abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9385871
Hallo, dit is de eerste keer dat ik iets post hier. Ik heb een 'liefdesprobleempje'. Ongeveer een maand geleden heb ik via een vriend van mij een jongen leren kennen. Al vrij snel zijn we met elkaar gegaan. We gingen leuke dingen doen en zo en ik voelde me (tot afgelopen vrijdag) heel verliefd. Maar van het ene moment op het andere is dat gevoel helemaal foetsie. Het is zijn eerste serieuze relatie en ik heb al meer ervaring (vrij negatieve ervaringen) in de liefde. (Ik ben 23 en hij 25). Gisteren was hij bij mij en heb ik het uitgemaakt. Nou ja, half want helemaal zeker van mijn beslissing was ik niet. En nog steeds niet.
Ik ben bang om mij te binden aan iemand. Maar hij is ook gewoon heel lief en gek op mij.
Uch... dit lijkt wel een cliché-probleem. Maar kan iemand mij vertellen of het uberhaupt zin heeft om dit soort dingen nog een tweede kans te geven?

-I'll make you an offer you can't refuse...-
  woensdag 26 maart 2003 @ 13:25:44 #2
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_9385895
Tuurlijk. Zoals je al uitlegt ligt het niet aan hem, dus met hem is er niks mis, alleen jij hebt dus een bepaalde vrees en die moet je zien te overwinnen door gewoon door te gaan en ik denk dat het gevoel wel weer terugkeert.
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_9385911
Denk dat jij over je vrees heen moet komen.. Hij heeft zo te lezen niks fout gedaan en vind wel dat ie een tweede kans verdient...

Je gevoel kan tijdelijk even weg zijn, heb ik ook wel eens perioden gehad in mijn relatie, maar uiteindelijk komt dat wel weer terug..

pi_9385953
Je kunt ook eerst wat afstand nemen voordat je het direct uitmaakt.
Dan kun je kijken wat je nog voelt.
Al moet ik wel zeggen dat na een maand al wel een beetje snel is, dus ik denk dat het niets meer wordt.
  FOK!fotograaf woensdag 26 maart 2003 @ 13:33:16 #5
18921 freud
Who's John Galt?
pi_9386019
Het verliefde gevoel dat je voelt als je elkaar net leert kennen gat vaak over in een ander soort verliefdheid. Ik zie het zelf als een soort rust. Natuurlijk ben je nog gek op de ander, maar is het een ander gevoel, dieper. Het is erg moeilijk uit te leggen, maar er is imo wel een manier om te weten of je niet meer verliefd bent. Denk je eens in of die persoon zou kunnen missen in je leven. Of je het niet erg zou vinden om zonder die persoon wakker te worden enz.

Sterkte!

Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_9386047
Tja, na een maand ineens dat gevoel niet meer te hebben is ook wel snel inderdaad. Ik had ook het gevoel dat de verhouding meer met lichamelijke dingen te maken had als met geestelijk zeg maar (lekker vaag). Ik bedoel bijvoorbeeld, dat toen hij gister bij mij was, ik helemaal geen zin had in aanraken en zo en hij wel (bijna constant haha). Ik wilde liever 'bonden' en aan het geestelijke werken. Maar het leek wel alsof dat niet zo goed ging. Alsof we elkaar niet zoveel te melden hadden, terwijl dat in het begin wel zo was (maar dan is alles nieuw aan elkaar). Herkent iemand dit? Ik bedoel, kan je ook een grote stap terug nemen en eerst werken aan de vriendschap en kijken of het daarna nog verliefheid word? Ookal ben je dus al intiem met elkaar geweest?

