abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9393336
Mijn broertje is 9 jaar oud, en gaat vaak skaten hier vlakbij

vanmiddag ging een vriendje van hem samen met iemand anders (alle2 ook 9 of 10 ofzo) even weg en hij vroeg of hij mee mocht. dat mocht, en het bleek dat dat andere jongetje sigaretten van zijn zus gepikt had en ze gingen roken.

de jongens vroegen of hij ook een trekje wilde, maar hij heeft nee gezegt (vind ik heel goed van hem)

hij vertelde het verhaal net en vertelde er wel bij dat hij het erg moeilijk vond om niet ook een trekje te nemen, want het leek hem wel heel stoer.

ik heb dus helemaal uitgelegt dat het niet stoer is, stoerder is om te weigeren, dat sigaretten slecht voor je zijn omdat je longen er aan stuk gaan, en je er aan verslaafd kan raken (heb ook die foto van die schone/vieze longen laten zien, om te laten zien welk effect roken heeft)

hij snapte dat roken echt dom was, maar zei wel dat het hem nog steeds moeilijk leek om geen trekje te nemen als het nog een keer aangeboden werd..

hij is nogal gevoelig voor die groepsdruk, het 'stoere' element trekt hem wel heel erg aan namelijk...

is er een manier om hem ECHT duidelijk te maken dat het niet slim is om te gaan roken?

http://www.punksquad.nl - Het eerste Nederlandse online punk magazine - Sinds 2000
  woensdag 26 maart 2003 @ 18:39:49 #2
51319 Maaikietje
sex on the beach
pi_9393360
foto's laten zien van wat er gebeurd met je longens als je rookt...
  woensdag 26 maart 2003 @ 18:41:18 #3
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_9393387
ehm ja het argument om niet te roken heb je al tegen hem gezegt. een sigaret weigeren is stoerder. dat moet je maar blijven zeggen, misschien dat hij het dan van je wil aannemen maar meer kun je denk ik niet doen. Hij zal het zelf moeten inzien.
852002IWASTHERE
pi_9393389
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 18:39 schreef Maaikietje het volgende:
foto's laten zien van wat er gebeurd met je longens als je rookt...
heb je t uberhaubt gelezen? die heb ik dus al laten zien....

verder bedenk ik me net dat als ie t wil doen hij het toch wel doet, maar voor zover ik het weet wil hij het liever niet maar is zo lastig om te weigeren en niet 'stoer' mee te doen...

http://www.punksquad.nl - Het eerste Nederlandse online punk magazine - Sinds 2000
  woensdag 26 maart 2003 @ 18:42:23 #5
51033 Kingma
Titelonderling
pi_9393413
Heb je niet (zoals bijna iedereen) familieleden die zijn overleden aan kanker. Confronteer hem hiermee, en anders met bekende nederlanders oid. De dood lijkt mij wel iets wat indruk maakt...
[url=http://www.sail-aphrodite.com]Mooi plaatje?[/url] of [url=http://www.qvc.web1000.com]iets over foebal[/url]
  woensdag 26 maart 2003 @ 18:43:02 #6
51319 Maaikietje
sex on the beach
pi_9393442
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 18:41 schreef iroQuai het volgende:

[..]

heb je t uberhaubt gelezen? die heb ik dus al laten zien....

verder bedenk ik me net dat als ie t wil doen hij het toch wel doet, maar voor zover ik het weet wil hij het liever niet maar is zo lastig om te weigeren en niet 'stoer' mee te doen...

ow sorry, heb het wel gelezen ja! maar heb er dan overheen gelezen...
hmm *denkt even na* nee dan weet ik het ook niet...
pi_9393463
Hmm shit ik denk dat ik de vraag verkeerd gesteld heb...

de vraag zou moeten zijn:

hoe kan ik mijn broertje leren de druk 'stoer' te zijn te weerstaan...

of iets dergelijks

pi_9393499
Veel jongere broertjes kijken op tegen hun grote 'stoere' broer... dus als jij het goede voorbeeld geeft en aangeeft dat hij later net zo stoer als jij, of zelfs stoerder wordt... misschien is dat een mooie stimulans...

Idd goed van je broertje dat hij nee heeft gezegd... Het begint bij velen op deze manier... succes ermee

pi_9393516
Hem zeggen dat je trots op hem bent dat ie het lef had om te weigeren!
Overdrijf desnoods, maar zo je reactie te zien is het helemaal waar. En ik vind het ook tof van hem dat ie zich niet liet meeslepen!
  woensdag 26 maart 2003 @ 18:46:04 #10
36050 Fearlezz
Forever and ever
pi_9393524
Foto's van een kankerpatient laten zien

Probleem is alleen, mensen zijn niet bezorgd voor wat nog niet is. Alleen wat binnen 10 minuten gevaarlijk is voor je, past men voor op.

woensdag 26 maart 2003 @ 18:48:01 #11
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_9393572
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 18:38 schreef iroQuai het volgende:
is er een manier om hem ECHT duidelijk te maken dat het niet slim is om te gaan roken?
Ja, 2 pakjes peuken kopen en hem dwingen die ter plekke op te roken.

Al het andere, zoals waarschuwen en zo, werkt alleen maar averrechts.

Suc6 .

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_9393629
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 18:48 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ja, 2 pakjes peuken kopen en hem dwingen die ter plekke op te roken.

Al het andere, zoals waarschuwen en zo, werkt alleen maar averrechts.

Suc6 .

Op zich zit hier ook wel wat in... als je hem een paar sigaretten laat roken en hem kotsmisselijk maakt... dan denk ik dat hij er wel eventjes genoeg van heeft... maar ik zou dat pas doen als hij het inderdaad een keertje heeft geprobeerd...
pi_9393683
hmm nee want hij vind het ook niet lekker ofzo, maar vind het moeilijk om nee te zeggen als 2 'stoere' vriendjes het doen en ze het hem aanbieden....

het ziet er heel verleidelijk uit dan voor hem....

woensdag 26 maart 2003 @ 18:55:34 #14
12208 SoNoS
Vaoclan 92
pi_9393756
Nou je kan zeggen, dat roken verslavend is, dus iedereen die rookt, is eigelijk gewoon een junk.

Vaak zie je het ook aan de mensen, want ze beginnen te trillen en te zweten, als ze huh "shot" nicotine niet gehad hebben.

Dus als je tegen hem zegt, dat hij dan een junk wordt die alleen maar afhankelijk is van een sigaret, moet ie het volgens mij wel snappen.

I will rule the universe and you all gonna die !!!!!!
  woensdag 26 maart 2003 @ 18:55:52 #15
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_9393766
Geef em van die nepsigaretten, is het net of ie meedoet
Maar tis idd een erg moeilijk iets...vooral omdat hij nog zo jong is...
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_9393855
stoerder is een perfecte uithoudingsvermogen/conditie door gezond te leven (en ook sporten) en niet te roken op je puberleeftijd en daarna
pi_9393884
Als je denkt dat die long-foto's niet geholpen hebben kan je altijd nog zeggen dat dit van roken komt... :p
Now, some of you people are probably not very religious, and one could hardly blame you.
  woensdag 26 maart 2003 @ 19:00:20 #18
11845 Jipje
pi_9393890
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 18:59 schreef SpecOp het volgende:
stoerder is een perfecte uithoudingsvermogen/conditie door gezond te leven (en ook sporten) en niet te roken op je puberleeftijd en daarna
Ja idd, vertel hem dat als ie gaat roken dat ie dan niet meer goed kan skaten!!
Loesje

woensdag 26 maart 2003 @ 19:00:32 #19
26887 Drs.Tikkertje
zonder terugtik
pi_9393903
tis juist stoer als je nee "durft" te zeggen...

zeker als hij die druk van de groep voelt...

Gods are fragile things; they may be killed by a whiff of science or a dose of common sense. (heb nu ook fotoboek)
  woensdag 26 maart 2003 @ 19:06:15 #20
11845 Jipje
pi_9394016
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 19:00 schreef Drs.Tikkertje het volgende:
tis juist stoer als je nee "durft" te zeggen...

zeker als hij die druk van de groep voelt...

Ja maar weet jij iemand daarvan te overtuigen? Als ie negen is...
Loesje

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 maart 2003 @ 19:10:14 #21
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_9394115
Als hij van sporten houdt, leg hem dan uit dat je van roken een slechte conditie krijgt, waardoor je niet meer lekker kunt sporten. Vertel hem heel nadrukkelijk, dat je het heel goed van hem vindt dat hij nee heeft gezegd. Dat je daarom heel trots op hem bent, en dat je heel erg teleurgesteld zou zijn als hij toch gaat roken. Dat gaan roken niet moeilijk is, maar stoppen met roken wel. Succes!

Oja, nog wat: dat vriendjes die hem iets willen laten doen wat hij zelf eigenlijk niet wil, niet zulke goede vriendjes zijn

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_9395965
bedankt iedereen

ik denk eigenlijk dat ik wel het meeste heb gedaan wat ik kan doen op het moment. ik denk dat ik in de loop van de week nog een paar keer even zeg dat ik het zo goed van hem vind dat hij het niet gedaan heeft, dat maakt denk ik wel indruk.

die van die conditie en dat skaten is ook goed, die had ik nog niet bedacht

woensdag 26 maart 2003 @ 20:31:43 #23
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_9395972
op een gegeven moment rookt bijna iedereen. behalven hij.
eerst is het stoer omdat een paar mensen roken. maar nu doet iedereen het. dus het is niet meer speciaal. En niet roken is stoerder.

Wat je ook kan doen. Zet hem voor een spiegel. En laat hem bepaalde dingen doen. Iets zwaars optillen. Dingen waar hij van onder de indruk is. Stop dan een leuk in z,n bek. En laat het hem nog een keer doen. JE laat dan zien dat er niets verranderd. Behalven dan. Dat er rook uit z,n mond komt. Voor de rest is alles het zelfde. Je kan er niets meer door en niets minder. Maar als je 5 jaar rookt. Dan kan het optillen van iets wel eens moeilijk worden. En dat is het zelfde als hardlopen. Je kan er alleen maar minder door. Door het roken. Je wint dus niets. Je verliest juist.

duidelijk genoeg?

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_9395999
en sja.. dat dat niet zulke goede vriendjes zijn heb je helemaal gelijk in, maar ik kan hem niet verbieden met mensen om te gaan, dat zou belachelijk zijn en is ten tweede toch niet reëel... (zitten de puntjes op de goede e?:P )

en misschien zijn het verder hele leuke jongens, who knows... als hij maar duidelijk zijn standpunt blijft houden, en nee zegt als hij iets niet wil, dan kan hij toch best met ze omgaan? denk ik in ieder geval...

en het is (gelukkig..:P ) ook niet zo dat het zn beste vriend is ofzo

pi_9396031
Vertellen dat het nu misschien stoer lijkt om te roken. Maar als iedereen verslaafd aan die kankerdingen is het stoer is dat hij niet rookt. En het scheeld ook nog eens veel geld.
  woensdag 26 maart 2003 @ 20:46:54 #26
14321 stuifzand
Dum dum dumtiedum...
pi_9396248
Zeggen dat hij dan stinkt (als hij rookt)?
Ik ben zelf ook begonnen op mijn 11e, en sinds een half jaar gestopt. Ik heb geen idee waar ik toen gevoelig voor geweest zou zijn.
Volgens mij ben ik zelfs in mijn eentje begonnen, dus weinig stoer element. * stuifzand was eigenlijk helemaal een raar kind.
Gezondheid lijkt me nog het sterkste punt.
pi_9401205
Ik weet maar een echt goed ding om te zeggen ookal is deze in de helfd van de gevallen niet waar...

chicks don't dig sigs hihi

pi_9401670
dude.. hij is 9....

meisjes zijn nog stom en vies!

(jaja.. wacht maar over 3 jaartjes ofzo.. dan zal ik hem er nog eens aan herinneren )

pi_9401996
beloof um iets vets aan het eind van het jaar als die dan nog niet gerookt hebt, iets wat jij wel kan missen dus van 50 euro ofzo maar voor hem toch iets moois is. Maar zeg, als ik er achter kom dat je wel heb gerookt en je zegt van niet wor dik heeeeel boos en zeg ik alles tegen mamma en die word nog bozer. En dan als je dat gegeven heb doe je ut weer ofzo
Prins Carnaval Amsterdam-Noord 2005, hoe triest het ook klinkt
pi_9404940
hmm nee ik ga het hem niet verbieden, als hij wil roken moet hij het zelf weten... maar ik wil hem alleen HEEL duidelijk maken dat het oer en oerstom is.

ik denk dat de beloning van schone longen, een goede conditie en een paar jaar langer leven al genoeg is, en dat 50¤ er alleen maar voor zorgt dat als hij toch een keer rookt, hij er over gaat liegen om toch die 50¤ te kunnen vangen...

pi_9405241
(weet niet of ie geweest is heb alleen de titel gelezen).

Uitrekenen hoeveel hij op jaarbasis kwijt is en dat keer zoveel jaar.

En dan een lijstje/overzicht maken wat hij met het geld kan doen, als hij niet rookt. .

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')