abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9730381
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 00:46 schreef Mariel het volgende:

Het was niet nodig geweest om deze opmerking op een dergelijk beledigende manier te plaatsen. Gezien je God als bullshit neerzet, en de spot ermee drijft, kan ik je hooguit vertellen dat je hem op deze manier niet zult vinden.

Het is voor mij een bespotting dat ik op grond van andersmans geloof ik lastig gevallen kan worden. Heiligschennis is zoiets ridicuul, om maar een voorbeeld te noemen. Het zijn de mensen zelf met hun eigen verdraaide interpretatie van het groote sprookjesboek die er de spot mij drijven.
Ik verklaar ze niet voor gek daar het hun schuld niet is maar door GoD, als ik jou mag geloven.
It's no use crying over spilt milk... Unless that was Jack Bauer's milk. Oh you are so screwed.
pi_9730464
Op zaterdag 12 april 2003 00:36 schreef Mariel het volgende:
quote:
Overkomt vrijwel iedereen
Zeker weten
quote:
Met name mijn moeder en een van mijn zussen ("mijn zus" ) hebben bewezen die kracht te bezitten. Door die "oerkracht" ben ik inderdaad staande gebleven, en blijf ik dat nu. Ik verbaas me soms er over dat ik nog steeds niet ben ingestort.
Nou, wees er maar blij mee zou ik zeggen.
quote:
Het is niet een ziekte oid.. Het is niet iets wat zomaar "genezen" kan worden.
Volgens mij is genezing wel mogelijk, maar niet "zomaar," dat bedoel ik met een proces, dat kan soms jaren duren. Maar nogmaals, als je er anders over denkt dan snap ik dat best.
quote:
Leg me geen woorden in de mond die ik niet heb gezegd . Ik heb gezegd dat ik tot nu toe geen "afwijking" heb ontdekt. Wat er in de toekomst gebeurt weet ik niet, en gelukkig maar. Nooit en Altijd zijn 2 grote woorden, die vrijwel nooit zo gebruikt kunnen worden.
Oke, je gelooft dus ook weer niet dat het absoluut onmogelijk is om helemaal of gedeeltelijk te "herstellen." Begrijp ik het zo goed? En je houd voor jezelf dus alle mogelijkheden open als ik het goed begrijp?
quote:
Ik voel me op beide gebieden aangetrokken.
Voel je jezelf dan ook onzeker als vrouw/meisje? Ik bedoel, voel je jezelf ook meer jongensachtig, en meer geinteresseerd in bijvoorbeeld ruwere dingen, op sportgebied of zo? Want ik heb altijd het idee dat men zichzelf nooit echt als vrouw bevestigd heeft gevoeld door ouders/omgeving/leeftijdgenootjes/familie, en dat dit tekort dan a.h.w. aangevuld moet worden, een soort inhaalslag. Iemand heeft het wel eens emotioneel "kanibalisme" genoemd. Kanibalen eten mensen omdat ze denken zo hun goede eigenschappen zich eigen te kunnen maken, op emotioneel gebied betekent dat dan, dat men eigenlijk verliefd wordt op dat wat men zelf wel ook heeft, maar waar men niet mee in contact is, wat bij henzelf nooit bevestigd is.
quote:
Dat kan. Ik voel me emotioneel aangetrokken tot bepaalde personen, geslacht is daarbij niet relevant.
Maar je voelt je bij mannen dan waarschijnlijk meer op je gemak dan bij vrouwen?
quote:
Absoluut. Ik pas in geen enkele groep. (Er zijn overigens mensen op dit forum die meer mijn achtergrond hier over weten, dezen verzoek ik hier wijselijk te zwijgen ). Maar om toch iets meer hierover te zeggen; ik ben iemand die "alles" is. Alle karaktereigenschappen bezit ik, en ik behoor daarmee tot geen enkele groep. Hooguit heb ik meer binding met de ene groep dan met de andere.
Ik bedoel eigenlijk te vragen of je je bij vrouwen als "groep" een buitenstaander voelt, niet wat hobbies of karaktereigenschappen betreft, maar of je je ook geen "vrouw onder de vrouwen" voelt.
quote:
Neehoor, je mag vragen wat je wilt. Of je antwoord krijgt is een tweede, maar niets is teveel gevraagd.
Oke
quote:
Verbaasde mij wel. Ik had vanuit de kerk niet een dergelijk gesprek verwacht dat op zo'n diep niveau zou gaan.
Dat valt best wel mee hoor in de meeste kerken. Welke kerk is dat als ik vragen mag? Ik was vroeger Baptist, en de dominee daar, getrouwd overigens, bleek later ook met homosexuele gevoelens te worstelen. Had hij nooit gehad! Dat is ook voor mij alweer een teken dat het iets psychisch is.
quote:
Ik vind het zelf ook wel bijzonder. Als het aan mij had gelegen, had het ook wel doorgegaan. Of ik het in de toekomst kan blijven volhouden kan ik ook niet zeggen. Ik doe wat ik kan, en allicht sla ik in de nabije toekomst (enkele jaren) sowieso een totaal ander pad in.
Met een totaal ander pad bedoel je ....?

Ik zal in elk geval voor je bidden

Jezus is Heer
pi_9730474
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 00:53 schreef Dethroned het volgende:

Het is voor mij een bespotting dat ik op grond van andersmans geloof ik lastig gevallen kan worden.

Ojee, slechte ervaringen met Jehova's?
quote:
Heiligschennis is zoiets ridicuul, om maar een voorbeeld te noemen. Het zijn de mensen zelf met hun eigen verdraaide interpretatie van het groote sprookjesboek die er de spot mij drijven.
Jij drijft toevallig al wel de hele tijd de spot met dat 'sprookjesboek'. Dat boek heeft trouwens een naam; Bijbel...
pi_9730481
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 00:52 schreef Mariel het volgende:

[..]

Vertel eens verder, hoe zie jij seks en geloof?

Sex en geloof staan voor mij los in die zin dat ik geen "regels" heb. Wel is het zo dat als ik van mening ben er verschillende niveau's zijn. Je kan gewoon seks hebben, net als sporten. Je kan ook geestelijk nauw met elkaar bezig zijn en dit met sex combineren. Het gaat puur om de afstemming met de ander, niet meer en niets minder. Echter is dit afstemen in alle communicatie het moeilijkste wat er is.
Wat mij opviel is dat alle gelovige partners (3) die ik gehad heb, zij allen twijfelden aan de noodszaak van geen sex voor het huwelijk.2 van hen wilde hun twijfels historisch verklaren en de ander zag niet in waarom niet, dit omdat ze nogal een vrije interpretatie had.
It's no use crying over spilt milk... Unless that was Jack Bauer's milk. Oh you are so screwed.
pi_9730489
quote:

[..]

Het is voor mij een bespotting dat ik op grond van andersmans geloof ik lastig gevallen kan worden.

Dit is imho geen argument. Ik wordt ook lastig gevallen door mensen die anders geloven dan ik. Ik probeer echter iedereen in zijn/haar waarde te laten.
quote:
Heiligschennis is zoiets ridicuul, om maar een voorbeeld te noemen.
Niet mee eens. Heiligschennis hangt vast aan waarde/norm-besef. Als ik zeg dat je moeder een hoer is, zul je mij dat ook niet in dank afnemen.
quote:
Het zijn de mensen zelf met hun eigen verdraaide interpretatie van het groote sprookjesboek die er de spot mij drijven.
Als je bedoelt wat ik denk wat je bedoelt ben ik het met je eens. Het wordt vaak misbruikt. Dit zegt echter niets over het woord zelf, uitsluitend over degene die zegt het woord te vertellen.
quote:
Ik verklaar ze niet voor gek daar het hun schuld niet is maar door GoD, als ik jou mag geloven.
Ik zou zeggen, generaliseer niet, en kijk de persoon aan (Is een ander topic over). Probeer mensen niet onnodig te kwetsen, en probeer kritisch te zijn zonder mensen te kwetsen.
pi_9730511
quote:

[..]

Het is voor mij een bespotting dat ik op grond van andersmans geloof ik lastig gevallen kan worden. Heiligschennis is zoiets ridicuul, om maar een voorbeeld te noemen. Het zijn de mensen zelf met hun eigen verdraaide interpretatie van het groote sprookjesboek die er de spot mij drijven.

Jij noemt het een sprookjesboek terwijl je niet eens aan kunt tonen dat het een sprookjesboek is. Jij gelooft er niet in omdat het niet in jouw denkkader past, maar jouw denkkader is geen maatstaf voor wat waar of niet waar is, en wat in jouw denkkader en belevingswereld mogelijk of onmogelijk is, bepaalt ook niet of iets al dan niet mogelijk is. Je hebt nogal een hoge pet op van jezelf of niet? Jij bent de maat der dingen?
Jezus is Heer
pi_9730512
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 00:58 schreef Watchman het volgende:
Voel je jezelf dan ook onzeker als vrouw/meisje? Ik bedoel, voel je jezelf ook meer jongensachtig, en meer geinteresseerd in bijvoorbeeld ruwere dingen, op sportgebied of zo?
Dit slaat dus echt nergens op. Dan had ik m'n hele leven al zwaar lesbisch moeten zijn...
pi_9730536
Op zaterdag 12 april 2003 01:00 schreef ChrisJX het volgende:
quote:
Dit slaat dus echt nergens op. Dan had ik m'n hele leven al zwaar lesbisch moeten zijn...
Ik bedoel niet gewoon "onzeker," dat is iedereen wel eens, ik bedoel onzeker over je eigen "vrouw zijn."
Jezus is Heer
pi_9730544
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 01:02 schreef Watchman het volgende:
Op zaterdag 12 april 2003 01:00 schreef ChrisJX het volgende:
Ik bedoel niet gewoon "onzeker," dat is iedereen wel eens, ik bedoel onzeker over je eigen "vrouw zijn."
Jij begon in 1 keer over ruwere sporten enzo. Ik bedoel, ik gedroeg me vroeger (nu wat minder) grotendeels als een jongen. Dus dat heeft er echt nx mee te maken.
pi_9730562
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 00:58 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ojee, slechte ervaringen met Jehova's?
[..]

Jij drijft toevallig al wel de hele tijd de spot met dat 'sprookjesboek'. Dat boek heeft trouwens een naam; Bijbel...

Niet zeuren. Kijk mijn post maar na. Ik heb regelmatig Bijbel neergezet. Het feit dat er mensen niet vrij zijn vanwege een "sprookjesboek", zij het de Koran, de Bijbel of andere boekjes, is te triest voor woorden. Een "geestelijk" leider die condooms afkeurt is een heel goed voorbeeld hoeveel mensen je verkeerd kan sturen. Het feit dat je het als spot ervaart is simpel uit het andere feit dat er een kern van waarheid inzit; een boek, vele jaren later geschreven, door mensen, met zoveel mogelijke soapontwikkelen, waar zo ontzettend veel mensen het geloof uittrekken op verschillende wijze, maar toch eigenlijk als absolute waarheid erkent zou moeten worden is de SPOT ZELVE
pi_9730564
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 01:02 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Jij begon in 1 keer over ruwere sporten enzo. Ik bedoel, ik gedroeg me vroeger (nu wat minder) grotendeels als een jongen. Dus dat heeft er echt nx mee te maken.

Ik veralgemeniseer ook niet, zo moet je dat niet lezen. Ik merk dat ik al weer heel wat misverstanden in de wereld geholpen heb
Jezus is Heer
pi_9730573
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 01:04 schreef Watchman het volgende:
Ik veralgemeniseer ook niet, zo moet je dat niet lezen. Ik merk dat ik al weer heel wat misverstanden in de wereld geholpen heb
pi_9730575
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 01:00 schreef Watchman het volgende:
Jij noemt het geen sprookjesboek terwijl je niet eens aan kunt tonen dat het geen sprookjesboek is. Jij gelooft er in omdat het in jouw denkkader past, maar jouw denkkader is geen maatstaf voor wat waar of niet waar is, en wat in jouw denkkader en belevingswereld mogelijk of onmogelijk is, bepaalt ook niet of iets al dan niet mogelijk is. Je hebt nogal een hoge pet op van jezelf of niet? Jij bent de maat der dingen?
pi_9730587
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 01:04 schreef Dethroned het volgende:

[..]

Niet zeuren. Kijk mijn post maar na. Ik heb regelmatig Bijbel neergezet. Het feit dat er mensen niet vrij zijn vanwege een "sprookjesboek", zij het de Koran, de Bijbel of andere boekjes, is te triest voor woorden. Een "geestelijk" leider die condooms afkeurt is een heel goed voorbeeld hoeveel mensen je verkeerd kan sturen. Het feit dat je het als spot ervaart is simpel uit het andere feit dat er een kern van waarheid inzit; een boek, vele jaren later geschreven, door mensen, met zoveel mogelijke soapontwikkelen, waar zo ontzettend veel mensen het geloof uittrekken op verschillende wijze, maar toch eigenlijk als absolute waarheid erkent zou moeten worden is de SPOT ZELVE

Als je nou eens met argumenten aankomt in plaats van steeds te zitten zwetsen, dan kan er misschien nog een zinvolle discussie uit voortkomen. Want je zit echt te zwetsen.
Jezus is Heer
pi_9730603
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 01:05 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Phew, we begrijpen mekaar
Jezus is Heer
pi_9730665
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 01:00 schreef Mariel het volgende:

[..]

Dit is imho geen argument. Ik wordt ook lastig gevallen door mensen die anders geloven dan ik. Ik probeer echter iedereen in zijn/haar waarde te laten.
[..]

Niet mee eens. Heiligschennis hangt vast aan waarde/norm-besef. Als ik zeg dat je moeder een hoer is, zul je mij dat ook niet in dank afnemen.
[..]

Als je bedoelt wat ik denk wat je bedoelt ben ik het met je eens. Het wordt vaak misbruikt. Dit zegt echter niets over het woord zelf, uitsluitend over degene die zegt het woord te vertellen.
[..]

Ik zou zeggen, generaliseer niet, en kijk de persoon aan (Is een ander topic over). Probeer mensen niet onnodig te kwetsen, en probeer kritisch te zijn zonder mensen te kwetsen.

Kwetsen
Het is geenzins mijn bedoeling wie dan ook te kwetsen, het is diegene die mijn mening leest alszijnde kwetsend een waarde heeft gehecht tegenstrijdig met hetgeen ik plaats. Dit is ter eigen verantwoording.
Als je je gekwetst voel, wil ik het heus wel wat subtieler plaatsen, ik pas mij aan, maar ga niet in iets op.
Je impliceert in het bovenstaande dat ik dat niet doe. Tevens meld je dat het geen argument is. Dit is beide foutief. Het is een argument als ik deze aandraag als zijnde. Tevens trek je voorbarige conclusies. Hoe kan ik nou meerdere relaties hebben met mensen die ik continu niet in hun waarde zou laten, ik behandel ze als iedereen zou moeten behandeld worden.
Heiligschennis is wettelijk strafbaar, dus niks normen en waarden.
Als jij mijn moeder zomaar een hoer noemt, moet jij dat weten en is het aan mijn moeder om daar op te reageren. Het intresseert mij niets.
Als jij mijn moeder om bepaalde rede een hoer noemt; ze is weereens vreemd gegaaan met je man, dan geef ik je gelijk en intresseert het me nog steeds niets.
Schelden is een teken van onmacht en een teken van tekortkoming op geestelijke ondersteuning.
pi_9730680
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 01:06 schreef Watchman het volgende:

[..]

Als je nou eens met argumenten aankomt in plaats van steeds te zitten zwetsen, dan kan er misschien nog een zinvolle discussie uit voortkomen. Want je zit echt te zwetsen.

Als je nou de moeite neemt ff aan te geven van wat je nou precies de argumenten mist, neem ik de moeite voor zover deze nog niet gepost zijn, om die te plaatsen.
  zaterdag 12 april 2003 @ 01:13:59 #218
8369 speknek
Another day another slay
pi_9730685
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 01:05 schreef matthijn99 het volgende:

[..]

Ware woorden inderdaad. Met wat introspectie zou hij zelfs filosoof kunnen zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_9730732
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 00:58 schreef Watchman het volgende:
Op zaterdag 12 april 2003 00:36 schreef Mariel het volgende:

[quote]
Nou, wees er maar blij mee zou ik zeggen.

Ben ik zeker. Het heeft me erg veel geholpen, en helpt me nog steeds. Zoals met de meeste dingen, zijn er ook nadelen aan verbonden.
quote:
[..]

Volgens mij is genezing wel mogelijk, maar niet "zomaar," dat bedoel ik met een proces, dat kan soms jaren duren. Maar nogmaals, als je er anders over denkt dan snap ik dat best.