woensdag 26 maart 2003 @ 13:34:51 #7
51213 Powder
Wild & Innocent
pi_9386055
Heb je hem je gevoelens ook precies uitgelegd? Wie weet kan hij jou wel helpen met je bindingsangst.
Als je hem leuk vind en de moeite waard zou ik er zeker tijd en 'moeite' insteken om het te laten werken.
WARNING: The consumption of alcohol may leave you to wonder what the hell happened to your bra.
  Moderator woensdag 26 maart 2003 @ 13:35:42 #8
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_9386071
Hmm, das vreemd. Het gevoel is gewoon ineens helemaal foetsie ? Is het misschien zo dat je DACHT dat je verliefd op em was of zo ? Want ik vind dit zo gek. Verliefd zijn is een vrij intens gevoel, en als dat van vandaag op morgen ineens weg is, dan vraag ik me af of het er ooit wel echt geweest is ?
Ik zou het zeker een 2e kans geven...
Breitling - Instruments for Professionals
pi_9386200
Wat is het verschil dan tussen DENKEN dat je verliefd bent en het ook echt ZIJN?
pi_9386210
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 13:24 schreef DutchTaco het volgende:
Hallo, dit is de eerste keer dat ik iets post hier. Ik heb een 'liefdesprobleempje'. Ongeveer een maand geleden heb ik via een vriend van mij een jongen leren kennen. Al vrij snel zijn we met elkaar gegaan. We gingen leuke dingen doen en zo en ik voelde me (tot afgelopen vrijdag) heel verliefd. Maar van het ene moment op het andere is dat gevoel helemaal foetsie. Het is zijn eerste serieuze relatie en ik heb al meer ervaring (vrij negatieve ervaringen) in de liefde. (Ik ben 23 en hij 25). Gisteren was hij bij mij en heb ik het uitgemaakt. Nou ja, half want helemaal zeker van mijn beslissing was ik niet. En nog steeds niet.
Ik ben bang om mij te binden aan iemand. Maar hij is ook gewoon heel lief en gek op mij.
Uch... dit lijkt wel een cliché-probleem. Maar kan iemand mij vertellen of het uberhaupt zin heeft om dit soort dingen nog een tweede kans te geven?

Hmmz tja ik heb het zelf 2 x van de andere kant meegemaakt. Tja of het nu nog zin heeft om het een kans te geven dat weet ik niet want nu is het allemaal denk ik te geforceerd zeg maar. Het had dan beter als je het nog wilde proberen gewoon door moeten gaan en kijken of je over een maand wel meer voor hem voelde dat is nu vrees ik telaat omdat hij nu ook niet meer weet wat hij moet doen. ( had ik ook )
-
pi_9386230
1) Heb je kort geleden een relatie gehad ? anders kun je hem wel bestempelen als een rebound boy. Dat had ik dus ook met een meisje. Heel leuk en tot op een 2 weken terug, toen ineens: Knal. Weg gevoel, weg spanning.

2) Tuurlijk kun je eerst "bonden" voordat je doorgaat. Het kan zijn dat hij alleen een fysieke relatie wil en dat is dan niet goed. Je moet voor jezelf die vrees van commitment wel aan willen gaan. Maar je gevoel kan ineens omgaan, dat gebeurt wel eens. Dat moet je dan duidelijk aan hem kenbaar maken want hem aan het lijntje houden is niet goed. Na een maand is snel maar het kan...

Probeer een beslissing te maken maar zorg niet dat je iets doet wat je eigenlijk niet wilt. Je verstand kan nog zoveel zeggen, maar je gevoel moet het er wel mee eens zijn.

suc6

pi_9386331
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 13:44 schreef DutchTaco het volgende:
Wat is het verschil dan tussen DENKEN dat je verliefd bent en het ook echt ZIJN?
Als je denkt dat je verliefd ben dan ben je het in mijn ogen niet echt.

Je bent verliefd of niet.
Als je twijfelt dan ben je het niet. Als je steeds bij hem wilt zijn, hem wil zien, je op je gemak voelt bij hem en steeds in spanning bent wat hij te melden heeft en alles van hem wil weten dan is dat verliefdheid. (in mijn ogen)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')