abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9362052
ik dacht zo eens bij me zelf,

cafeine is een soort drugs, maar als je te veel der van neemt (vorm van koffie en cola) wat gebeurt er dan... net als bij alcohol ligt in je hoofd, draaierig... maar wat gebeurt als je teveel koffie drinkt?

weet iemand dit?

dinsdag 25 maart 2003 @ 14:18:36 #2
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_9362096
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 14:17 schreef afraidtech het volgende:
ik dacht zo eens bij me zelf,

cafeine is een soort drugs, maar als je te veel der van neemt (vorm van koffie en cola) wat gebeurt er dan... net als bij alcohol ligt in je hoofd, draaierig... maar wat gebeurt als je teveel koffie drinkt?

weet iemand dit?

he, grapjas

serieus: in de meeste pijnstillers zit ook cafeine. Het zorgt er bv voor dat pijnprikkels enigszins minder worden doorgegeven.

pi_9362121
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 14:18 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

he, grapjas

serieus: in de meeste pijnstillers zit ook cafeine. Het zorgt er bv voor dat pijnprikkels enigszins minder worden doorgegeven.

dus als ik genoeg koffie drink voel ik geen pijn meer? beter

offtopic: hoi dolle_hond

dinsdag 25 maart 2003 @ 14:19:30 #4
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_9362129
dan ga je rare dingen typen op fok
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_9362206
Niet veel bijzonders zo ver ik weet... Hoogstens dat je wat moeilijker stil kan zitten...

Maarja, das mijn mening als koffieverslaafde

~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_9362225
haha, heb nu 11 bakken koffie op voor vandaag, en twe blikjes kola op... moet zeggen merk der nix van, dus vandaar die vraag wat gebeurt er als je te veel op hebt
pi_9362301
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 14:22 schreef afraidtech het volgende:
haha, heb nu 11 bakken koffie op voor vandaag, en twe blikjes kola op... moet zeggen merk der nix van, dus vandaar die vraag wat gebeurt er als je te veel op hebt
Ik zou daar helemaal niet tegen kunnen (11 bakken koffie!) ik kan al niet slapen als ik 1 kopje koffie op heb. Maar ik word nogal snel opgefokt van cafeine en kan er helemaal niet tegen.
The sky is unlimited!
  dinsdag 25 maart 2003 @ 14:26:24 #8
18313 MaTriCX
Jaja..., vast!
pi_9362327
Een kopje filterkoffie bevat gemiddeld 80 mg cafeïne. Wie bv. vier tot vijf koppen per dag drinkt, hoeft zich geen zorgen te maken over de eventueel schadelijke gevolgen van de cafeïne. In tegendeel - in dergelijke geringe hoeveelheden laat cafeïne zich normaal van zijn positieve kant zien: stimuleert, verdrijft vermoeidheid en bevordert prestatievermogen.

Van uit medisch standpunt bekeken, is cafeïne en mild stimulerend middel voor het centrale zenuwstelsel. Het activeert hormonen die op hun beurt weer de activiteit van het hart, de stofwisseling en de ademhaling stimuleren en de bloedvaten in de hersenen verwijden. Op grond van die eigenschappen wordt cafeïne in vele geneesmiddelen ingezet als hulpmiddel en werkzame stof, bv. bij de behandeling van astma, in pijnstillende middelen of eetlustremmers.

Het drinken van vier koppen filterkoffie per dag heeft geen negatieve uitwerking op de gezondheid. Filterkoffie heeft zelfs aanmerkelijk meer voordelen dan nadelen

Goh en wat dan nog ?
  dinsdag 25 maart 2003 @ 14:26:28 #9
46986 RudyHoltkamp
To catan or not catan!
pi_9362328
Wat dacht je van een maagperforatie of maagzweren. Maar eeuh, probeer het is een tweetal weken lang elke dag 10 bakken koffie en dan een week niks drinken. Dan weet je wat afkicken is.
Mijn slurf is korter.....
pi_9362337
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 14:25 schreef Skylar het volgende:

[..]

Ik zou daar helemaal niet tegen kunnen (11 bakken koffie!) ik kan al niet slapen als ik 1 kopje koffie op heb. Maar ik word nogal snel opgefokt van cafeine en kan er helemaal niet tegen.

en ben nog steeds moe, volgens mij ben ik immun tegen cafeine
pi_9362358
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 14:26 schreef RudyHoltkamp het volgende:
Wat dacht je van een maagperforatie of maagzweren. Maar eeuh, probeer het is een tweetal weken lang elke dag 10 bakken koffie en dan een week niks drinken. Dan weet je wat afkicken is.
haha drink nie zoveel koffie normaal... normaal voor mij is iets van 4 bakken op een dag
  dinsdag 25 maart 2003 @ 14:30:22 #12
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_9362414
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 14:22 schreef afraidtech het volgende:
ik heb wel eens weken gehad van minstens 25 bakken per dag op het werk.

je krijgt in het weekend zo'n koppijn door het gebrek/ontwenning.

pi_9362479
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 14:30 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

ik heb wel eens weken gehad van minstens 25 bakken per dag op het werk.

je krijgt in het weekend zo'n koppijn door het gebrek/ontwenning.

das best veel moek zeggen... samen een keer een bakkie leuten? ... oei ik dat ik er duf van wordt, ben duffer dan vanochtend
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')