abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 april 2003 @ 11:16:59 #51
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_9505684
Nog even voor de zekerheid, je bedoeld toch onderstaande?

pi_9505907
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 11:16 schreef ayla1 het volgende:
Nog even voor de zekerheid, je bedoeld toch onderstaande?

[afbeelding]

JAAAA!!!!
  dinsdag 1 april 2003 @ 11:32:48 #53
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_9505967
Ok dan ga ik er vanmiddag op af.

Als er nog meer liefhebbers zijn meldt het hier dan even.

Jullie horen vanavond van me.

pi_9507944
Nog even over de dag en plaats.

18 Mei bij mij thuis. Komt dat iedereen goed uit en is dat te doen?
Ik heb een lekkere grote eettafel waaraan we kunnen werken.
Mijn mannetje is dan vrij en kan met eventuele andere mannen en ukkies naar de kinderboerderij. En als er geen andere mannen zijn gaat hij zijn gang wel
Er moet dan wel naamachine meegenomen worden want die heb ik dus niet.
Misschien kunnen we dan in de ochtend afspreken dan zorg ik voor broodjes tussen de middag.

De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 1 april 2003 @ 18:08:10 #55
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_9517094
Knorretje ik heb ze.

Heb een paar donkerblauwe meegenomen in maatje 17.
Ze hadden ze alleen in de normale kindermaten, dus ik heb de kleinste maar meegenomen, maar ik kan ze altijd ruilen hoor.

Alle maten zijn te krijgen in de kleuren rood, wit of donkerblauw.

Nu jouw adres nog.

pi_9517160
Zijn dat een soort leren slofjes of zoiets? Of zijn het schoentjes?
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 1 april 2003 @ 18:39:50 #57
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_9517715
Het zijn leren slofjes Jessie, met een soepele leren zool dus.

Onze oudste had ze 24 jaar geleden ook al aan, ik heb zelfs het eerste paar nog op zolder liggen.

Heel Vroeger droegen ze die slofjes in de klompjes.

pi_9518701
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 18:08 schreef ayla1 het volgende:
Knorretje ik heb ze.

Heb een paar donkerblauwe meegenomen in maatje 17.
Ze hadden ze alleen in de normale kindermaten, dus ik heb de kleinste maar meegenomen, maar ik kan ze altijd ruilen hoor.

Alle maten zijn te krijgen in de kleuren rood, wit of donkerblauw.

Nu jouw adres nog.

geweldig !!!!

In je profiel staat je mailadres niet, misschien wil je mij mailen met de kosten dan stuur ik je mijn adresgegevens en maak ik het geld over.

Echt toppie.

pi_9518726
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 12:53 schreef jessie het volgende:
Nog even over de dag en plaats.

18 Mei bij mij thuis. Komt dat iedereen goed uit en is dat te doen?
Ik heb een lekkere grote eettafel waaraan we kunnen werken.
Mijn mannetje is dan vrij en kan met eventuele andere mannen en ukkies naar de kinderboerderij. En als er geen andere mannen zijn gaat hij zijn gang wel
Er moet dan wel naamachine meegenomen worden want die heb ik dus niet.
Misschien kunnen we dan in de ochtend afspreken dan zorg ik voor broodjes tussen de middag.

klinkt prima
pi_9519074
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 19:22 schreef Knorretje het volgende:

[..]

geweldig !!!!

In je profiel staat je mailadres niet, misschien wil je mij mailen met de kosten dan stuur ik je mijn adresgegevens en maak ik het geld over.

Echt toppie.

oeps, zag nu je mailtje pas. Heb inmiddels hem beantwoord
pi_9549550
jessie, de 18e is voor mij ook prima. Moet ik wel even weten waar ik moet zijn. (phil@phileine.demon.nl)

speciaal voor Ayla (de voering moet nog even goed van dat geel/oranje vestje, maar ik wou het je niet langer onthouden):

en helemaal op eigen kracht (maar dankzij je eerdere hulp):

mooi he, alles
  donderdag 3 april 2003 @ 00:30:09 #62
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_9550003
Top Phileine. Dat ajour vestje is ook heel erg mooi.
  † In Memoriam † donderdag 3 april 2003 @ 03:06:22 #63
7074 moussy
kuttekop
pi_9551146
dat geel-oranje vestje is gaaf zeg!! Heb je daar een patroontje of wat dan ook van ?
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_9551478
http://www.phileine.demon.nl/Pix/breipatroonvestje2.jpg
http://www.phileine.demon.nl/Pix/breipatroonvestje3.jpg

ze zijn nogal groot, dus je kunt het beste met rechts klikken en dan "save target as". De afwerking heb ik overigens anders gedaan dan in het patroon, omdat ik niets snapte van die kreeftensteek en omdat ik het handiger vond om te voeren, omdat het dan echt een jasje wordt. Have fun! Als je iets niet snapt, gewoon aan Ayla vragen .

mooi he, alles
  Jubileum moderator donderdag 3 april 2003 @ 09:04:45 #65
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_9551771
Als 18 mei lukt hier dan zou ik graag ook komen als Jessie dat goed vind.
Ik wil heel graag dat voedingskussen maken.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_9551787
quote:
Op donderdag 3 april 2003 09:04 schreef Lois het volgende:
Als 18 mei lukt hier dan zou ik graag ook komen als Jessie dat goed vind.
Ik wil heel graag dat voedingskussen maken.
lois als het niet lukt regel we gewoon een tweede meet op een datum die jou wel uitkomt
  † In Memoriam † donderdag 3 april 2003 @ 09:08:39 #67
7074 moussy
kuttekop
pi_9551807
18 mei ga ik niet redden, maar dat geeft niet, ik ga gewoon op afstand crea-bea-en met het patroontje van Phil
  FOK!fossiel donderdag 3 april 2003 @ 09:12:56 #68
2628 Karin
pi_9551872
Ik ben helaas absoluut niet creatief en kan ook niets bedenken wat ik zou willen maken. Ik zou het wel hartstikke fijn vinden om jullie allemaal te zien maar daarvoor hebben we natuurlijk Zwangerschaps en kindertjes meeting 2/deel 2
Ik sla dus over.
pi_9552150
Ik ben ook echt a-crea (heb ik van mijn eigen moeder, die kan nog geen sok stoppen )
In de 'Kinderen' van deze maand staan ook leuke patronen voor zomerkleertjes.
pi_9554637
weet je wat zo lullig is, juist als je enorm de drang krijgt om pieperige kleertjes te gaan naaien en breien (die hormonen he), gaan je hersens op een kwart van hun capaciteit draaien. Dus dat patroontjes tellen en radarbladen ontcijferen enzo dat wordt nog een stuk moeilijker dan het al is. Ik geloof dat ik meer heb uitgehaald dan gebreid, zeker met dat ajour-gedoe kreeg ik soms hele rare figuurtjes en dan moest ik weer een heel end terug. Gemeen van de natuur.
mooi he, alles
  † In Memoriam † dinsdag 8 april 2003 @ 16:47:52 #71
37843 lady-wrb
kortaf
pi_9659842
het ziet er anders heeeeel erg mooi uit hoor!
ik doe het je niet na.
pi_10143976
Gaat 18 Mei nog door bij mij?
Wie komen er nu precies en wie neemt er een naaimachine mee? Want die heb ik niet.
Dan ga ik van de week nog even voor stof voor mijn wieg kijken. Ik ga eens bij Ikea kijken daar hebben ze altijd van die leuke stoffies.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_10144679
ja hoor, wat mij betreft wel. Ik heb in ieder geval een naaimachine die ik meeneem. Moet ik nog van die vulling voor zo'n kussen halen, of kan iedereen die dat wil hebben daar zelf aankomen? We hebben hier ook een geweldige vakhandel waar je alle soorten gespjes en andere handigheidjes kan krijgen, dus als iemand iets bijzonders nodig heeft: grote kans dat ik het hier kan krijgen.
mooi he, alles
  dinsdag 6 mei 2003 @ 12:15:50 #74
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_10242521
Even snel vraagje tussendoor..

In de winkels zie ik eigenlijk alleen maar Knippie-Baby en Burda/Diana staan..
nu zag ik jullie 't hebben over BizzKids e.d. Waar haal ik die?

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_10283233
Et weet ik niet, ben (nog) niet zo crea

Lois kom jij ook nog?
Knorretje? Ik kan me voorstellen als jou hoofd er niet naar staat!!!!!!!! En als je wel wil ben je natuurlijk welkom he!!!!
Anders zijn we saampies Phileine. Maar is ook gezellig toch

Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † woensdag 7 mei 2003 @ 21:52:08 #76
7074 moussy
kuttekop
pi_10283354
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 12:15 schreef E.T. het volgende:

Ik heb hem bij een stoffenwinkel gezien.

Ik heb een nieuwe naaimachine nu nog een rechte naad leren naaien

pi_10283425
Iedereen is welkom he, dus jij ook hoor Moussy!!!! Maar volgens mij woonde jij zo'n verrot eind weg he (of ik natuurlijk )
Het voelt heerlijk!!!!
pi_10284179
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 12:15 schreef E.T. het volgende:

BIZZKIDS, ROOS. ABRACADABRA, EVA, NINA EN KOKO ETC zijn allemaal verkrijgbaar bij de betere stoffenzaak en anders op de markt
  woensdag 7 mei 2003 @ 22:23:30 #79
3011 E.T.
pi_10284311
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 22:19 schreef Knorretje het volgende:

[..]

BIZZKIDS, ROOS. ABRACADABRA, EVA, NINA EN KOKO ETC zijn allemaal verkrijgbaar bij de betere stoffenzaak en anders op de markt

Tnx.
Ga morgen even snel naar de markt hier.. zal daar ff rondvragen..
Moet alleen nog een keer op zoek naar een knappe stoffenzaak hier in de buurt (Capelle, Rotterdam)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_10284739
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 22:23 schreef E.T. het volgende:

[..]

Tnx.
Ga morgen even snel naar de markt hier.. zal daar ff rondvragen..
Moet alleen nog een keer op zoek naar een knappe stoffenzaak hier in de buurt (Capelle, Rotterdam)

Ik vrees dat je het moeilijk gaat krijgen om nog een bizzkids te krijgen, die vliegen snel over de toonbank en zijn er vrij beperkt op de markt. Stenzo, roos etc gaat je wel lukken. ROOS zijn losse patronen en hangen meestal in de kraam ook genaaid als voorbeeld. Je kunt bij dezelfde kraam meestal ook de duurdere kwaliteitstoffen kopen die er gebruikt worden in de bizzkids, ROOS etc. ROOS, Bizzkids, stenzo etc zijn er trouwens nie (of niet veel) in de hele kleine maatjes. Weet niet wat voor maat je zoekt of wat voor soort patroon je zoekt. Wie weet heb ik hier iets liggen.
pi_10366842
Phileine, kom jij nog zondag?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_10366983
In principe wel Jessie, het staat gewoon in mijn agenda. Kleine slag om de arm omdat ik me de laatste twee dagen zo beroerd voel, maar dat zal wel te maken hebben met mijn te drukke weekend. Dus wat mij betreft staat de afspraak nog, als ik me woensdag nog steeds niet beter voel dan laat ik het nog wel weten, dan moeten we misschien verzetten.
mooi he, alles
  maandag 12 mei 2003 @ 09:06:10 #83
3011 E.T.
pi_10367426
Ik wil ook nog steeds even langskomen..
Voor 't verbouwen van een patroon.. (patroon is een vestje met capuchon, maar dat vind ik niet zo handig en wil 'm dus zonder maken), wat tips en trucs voor de dingetjes waar ik tegenaanloop als ik me deze week op project tuinbroek stort..
en wie weet wat leuke/makkelijke patroontjes.. Zal mijn verzameling patroontjes ook wel ff meenemen
pi_10371604
He gezellig Et !!!!!!!!
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator maandag 12 mei 2003 @ 19:20:03 #85
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_10381932
Jessie, het ziet er niet naar uit dat ik kom zondag, sorry.
Eva moet echt eerst opknappen maar dan heb ik die week nog een enorme drukke week voor de boeg met én een bruiloft én Eva's operatie.
Ik denk dat ik gewoon verstandig moet zijn en zeggen dat ik een volgende keer graag kom maar nu niet.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_10384620
Lijkt me logisch Lois!!!!!!!!!
Het voelt heerlijk!!!!
pi_10397703
Zo ik heb net mooie stof gekocht voor de wieg. Roze en en groen, klinkt misschien minder mooi als dat het is. Het is linnen. En daarbij een soort doorzichtige stogf om erop te wetten om een rand en een strik ofzo te maken. De bedoeling is dat de kap roze word en de binnenkant van de wieg groen. ik heb anderhalve meter groen en 2 meter roze, hopelijk is dit genoeg, de stof is 1.50 breed. Het lijkt me nu weer weinig als ik de wieg zo zie. Maar anders moet de kap maar groen en de binnenkant roze. Hopelijk kunnen jullie me helpen zondag, want ik ben zo weg van de stof maar ik heb zulke linkerhanden haha. De commode ga ik in dezelfde kleuren verven dus dat word wel wat. Heb ook groene en roze draad erbij gekocht en een soort spul wat je kan strijken zodat je neit hoeft te zomen. Of het handig is weet ik niet. Nu alleen nog elastiek om de binnenbekleding omd e rand te laten zetten. Dat haal ik wel even bij de hema ofzo. En dan heb ik alles denk ik.
Heb er echt zin in!!!!!!!
Het voelt heerlijk!!!!
pi_10400052
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 13:40 schreef jessie het volgende:
Zo ik heb net mooie stof gekocht voor de wieg. Roze en en groen, klinkt misschien minder mooi als dat het is. Het is linnen. En daarbij een soort doorzichtige stogf om erop te wetten om een rand en een strik ofzo te maken. De bedoeling is dat de kap roze word en de binnenkant van de wieg groen. ik heb anderhalve meter groen en 2 meter roze, hopelijk is dit genoeg, de stof is 1.50 breed. Het lijkt me nu weer weinig als ik de wieg zo zie. Maar anders moet de kap maar groen en de binnenkant roze. Hopelijk kunnen jullie me helpen zondag, want ik ben zo weg van de stof maar ik heb zulke linkerhanden haha. De commode ga ik in dezelfde kleuren verven dus dat word wel wat. Heb ook groene en roze draad erbij gekocht en een soort spul wat je kan strijken zodat je neit hoeft te zomen. Of het handig is weet ik niet. Nu alleen nog elastiek om de binnenbekleding omd e rand te laten zetten. Dat haal ik wel even bij de hema ofzo. En dan heb ik alles denk ik.
Heb er echt zin in!!!!!!!
hoe lang is de wieg, de breedte en de hoogte dan kunnen we een berekening maken
pi_10407631
Ok daar komt ie
De bak van de wie is 1meter 2 lang en 64 breed en 28 diep (berekend op het langste en breedste punt hij is ovaal)
De kap is 61 van links naar rechts gemeten en 51 hoog als hij helemaal uit staat en daar zitten 3 van die dingen in waardoor die kan strekken en inklappen.
Voor de bak heb ik 1.5 meter stof en voor de kap 2 meter (had dus beter andersom kunnen zijn, maar ik kan de kleuren eventueel omwisselen) dan moet er aan de kap nog boven en onder een rand stof extta aan en dan heb ik ook nog 1 meter doorzichtige stof om over de band te naaien.
Snappen jullie me nog?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_10408076
je hebt 1.50 groen bij 1.50 stofbreedte.
De bak is "maar" 28 cm diep met zoom gerekend heb je dus banen nodig van ongeveer 32 cm.
Uit een lap met 1.50 stofbreedte kun je 4 gelijke stroken halen van die 32 cm met ieders een lengte van 1.50 terwijl je wiegje maar 1.02 lang is (dubbel gerekend dus 2.10, met zoompjes gerekend 2.14) Dan heb je de wieg aan de binnenzijde strak bekleed. Wil je wat plooien heb je iets meer lengte nodig als die 2.14 en die heb je genoeg (immers 4 strokken an ieders 1.50) Van groen heb je dus genoeg. Voor de kap heb je meeeeeeeeeeeeeeer dan zat daar gaat niet zo veel stof in zitten. Komt dus helemaal goed.
pi_10408182
Oh gelukkig, ben hier heeeel blij mee!!!!!
Ik hoop zo dat het gaat lukken wat ik in me hoofd heb. Jullie komen zondag ook he!!!! Verplicht op de bank zitten met koppie koffie, niks doen en kletsen
Het voelt heerlijk!!!!
pi_10408569
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 20:28 schreef jessie het volgende:
Oh gelukkig, ben hier heeeel blij mee!!!!!
Ik hoop zo dat het gaat lukken wat ik in me hoofd heb. Jullie komen zondag ook he!!!! Verplicht op de bank zitten met koppie koffie, niks doen en kletsen
tuurlijk komen we en niets doen zit er niet in neem heel wat stof mee en patronen om al wat zomergoed voor te tekenen en te knippen en misschien dat ik zelfs de gordijnen mee neem om te vermaken en te naaien maar moet ik even zien. Wil graag veel gedaan hebben want dan kan ik strakkies als we over zijn alicia's zomergarderobe maken en de gordijnen ophangen. En in beide huizen is het nu een puinhoop dus is het een uitkomst om ergens anders te kunnen werken waar het bv wel stofvrij is

Maar goed dat zie ik allemaal zondag wel

pi_10409868
Ahum stofvrij zei je....... *zaterdag snel dat ding zoekt dat stofzuiger heet *
Het voelt heerlijk!!!!
pi_10410812
Ik ben even stilgevallen qua projectjes geloof ik. Moet nog wat lakentjes verven en dan ben ik er wel. Moet alleen nog een boxkleed hebben, dus dat kan ik dan mooi zondag gaan doen. Iemand nog een goed idee van wat voor stof ik dat maak? Ik dacht zelf gewoon katoen met volumevlies ertussen.

Verder ben ik benieuwd naar de patroontjes van de anderen, hoop dat ik nog wat mee kan snaaien .

mooi he, alles
  dinsdag 13 mei 2003 @ 22:08:21 #95
3011 E.T.
pi_10410850
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 22:07 schreef phileine het volgende:
Ik ben even stilgevallen qua projectjes geloof ik. Moet nog wat lakentjes verven en dan ben ik er wel. Moet alleen nog een boxkleed hebben, dus dat kan ik dan mooi zondag gaan doen. Iemand nog een goed idee van wat voor stof ik dat maak? Ik dacht zelf gewoon katoen met volumevlies ertussen.

Verder ben ik benieuwd naar de patroontjes van de anderen, hoop dat ik nog wat mee kan snaaien .

en anders kom je toch gewoon om ons een keertje irl te zien en ons te helpen
pi_10411155
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 22:08 schreef E.T. het volgende:

[..]

en anders kom je toch gewoon om ons een keertje irl te zien en ons te helpen

Uiteraard, al was dat de enige reden. Maar ik ben helemaal niet meer zo handig de laatste tijd (vooral als het op denkwerk aankomt) en als iets niet lukt ga ik gelijk huilen. Maar daar moeten jullie dan maar niet op letten .
mooi he, alles
  dinsdag 13 mei 2003 @ 22:20:25 #97
3011 E.T.
pi_10411176
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 22:19 schreef phileine het volgende:

[..]

Uiteraard, al was dat de enige reden. Maar ik ben helemaal niet meer zo handig de laatste tijd (vooral als het op denkwerk aankomt) en als iets niet lukt ga ik gelijk huilen. Maar daar moeten jullie dan maar niet op letten .

Dan helpen wij jou wel.....

van de wal in de sloot, that is

† In Memoriam † dinsdag 13 mei 2003 @ 22:50:57 #98
7074 moussy
kuttekop
pi_10411969
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 22:07 schreef phileine het volgende:
Moet alleen nog een boxkleed hebben, dus dat kan ik dan mooi zondag gaan doen. Iemand nog een goed idee van wat voor stof ik dat maak? Ik dacht zelf gewoon katoen met volumevlies ertussen.
Ik heb daar een 1 persoonsdekbed voor kapot geknipt, hoesjes voor er om heen en klaar is klara
pi_10471865
Ok meiden
Over zondag
Hoe laat ook alweer?
Een uur of 11?
Heeft iedereen mijn adres enzo?
Het voelt heerlijk!!!!
  FOK!fossiel vrijdag 16 mei 2003 @ 13:41:06 #100
2628 Karin
pi_10472326
En vergeten jullie de fototoestellen niet?! Ik ben heel benieuwd naar wat jullie allemaal gaan maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')