzaakt en zal daarom ook in dit geval dat als strafverzwarende omstandigheden meewegen.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 27 maart 2003 @ 17:25:20 #69
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_9414020
quote:
Levenslang voor kindermisbruik....?
quote:
Hij heeft deze iig zware schade toegebracht.
  donderdag 27 maart 2003 @ 17:27:02 #70
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_9414057
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 16:41 schreef SCH het volgende:
De schijn tegen???? Waarom in hemelsnaam.
LEZEN...jezus man ben je een kloon van Farzin ofzo :"N
quote:
Voor veel mensen die denken op jouw manier zal een rechter die een keer naar het journaal heeft gekeken, een keer vriendelijk heeft geknikt naar een moslim of een biobak heeft, al verdacht zijn
Nee..hij is ACTIEF LID van een partij.
pi_9414104
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 17:25 schreef Kaalhei het volgende:
Hij heeft deze iig zware schade toegebracht.
Geef daar eens een redenering voor. Ik zie geen verschil tussen de democratie van 5 mei 2002 en die van nu namelijk.
  donderdag 27 maart 2003 @ 17:30:34 #72
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_9414145
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 16:44 schreef Sidekick het volgende:
Dat een rechter lid is van een politieke partij, vind ik geen belangenverstrengeling.
In deze zaak is het op zn minst curieus te noemen. En dat jij iets vind wil niet zeggen dat veel andere mensen het niet vinden.
quote:
Dit was geen sneer, maar ik zal er op letten dat ik hier respectvol mee omga.
Het was ook niet zozeer richting jouw gericht.
quote:
Iemand die blanco stemt?
Stemmen en ACTIEF LID zijn zijn twee verschillende dingen. Tevens is de rol van de partij waarvan hij lid is, ook niet van onbesproken gedrag in deze zaak.
quote:
Waarom moeten er meer worden genoemd?
Hij insinueert dat er veel meer zijn, met de dubbele toevoeging "etc. etc." Aangezien mij dat overdreven leek, vroeg ik hem om toelichting.
quote:
Bij levenslang is er de dreiging dat de dader het nog een keer kan plegen. Als blijkt dat Volkert van der G. geen gevaar meer vormt dan krijgt hij 15 to 20 jaar denk ik.
Iemand die zoiets doet, krijgt het gewoon klaar om het nog een keer te doen.
pi_9414146
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 17:27 schreef Kaalhei het volgende:

Nee..hij is ACTIEF LID van een partij.

Ja en? Dat is niet verboden in Nederland. Had je bij andere zaken ook al klachten over deze rechter?
  donderdag 27 maart 2003 @ 17:32:20 #74
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_9414197
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 16:44 schreef SCH het volgende:
Ach kom op zeg - de democratie bestaat toch nog gewoon. Dat zijn allemaal van die grote woorden die een eigen leven gaan leiden.
Een groot gedeelte van de mensen is hun stem verloren.....lijkt me geen aanwinst voor de democratie
quote:
Hij is een verblinde fanaticus die iemand heeft omgelegd. Gebeurt in Amsterdam bijna wekelijks.
Wat een vergelijking
  donderdag 27 maart 2003 @ 17:33:42 #75
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_9414227
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 16:51 schreef SCH het volgende:
Ik vind het geen moord op de democratie. Miljoenen mensen moeten niet de hoop op 1 persoon vestigen, dat is alleen maar dom en doodeng.
Weer "moeten" he? Wat moet er gebeuren, moeten er wetten komen zodat het domme volk tegen zichzelf in bescherming genomen kan worden?
quote:
Het klopt ook niet wat je zegt, de democratie bestaat namelijk nog.
Als jij democratie kan strak kan definieren, kan ik het beoordelen.

[Dit bericht is gewijzigd door Kaalhei op 27-03-2003 17:36]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')