De witte leeuwen die in Ouwehand te zien zijn, zijn afstammelingen van de voor het eerst gesignaleerde witte leeuwen in het wild. Deze eerste witte leeuwen zijn in 1927 ontdekt in het reservaat Timbavati. Jaren later in 1972 was een onderzoeker zelfs ooggetuige van de paring tussen de leeuwen Agamemnon en Tabby. Het resultaat was een nest van drie jongen waarvan er twee sneeuwwit waren. De witte leeuwen die in Ouwehand te zien zijn stammen af van deze leeuwen. Witte leeuwen zijn wit omdat het dominante gen voor de bruine vachtkleur afwezig is. Er wonen nog vier leeuwen in Ouwehand. Deze zijn weliswaar niet wit maar hebben het witte gen wel in zich.
Afgelopen zondag zijn er nog drie leeuwtjes geboren. Deze zijn allen bruin van kleur. De leeuwtjes verblijven eerst enkele weken in de kraamkamers. Ze zijn dus pas over een aantal weken te zien voor de bezoekers.
[/quote]
een witte leew lache he he he he
[ontopic] Wel tof! Dat zijn supermooie beesten om te zien vind ik [/ontopic]
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 15:20 schreef BigBear het volgende:
In een dierentuin op Tenerife hebben ze een witte tijger
quote:Sneeuwtijger? Pooltijger? Albinotijger?
Op dinsdag 25 maart 2003 15:23 schreef M_a_T het volgende:[..]
quote:Ik zou het echt niet weten
Op dinsdag 25 maart 2003 15:29 schreef hyperfuzz het volgende:[..]
Sneeuwtijger? Pooltijger? Albinotijger?
Die zijn nogal zeldzaam, want albino's zien bijna niks en zijn nogal kwetsbaar in de natuur
quote:Nee, het zijn geen totale albino's.. ze missen alleen wat pigment en daardoor zijn ze wit..
Op dinsdag 25 maart 2003 15:44 schreef Slarioux het volgende:
Albino, neem ik aanDie zijn nogal zeldzaam, want albino's zien bijna niks en zijn nogal kwetsbaar in de natuur
kijk maar naar de oogjes:
voor meer witte leeuwen foto's:
http://www.siegfriedandroy.com/animals/lion_facts.php
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |