abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 maart 2003 @ 14:22:17 #1
11948 Xortes
Divide and Conquer
pi_9362226
Hoi,

Heb ff teruggelezen in het archief en er staan wel wat topics over het wisselen van pil, maar niets over het verband met acne.

Ikzelf gebruik denk ik al een jaartje of 4 Diane (vanaf mn 17e). Een zware pil die ook mn acne geremd heeft, had daar enorm veel last van.

Ik stap nu over op Microgynon, een zogenaamde lichte pil als ik de bijsluiter mag geloven. Ik vroeg me af of er Foksters waren die gestopt zijn met de Diane pil en of hun acne weg bleef of dat ik me zorgen moet gaan maken... Want acne is kut!

Xortes

Iedereen is slechts een verzinsel van degene die hij ontmoet - Marten Toonder
pi_9362555
wel je moet twee dingen van elkaar onderscheiden in de pil.
progestagenen
oestrogenen
microgyon is een 'lichte'(re) pil (dan diane 35)
dit is juist maar dit slaat op het oestrogenen gehalte van die pil.
het anti acne effect van Diane 35 is een gevolg van het androgene (mannelijk hormonen) effect van het <i>progesteron</i> in diane.

een eigenschap van acne is wel dat het voorkomt in ene periode in je leven wanneer je hormonenhuishouding 'lichtelijk' in de war is. Ik tel uit dat je nu ongeveer 21 bent dus normaal zou het overschakelen naar een 'normale' pil geen verergering van acne of zo mogen teweeg brengen.

veel suc6

Downie

brave belg
pi_9463712
Ik slik ook al heel lang de Dianepil om dezelfde reden en ik ben vorig jaar een keer gestopt omdat het toch best wel een zware pil is en ik altijd heel zware hoofdpijn heb als ik ongesteld ben, maar prompt kreeg ik binnen no time weer puistjes. Ja, daar zit ik toch ook niet op te wachten op m'n 28ste. Ik zou ook wel eens een goed alternatief willen weten...
pi_9466314
Ik heb Diana 35 geslikt vanaf mijn 16e tot aan 1,5 jaar gelegen (tot mijn 29,5 ste dus).

Ik ben overgestapt naar Implanon (staafje in je arm) en heb met de overstap absoluut geen problemen gehad.

Achteraf heb ik me wel eens afgevraagd waarom mijn huisarts mij zonder vragen of zo 13 jaar de Diane heeft laten slikken, maar ja.. de pil werkte goed. Acne werd voldoende gematigd en andere problemen had ik niet echt.

De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  zondag 30 maart 2003 @ 21:16:30 #5
11948 Xortes
Divide and Conquer
pi_9471628
Bedankt voor jullie reacties.

Ik ga eens kijken hoe die nieuwe pil bevalt en als ik ook weer puistjes krijg ga ik gewoon weer terug naar Diane, ik heb immers nergens last van bij het slikken van die pil, behalve het aankomen bij het begin, maar dat zal er wel niet meer af gaan. Zou ook ongezond zijn als dat gebeurde want ik ben nog steeds erg licht.

Xortes

Iedereen is slechts een verzinsel van degene die hij ontmoet - Marten Toonder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')