abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9379868
Onze ukkies hebben best veel nodig, slijten veel, en groeien als kool uit de gekochte kleding. Een behoorlijk prijzige hobby om steeds alles piccobello in orde te hebben.

En dat terwijl je heel gemakkelijk veel zelf kunt. Met een paar lappies, naald en draad, kluwetjes wol etc etc kun je in een hand om draai de meest leeke dingen fabriceren; denk aan omslagdoeken, sokjes, broekjes, boxkleden, lampekapjes, dekbedovetrekjes, knuffels, lappepoppen, voedingskussen, etc etc.

Of je nu een naaitalent bent of nog geen draad door de naald kan steken, samen kom je vaak een heel eind. Al is het maar om bv ideeen uit te wisselen en onder begeleiding een klein iets te maken. Maar pas op het werkt verslavend

In de Z&K reeks bleek er al interesse te zijn naar zo'n (mid)dag, dus kom maar op.

Wie ?
Wanneer ?
Waar ?
Wat gaan we maken ?
Wat hebben we er voor nodig ?

woensdag 26 maart 2003 @ 09:24:02 #2
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_9380436
Ik ben niet zo'n crea-bea met stofjes enzo... maar ik wil misschien wel komen lurken
***I have an attitude and I'm not afraid to use it***
Angelic1 since 2001
pi_9383677
Omdat ik toch niet zoveel te doen heb vanwege de zwangerschapsmisselijkheid en moeheid, ben ik behoorlijk crea bezig voor onze Miepie (werktitel). Dat geeft me wat nuttigs te doen, en die kleine dingetjes zijn zo leuk om te maken omdat het lekker snel gaat. Mijn moeder (kraamverpleegster) komt steeds aanzetten met hele oude kleertjes die zo reuze handig zijn, daar moet ik er echt een paar van maken. En breien kan ik helemaal niet, maar vind ik wel leuk om te doen dus er komen ook allerlei vestjes aan. Het is zo bevredigend als er een lapje ontstaat waarvan elke steek door jouw handen is gemaakt. En gelukkig heb ik online iemand bij wie ik met al mijn vragen terecht kan. En tja, je moet toch wàt als je niet meer zo veel kan.

Het lijkt me nuttig om voor de meeting een beetje te bekijken wat men eventueel wil maken, dan kunnen er materialen ingeslagen worden. (bijvoorbeeld voor die borstvoedingskussens of de zootjes). Ik zal vanmiddag even een paar modelletjes uit de nieuwste knippie scannen, misschien hebben anderen ook nog wat voorbeeldjes.

Wat de plaats betreft: ik gooi mijn spullen achterin de auto en rij wel ergens heen.

mooi he, alles
pi_9384997
Ik ben ook niet zo'n knutselmiep helaas. .
Dat laat ik meestal aan Rob over. .

En bovendien zal die meeting wel té ver zijn voor mij. .

Jubileum moderator woensdag 26 maart 2003 @ 13:02:50 #5
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_9385414
Leuk!
Ik ben helemaal niet handig maar met wat hulp kom ik er wel.
Ik wil zelf graag zo'n kussen maken en ik kan zooitjes meenemen als voorbeeld.

Ik stel graag mijn huiskamer beschikbaar maar ik weet niet of dat voor Knor te doen is en als het ergens anders is maakt me dat ook niet uit.
Ik heb een lichte voorkeur voor een weekendafspraak omdat Jeroen er dan is om a te rijden of b op Eva te passen.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † woensdag 26 maart 2003 @ 13:33:48 #6
7074 moussy
kuttekop
pi_9386030
en de buren maar denken dat er een illegaal naaiatelier is gekomen in de straat, allemaal mutsen met naaimachine's onder de arm

Euhm... ik ben hier in huis niet de naaimachine-vrouw.... ik heb een naaimachine man, zal ik die dan maar sturen ? Kan hij mooi zootjes maken

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_9391081
als we het op korte tremijn willen plannen komt mij een datum tussen de 14e en de 27e het beste uit. (muv de paasdagen) Die weken heeft Danny vakantie en kan me dan overal heen rijden en maakt plaats niets uit. Ook kan hij dan oppassen.

Ik denk dat het het leukst is om dingetjes te verzinnen die in 1 (mid)dag te maken zijn. Of dingen die makkelijk af te maken zijn zonder hulp.

brainstorm:

* simpele jurkjes (uitgegaan van basispatroon - overgooierjte, a-lijn model)
* simpele broekjes (met bv elastiek in de taille en wat roezels voor de meisjes onderaan of met schortje)
* simpele truitjes/shirtjes
* zootjes (kost wat meer inspanning en nauwkeurigheid)
* boxkleed
* dekbedovertrekjes
* lakentjes
* pyamaatjes
* (evt safe-T-sleep als ik die van mij afkrijg voor die tijd en dus weet hoe het precies zit)
* voedingskussen
* lampekapje
* pmslagdoeken (lois weet welke ik bedoel, simpel maar reuze handig)
* verder ga ik even nadenken

ik heb geen scanner en werk voornamelijk met basispatronen die ik verder verfraai. Zal wat foto's zoeken van alicia in eigen gemaakte kleding waar ik mijn gemaakte patroontje van mee kan nemen. Heb wel de ottobre 4 2002 liggen. Met voornamelijk jassen en skipakken.
Maar ik blijf erbij dat met basispatronen vrijwel alles wel gerealiseerd kan worden.

edit: een aantal gevonden. Ik blijf doorzoeken
het oranje gebloemde broekje is hetzelfde patroon als de geblokte, alleen de roezels geven het een andere uitstraling

[Dit bericht is gewijzigd door Knorretje op 26-03-2003 16:58]

woensdag 26 maart 2003 @ 17:02:20 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_9391415
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 16:50 schreef Knorretje het volgende:
edit: een aantal gevonden. Ik blijf doorzoeken
het oranje gebloemde broekje is hetzelfde patroon als de geblokte, alleen de roezels geven het een andere uitstraling

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Kijk, dat vind ik nou zo leuk! Mijn moeder naaide vroeger ook altijd de halve wereld voor ons aan kleding en ben dus ook vast van plan het te gaan leren tegen de tijd dat wij aan kindjes gaan beginnen.
pi_9391579
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 17:02 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Kijk, dat vind ik nou zo leuk! Mijn moeder naaide vroeger ook altijd de halve wereld voor ons aan kleding en ben dus ook vast van plan het te gaan leren tegen de tijd dat wij aan kindjes gaan beginnen.

waarom niet voor die tijd leren ?? Voor je zelf kun je ook best veel leuke dingen maken hoor. En anders voor in huis, kussens, bankbekleding, gordijnen, vitrage, tafellakens, lampekappen, gestoffeerde bloemenvasen, dekbedovertrekken, hemels, klamboe's, lektuurrand voor aan het bed, ga zo maar door,
pi_9398572
Ik heb er echt zin in.
Ik zou graag zon voedingskussen willen maken.
Jullie kunnen ook weer naar hier komen hoor als jullie dat willen dan he. Moet er wel iemand een naaimachine meenemen want die heb ik niet
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 maart 2003 @ 22:10:23 #11
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_9398852
Mijn moeder heeft ooit een poncho voor me gehaakt. Knalroze met een donkerblauwe rand. Pijn aan je ogen, maar in de jaren '70 was dat helemaal in Ik moet er nog ergens een foto van hebben

Ik heb voor Christan een wiegdekentje gebreid en er een grote C op gemaasd (wit met lila, in de kleuren van de wieg). Verder kom ik niet, ik kan breien en borduren maar naaien is aan mij niet echt besteed.

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_9398854
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 16:50 schreef Knorretje het volgende:

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

* Nausicaa ziet zich dat écht niet maken hoor! Knap hoor Knor!
gelukkig is schoonmoeder coupeuse, en ik helemaal geen intentie om dat beter te gaan doen dan zij!

Maar wel een leuk idee hoor!

woensdag 26 maart 2003 @ 22:12:51 #13
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_9398942
oe! wat een leuk idee

* E.T. heeft nog een naaimachine staan die stof staat te happen..
en ja, ik kan er ook nog wel e.e.a. mee, maar heb er normaal geen tijd voor (of geen zin om er tijd voor te maken) maar zie zoooooooo veel leuke dingetjes die ik voor Anouk zou kunnen maken..

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † woensdag 26 maart 2003 @ 22:47:17 #14
37843 lady-wrb
kortaf
pi_9400247
gaaaaf zo'n creadag.
goed idee!
t is inderdaad veel leuker om met meer te klussen dan alleen.
enne..... t kunnen toch ook speeltjes worden?
ik denk aan figuurzagen enzo (puzzeltjes en mobieltjes)
pi_9401430
Ik heb een paar plaatjes gescand uit de Knippie, het zijn natuurlijk maar voorbeeldjes en het ziet er heel anders uit met andere stofjes. Een paar baby-dingetjes en iets voor wat oudere kinderen (daar heb ik natuurlijk niet zoveel patronen voor)

en nog een pyjama/trappelzakje dat vrij makkelijk is na te maken, volgens mijn zus zijn die dingen echt ontzettend handig.

mooi he, alles
pi_9404064
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 22:10 schreef Nausicaa het volgende:

[..]

* Nausicaa ziet zich dat écht niet maken hoor! Knap hoor Knor!

en zo moeilijk is het niet. Het lijkt meestal moeilijker dan het is. Een broek (met elastiek) is niet meer dan 4 naadjes dichtstikken, 2 zoompjes in de pijpjes en een tunneltje voor het elastiek. Durf met zekerheid te stellen dat iedereen dat kan. Zelfs een zak erop lukt nog, echt waar.
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 22:10 schreef Rewimo het volgende:
Mijn moeder heeft ooit een poncho voor me gehaakt. Knalroze met een donkerblauwe rand. Pijn aan je ogen, maar in de jaren '70 was dat helemaal in Ik moet er nog ergens een foto van hebben
ik ben op zoek naar het haakpatroon voor zo'n poncho maar kan er tot nu toe niet aankomen.. enig idee waar je moeder hem vroeger uitgehaald heeft en hoe oud je ongeveer was zodat ik op zoek kan gaan naar die jaargang ?

Alicia heeft een hele simpele poncho, bestaande uit alleen dubbele stokjes, maar was meer voor de herfst, dikke wol gebruikt. Wi er nu een met bloemetjes en meer motieven en dan zowel voor haar als voor m'n zussie.

quote:
Ik heb voor Christan een wiegdekentje gebreid en er een grote C op gemaasd (wit met lila, in de kleuren van de wieg). Verder kom ik niet, ik kan breien en borduren maar naaien is aan mij niet echt besteed.
Maar met breien en borduren kom je ook een heel eind. En is net zo leuk en crea
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 22:47 schreef lady-wrb het volgende:
gaaaaf zo'n creadag.
goed idee!
t is inderdaad veel leuker om met meer te klussen dan alleen.
enne..... t kunnen toch ook speeltjes worden?
ik denk aan figuurzagen enzo (puzzeltjes en mobieltjes)
Lijkt me wel, het is niet een gedwongen doe leuk met naaimachine dag. Het is gewoon gezellig met z'n allen iets maken met wat hulp van elkaar
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 23:29 schreef phileine het volgende:
Ik heb een paar plaatjes gescand uit de Knippie, het zijn natuurlijk maar voorbeeldjes en het ziet er heel anders uit met andere stofjes. Een paar baby-dingetjes en iets voor wat oudere kinderen (daar heb ik natuurlijk niet zoveel patronen voor)

[afbeelding]
]

oe wat een gaaf jurkje randjes mooi afzetten met wat bloemetjes, poeh plaatje erop, labeltje erin en hijis om door een ringetje te halen.. *zucht*

In welke maatjes hebbie die ??

Ik ga nog ff zoeken naar waar ik patronen van heb

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 maart 2003 @ 08:36:27 #17
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_9404095
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 08:32 schreef Knorretje het volgende:
ik ben op zoek naar het haakpatroon voor zo'n poncho maar kan er tot nu toe niet aankomen.. enig idee waar je moeder hem vroeger uitgehaald heeft en hoe oud je ongeveer was zodat ik op zoek kan gaan naar die jaargang ?
Ik zal 7 of 8 zijn geweest. Dus rond 1970, maar waar ze hem vandaan heeft? Ze zit nu in Spanje dus ik kan het ook niet even vragen Over twee weken is ze weer thuis, dan vraag ik het wel

maar ik geef je weinig kans dat ze dat nog weet

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † donderdag 27 maart 2003 @ 08:48:48 #18
7074 moussy
kuttekop
pi_9404205
Mijn moeder heeft alle breiboeken en patronen van het jaar nul nog. Ik ga wel ff vragen, ik heb nml ook zo'n ding gehad in het oranje met bruin en geel
pi_9404272
hier ook nog liggen in demaatjes 68 t/m 86 (en iets groter kunnen we hem altijd maken)

achterkant: http://www.burdamode.com/images/products/7070301PatternPhoto1_Big.jpg

(incl breibeschrijving)

Ik heb ook nog wel wat patroontjes voor nog grotere kinderen, maar voor ik hier alles neerpleur is het wel handig om te weten welke maat er gezocht word. Ik ga vanmiddag kijken of ik nog een sabientje op de kop kan tikken, die heeft patroontjes vanaf maat 80 en bestaat uit 80 modelletjes die zeer eenvoudig te maken zijn voor beginnende naaiers.

mt 92/98/104

verder nog een bambino breiboek en de diane motiefsteekspecial (breien en haken)

En vast nog wel meer, ga weer ffies verder zoeken en uitpluizen

pi_9404304
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 08:48 schreef moussy het volgende:
Mijn moeder heeft alle breiboeken en patronen van het jaar nul nog. Ik ga wel ff vragen, ik heb nml ook zo'n ding gehad in het oranje met bruin en geel
oe als je zou willen graag maak je mij en m'n zussie heel blij mee Voor een kind is het namelijk nog wel te doen zonder patroon, maar voor een volwassen iemand is het wel handig om iets van de juiste afmetingen te hebben.
  † In Memoriam † donderdag 27 maart 2003 @ 09:26:25 #21
7074 moussy
kuttekop
pi_9404691
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 08:55 schreef Knorretje het volgende:

[..]

oe als je zou willen graag maak je mij en m'n zussie heel blij mee Voor een kind is het namelijk nog wel te doen zonder patroon, maar voor een volwassen iemand is het wel handig om iets van de juiste afmetingen te hebben.

ik heb gehaakte zien hangen bij de bristol hier... naar 1 euro afgeprijsd

Als mn moeder het niet heeft, ze is nu aan het zoeken, kan mn oma eventueel wel een patroon maken had ze het over, maar die bel ik nu nog maar niet, anders raakt ze in de war met dr schema

† In Memoriam † donderdag 27 maart 2003 @ 09:28:51 #22
7074 moussy
kuttekop
pi_9404734
Zijn er ook nog dames die patronen hebben van positiekleding?

of stel ik nou een hele rare vraag?

Ik kan geen positiebroeken naar mn zin vinden van spijkerstof

pi_9404839
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 09:28 schreef moussy het volgende:
Zijn er ook nog dames die patronen hebben van positiekleding?

of stel ik nou een hele rare vraag?

Ik kan geen positiebroeken naar mn zin vinden van spijkerstof

met of zonder inzet stuk ?? welke maat ?
  donderdag 27 maart 2003 @ 10:04:31 #24
30488 coolbabe
My little pwny
pi_9405343
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 08:53 schreef Knorretje het volgende:
[afbeelding]
jaa die is gaaf!
Ik wil ook wel komen. Ik heb nog patroontjes voor slofjes, kruikenzakken, knuffels, luierzakken, een lamp, boxkleden (bijna een complete babyuitzet zeg maar)
Ook kan ik mensen die een schoentje van het geboortekaartje van zoon/dochter willen maken op weg helpen.
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  † In Memoriam † donderdag 27 maart 2003 @ 10:54:37 #25
37843 lady-wrb
kortaf
pi_9406270
ben nu nog ruim een week in amsterdam, maar zodra ik weer thuis ben duik ik meteen achter het schot op zolder, op zoek naar leuke patronen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')