Het komt zoals het komt. Net zoals jij niets in mannen ziet, zie ik dat ook niet. Kun jij "leren" om met andere mannen te sexen?
quote:
[..]

Oke, je gelooft dus ook weer niet dat het absoluut onmogelijk is om helemaal of gedeeltelijk te "herstellen." Begrijp ik het zo goed? En je houd voor jezelf dus alle mogelijkheden open als ik het goed begrijp?

Ik houd alle mogelijkheden open, simpel omdat ik al vaker radicaal veranderd ben, en alles radicaal veranderd. De toekomst komt zoals ze komt.
quote:
[..]

Voel je jezelf dan ook onzeker als vrouw/meisje? Ik bedoel, voel je jezelf ook meer jongensachtig, en meer geinteresseerd in bijvoorbeeld ruwere dingen, op sportgebied of zo?

Niet op sportgebied, maar ik heb zeker wat jongensachtig in me. Ik voel me vaak onzeker, gek genoeg.. Ik kom erg zelfverzekerd over, soms zelfs arrogant. Maar natuurlijk heb ik ook onzekerheid, en vraag ik me ook vaak af wie ik ben, waarom ik leef, etc.
quote:
Want ik heb altijd het idee dat men zichzelf nooit echt als vrouw bevestigd heeft gevoeld door ouders/omgeving/leeftijdgenootjes/familie, en dat dit tekort dan a.h.w. aangevuld moet worden, een soort inhaalslag. Iemand heeft het wel eens emotioneel "kanibalisme" genoemd. Kanibalen eten mensen omdat ze denken zo hun goede eigenschappen zich eigen te kunnen maken, op emotioneel gebied betekent dat dan, dat men eigenlijk verliefd wordt op dat wat men zelf wel ook heeft, maar waar men niet mee in contact is, wat bij henzelf nooit bevestigd is.
Ik wil er niet teveel over zeggen, maar je hebt in de roos geschoten. Je zit er dichterbij dan je zelf denkt.
quote:
[..]

Maar je voelt je bij mannen dan waarschijnlijk meer op je gemak dan bij vrouwen?

Nee, juist niet.
quote:
[..]

Ik bedoel eigenlijk te vragen of je je bij vrouwen als "groep" een buitenstaander voelt, niet wat hobbies of karaktereigenschappen betreft, maar of je je ook geen "vrouw onder de vrouwen" voelt.

Ik voel me overal een buitenstaander, dus ook onder vrouwen. Ik pas niet in een groep. Ik ben wie ik ben.
quote:
[..]

Dat valt best wel mee hoor in de meeste kerken. Welke kerk is dat als ik vragen mag?

Een Volle Evangelie Gemeente
quote:
Ik was vroeger Baptist, en de dominee daar, getrouwd overigens, bleek later ook met homosexuele gevoelens te worstelen. Had hij nooit gehad! Dat is ook voor mij alweer een teken dat het iets psychisch is.
Het is sowieso iets psychisch. Wat is er verder overigens gebeurd hiermee?
quote:
[..]

Met een totaal ander pad bedoel je ....?

Alles achterlaten en voor anderen gaan leven ipv mezelf
quote:
Ik zal in elk geval voor je bidden
Dank je. Wanneer ik die keuze zal maken zal ik het nodig hebben.
pi_9730734
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 01:00 schreef Watchman het volgende:

[..]

Jij noemt het een sprookjesboek terwijl je niet eens aan kunt tonen dat het een sprookjesboek is. Jij gelooft er niet in omdat het niet in jouw denkkader past, maar jouw denkkader is geen maatstaf voor wat waar of niet waar is, en wat in jouw denkkader en belevingswereld mogelijk of onmogelijk is, bepaalt ook niet of iets al dan niet mogelijk is. Je hebt nogal een hoge pet op van jezelf of niet? Jij bent de maat der dingen?

Nee, ik ben niet alwetend. Zoals ik al zei geloof ik dat het onderbewuste/bewuste + combi emotie/gevoel/ratio/ervaring ervoor zorgen dat ik voor mijzelf zaken kan bepalen, daar heb ik geen GoD voor nodig.
Een hoge pet ? Niet helemaal correct. Het is jammer dat sommige mensen bepaalde richtingen opgaan die niet goed zijn voor hun ontwikkeling. Dat wil niet zeggen dat ik vind dat ik 'beter' ben oid. Ik maak ook fouten net als iedereen.
  zaterdag 12 april 2003 @ 01:20:58 #221
8369 speknek
Another day another slay
pi_9730771
Gatver Watchman, je doet nu al de hele tijd alsof homo zijn enkel door nurture komt, het lijkt me toch dat daar al heel lang geleden vanaf gestapt is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_9730785
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 01:13 schreef Dethroned het volgende:

[..]

Als je nou de moeite neemt ff aan te geven van wat je nou precies de argumenten mist, neem ik de moeite voor zover deze nog niet gepost zijn, om die te plaatsen.

Doe je best. Ik neem mensen die kritiek op de bijbel menen te hebben meestal niet serieus, omdat ze er meestal totaal geen snars van begrijpen. Je moet daarvoor namelijk geschoold zijn in de theologie, archeologie, hermeneutiek, sociologie, Grieks, Hebreeuws, apologetiek, geschiedenis, etc.
Jezus is Heer
pi_9730801
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 01:20 schreef speknek het volgende:
Gatver Watchman, je doet nu al de hele tijd alsof homo zijn enkel door nurture komt, het lijkt me toch dat daar al heel lang geleden vanaf gestapt is.
Dan ken jij de wetenchappelijke bladen niet, en dan besef je ook niet dat onderzoekers en wetenschappers tegen de media/massa iets anders zeggen dan in de literatuur.
Jezus is Heer
pi_9730825
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 01:18 schreef Dethroned het volgende:

[..]

Nee, ik ben niet alwetend. Zoals ik al zei geloof ik dat het onderbewuste/bewuste + combi emotie/gevoel/ratio/ervaring ervoor zorgen dat ik voor mijzelf zaken kan bepalen, daar heb ik geen GoD voor nodig.
Een hoge pet ? Niet helemaal correct. Het is jammer dat sommige mensen bepaalde richtingen opgaan die niet goed zijn voor hun ontwikkeling. Dat wil niet zeggen dat ik vind dat ik 'beter' ben oid. Ik maak ook fouten net als iedereen.

Ik krijg al wat meer respect voor je
Jezus is Heer
pi_9730828
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 01:12 schreef Dethroned het volgende:

[..]

Kwetsen
Het is geenzins mijn bedoeling wie dan ook te kwetsen, het is diegene die mijn mening leest alszijnde kwetsend een waarde heeft gehecht tegenstrijdig met hetgeen ik plaats.

Alsnog is het jouw verantwoording om dat te bepalen of iemand gekwetst wordt of niet.
quote:
Dit is ter eigen verantwoording.
Als je je gekwetst voel, wil ik het heus wel wat subtieler plaatsen, ik pas mij aan, maar ga niet in iets op.
Je zou van nature al een besef moeten hebben wat je wel en niet kunt maken. Dat je je wilt aanpassen, zie ik echter als goed teken
quote:
Je impliceert in het bovenstaande dat ik dat niet doe. Tevens meld je dat het geen argument is. Dit is beide foutief. Het is een argument als ik deze aandraag als zijnde. Tevens trek je voorbarige conclusies. Hoe kan ik nou meerdere relaties hebben met mensen die ik continu niet in hun waarde zou laten, ik behandel ze als iedereen zou moeten behandeld worden.
Je trekt hier zelf conclusies die niet terecht zijn, en legt mij tevens woorden in de mond die ik niet als dusdanig geuit heb. Tevens geef je aan zelf exact te weten hoe een ieder behandeld dient te worden, en stel je hiermee jezelf gelijk een God.
quote:
Heiligschennis is wettelijk strafbaar, dus niks normen en waarden.
Is dat werkelijk zo dat dat strafbaar is? Dan nog, dat zegt niets over normen en waarden.
quote:
Als jij mijn moeder zomaar een hoer noemt, moet jij dat weten en is het aan mijn moeder om daar op te reageren. Het intresseert mij niets.
Heb jij zo'n slechte band met je moeder?
quote:
Als jij mijn moeder om bepaalde rede een hoer noemt; ze is weereens vreemd gegaaan met je man, dan geef ik je gelijk en intresseert het me nog steeds niets.
Schelden is een teken van onmacht en een teken van tekortkoming op geestelijke ondersteuning.
Mee eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')