Ik heb zelf in de keuken van een chinees restaurant gewerkt, als afwasser. Enorme bergen vuile borden kwamen nonstop binnenstromen door zo'n leuk doorgeefluikje, en daaronder stond een vuilnisbak.
Niet al het voedsel dat zo terugkwam belandde echter in die vuilnisbak...
Rijst werd standaard teruggekieperd in de pan. Sausrestjes werden weggelepeld.
Een halve kip die ik van een bord in de vuilnisbak gooide, werd er door een kok doodleuk weer uitgehaald en terug in de pan gegooid.
Verder stonden er enorme kratten met gebakken eieren (die leuke spiegeleitjes van de nasi rames) ongekoeld in de hal te liggen, naast de gebraden eendjes. Zonder folie.
Eet smakelijk
Ik weet wel dat we ooit na het stappen in een shoarmazaak in Uden over de tafels konden schaatsen met onze asbakken... er lag ongeveer een 1 cm dikke vet euuh,... ijslaag op...
quote:Voor zover mijn eetlust
Op dinsdag 25 maart 2003 13:02 schreef Kwark het volgende:
Post die hier!Ik heb zelf in de keuken van een chinees restaurant gewerkt, als afwasser. Enorme bergen vuile borden kwamen nonstop binnenstromen door zo'n leuk doorgeefluikje, en daaronder stond een vuilnisbak.
Niet al het voedsel dat zo terugkwam belandde echter in die vuilnisbak...Rijst werd standaard teruggekieperd in de pan. Sausrestjes werden weggelepeld.
Een halve kip die ik van een bord in de vuilnisbak gooide, werd er door een kok doodleuk weer uitgehaald en terug in de pan gegooid.
Verder stonden er enorme kratten met gebakken eieren (die leuke spiegeleitjes van de nasi rames) ongekoeld in de hal te liggen, naast de gebraden eendjes. Zonder folie.
Eet smakelijk
Werk zelf savonds en snachts als bijbaan af en toe bij een transport bedrijf, als er eens een pallet omvalt en de geslachte kippen over de vloer rollen door het zand / olie / smeer dan worden ze gewoon afgeveegd en teruggelegd in de bakken.
Gaat niet naar Nederland toe maar het zal vast wel meer gebeuren..
Nou, ben de tijd dat ik daar werkte echt niet vaak ergens uit eten geweest...
Ranzige dingen kom je tegen hoor... en dingen die 'r nog redelijk uit zien gaan inderdaad regelmatig gewoon weer de pan in...
Weet je wat nog leuker is...zolang we het niet weten...vinden we het nog gewoon lekker ook nog.
quote:Dit is geen tip-de-keuringsdienst-van-waren-nazitopic
Op dinsdag 25 maart 2003 13:06 schreef spooky1234 het volgende:
naam restaurant en plaats?
Dit is een gruwel-en-be-entertained-topic
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 13:08 schreef Kwark het volgende:[..]
Dit is geen tip-de-keuringsdienst-van-waren-nazitopic
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 13:08 schreef Kwark het volgende:[..]
Dit is geen tip-de-keuringsdienst-van-waren-nazitopic
quote:Dat is juist goed, bouw je weerstand van op!
Op dinsdag 25 maart 2003 13:02 schreef Kwark het volgende:
Na het eten rook je natuurlijk ff een sigaretje, deze maak ik dan altijd uit in de saus. En dan ga ik ervan uit dat ze deze niet nog eens zullen gaan gebruiken.
(Wie weet halen ze de peuk eruit, strijken ze het sausje weer glad en krijgt de volgende het voorgeschoteld..)
quote:Welke was het? Casablanca?
Op dinsdag 25 maart 2003 13:05 schreef Paperclipjes het volgende:
Al die gein die ze bij de smaakpolitie laten zien zal ook wel bij de chinees op de hoek gebeuren...Ik weet wel dat we ooit na het stappen in een shoarmazaak in Uden over de tafels konden schaatsen met onze asbakken... er lag ongeveer een 1 cm dikke vet euuh,... ijslaag op...
(Laten we het beestje maar gewoon bij de naam noemen. )
quote:Vanuit de Markies... rechts en dan op het einde rechts of een stukje verder links... tis beide niks....
Op dinsdag 25 maart 2003 13:35 schreef postinggirl het volgende:[..]
Welke was het? Casablanca?
(Laten we het beestje maar gewoon bij de naam noemen.
)
Weet je waarom er trouwens geen bandjes meer in de Markies spelen? ( Op zaterdag)
Mijn ouders hebben zelf ook een afhaalchinees, maar daar zie je zoiets dus nooit gebeuren, kan ik je verzekeren.
We zijn namelijk een open keuken...NEE niet zo'n stom doorkijkluikje, maar er is gewoon geen scheidingsmuur tussen de wacht/bestelruimte en de keuken. Je kun alles, maar dan ook alles zien inclusief de vloer, die door mijn broers en ik om de beurt brandschoon wordt gehouden.
Omdat we alleen afhaal zijn, zie je ons dus geen eten "refurbishen" omdat die gewoon niet terugkomt. Bovendien zit ik met ouders waarvan de beroepsethiek een van de hoogste prioriteiten krijgt, wat resulteert in 1 a 2 volle 150 liter GFT-bakken per week....
Ik op "collega's" die dit soort praktijken uithalen. In het stadje waar mijn ouders wonen, hebben ze verscheidene keren een dezelfde resto moeten dichtgooien op een zondagavond (steekproef van de hygieneinspectie)...bijna alle Chinese resto's de maanden daarop 30% gedaald in omzet
BEHALVE bij ons
Ik durf zelf bijna nooit bij een andere Chinees te gaan eten omdat ik gewoon wet hoe zo'n standaard keuken in elkaar zit...en als dat nog een wordt bevestigd door een open keukendeur, dan is het alleen nog meer drankjes....
Maar in deze tijden van slechte economie moet je van alles uithalen om toch maar te overleven...
Hoe laag je ook moet gaan...
Ik heb ook bij een restaurant gewerkt en daar moest de koelkast en vriezer helemaal schoongemaakt worden. Dus al het vlees dat over datum was ging de vuilnisbak in komt de baas binnen begint alles eruit te trekken en vindt dat het gewoon klaargemaakt kan worden.
(Maar die kerel spoorde zowieso niet, ik heb hem een keer in zn gezicht doodgewenst (met het volume het hele restaurant kon het horen) en een rek waar allemaal borden en schalen opstonden kapot getrokken, maar mijn ontslag heb ik nooit gekregen. Ben uiteindelijk zelf maar weggegaan.
quote:Eh, wie spoorde er niet?
Op dinsdag 25 maart 2003 15:23 schreef Ms_Furious het volgende:
(Maar die kerel spoorde zowieso niet, ik heb hem een keer in zn gezicht doodgewenst (met het volume het hele restaurant kon het horen) en een rek waar allemaal borden en schalen opstonden kapot getrokken, maar mijn ontslag heb ik nooit gekregen. Ben uiteindelijk zelf maar weggegaan.
Dat wat je allemaal bij de smaakpolitie tegenkomt, te belachelijk. Zo een tent moet gewoon per direct gesloten worden en die eigenaar al z'n vergunningen en dergelijke afnemen. Wat mij betreft mogen ze de inspecties wel wat opschroeven en niet één keer per jaar langs gaan, maar meerdere keren per week
quote:En de gefruite uitjes ook...
Op dinsdag 25 maart 2003 16:34 schreef -RaveN- het volgende:
Ik werk zelf als afwasser in een eetcafe, en het enige wat zij bewaren is de niet gebruikte sausjes, en gefruite uitjes, dus het is nog behoorlijk redelijk, ook al vind ik gewoon dat ze die sausjes gewoon weg moeten te gooien.
Dan kom je nu achter dat elk druppel saus al een paar keer is betaald...
En als er iets terugkomt eten we dat lekker zelf op in de keuken. .
quote:mijn taart! wat doe je nu!
Op dinsdag 25 maart 2003 17:42 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik werk als serveerster, en bij ons heeft alles keurig een datum, en temperaturen we de vleeswaren en kaas enzo dagelijks om te kijken of het wel behoorlijk bewaard wordt en dat soort ongein. Ons belangrijkste punt is dat we alle taarten en hartige hapjes en alles zelf maken, dus als er IETS is waar we op letten, is het de versheid.En als er iets terugkomt eten we dat lekker zelf op in de keuken.
.
Mijn appelsap ! Wat doe je nu !
Alhoewel, als een bevroren frikandel op de grond valt en ik weet dat de grond niet al te smerig is, ben ik wel geneigd hem stiekem weer in een doos te moffelen
Maar ach, ik weet dat het verder met de hygiene goed is gesteld, mag ik ook wel met tig schoonmaakroosters.
quote:Geil, doen ze dat bij jullie ook?
Op dinsdag 25 maart 2003 18:31 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ja, en een glas appelsap waar net te weinig inzit, pist men weleens iets bij. Heb ik gehoord dan, he.Mijn appelsap ! Wat doe je nu !
ik werk zelf ik een keuken die 2 x per dag schoon gemaakt word, waar alles elke dag getemperatuurt word, en alle leveranciers zelfs een stofjas aanmoeten en muts op, als ze in de keuken komen.
laatst kregen we van een onafhankelijk testbureau (een soort van warenwet maar zonder gevolgen dus) een 9,5. zelfs parkheuvel (3 michelin sterren) haalt dat niet.
en wat 'horror' betreft, overal gebeurd wel eens wat. je wast (lees : met zeep en desinfect) niet altijd je handen als je eerst met rauwe vlees/vis werkt en daarna met groenten. 't moet wel, maar 't gebeurd soms niet.
Een Shoarmatent die wel goed is: Aswan op de Aert van der Goesstraat in Den Haag; Supervers en nog nooit problemen gehad (woonde er eerst practisch naast en at er toch wel een paar keer per week) en de knoflooksaus is best on Earth.
Verder een misschien bekend verhaal: Een oud collega van mij had rijlessen in Rozendaal jaren terug en lag er een dode (zwerf)hond op straat met 3 chinezen eromheen; 2 minuten later reden ze er weer langs; hond weg, chinesen ook
trouwens: topic starter: hehe.. dus je wil je werkgever niet prijsgeven zodat ik ze kan gaan snichen bij keuringsdienst van waren? Hehe nee maar dat was mijn bedoeling niet.. ik was gewoon benieuwd welke dat is, dan vermijd ik die in ieder geval ;-)
Dus op een of andere manier staat alles bij ons heel goed FiFo gevuld
quote:OMG, hoe gadverdamme kan je zijn tegenwoordig.
Op dinsdag 25 maart 2003 23:39 schreef Ballebek het volgende:
Verder een misschien bekend verhaal: Een oud collega van mij had rijlessen in Rozendaal jaren terug en lag er een dode (zwerf)hond op straat met 3 chinezen eromheen; 2 minuten later reden ze er weer langs; hond weg, chinesen ook
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |