Ik zie het eigenlijk niet veel meer om me heen en ben nieuwsgierig of er mensen zijn die dit nog een leuke bezigheid vinden.
Ik ben er persoonlijk niet gek op, maar vanwege mijn geringe lengte (en het feit dat de modeindustrie lijkt te denken dat iedereen minstens 1.75 meter lang is) zit ik geregeld met naald en draad in de hand om een nieuwe broek 10 a 15 centimeter korter te maken. Met de hand ja, wegens een kapotte en niet meer te maken naaimachine. Maar mijn hobby is het niet (hoewel ik toen ik klein was heel veel barbie-kleertjes heb genaaid).
En verder ben ik sinds een paar maanden weer bezig met breien. Gewoon voor de lol, maar wat ik maak is wel draagbaar.
en als ik gebreide sokken wil: Dan ga ik gewoon naar oma. Die wil ze altijd wel voor me breiden. Als ik de wol en kleur meebreng breid ze ze. Zo heb i nu een paar sokken met werkelijk alle kleuren van de regenboog doorelkaar heen. Das wel handig. Maar ik ga er zelf niet aan beginnen.
quote:ja
Op woensdag 26 maart 2003 10:15 schreef postinggirl het volgende:
Zijn er nog mensen hier die anno 2003 nog weleens ooit met de naaimachine
quote:ook ja
breinaalden
quote:ook wel eens
naald en draad
quote:yep
borduurpatroontjes
quote:ja wil ook nog wel eens haken.
enzovoort bezig zijn?
quote:eigenlijk beiden. voor mijn dochter is het erg moeilijk om kleding te kopen dus als ik iets koop moet het altijd versteld worden En maken blijft leuk, heerlijk al je creativiteit er op los gooien
Om iets te maken of te verstellen?
Maar ik denk niet echt dat ik er het geduld voor heb
En mijn broeken zijn ook altijd te lang, maar voor die 7 euro die het me bij de kleermaker kost. Ga ik toch echt het niet zelf proberen. En binnen een uur klaar.
[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 26-03-2003 19:45]
En iets meer on topic:
Ik kan aardig breien en borduren, ben geen ster met naald, draad of naaimachine. Al kan ik wel knopen aanzetten
quote:Als je een leuk plaatje vind van BdB kun je het in PSP oid pixeleren (blokjes maken, net een borduurpatroon) en het er dan later opmazen. Of wil je het er echt inbreien?
Op woensdag 26 maart 2003 17:49 schreef Rewimo het volgende:
Knor, kun jij misschien aan een Bob de Bouwer-breipatroon komen? Breiwinkels zijn tegenwoordig dun gezaaid, en waar ik het ben wezen vragen, hadden ze hem niet. O ja, maat 98/104 dusEn iets meer on topic:
Ik kan aardig breien en borduren, ben geen ster met naald, draad of naaimachine. Al kan ik wel knopen aanzetten
quote:bob de bouwer en andere striphelden kun je bestellen bij deze aardige mevrouw. Je betaalt haar min of meer in natura nml met een strengetje DMC garen of het symbolische bedrag van een euro.
Op woensdag 26 maart 2003 17:49 schreef Rewimo het volgende:
Knor, kun jij misschien aan een Bob de Bouwer-breipatroon komen? Breiwinkels zijn tegenwoordig dun gezaaid, en waar ik het ben wezen vragen, hadden ze hem niet. O ja, maat 98/104 dusEn iets meer on topic:
quote:Maakt me niet zoveel uit eigenlijk
Op woensdag 26 maart 2003 17:56 schreef coolbabe het volgende:[..]
Als je een leuk plaatje vind van BdB kun je het in PSP oid pixeleren (blokjes maken, net een borduurpatroon) en het er dan later opmazen. Of wil je het er echt inbreien?
quote:Die hou ik in gedachten. Ik vind de plaatjes die ze heeft van Bob niet zo geweldig, maar het is een optie
Op woensdag 26 maart 2003 18:03 schreef Knorretje het volgende:[..]
bob de bouwer en andere striphelden kun je bestellen bij deze aardige mevrouw. Je betaalt haar min of meer in natura nml met een strengetje DMC garen of het symbolische bedrag van een euro.
http://members.lycos.nl/Telpatroon/index.htm
Nu alleen m'n tempo wat opvoeren zodat ik alles wat ik nog wil breien ook daadwerkelijk ooit afkrijg
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |