quote:heet wel geen rob maar John Longstrenth (origin, skinless en nu exhumed) komt zeker wel in de buurt. Die vent van Ephel Duath kan ook wel aardig tikken maargoed die is al 48 dus da's niet zo gek
Op woensdag 21 januari 2004 21:49 schreef Yokozuna het volgende:
Rob, kun je nog een paar metal drummers van ongeveer het niveau van Sein noemen?
en volgens mij ken ik alle bands met Cynic leden zo onderhand, wel jammer... wil graag dat dat nog niet het geval was
quote:wel een beetje maar Cynic gebruikt jazz op een hele andere manier dan Pestilence. Bij Cynic is de jazz wat minder op de opervlakte dan bij Pestilence.... ik zou zeggen luister het is, als je een beetje van metal houd dan is het echt een aanrader.
Op woensdag 21 januari 2004 22:05 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Hmm,death metal met jazzfusion invloeden.Vergelijkbaar met pestilence-Spheres?
quote:Ik vind Cynic veel en veel beter. Spheres komt op mij alleen maar over als een poging een zelfde soort muziek als Cynic te maken. Patrick Mameli, gitarist van Pestilence begon destijds op een gegeven moment alle metal af te kraken als simpele muziek en te leuren met fusion-achtige dingen.
Op woensdag 21 januari 2004 22:05 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Hmm,death metal met jazzfusion invloeden.Vergelijkbaar met pestilence-Spheres?
Luister eens naar de Pestilencenummers Stigmatized/In Sorrow van het album Testimony Of The Ancients, en vergelijk dat met het geforceerde gepiel op Spheres, van mij hadden ze niet hoeven veranderen. Spheres is volgens mij ook hopeloos geflopt, waarna Pestilence gestopt is.
Bij Cynic klinkt de combinatie fusion/death veel natuurlijker en vanzelfsprekender.
Kerstgroeten met handtekeningen van de bandleden:
quote:ik vind toch Spheres een super gaaf album, Pestilence gebruikt jazz en Cynic gebruikt eigenlijk fusion, toch wel een groot verschil. Hebben julle trouwens dat nieuwe nummer van Mameli gehoord?
Op woensdag 21 januari 2004 22:20 schreef Modus het volgende:[..]
Ik vind Cynic veel en veel beter. Spheres komt op mij alleen maar over als een poging een zelfde soort muziek als Cynic te maken. Patrick Mameli, gitarist van Pestilence begon destijds op een gegeven moment alle metal af te kraken als simpele muziek en te leuren met fusion-achtige dingen.
Luister eens naar de Pestilencenummers Stigmatized/In Sorrow van het album Testimony Of The Ancients, en vergelijk dat met het geforceerde gepiel op Spheres, van mij hadden ze niet hoeven veranderen. Spheres is volgens mij ook hopeloos geflopt, waarna Pestilence gestopt is.
http://www.emptywords.demon.nl/Patrick_Mameli's_Gestalt.htm
tegenwoordig maakt hij ook fusion.
quote:Na hun optreden in het Paard in Den Haag in 1993 (?) liepen ze (Cynic) nog wat door de zaal en heb ik samen met wat andere mensen een tijdje met ze geleuterd. (Daarbij wel Pestilence half missend, maar het was het waard, anders had ik de volgende opmerking van Sean Reinert gemist). Hij vond "Human" erg gaaf om te doen, maar hij heeft het achteraf in zo'n korte tijd ingespeeld en hij vond zelf dat er erg veel "foutjes" (qua drumwerk) opstonden ...... WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT ?????????
... met schitterend drumwerk van Sean Reinert (drumt ook op "Human" van Death!)
(Toch nog maar een paar keer nageluisterd .... niks gehoord .......... maarja, 'k zal wel een leek zijn :-) )
Doei,
JD
quote:Hé Gijs ! Hoe kom je daar aan ??? :-)
Op woensdag 21 januari 2004 22:27 schreef ChOas het volgende:
Sorry, kon alleen foto nemen met mijn webcam...Kerstgroeten met handtekeningen van de bandleden:
JD
EDIT: Suffe spelfout
quote:Hehe ja, dat hoor je als niet-drummer echt niet. Misschien dat Yokozuna het zelfs niet hoort, wel Yoko?
