cafeine is een soort drugs, maar als je te veel der van neemt (vorm van koffie en cola) wat gebeurt er dan... net als bij alcohol ligt in je hoofd, draaierig... maar wat gebeurt als je teveel koffie drinkt?
weet iemand dit?
quote:he, grapjas
Op dinsdag 25 maart 2003 14:17 schreef afraidtech het volgende:
ik dacht zo eens bij me zelf,cafeine is een soort drugs, maar als je te veel der van neemt (vorm van koffie en cola) wat gebeurt er dan... net als bij alcohol ligt in je hoofd, draaierig... maar wat gebeurt als je teveel koffie drinkt?
weet iemand dit?
serieus: in de meeste pijnstillers zit ook cafeine. Het zorgt er bv voor dat pijnprikkels enigszins minder worden doorgegeven.
quote:dus als ik genoeg koffie drink voel ik geen pijn meer? beter
Op dinsdag 25 maart 2003 14:18 schreef dolle_hond het volgende:[..]
he, grapjas
serieus: in de meeste pijnstillers zit ook cafeine. Het zorgt er bv voor dat pijnprikkels enigszins minder worden doorgegeven.
offtopic: hoi dolle_hond
Maarja, das mijn mening als koffieverslaafde
quote:Ik zou daar helemaal niet tegen kunnen (11 bakken koffie!) ik kan al niet slapen als ik 1 kopje koffie op heb. Maar ik word nogal snel opgefokt van cafeine en kan er helemaal niet tegen.
Op dinsdag 25 maart 2003 14:22 schreef afraidtech het volgende:
haha, heb nu 11 bakken koffie op voor vandaag, en twe blikjes kola op... moet zeggen merk der nix van, dus vandaar die vraag wat gebeurt er als je te veel op hebt
Van uit medisch standpunt bekeken, is cafeïne en mild stimulerend middel voor het centrale zenuwstelsel. Het activeert hormonen die op hun beurt weer de activiteit van het hart, de stofwisseling en de ademhaling stimuleren en de bloedvaten in de hersenen verwijden. Op grond van die eigenschappen wordt cafeïne in vele geneesmiddelen ingezet als hulpmiddel en werkzame stof, bv. bij de behandeling van astma, in pijnstillende middelen of eetlustremmers.
Het drinken van vier koppen filterkoffie per dag heeft geen negatieve uitwerking op de gezondheid. Filterkoffie heeft zelfs aanmerkelijk meer voordelen dan nadelen
quote:en ben nog steeds moe, volgens mij ben ik immun tegen cafeine
Op dinsdag 25 maart 2003 14:25 schreef Skylar het volgende:[..]
Ik zou daar helemaal niet tegen kunnen (11 bakken koffie!) ik kan al niet slapen als ik 1 kopje koffie op heb. Maar ik word nogal snel opgefokt van cafeine en kan er helemaal niet tegen.
quote:haha drink nie zoveel koffie normaal... normaal voor mij is iets van 4 bakken op een dag
Op dinsdag 25 maart 2003 14:26 schreef RudyHoltkamp het volgende:
Wat dacht je van een maagperforatie of maagzweren. Maar eeuh, probeer het is een tweetal weken lang elke dag 10 bakken koffie en dan een week niks drinken. Dan weet je wat afkicken is.
quote:ik heb wel eens weken gehad van minstens 25 bakken per dag op het werk.
Op dinsdag 25 maart 2003 14:22 schreef afraidtech het volgende:
haha, heb nu 11 bakken koffie op voor vandaag, en twe blikjes kola op... moet zeggen merk der nix van, dus vandaar die vraag wat gebeurt er als je te veel op hebt
je krijgt in het weekend zo'n koppijn door het gebrek/ontwenning.
quote:das best veel moek zeggen... samen een keer een bakkie leuten?
Op dinsdag 25 maart 2003 14:30 schreef dolle_hond het volgende:[..]
ik heb wel eens weken gehad van minstens 25 bakken per dag op het werk.
je krijgt in het weekend zo'n koppijn door het gebrek/ontwenning.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |