wie heeft hier ook veel last van of weet hier de oorzaak van
(op de vloer ligt laminaat).
Gelukkig nu het iets warmer is heb ik er veel minder last van
quote:je moet van die waterhoudertjes die je aan de kachel kan hangen kopen
Op dinsdag 25 maart 2003 09:54 schreef Strolie75 het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de antwoorden. Ik heb er thuis gruwelijk veel last van!(op de vloer ligt laminaat).
quote:Hoeft niet persé geaard te zijn, want die schok krijg ik ook als ik een binnendeur aanraak. Een ladingsverschil is voldoende voor een schok.
Op dinsdag 25 maart 2003 09:58 schreef Neo007 het volgende:
Als de lucht erg droog is word je sneller statisch geladen.
En als je dan iets aanraakt dat geaard is krijgje een schok
Bij mij heeft het niets met luchtvochtigheid te maken maar meer met de kleding die ik op dat moment draag en waar ik langs loop.
Gelukkig heb ik er momentuleus geen last van.
quote:Die dikke rubberen zolen van jou isoleren je dus je bouwt alleen maar meer elektriciteit op (dus een hardere tik krijgen als wanneer je andere schoenen aan doet)
Op dinsdag 25 maart 2003 10:08 schreef Nadientje het volgende:
ik draag op mijn werk van die dikke rubberen zolen dus daar kan het niet aan liggen, ik werk wel met een kassa met een touchscreen... kan het daar aaan liggen? het moederbord van die kassa is gecrashed toen ik erop werkte![]()
[Dit bericht is gewijzigd door eNaSnI op 25-03-2003 10:16]
voor de auto is er natuurlijk wel de volgende oplossing, maar ik denk er altijd pas aan als het te laat is:
deur opendoen, deur (metaal) vasthouden en dan pas een voet op de grond zetten ... contact blijven houden met de deur tot je helemaal naast de wagen staat en dan de deur dicht zwieren ... geen schok.
tot je natuurlijk met de sleutel het slot raakt en dan krijg ik weer een opdonder ...
echt kut ja ...
quote:Of de deur beetpakken bij een stuk kunststof als je em dichtdoet (dat doe ik altijd...) Of zo'n antistatisch ding eraan hangen. Voor de rest moet je zorgen dat je altijd in contact bent met het voorwerp waar je altijd schokken van krijgt, op die manier kan de stroom via jou gewoon weglopen zonder dat je een schok krijgt... En als dat niet lukt... tja, gewoon wachten tot het weer zomer is...
Op dinsdag 25 maart 2003 10:17 schreef realist_ik het volgende:
laatste tijd heel erg ja ...
vooral bij het uitstappen van de auto ...
echt heftige vonken ... als het donker is, zie je de vonk gewoon overslaan ... pijnlijk ...voor de auto is er natuurlijk wel de volgende oplossing, maar ik denk er altijd pas aan als het te laat is:
deur opendoen, deur (metaal) vasthouden en dan pas een voet op de grond zetten ... contact blijven houden met de deur tot je helemaal naast de wagen staat en dan de deur dicht zwieren ... geen schok.
tot je natuurlijk met de sleutel het slot raakt en dan krijg ik weer een opdonder ...
echt kut ja ...
quote:ik heb 't ook met mijn vriendin ... als onze neuzen elkaar raken, springt de vonk over ... lief he ...
Op dinsdag 25 maart 2003 10:30 schreef SiGNe het volgende:
Ik ben in Januari geopereerd en sindsdien heb ik er ook last van
m'n vriendin vindt het ook niet zo fijn, elke keer als ik 'r kus krijgen we een schok
Meestal als het donker is in mn kamer en ik trek mn t-shirt uit
dan zie ik mn hele shirt oplichten en hoor je flink wat geknetter.
dan moet je overgens niet je vingers tegen elkaar houden..
DOET PIJN.
Vooral als ik nylon shirts aan heb gehad.
Maar dat gebeurt eigelijk altijd als ik dat soort shirtjes uit doe...
je weet wel, van die shirts die blijven plakken als je er 3 keer over heen wrijft... of je vriendin...
Maar ik vinnut toch wel een grappig gezicht.
[Dit bericht is gewijzigd door Nadientje op 25-03-2003 10:45]
quote:zeer gevoelige apparatuur natuurlijk ...
Op dinsdag 25 maart 2003 10:45 schreef Nadientje het volgende:
kan ik dat moederbord kapot hebben gemaakt met mijn statische gezeur?
quote:stel je voor zeg
Op dinsdag 25 maart 2003 10:47 schreef realist_ik het volgende:[..]
zeer gevoelige apparatuur natuurlijk ...
ik zou alvast aan een schuldgevoel gaan werken
quote:Die rubberen zolen zijn juist het probleem.
Op dinsdag 25 maart 2003 10:08 schreef Nadientje het volgende:
ik draag op mijn werk van die dikke rubberen zolen dus daar kan het niet aan liggen, ik werk wel met een kassa met een touchscreen... kan het daar aaan liggen? het moederbord van die kassa is gecrashed toen ik erop werkte![]()
Geen idee of mijn beredenering erachter klopt, maar met rubberen zolen blijf je opladen. De electriciteit kan niet weg. Pas op het moment dat je met je hand iets van metaal aanraakt dan heeft de electriciteit in één klap een manier je lichaam te verlaten.
Met leren zolen heb je veel minder last.
Nog een kleine bijdrage van mijn kant dan: http://www.delta.tudelft.nl/jaargangen/31/13/desgev13.html (andere kleren zijn vast geen probleem voor Nadientje, want ten slotte is iedere vrouw gek op shoppen )
quote:Nee, niet eens gezien...
Op dinsdag 25 maart 2003 11:03 schreef eNaSnI het volgende:
Way to go Kozzmic (heb je dit nou van mijn verhaaltje gemaakt van een aantal posts hierboven?)
Het is meer eigen ervaring. Ik draag in ieder geval op mijn werk altijd schoenen met leren zolen, omdat mijn ervaring met rubberen zolen was dat elke keer dat ik een metalen kast aanraakte ik een oplawaai kreeg. En soms niet bepaald licht. Met leren zolen heb ik weinig last, hooguit bij lichamelijk contact met een collega die wel rubberen zolen draagt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |