Heb ff teruggelezen in het archief en er staan wel wat topics over het wisselen van pil, maar niets over het verband met acne.
Ikzelf gebruik denk ik al een jaartje of 4 Diane (vanaf mn 17e). Een zware pil die ook mn acne geremd heeft, had daar enorm veel last van.
Ik stap nu over op Microgynon, een zogenaamde lichte pil als ik de bijsluiter mag geloven. Ik vroeg me af of er Foksters waren die gestopt zijn met de Diane pil en of hun acne weg bleef of dat ik me zorgen moet gaan maken... Want acne is kut!
Xortes
een eigenschap van acne is wel dat het voorkomt in ene periode in je leven wanneer je hormonenhuishouding 'lichtelijk' in de war is. Ik tel uit dat je nu ongeveer 21 bent dus normaal zou het overschakelen naar een 'normale' pil geen verergering van acne of zo mogen teweeg brengen.
veel suc6
Downie
Ik ben overgestapt naar Implanon (staafje in je arm) en heb met de overstap absoluut geen problemen gehad.
Achteraf heb ik me wel eens afgevraagd waarom mijn huisarts mij zonder vragen of zo 13 jaar de Diane heeft laten slikken, maar ja.. de pil werkte goed. Acne werd voldoende gematigd en andere problemen had ik niet echt.
Ik ga eens kijken hoe die nieuwe pil bevalt en als ik ook weer puistjes krijg ga ik gewoon weer terug naar Diane, ik heb immers nergens last van bij het slikken van die pil, behalve het aankomen bij het begin, maar dat zal er wel niet meer af gaan. Zou ook ongezond zijn als dat gebeurde want ik ben nog steeds erg licht.
Xortes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |