Anyway, ik hoor van verschillende mensen dat dit dieet écht werkt! Je houdt je 3 dagen streng aan het dieet (dat werkt dmv chemische afbraak), daarna eet je 4 dagen 'gewoon' (niet overdreven). Daarna begin je weer opnieuw. Als je dit 4 weken volhoudt, schijn je 19,2 kg lichter te zijn...
Lees echter op verschillende sites het volgende:
"Het dieet is energiebeperkt, maar bevat onevenredig veel verzadigd vet, wat slecht is voor de hart- en bloedvaten. Het dieet heeft geen enkel voordeel en is door de slechte samenstelling zelfs onvolwaardig, ongezond en eentonig."
Mijn vraag; iemand hier ervaring mee? Wat ik dus van andere mensen hoor, is dat het echt werkt. Wat ik op internet zoal lees, is eigenlijk alleen negatief...
Het Dr. Atkins dieet is alleen gewoon 7 dagen per week en heeft volgens artsen als nadeel dat je gebrek aan bepaalde vitamines kan krijgen en wordt door veel dieeters ontzettend eentonig gevonden. Verder werkt het wel, het lichaam gaat in vetverbrandingsstand omdat het bijna geen snelle brandstof (koolhydraten) binnenkrijgt. Die vetverbranding heeft alleen wel als nadeel dat je ervan gaat stinken (soort aceton lucht uit je mond).
Maar als je het maar 3 van de 7 dagen per week doet, lijkt me dat het geen vitaminegebrek kan opleveren.
quote:Dit is natuurlijk klinkklare onzin, want het verschilt per persoon hoeveel er uberhaubt af kan.
Op woensdag 26 maart 2003 20:35 schreef Yvonnetje het volgende:
Als je dit 4 weken volhoudt, schijn je 19,2 kg lichter te zijn...
quote:Ikzelf richt m'n eten ook vooral op eiwitten. Eiwitten verhogen de stofwisseling en voorkomen spierafbraak. Het is erg moeilijk om weinig koolhydraten binnen te krijgen omdat het meeste voedsel voor het grootste deel uit koolhydraten bestaat.
Op woensdag 26 maart 2003 20:45 schreef Jojogirl het volgende:
Als ik zo lees wat je wel mag, lijkt het erg op het Dr. Atkins dieet. Veel eiwitten en vetten, bijna geen koolhydraten.[...]
Verder werkt het wel, het lichaam gaat in vetverbrandingsstand omdat het bijna geen snelle brandstof (koolhydraten) binnenkrijgt. Die vetverbranding heeft alleen wel als nadeel dat je ervan gaat stinken (soort aceton lucht uit je mond).
Maar als je het maar 3 van de 7 dagen per week doet, lijkt me dat het geen vitaminegebrek kan opleveren.
Het is trouwens altijd beter om zo min mogelijk vet in het eten te krijgen. Je krijgt toch wel genoeg vet binnen als je er weinig aandacht aan besteedt.
Vitaminegebrek kun je voorkomen door veel verschillende groente en fruit te eten. Bovendien past groente en fruit ook wel in een gezonde eetstijl.
Die acetonlucht wordt geloof ik niet veroorzaakt doordat je lichaam vet als brandstof gaat gebruiken, maar doordat je spieren geen energie meer beschikbaar hebben in de vorm van cyclogenen. Als je dus minder let op de beperkte koolhydraatinname, dan heb je daar ook geen last van.
quote:Volgensmij komt het wel door de vetafbraak. De aceton lucht wordt veroorzaakt door ketonen, een bepaalde klasse stoffen die onstaat als afbraakproduct bij vetverbranding.
Op woensdag 26 maart 2003 21:09 schreef Morphs het volgende:Die acetonlucht wordt geloof ik niet veroorzaakt doordat je lichaam vet als brandstof gaat gebruiken, maar doordat je spieren geen energie meer beschikbaar hebben in de vorm van cyclogenen. Als je dus minder let op de beperkte koolhydraatinname, dan heb je daar ook geen last van.
quote:de acetonlucht wordt zoals hierboven staat weldegelijk door vetafbraak, (idd de ketonen) bewerkstelligd. het zijn trouwens geen cyclogenen maar glycogenen. dit is een bewaarstof voor glucose die daar dan snel in kan worden omgezet. als die op is, moet idd overgegaan worden op vetverbranding.
Die acetonlucht wordt geloof ik niet veroorzaakt doordat je lichaam vet als brandstof gaat gebruiken, maar doordat je spieren geen energie meer beschikbaar hebben in de vorm van cyclogenen. Als je dus minder let op de beperkte koolhydraatinname, dan heb je daar ook geen last van.
quote:Je had gelijk. ff opgezocht van die aceton lucht:
Op donderdag 27 maart 2003 08:03 schreef mel723 het volgende:
de acetonlucht wordt zoals hierboven staat weldegelijk door vetafbraak, (idd de ketonen) bewerkstelligd. het zijn trouwens geen cyclogenen maar glycogenen. dit is een bewaarstof voor glucose die daar dan snel in kan worden omgezet. als die op is, moet idd overgegaan worden op vetverbranding.
"De vetzuren worden in de mitochondriën onvolledig gedissimileerd waardoor ketonen en bepaalde zuren vrijkomen. Als veel van deze stoffen in het bloed vrijkomen spreken we van ketoacidose.In de uitgeademde lucht is aceton (een keton) te ruiken. "
Toch meende ik ergens anders gelezen te hebben dat dit alleen echt optreedt bij mensen die iets uitgeput hadden. Als ik namelijk ga cardio'en, dan wordt ook de vetverbranding gestart (in het optimale geval wordt zo'n 50% van de gebruikte energie uit vet gehaald) maar ga ik niet uit m'n bek stinken.
quote:ik denk dat het te maken heeft met de duur of ernst er van. mensen met diabetes kunnen namelijk als ze niet op tijd eten en ook geen insuline spuiten naar aceton ruiken en dan in coma raken (tenminste ik geloof dat dat het was, zeg t maar als t niet zo is).
Op donderdag 27 maart 2003 09:38 schreef Morphs het volgende:[..]
Je had gelijk. ff opgezocht van die aceton lucht:
"De vetzuren worden in de mitochondriën onvolledig gedissimileerd waardoor ketonen en bepaalde zuren vrijkomen. Als veel van deze stoffen in het bloed vrijkomen spreken we van ketoacidose.In de uitgeademde lucht is aceton (een keton) te ruiken. "
Toch meende ik ergens anders gelezen te hebben dat dit alleen echt optreedt bij mensen die iets uitgeput hadden. Als ik namelijk ga cardio'en, dan wordt ook de vetverbranding gestart (in het optimale geval wordt zo'n 50% van de gebruikte energie uit vet gehaald) maar ga ik niet uit m'n bek stinken.
quote:Klopt. Bij de Diet Trials van de BBC hebben ze onder andere het Dr. Atkins dieet getest en één van de echtegenotes van de mannen die meedeed was arts en dit was precies wat zij ook opmerkte.
Op donderdag 27 maart 2003 10:00 schreef mel723 het volgende:[..]
ik denk dat het te maken heeft met de duur of ernst er van. mensen met diabetes kunnen namelijk als ze niet op tijd eten en ook geen insuline spuiten naar aceton ruiken en dan in coma raken (tenminste ik geloof dat dat het was, zeg t maar als t niet zo is).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |