abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9356365
Ik heb daar onzettend veel last van echt meer dan normaal, heb het altijd wel een beetje gehad maar de laatste tijd heb ik het wel 10 keer op een dag, en het doet nog pijn ook

wie heeft hier ook veel last van of weet hier de oorzaak van

pi_9356385
Ik ben wel benieuwd naar de antwoorden. Ik heb er thuis gruwelijk veel last van!

(op de vloer ligt laminaat).

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 25 maart 2003 @ 09:54:59 #3
13260 Draaitafeltje
Whoopy fuckin' doo!
pi_9356409
Ben vaak statisch geladen, wat ertegen te doen?

Gelukkig nu het iets warmer is heb ik er veel minder last van

We're on an express elevator to hell, going down!
  dinsdag 25 maart 2003 @ 09:58:06 #4
50350 Neo007
Mr. Anderson
pi_9356486
Als de lucht erg droog is word je sneller statisch geladen.
En als je dan iets aanraakt dat geaard is krijgje een schok
  dinsdag 25 maart 2003 @ 09:59:24 #5
50350 Neo007
Mr. Anderson
pi_9356513
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 09:54 schreef Strolie75 het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de antwoorden. Ik heb er thuis gruwelijk veel last van!

(op de vloer ligt laminaat).

je moet van die waterhoudertjes die je aan de kachel kan hangen kopen . Dan word de luchtvochtigheid in huis hoger en dan gaat het vanzelf over
pi_9356698
ik draag op mijn werk van die dikke rubberen zolen dus daar kan het niet aan liggen, ik werk wel met een kassa met een touchscreen... kan het daar aaan liggen? het moederbord van die kassa is gecrashed toen ik erop werkte
  dinsdag 25 maart 2003 @ 10:08:53 #7
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_9356709
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 09:58 schreef Neo007 het volgende:
Als de lucht erg droog is word je sneller statisch geladen.
En als je dan iets aanraakt dat geaard is krijgje een schok
Hoeft niet persé geaard te zijn, want die schok krijg ik ook als ik een binnendeur aanraak. Een ladingsverschil is voldoende voor een schok.

Bij mij heeft het niets met luchtvochtigheid te maken maar meer met de kleding die ik op dat moment draag en waar ik langs loop.
Gelukkig heb ik er momentuleus geen last van.

Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
pi_9356794
Ik heb er ook last van! en niet van die kleine shockjes meer echt van die harde! Ik heb mij laten vertellen door dat het kan komen doordat snachts koud is geweest. Maarja wat daarvan waar is...
  dinsdag 25 maart 2003 @ 10:15:28 #9
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_9356816
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 10:08 schreef Nadientje het volgende:
ik draag op mijn werk van die dikke rubberen zolen dus daar kan het niet aan liggen, ik werk wel met een kassa met een touchscreen... kan het daar aaan liggen? het moederbord van die kassa is gecrashed toen ik erop werkte
Die dikke rubberen zolen van jou isoleren je dus je bouwt alleen maar meer elektriciteit op (dus een hardere tik krijgen als wanneer je andere schoenen aan doet)

[Dit bericht is gewijzigd door eNaSnI op 25-03-2003 10:16]

<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_9356829
Ik heb er ook wel eens last van.

Het probleem is vaak droog weer / foute schoenen / foute vloer.

dinsdag 25 maart 2003 @ 10:17:21 #11
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_9356842
laatste tijd heel erg ja ...
vooral bij het uitstappen van de auto ...
echt heftige vonken ... als het donker is, zie je de vonk gewoon overslaan ... pijnlijk ...

voor de auto is er natuurlijk wel de volgende oplossing, maar ik denk er altijd pas aan als het te laat is:
deur opendoen, deur (metaal) vasthouden en dan pas een voet op de grond zetten ... contact blijven houden met de deur tot je helemaal naast de wagen staat en dan de deur dicht zwieren ... geen schok.
tot je natuurlijk met de sleutel het slot raakt en dan krijg ik weer een opdonder ...
echt kut ja ...

dinsdag 25 maart 2003 @ 10:21:29 #12
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_9356903
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 10:17 schreef realist_ik het volgende:
laatste tijd heel erg ja ...
vooral bij het uitstappen van de auto ...
echt heftige vonken ... als het donker is, zie je de vonk gewoon overslaan ... pijnlijk ...

voor de auto is er natuurlijk wel de volgende oplossing, maar ik denk er altijd pas aan als het te laat is:
deur opendoen, deur (metaal) vasthouden en dan pas een voet op de grond zetten ... contact blijven houden met de deur tot je helemaal naast de wagen staat en dan de deur dicht zwieren ... geen schok.
tot je natuurlijk met de sleutel het slot raakt en dan krijg ik weer een opdonder ...
echt kut ja ...

Of de deur beetpakken bij een stuk kunststof als je em dichtdoet (dat doe ik altijd...) Of zo'n antistatisch ding eraan hangen. Voor de rest moet je zorgen dat je altijd in contact bent met het voorwerp waar je altijd schokken van krijgt, op die manier kan de stroom via jou gewoon weglopen zonder dat je een schok krijgt... En als dat niet lukt... tja, gewoon wachten tot het weer zomer is...
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  dinsdag 25 maart 2003 @ 10:27:21 #13
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_9356991
ik heb hier op de zaak ook een deur met metalen klink waar ik altijd een dreun van krijg ... oplossing:
gewoon met een vingertop een harde tik geven op die klink ...
niet als wraak ofzo maar gewoon om de aandacht op de schok te verleggen naar de eerste prikkel die je voelt als je op die klink slaat ...
beetje vaag uitgelegd misschien, maar zoiets dus ...
  dinsdag 25 maart 2003 @ 10:30:01 #14
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_9357026
Ik ben in Januari geopereerd en sindsdien heb ik er ook last van
m'n vriendin vindt het ook niet zo fijn, elke keer als ik 'r kus krijgen we een schok
  dinsdag 25 maart 2003 @ 10:35:15 #15
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_9357111
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 10:30 schreef SiGNe het volgende:
Ik ben in Januari geopereerd en sindsdien heb ik er ook last van
m'n vriendin vindt het ook niet zo fijn, elke keer als ik 'r kus krijgen we een schok
ik heb 't ook met mijn vriendin ... als onze neuzen elkaar raken, springt de vonk over ... lief he ...
pi_9357175
Ik vinnut wel mooi.

Meestal als het donker is in mn kamer en ik trek mn t-shirt uit
dan zie ik mn hele shirt oplichten en hoor je flink wat geknetter.

dan moet je overgens niet je vingers tegen elkaar houden..
DOET PIJN.

Vooral als ik nylon shirts aan heb gehad.

Maar dat gebeurt eigelijk altijd als ik dat soort shirtjes uit doe...
je weet wel, van die shirts die blijven plakken als je er 3 keer over heen wrijft... of je vriendin...

Maar ik vinnut toch wel een grappig gezicht.

pi_9357207
ik heb het altijd als ik mijn kleren uittrek, dan knarst het aan alle kanten
ik vind het echt vervelend worden, eerst stap ik uit de auto krijg ik een oplawaai zelfs als ik met mijn jas de deur dichtmaak en vervolgens druk ik op de deurbel en krijg weer een schok

[Dit bericht is gewijzigd door Nadientje op 25-03-2003 10:45]

dinsdag 25 maart 2003 @ 10:44:34 #18
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_9357251
Probeer eens andere schoenen
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_9357276
kan ik dat moederbord kapot hebben gemaakt met mijn statische gezeur ?
  dinsdag 25 maart 2003 @ 10:47:00 #20
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_9357300
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 10:45 schreef Nadientje het volgende:
kan ik dat moederbord kapot hebben gemaakt met mijn statische gezeur ?
zeer gevoelige apparatuur natuurlijk ...
ik zou alvast aan een schuldgevoel gaan werken
pi_9357316
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 10:47 schreef realist_ik het volgende:

[..]

zeer gevoelige apparatuur natuurlijk ...
ik zou alvast aan een schuldgevoel gaan werken

stel je voor zeg ik deed niet eens es wat.. raakte het alleen aan met mijn vinger..
ik zal dalijk es ff gaan vragen hoeveel de kosten waren
pi_9357426
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 10:08 schreef Nadientje het volgende:
Die rubberen zolen zijn juist het probleem.

Geen idee of mijn beredenering erachter klopt, maar met rubberen zolen blijf je opladen. De electriciteit kan niet weg. Pas op het moment dat je met je hand iets van metaal aanraakt dan heeft de electriciteit in één klap een manier je lichaam te verlaten.

Met leren zolen heb je veel minder last.

dinsdag 25 maart 2003 @ 11:03:03 #23
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_9357615
Way to go Kozzmic (heb je dit nou van mijn verhaaltje gemaakt van een aantal posts hierboven? )

Nog een kleine bijdrage van mijn kant dan: http://www.delta.tudelft.nl/jaargangen/31/13/desgev13.html (andere kleren zijn vast geen probleem voor Nadientje, want ten slotte is iedere vrouw gek op shoppen )

pi_9357762
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 11:03 schreef eNaSnI het volgende:
Way to go Kozzmic (heb je dit nou van mijn verhaaltje gemaakt van een aantal posts hierboven? )
Nee, niet eens gezien...

Het is meer eigen ervaring. Ik draag in ieder geval op mijn werk altijd schoenen met leren zolen, omdat mijn ervaring met rubberen zolen was dat elke keer dat ik een metalen kast aanraakte ik een oplawaai kreeg. En soms niet bepaald licht. Met leren zolen heb ik weinig last, hooguit bij lichamelijk contact met een collega die wel rubberen zolen draagt!

pi_9358355
Als je schokken krijgt van de auto, kan je het best zo'n sleutelhanger kopen die de wagen ontlaad (volgens mij te koop bij Halfords). Eventjes ertegenaan tikken en de lading is verdwenen en je kan zonder schokken de autodeur dichtdoen. Er zit een lampje in wat oplicht als ie lading afvoert.
Voor schokken van andere dingen kan je het misschien ook gebruiken, Het is natuurlijk niet zo praktisch om telkens als je iets wil aanraken dat ding tevoorschijn te halen, maar voor de auto is het ideaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')