Op donderdag 22 januari 2004 22:30 schreef Jan-Diederik het volgende:
Hij vond "Human" erg gaaf om te doen, maar hij heeft het achteraf in zo'n korte tijd ingespeeld en hij vond zelf dat er erg veel "foutjes" (qua drumwerk) opstonden ...... WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT ?????????
http://www.metalprovider.com/cynic/
(Deze site is gelinkt vanuit de officiele Cynic site ; het is dus legaal)
quote:heeh! bedankt, daar had ik ook de portal demo vandaan maar die waren een tijd offline omdat die mogelijk nog officieel uit zou komen. Ben nu de video's aan het downloaden, wel leuk te zien dat hun ook nog wel eens foutjes maken met te vroeg beginnen enzo
Op zaterdag 24 januari 2004 22:57 schreef fripper het volgende:
Er is een site waar de demo's te downloaden zijn, alleen doet deze het nu niet. Is iemand bekend met deze site , doet hij het normaal wel ?http://www.metalprovider.com/cynic/
(Deze site is gelinkt vanuit de officiele Cynic site ; het is dus legaal)
quote:beetje jammer dat jij focus geen fatsoenlijke plaat noemt
Op zondag 25 januari 2004 11:40 schreef Cynic het volgende:
Eigenlijk is het heel jammer dat Cynic nooit een fatsoenlijke plaat heeft opgenomen.........
quote:De productie op focus is ver beneden de maat. Sommige demonummers klinken wat dat betreft beter.
Op zondag 25 januari 2004 11:41 schreef _Etter_ het volgende:[..]
beetje jammer dat jij focus geen fatsoenlijke plaat noemt
quote:Nah, zo werden de meeste death metal-gerelateerde albums in die tijd geproduceerd.
Op zondag 25 januari 2004 11:43 schreef Cynic het volgende:
De productie op focus is ver beneden de maat. Sommige demonummers klinken wat dat betreft beter.
quote:toch ben benieuwd hoe dat album zou klinken als ze bijvoorbeeld een productie als spiral architect zouden hebben, volgens mij was het dan nooit zo 'groot' album zijn geworden omdat je dan pas hoort wat voor rare dingen ze doen
Op zondag 25 januari 2004 11:43 schreef Cynic het volgende:[..]
De productie op focus is ver beneden de maat. Sommige demonummers klinken wat dat betreft beter.
quote:Focus was wel wat zompiger dan de meeste albums uit die tijd hoor. Veel details, vooral van de gitaren, verzuipen compleet in het geluid. Op het album van Aghora hoor je een beetje hetzelfde euvel.
Op zondag 25 januari 2004 14:18 schreef Summoner het volgende:[..]
Nah, zo werden de meeste death metal-gerelateerde albums in die tijd geproduceerd.
quote:Richard Christy natuurlijk, die kan ook wel wat meer dan wat hij hedendaags bij Iced Earth speelt. Longstreth vind ik gaaf vanwege zijn snelheid, maar zijn partijen zijn qua complexiteit en coordinatie niet echt te vergelijken met die van Reinert als je het mij vraagt.
Op woensdag 21 januari 2004 22:02 schreef _Etter_ het volgende:[..]
heet wel geen rob maar John Longstrenth (origin, skinless en nu exhumed) komt zeker wel in de buurt. Die vent van Ephel Duath kan ook wel aardig tikken maargoed die is al 48 dus da's niet zo gek
en volgens mij ken ik alle bands met Cynic leden zo onderhand, wel jammer... wil graag dat dat nog niet het geval was
En ik denk dat Danny Carey van Tool zich ook redelijk kan meten met Sean Reinert; mischien is Tool niet zo pompeus qua snelheid enzo maar wat Carey laat horen met Tool is wat hij zelf "aangenaam" vind (dus onder zn niveau).
Er zullen vast nog genoeg andere kerels zijn die minder bekend zijn, zal eens ff wat research gaan doen.
quote:Denk dat longstreth ook veel meer kan dan dat die laat horen, net zoals bijvoorbeeld die vent van morbid angel. Die heb ik ook een keer horen soundchecken voor een optreden en toen deed die veel complexere dingen dat bij morbid angel laat horen... toch wel jammer
Op zondag 25 januari 2004 19:22 schreef Carn het volgende:[..]
Richard Christy natuurlijk, die kan ook wel wat meer dan wat hij hedendaags bij Iced Earth speelt. Longstreth vind ik gaaf vanwege zijn snelheid, maar zijn partijen zijn qua complexiteit en coordinatie niet echt te vergelijken met die van Reinert als je het mij vraagt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |