abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9353521
Ik heb even de behoefte om iets van me af te schrijven. Ik vraag jullie niet om advies of iets dergelijks (hoewel ik het wel kan waarderen), maar ik moet even iets kwijt. Let op, het is een heel verhaal...

Het verhaal begint eigenlijk zo'n vier jaar geleden. Ik studeerde en had geen relatie. Mijn ouders hebben een eigen bedrijf en mijn zusje zit in haar examenjaar. Thuis hebben we het altijd goed gehad; we woonden groot, we beschikten over jonge en grote auto's en hadden meer luxe artikelen dan iemand zich kon wensen. Kortom, alles ging prima. Mijn
vader werkte weliswaar zo'n 70 uur per week, maar hij verzekerde ons dat hij voor de oude dag aan het sparen was.

Bovendien heeft hij van zijn hobby zijn beroep gemaakt. Ook waren er geen enkele tekenen dat er iets met mijn vaders gezondheid mis zou zijn. Totdat hij een TIA kreeg (een soort beroerte). Hij heeft hiervoor slechts drie dagen in het ziekenhuis gelegen... De doktoren verzekerde ons, dat hij volledig genezen was en dat er geen blijvend letsel is achtergebleven. Maar er was wel degelijk blijvend letsel. Niet zozeer via een scan oid te zien, maar zijn persoonlijkheid veranderde.

Mijn ouders waren op zakengebied altijd een twee-eenheid. Mijn vader was het ondernemende type, mijn moeder relativeerde alles (zij deed de boekhouding). Samen kwamen zij dan ook met een goede oplossing voor elk probleem. Sinds de TIA was die twee-eenheid gebroken. Mijn vader veranderde. Hij werd heel egoistisch en storte zich helemaal op het werk. De adviezen van mijn moeder waren nu persoonlijke aanvallen voor hem, in plaats van helpende informatie. Zodoende nam mijn vader steeds grotere risico's met nieuwe projecten en daar hebben een aantal mensen (waaronder compagnons) dankbaar gebruik van gemaakt.

Financieel ging het dus achteruit. Na drie jaar zo geleefd te hebben (het groeide van kwaad tot erger) hadden mijn ouders besloten om tijdelijk uit elkaar te gaan. Hetgeen geschiedde. Mijn vader ging in België wonen, aangezien een compagnon daar een huis had en dat huis als onderdak had aangeboden.
Tijdens deze tijdelijke breuk, heeft mijn vader een relatie gehad met een andere vrouw. Hoe ironisch het ook klinkt, dit was een oplichster pur sang. Op de één of andere manier heeft ze zo op mijn vader ingespeeld, dat hij accoord ging met het oprichten van een firma, waar zij beide aandeelhouders van werden. Toen dat allemaal rond was, heeft ze leningen afgesloten die met geen mogelijkheid terug te betalen waren. Mijn vader wist hier niets vanaf. Ondertussen zijn advocaten bezig met deze zaak. Dit kan nog enige tijd duren, aangezien de dame in kwestie nogal de neiging heeft om spoorloos te verdwijnen.

Ondertussen werd het allemaal donkerder voor ons, mbt het financiele gedeelte. Mijn vader had een tweede hypotheek op het huis genomen (waar niemand iets vanaf wist), om zo een nieuwe firma op te starten met een oud-compagnon van hem. Deze firma had een ondernemingsplan, dat er zeer florisant uitzag. Mijn vader heeft dus geld gestoken in deze firma. Van dat geld is, samen met het geld van een andere financierder, o.a. een bedrijfspand gekocht. Deze andere financierder vormde de overkoepelde organisatie, maar hield zich bestuurlijk aan de kant.In dit bedrijfspand kwamen drie bedrijven te zitten: de nieuwe firma, de zaak van mijn ouders en een transportbedrijf.
Om een lang verhaal hierover kort te maken: de nieuwe firma is op de fles gegaan. Dit is gebeurd door financieel wanbeleid van die compagnon van mijn vader. Het geinvesteerde geld van mijn vader en de financierder is doorgesluisd naar de prive-firma van die compagnon om daar schulden af te lossen. De rechter heeft ons in het gelijk gesteld, maar we kunnen voorlopig nog wel fluiten naar ons geld (een goede 800.000,- EURO), aangezien die compagnon een schuld heeft gebouwd van 5 miljoen euro bij andere firma's.

Doordat dat geld dus niet binnenkwam, kwam de zaak van mijn ouders ook in financiele problemen. De markt (handel in machines voor de voedingsmiddelen industrie) zwakte af en diverse investeringen konden niet afbetaald of afgerond worden. Dit had tot resultaat dat we ons huis moesten verkopen en dat een gedeelte van de zaak afgestoten moest worden (failliet ging dus). Vanwege de woningnood, wonen mijn moeder en mijn zusje tijdelijk in bij een oom en tante van mij. Ik red het goed met mijn kamer en ik kan in de weekenden bij mijn vriendin en haar ouders terecht.

Kortom, stress en emoties bouwden zich op...
Dit heeft ervoor gezorgd, dat mijn vader op 11 november 2002 zijn tweede TIA kreeg. Dit keer zwaarder. Hij is met spoed opgenomen in het ziekenhuis, waar ze hem na twee uur al opgegeven hadden. Volgens de doctoren zou het een kasplantje worden... Gelukkig herstelde hij na twee dagen zo aanmerkelijk, dat hij volledig bij kennis kwam en relatief weinig letsel zou zijn. Nou ja, weinig: mijn vader moest volledig opnieuw leren spreken en opnieuw leren bewegen met zijn
rechterhand. De aansturing was zeg maar aangetast. Pas na drie weken, mocht hij terug naar huis. Omdat hij nog steeds niet verzekerd is in België, kan hij niet volledig revalideren. Inmiddels is hij al drie keer afgewezen voor een verzekering. Ik heb enige tijd geleden daarom contact opgenomen met de Belgische ombudsman en ik hoop spoedig bericht te ontvangen. Mijn vader praat nu alsof zijn wangen verdoofd zijn en hij beweegt zich drie maal zo langzaam als een normaal persoon.
Grof gezegd, als je hem ziet denk je dat hij een klein kind is....

Tijdens zijn ziekenhuisverblijf is het volgende gebeurd:
Wij hadden met de zaak op dat moment een huurachterstand van twee maanden voor ons gedeelte in het bovengenoemde bedrijfspand. Die overkoepelende firma had een deurwaarder ingeschakeld om toch hun geld te krijgen. Aangezien de nieuw opgerichte firma geen geld in het laatje bracht, moest alles aangepakt worden om geld binnen te krijgen. Op de een of andere manier is het de deurwaarder gelukt, om een bevel tot uitzetting te regelen bij de rechtbank. Let wel; zowel mijn ouders als ik wisten totaal niets van deze gang van zaken af (we hadden wel wat anders aan ons hoofd). Op 17 december kregen wij te horen (via een telefoontje - er was geen brief gestuurd) dat het gedeelte van het pand waar onze firma gevestigd was, ontruimd moest zijn voor 19 december. Bezwaarschriften en tientallen telefoontjes van onze (lees mijn) kant uit hadden helaas geen resultaat. We moesten ontruimen. Gelukkig konden we onze spullen stallen bij een goede vriend van mijn vader.

Op dit moment is het dus zo:
er is geen geld voor mijn vader, mijn moeder en mijn zusje om in levensonderhoud te voorzien. Er is wel wat, maar lang niet genoeg. Inkomsten zijn schaars. Momenteel is onze firma bezig met een project in Rusland, maar er zou in januari al zo'n 12.000 euro voorschot betaald zijn; hetgeen dus niet het geval is. Alles ligt vast in een contract, maar het schijnt een probleem van de bank te zijn. Ze claimen, dat het geld er deze week is....

Ikzelf heb een jaar geleefd op het minimale. Mijn afstudeerstage werd voor een deel niet vergoed, ik kon niet direct een baan vinden en ik had geen recht op een uitkering. Ik heb een aantal maanden gewerkt bij een supermarkt om toch inkomsten te krijgen, maar dat was niet voldoende. Vanwege de situatie thuis, had ik dus ook geen tijd om meer uren te
maken. Ik heb zo'n 2000 euro moeten lenen bij mijn vriendin (waarvoor ik me schaam), bovenop het limiet van 1000 euro die ik had bij de bank. Tevens heb ik nog zo'n 500 euro moeten lenen van vrienden. Gelukkig heb ik een fulltime baan sinds 1 februari en dus ook weer inkomsten. Ik heb een groot deel van mijn schulden al afgelost, dus daar maak ik met
niet meer zo druk over.

Hoewel ikzelf langzaam uit een dal kruip, heb ik dat gevoel niet. Ik ben geweldig goed opgevangen door mijn vriendin en haar familie. Ik kan met haar overal over praten. Ik heb een pracht van een baan (echt waar) en ik kan weer gaan stappen met mijn vrienden zonder op geld te moeten letten (vrij gezegd).
Toch ben ik de laatste tijd enorm emotioneel geworden. Mijn vriendin zie ik alleen in de weekend (zij studeert nu af in Roermond, ik werk in Eindhoven), na mijn werk lig ik lusteloos op de bank of ik ben 'nutteloos' bezig met de PC. Ik heb nergens meer zin in, wil alleen nog maar slapen (maar kom niet in slaap) en kan me moeilijker concentreren. BTW; op het werk heb ik nergens last van.
Ik wil me behoeden om te vluchten in mijn werk, dus ik let daar goed op. Wanneer ik met mijn vader of moeder gesproken heb voel ik een enorme leegte, omdat ik niet meer kan doen dan ik al gedaan heb. Mijn tranen staan in mijn ogen, als ik mijn vader door zijn huis zie sjokken of als ik hem hoor praten. Dat heb ik ook, al ik hoor dat mijn moeder nog steeds geen woning heeft kunnen vinden.

Enfin, ik denk dat ik het gewoon even gehad heb. Ook dit kom ik weer boven; daar maak ik mij niet druk om. Het leven gaat me ooit weer toelachen....... alleen wanneer is nog niet duidelijk. Waarschijnlijk binnenkort......

Met dit verhaal wil ik dus even mijn hart luchten aan de buitenwereld, hoewel dit nog niet eens de helft is van alle incidenten van het afgelopen jaar. Ik kan me voorstellen, dat dit verhaal een kluif is geweest om te lezen; chapeau voor degene die het helemaal gelezen heeft.
Nogmaals, ik vraag niet om raad oid; ik wilde even mijn zegje doen.

Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_9353552
Sorry ben te moe en zat om het hele verhaal te lezen, maar ik wil je toch geluk en suc6 toewensen

Ik lees het morgen nog eens en geef je dan misschieneen reactie waar je ook echt wat aan hebt

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_9353591
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 00:20 schreef vosss het volgende:
Sorry ben te moe en zat om het hele verhaal te lezen, maar ik wil je toch geluk en suc6 toewensen

Ik lees het morgen nog eens en geef je dan misschieneen reactie waar je ook echt wat aan hebt

Je hebt gelijk, ik moet ook mijn slaap gaan vatten. 6:30 gaat de wekker weer...
Volgende optredens:
pi_9353617
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 00:21 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik moet ook mijn slaap gaan vatten. 6:30 gaat de wekker weer...

Bij mij ook! das toevallig
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 25 maart 2003 @ 00:24:37 #5
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_9353651
Zeg dan nix...

Ik heb het verhaal wel gelezen en ik heb respect voor de manier waarop jij je staande gehouden hebt. Ik weet zeker dat de toekomst voor jou er beter uit gaat zien....

Sterkte verder!

"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
  dinsdag 25 maart 2003 @ 00:27:33 #6
25162 LLCoolR
This is a love song...
pi_9353698
Heb het helemaal gelezen......wat een verhaal zeg!

Het enige wat ik kan is je sterkte wensen, dus bij deze: STERKTE!

I believe in Heaven, I hope you understand...
pi_9353737
moeilijke tijden man, veel suc6 iig en stort je idd niet in je werk maar meer in de muziek en vriendin plus vrienden en familie! En zoals je zelf al zei, dr komen altijd betere tijden Echt ik heb met verbazing gelezen lijkt wel een soort van film....weet niet hoe ik t anders moet zeggen, nogmaals suc6!
----------------------------
pi_9353794
Tsja, wat moet je daar nou op zeggen...
Sterkte er mee dan maar.
pi_9353813
kan je pa (mits er nu geld komt) wel nog revalideren of is het daar nu te laat voor en blijft hij altijd zo raar praten en langzaam lopen?
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_9353858
dat was een helder verhaal, financieel heb je het nu op orde... maar duidelijk emotioneel nog niet, pas wel op dat je zelf niet gaat lopen stessen met je werk. op de bank liggen is ook zonde tijd
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  dinsdag 25 maart 2003 @ 00:39:18 #11
46231 johnplayer
Succes is een keuze, mijn keuz
pi_9353876
Ik heb het ook gelezen....

Kerel ik wou je even zeggen dat ik vindt dat ik respeckt voor je heb, ik ken je verder niet, maar je hebt je staande gehouden!!!
en ik hoop dat het leven je weer toe zal lachen, dat zal wel gebeuren!! dat heeft het verleden al eens uitgewezen....

Poêle cancerique de putin mourante.
"Ja , dan ben je inderdaad een slet!"
  dinsdag 25 maart 2003 @ 00:44:15 #12
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_9353933
jeumig, moeilijke tijden! ik kan inderdaad een enorm respect voor je hebben op de manier dat je toch uti je dal aan het komen ben! Ik hoop dat je deze vorm van positiviteit toch op je vader kan projecteren en op de rest, zodat het nare gedoe achter de rug kan wordne geplaatst!

heel veel suc6 met wate r nog komen gaat!

put
your
clothes
on!
  dinsdag 25 maart 2003 @ 01:03:04 #13
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_9354087
Veel sterkte kerel. Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt, die machteloosheid is gruwelijk. Maar let vooral goed op jezelf, anders ga je er écht aan onderdoor, ik zweer het je.
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_9354851
Hoewel ik veel respect heb voor jou gezien de manier hoe je, je staande heb gehouden, heb ik ook heel respect voor je vriendin... zij heeft je echt staande gehouden...petje af!

Ongelofelijk wat voor een betekenis een goede vriendin kan zijn!
Als alles echt een beetje "stabiel" is (voor zover mogelijk) ga dan flink genieten met je vriendin... al is het maar om "dank je wel" tegen haar te zeggen!

sterkte!

Zit zelf ook in een moeilijke situatie, maar mijn vriendin helpt me er doorheen!

...Men in general judge more from appearances than from reality. All men have eyes, but few have the gift of penetration...
pi_9355092
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 00:34 schreef Vision het volgende:
kan je pa (mits er nu geld komt) wel nog revalideren of is het daar nu te laat voor en blijft hij altijd zo raar praten en langzaam lopen?
Ook al zouden we bulken van het geld; geen verzekering is geen revalidatie...
Hoewel hij op het moment goed te verstaan is, is enkele weken logopedie nooit verkeerd. Zodra hij emotioneel volloopt (wat vaker gebeurd, zonder reden) heeft hij zijn spraak niet meer onder controle en is hij dus onmogelijk te verstaan.
Maar goed, we zien wel hoe het balletje rolt
Volgende optredens:
pi_9355188
Echt een voorbeeld van :

Rijk & Hoe vergooi ik me leven

Succes ermee jongen

Lambo of Rekt
pi_9355635
Ik vind het erg en spijtig wat er gebeurd en ik heb ook geen flauw idee hoe oud je bent maar:
quote:
Ikzelf heb een jaar geleefd op het minimale. Mijn afstudeerstage werd voor een deel niet vergoed, ik kon niet direct een baan vinden en ik had geen recht op een uitkering. Ik heb een aantal maanden gewerkt bij een supermarkt om toch inkomsten te krijgen, maar dat was niet voldoende. Vanwege de situatie thuis, had ik dus ook geen tijd om meer uren te
maken. Ik heb zo'n 2000 euro moeten lenen bij mijn vriendin (waarvoor ik me schaam), bovenop het limiet van 1000 euro die ik had bij de bank. Tevens heb ik nog zo'n 500 euro moeten lenen van vrienden. Gelukkig heb ik een fulltime baan sinds 1 februari en dus ook weer inkomsten. Ik heb een groot deel van mijn schulden al afgelost, dus daar maak ik met
niet meer zo druk over.
Hoe je dit zegt is wel erg, alsof je jezelf te goed hiervoor vind... Nogmaals ik gun het niemand wat jou is gebeurd, maar volgens mij ben je echt wel teveel verwend en heb (naja misschien onderhand wel) je echt geen idee hoe je het beste met geld om kan gaan.... Naja succes iig..
Hallowww
  dinsdag 25 maart 2003 @ 12:38:33 #18
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_9359644
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 09:10 schreef suxjahh het volgende:
Ik vind het erg en spijtig wat er gebeurd en ik heb ook geen flauw idee hoe oud je bent maar:
[..]

Hoe je dit zegt is wel erg, alsof je jezelf te goed hiervoor vind... Nogmaals ik gun het niemand wat jou is gebeurd, maar volgens mij ben je echt wel teveel verwend en heb (naja misschien onderhand wel) je echt geen idee hoe je het beste met geld om kan gaan.... Naja succes iig..

Tja, tis gewoon wel kloote als je ineens enorm veel stappen achteruit moet doen hoor!
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_9359809
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 09:10 schreef suxjahh het volgende:
[..]

Volgens mij, weet jij half niet waar je het over hebt.
Van thuis uit heb ik altijd geleerd om iedere cent die je niet direct hoeft uit te geven, te sparen. Sinds ik op kamers zat, kreeg ik 75 gulden per week zakgeld, voor alle uitgaven mogelijk. Mijn huur moest ik betalen van mijn studiebeurs.

Ik ben in juli afgestudeerd, ik heb een vakantiebaan gehad waarvan ik de schuld die ik opgebouwd heb tijdens mijn studie grotendeels heb kunnen aflossen. Vanaf september zou ik aan de slag kunnen. Helaas is dit niet doorgegaan. Ik heb zo'n 30 sollicitaties achter de rug, voordat ik de baan kreeg die ik nu heb. Ik ben direct in september begonnen met solliciteren in mijn vakgebied, maar ook op zoek gegaan naar part-time baantjes om bij te verdienen.
Voor de meeste banen was ik te oud (lees te duur), maar gelukkig kon ik bij een supermarkt terecht. Hier kon ik weinig uren maken (alleen 's avonds) en moest elke dag op en neer reizen om de situatie thuis mee te helpen oplossen.

Ik weet niet uit welk gedeelte jij haalt, dat ik me te min voel om in een supermarkt te werken. Dit is dus niet zo, net zo min zou ik me te min voelen om bijvoorbeeld vuilnis op te halen of om als pizzakoerier te werken.
Bedenk eerst eens wat je gaat posten, voordat je dat doet.
Sorry, maar dit soort ondoordachte posts kan ik niet waarderen. Ik zoek geen medelijden, maar ik zit ook niet te wachten op reacties die bevooroordeeld zijn getikt.....

Volgende optredens:
  dinsdag 25 maart 2003 @ 13:43:41 #20
32831 ramsesii
Geen steen maar wel een KEI
pi_9361148
het zal inderdaad wel moeilijk zijn, maar in mijn ogen zijn de geldproblemen veroorzaakt door je vader (hoe hard het ook klinkt).

Een beroerte zal ongetwijfeld je leven veranderen, maar je denkt toch altijd eerst aan je gezin en daarna pas aan je werk. veel sterkte

Ik ben niet gladjes, eerder harig.
Weet waar ik het over heb want ik ben meerderjarig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')