Het durft nauwelijks meer te eten heb ik het idee en overal waar hij komt wordt hij weggejaagd door die ander.
Ik weet niet in hoeverre dit kwaad kan, ik heb nu die ander maar even apart gezet en ik wil zien hoe de maanvis het doet als hij merkt dat hij niet meer zo achterna gezeten wordt.
Maar kan dit? Of kan ik ze het beste voorgoed uit elkaar halen?
Die agressieve vis heeft de vorm van een goudvis, en het maanvisje is van boven naar beneden zo'n 2 cm (met vinnen).
quote:Die maanvis wordt vanzelf groter - ik zou me er niet al te druk om maken
Op dinsdag 25 maart 2003 14:17 schreef heaven7 het volgende:
Ja, dat weet ik niet precies, het is een beetje ala neon tetra, met veel verschillende kleurtjes, alleen is deze ook felgekleurd als hij niet onder zo'n lamp zit.. ze zijn beide even groot denk ik, al hebben ze beide een andere vorm.Die agressieve vis heeft de vorm van een goudvis, en het maanvisje is van boven naar beneden zo'n 2 cm (met vinnen).
In mijn ervaring zijn het juist de maanvissen die de rest van de bak terroriseren - vooral als je een paartje hebt dat eitjes legt
quote:Het gaat hier niet om een bak, maar om een vissenkom
Op dinsdag 25 maart 2003 14:23 schreef wijsneus het volgende:[..]
Die maanvis wordt vanzelf groter - ik zou me er niet al te druk om maken
In mijn ervaring zijn het juist de maanvissen die de rest van de bak terroriseren - vooral als je een paartje hebt dat eitjes legt
Maanvissen zijn scholenvissen, ik neem aan dat jij ook niet met een partner die je niet zelf gekozen hebt je hele leven wilt slijten in een ruimte met de opp. van een wc .. zo moet je dat dus ook zien bij deze maanvissen.
Ik ben overigens van mening dat op dit topic wel een slotje kan, gezien je toch de raad niet aanneemt die je gegeven wordt, zoals in je vorige topic over deze vissen in een verkeerde ruimte.
Tropische vissen (maanvis oa)
quote:Oei oei ik voel wat persoonlijke rancune.
Op dinsdag 25 maart 2003 16:27 schreef moussy het volgende:[..]
Ik ben overigens van mening dat op dit topic wel een slotje kan, gezien je toch de raad niet aanneemt die je gegeven wordt, zoals in je vorige topic over deze vissen in een verkeerde ruimte.
Tropische vissen (maanvis oa)
quote:Als een ander zo met deze vissen om zou springen zou ik hetzelfde reageren.
Op dinsdag 25 maart 2003 16:56 schreef TrenTs het volgende:[..]
Oei oei ik voel wat persoonlijke rancune.
Dat andere topic heeft hier verder NIKS mee te maken, het enige wat ik nu vraag is wat ik hiermee moet doen.
Kom toch alsjeblieft niet dit topic ook verzieken
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 17:21 schreef heaven7 het volgende:
He godverdomme Moussy, hou even op zeg.Dat andere topic heeft hier verder NIKS mee te maken, het enige wat ik nu vraag is wat ik hiermee moet doen.
Je leest echt alleen maar wat je lezen wilt he....
Maar voor de duidelijkheid, je houd de vissen verkeerd, te weinig, en daarom knokken ze met elkaar.
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 16:27 schreef moussy het volgende:
Maanvissen zijn scholenvissen, ik neem aan dat jij ook niet met een partner die je niet zelf gekozen hebt je hele leven wilt slijten in een ruimte met de opp. van een wc .. zo moet je dat dus ook zien bij deze maanvissen.
quote:Ik verziek liever een topic dan dat ik mijn beesten verziek tot de dood er op zal volgen.
Kom toch alsjeblieft niet dit topic ook verzieken
Ben jij zo'n allesweter dan? Zou het niet gewoon waar kunnen zijn? Ze leven 1.5 week nu en ze doen het verder uitstekend, ze zien er beiden perfect uit en ze eten verder goed.
Laat me gewoon alsjeblieft met rust, het is zo nutteloos om zulke dingen hier rond te gaan strooien.
Ik word een beetje moe van je, krijg het idee dat je je nogal verveeld ofzo.
[Dit bericht is gewijzigd door heaven7 op 25-03-2003 17:48]
Ik heb ze maar weer uit elkaar gehaald en maanvisje lijkt gelijk een stuk vrijer.
Als je nou ook nog even goed zou willen lezen.
En mieter nou op, ik heb geen behoefte aan nog een slotje.
quote:Ja, ik weet er zeker meer van dan jij denkt te weten, ik kweek nml zelf maanvissen en houdt ze in een biotoop
Op dinsdag 25 maart 2003 17:43 schreef heaven7 het volgende:
Wat en weer nutteloze opmerking zeg, wat denk je er nou mee te bereiken?Ben jij zo'n allesweter dan? Zou het niet gewoon waar kunnen zijn? Ze leven 1.5 week nu en ze doen het verder uitstekend, ze zien er beiden perfect uit en ze eten verder goed.
quote:Dat blijkt, je doet er toch geen zak mee, maar jankt wel dat je vissen het niet goed doen.
Laat me gewoon alsjeblieft met rust, het is zo nutteloos om zulke dingen hier rond te gaan strooien.
quote:Truste
Ik word een beetje moe van je, krijg het idee dat je je nogal verveeld ofzo.
quote:Ja, je zult er best het een en t ander van weten maar niet ALLES.
Op dinsdag 25 maart 2003 17:49 schreef moussy het volgende:[..]
Ja, ik weet er zeker meer van dan jij denkt te weten, ik kweek nml zelf maanvissen en houdt ze in een biotoop
[..]Dat blijkt, je doet er toch geen zak mee, maar jankt wel dat je vissen het niet goed doen.
[..]Truste
En je schijnt al geruime tijd te weten dat "ik er toch geen zak mee doe, met al die goeie raad" dus WAAROM DOE JE NOG MOEITE?!?!
Laat me toch gewoon met rust, en als er mensen zijn die over de vraag in DIT topic iets weten dan hoor ik het graag, dus niet over hoe zielig het is en hoe het allemaal wel zou moeten, nee, de vraag is of ik ze bij elkaar kan laten of niet.
quote:Jawel, omdat de vissen in een niet geschikte ruimte zitten zullen ze uit stress dit gedrag vertonen. Dus van het ene komt het andere.
Op dinsdag 25 maart 2003 18:09 schreef heaven7 het volgende:
En wederomDAAR GAAT DIT TOPIC TOCH NIET OVER.
quote:Waarom ben je zo zeker van je zaak? Weet jij hoeveel ruimte ze hebben? En dan kun je het ook op een gewone manier zeggen.
Op dinsdag 25 maart 2003 18:12 schreef moussy het volgende:[..]
Jawel, omdat de vissen in een niet geschikte ruimte zitten zullen ze uit stress dit gedrag vertonen. Dus van het ene komt het andere.
quote:O nee? Dit gedrag lijkt me het gevolg van te weinig ruimte.
Op dinsdag 25 maart 2003 18:09 schreef heaven7 het volgende:
En wederomDAAR GAAT DIT TOPIC TOCH NIET OVER.
Jeez how hard could it be
quote:Lees eens ff terug, dit probeer ik je al de hele tijd duidelijk te maken. Ze zitten in onverwarmd water, dat is al slecht. En daarbij kan je mij niet wijsmaken dat je een vissenkom hebt staan met een inhoud van 100 liter water. Dus ja, ik weet voor 99% zeker dat ze fout zitten.
Op dinsdag 25 maart 2003 18:14 schreef heaven7 het volgende:[..]
Waarom ben je zo zeker van je zaak? Weet jij hoeveel ruimte ze hebben? En dan kun je het ook op een gewone manier zeggen.
quote:Zucht
Op dinsdag 25 maart 2003 18:14 schreef CartWOman het volgende:[..]
O nee? Dit gedrag lijkt me het gevolg van te weinig ruimte.
Die ze nodig hebben om te 'schuilen', zich terug te trekken.
Het zijn geen goudvissen!
Neem zelf eens de moeite om via Google hierover te lezen.
Maar ze hebben veel ruimte, en ook genoeg plek om zich te verschuilen, de een lijkt gewoon de dienst uit te willen maken, bepaling van "rang" en ik wil alleen maar weten of dit gevaarlijk is voor de maanvis bv..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |