abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9729860
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 00:07 schreef Mariel het volgende:

[..]

Je zegt dat God geen inzicht, emotie en rust geeft?
[..]

De bijbel staat er zeker niet losvan, maar geloof is iets wat de bijbel overstijgt. De bijbel is een getuigenis van God, maar het ware geloof moet je zelf vinden.

De bijbel is door de mens geschreven, derhalve nooit de waarheid en nimmer na al deze jaren nog van toepassing of enigzinds meer geloofwaardiger dan het moraal van het verhaal van rood-kapje.

GoD geeft niks, het is de rust die jezelf creeert. In mijn ogen ben ik GoD. Ik ben diegene die onbewust/bewust met behulp van ervaring + karakter + emotie + ratio mijn eigen pad kies, gisteren, vandaag en morgen

It's no use crying over spilt milk... Unless that was Jack Bauer's milk. Oh you are so screwed.
pi_9729878
Op zaterdag 12 april 2003 00:06 schreef Mariel het volgende:
quote:
Ik heet Mariella
Sorry, kan de beste overkomen
quote:
Kan zeker kloppen.. Een gesprek wat ik niet lang geleden had met onze kerk-voorganger (Ik kom sinds jaren niet meer in de kerk. De voorganger heeft mij gevraagd of ik een gesprek met hem wilde aangaan, en heeft daarbij aangegeven dat ik me absoluut niet gedwongen moest voelen. Ik ben er op ingegaan, en bij hem langsgegaan en heb erg veel besproken) heeft aangegeven dat hij in gesprekken met andere familieleden ontdekt had dat er in mijn moeders lijn een "oerkracht" zit. Een kracht die zo sterk is, dat ondanks continue tegenslagen, zij blijven doorleven, sterk blijven, en ook in geloof sterk blijven, en dat hij diezelfde "oerkracht" ook in mij zag.
Dus die "oerkracht" zorgt dat je tot nu toe staande bent gebleven of hoe moet ik dat zien? Want ik zie niet direct de link tussen je gevoelens voor vrouwen en die "oerkracht."
quote:
Ik weet niet waar het vandaan komt, maar het is niet zomaar omkeerbaar. Aan de andere kant is geslacht slechts een beperking. Enige wat ik weet is dat ik ooit een partner vind die bij me past, en dat kan zowel een man als een vrouw zijn. Qua "lusten" zie ik echter uitsluitend iets in vrouwen. Maar dat zegt zeker niet dat ik geen relatie met een man zou kunnen opbouwen, maar het moet wel een heel bijzondere man zijn dan
Ik ben absoluut met je eens dat het niet zomaar gaat, het is altijd een genezingsproces. Aan de ene kant vind ik het wel een beetje jammer dat je niet echt in "omkeerbaarheid" gelooft, maar goed, dat is maar net hoe je er zelf tegen aan kijkt. Moet ik het zo zien dat je je lichamelijk tot vrouwen voelt aangetrokken maar emotioneel minder? Voel je je dan wel emotioneel aangetrokken tot mannen? Of helemaal niet? Heb je ook het gevoel dat je niet "één van de vrouwen" bent, niet bij de "groep" hoort? Of stel ik nu teveel vragen? Ben al aan 't analyseren, gaat vanzelf, sorry.
quote:
Ik heb er geen ondersteuning bij. In het gesprek met de voorganger, toen ik hem rechtstreeks er naar vroeg raadde hij me dat aan. Ik heb er over nagedacht, en ben tot inzicht gekomen dat dat het beste is. Overigens moet ik die voorganger nageven dat ook al heeft hij veel "aanzien" en heel veel geloof, hij is nog steeds iemand die mijn taal spreekt, en imho het "ware geloof" uitdraagt (Ik heb hem ook gekend in de tijd dat hij nog niet voorganger was, en "gewoon een vriend van mijn broer". Hij is sterk veranderd, maar als je dieper kijkt, is hij nog steeds dezelfde persoon..
Toch fijn dat je er in elk geval met iemand over praten kan.
quote:
Het is erg moeilijk soms. Je ligt met een leuke meid in hetzelfde bed, je hebt een flinke hoeveelheid alcohol achterovergeslagen (Van het niveau dat zelfs de barman/barvrouw zegt "Ik snap niet dat je het wegkrijgt"). Dan is het erg moeilijk.. Tot nu toe is het echter nog niet misgegaan, maar dat is niet dankzij mijzelf.
Ik vind het toch wel bijzonder ja dat je tot nu toe nooit "over de schreef" bent gegaan. Een mens heeft nu eenmaal behoefte aan wat warmte, een omhelzing, en dat kan dan al gauw te ver doorgaan.
Jezus is Heer
pi_9729916
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 00:05 schreef matthijn99 het volgende:

[..]

Ja hoor, presenteer het maar weer eens als onweerlegbare waarheid. Zucht. ChrisJX neemt iig nog de moeite om aan te geven dat dat is wat zij denkt, niet dat het zo is. .

Als ik zeg dat het zo is betekent dat nog niet dat jij verplicht bent dat van me aan te nemen. ik respecteer ieders vrije keuze hoor.
Jezus is Heer
pi_9729922
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 00:05 schreef matthijn99 het volgende:

Ja hoor, presenteer het maar weer eens als onweerlegbare waarheid. Zucht. ChrisJX neemt iig nog de moeite om aan te geven dat dat is wat zij denkt, niet dat het zo is. .

Correctie, het is zo
quote:
Zoveel ga ik me niet in de bijbel verdiepen, ik hou niet van propanda
Wat een verschrikkelijk trieste, eenzijdige opvatting.
pi_9729944
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 00:17 schreef Dethroned het volgende:

[..]

Zoveel ga ik me niet in de bijbel verdiepen, ik hou niet van propanda. Een wereldbewustzijn zal jij niet kunnen begrijpen vanwege je beperkingen, anders zal het zijn met je kinderen mocht je die krijgen. Ondanks eventuele verdoemde pogingen om hun anders bij te zeilen. Een involutie bestaat niet in het ruim van de geest. Je noemt zendelingen de redding. dat betekend dat er dus eerst een onderdrukking was. Dit kan alleen iemand zijn geweest met klaarblijkelijk een ander geloof.

Je gaat blijkbaar volkomen voorbij aan het feit dat er mensen zijn die blij zijn met hun christelijke opvoeding. Misschien moet je daar eens mee gaan praten. En eh, ik ben zelf vroeger bezig geweest met zen, dus vertel mij niks over wat een wereldgeest of wereldbewustzijn is.
Jezus is Heer
pi_9729962
Op zaterdag 12 april 2003 00:23 schreef ChrisJX het volgende:
quote:
Correctie, het is zo
Jezus is Heer
  zaterdag 12 april 2003 @ 00:28:43 #182
8369 speknek
Another day another slay
pi_9729991
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 00:21 schreef Watchman het volgende:
een genezingsproces.
.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_9730001
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 00:25 schreef Watchman het volgende:

[..]
En eh, ik ben zelf vroeger bezig geweest met zen, dus vertel mij niks over wat een wereldgeest of wereldbewustzijn is.

Hmmmm, heeft zen niet meer te maken met energie en haar stromingen... Misschien moet je es een ander argument toedragen.....
pi_9730010
quote:
...het is altijd een genezingsproces.
Volgens mij is er hier maar 1 die genezen moet worden. .
pi_9730016
of was het aandragen....
  zaterdag 12 april 2003 @ 00:30:33 #186
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_9730026
Wat omkeren betreft, Watchman, er stond een paar maanden geleden een bijzonder interessant artikel in de Verdieping van Trouw over allerlei groeperingen die geloofden dat ze homoseksuelen konden genezen en wat voor een enorme trauma's dat heeft opgeleverd. Zal eens kijken of ik dat ergens kan vinden...

Toevoeging: het is de trouw van 18 september 2002. Maar die kan ik online niet gratis teruglezen.

Dan maar maandag via het uva-web.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_9730072
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 00:25 schreef Watchman het volgende:

[..]

Je gaat blijkbaar volkomen voorbij aan het feit dat er mensen zijn die blij zijn met hun christelijke opvoeding. Misschien moet je daar eens mee gaan praten. En eh, ik ben zelf vroeger bezig geweest met zen, dus vertel mij niks over wat een wereldgeest of wereldbewustzijn is.

Jullie gelovigen doen echt alsof jullie de wijsheid in pacht hebben
BTW ben ik christelijk opgevoed. Op een christelijke school gezeten. Ik ben blij dat ik op een goede school heb gezeten en ik ben voor het grootste gedeelte blij met mijn opvoeding. Dat neemt niet weg dat ik het nog steeds 's werelds grootste onzin vind. Er zijn gelovigen die zo blind staren, maar er zijn er net zo veel, wellicht meer die GoD + 'het onverklaarbare' als geloof hanteren en doen wat hun best lijkt. Dit zijn al mensen die al wat verder kijken. FF nog over sex. Homosexualiteit is iets wat in mijn familie toevallig ook aanwezig is. De mensen hebben geen keus. Of ze nou geloven of niet, de persoon waarvan ze houden staat boven alles en dat is de juiste insteek. Je leeft namelijk hier met mensen, niet met GoD .
It's no use crying over spilt milk... Unless that was Jack Bauer's milk. Oh you are so screwed.
pi_9730115
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 00:06 schreef Mariel het volgende:
[..]

Sorry, kan de beste overkomen

Overkomt vrijwel iedereen
quote:
[..]

Dus die "oerkracht" zorgt dat je tot nu toe staande bent gebleven of hoe moet ik dat zien? Want ik zie niet direct de link tussen je gevoelens voor vrouwen en die "oerkracht."

Met name mijn moeder en een van mijn zussen ("mijn zus" ) hebben bewezen die kracht te bezitten. Door die "oerkracht" ben ik inderdaad staande gebleven, en blijf ik dat nu. Ik verbaas me soms er over dat ik nog steeds niet ben ingestort.
quote:
[..]

Ik ben absoluut met je eens dat het niet zomaar gaat, het is altijd een genezingsproces.

Het is niet een ziekte oid.. Het is niet iets wat zomaar "genezen" kan worden.
quote:
Aan de ene kant vind ik het wel een beetje jammer dat je niet echt in "omkeerbaarheid" gelooft, maar goed, dat is maar net hoe je er zelf tegen aan kijkt.
Leg me geen woorden in de mond die ik niet heb gezegd . Ik heb gezegd dat ik tot nu toe geen "afwijking" heb ontdekt. Wat er in de toekomst gebeurt weet ik niet, en gelukkig maar. Nooit en Altijd zijn 2 grote woorden, die vrijwel nooit zo gebruikt kunnen worden.
quote:
Moet ik het zo zien dat je je lichamelijk tot vrouwen voelt aangetrokken maar emotioneel minder?
Ik voel me op beide gebieden aangetrokken.
quote:
Voel je je dan wel emotioneel aangetrokken tot mannen? Of helemaal niet?
Dat kan. Ik voel me emotioneel aangetrokken tot bepaalde personen, geslacht is daarbij niet relevant.
quote:
Heb je ook het gevoel dat je niet "één van de vrouwen" bent, niet bij de "groep" hoort?
Absoluut. Ik pas in geen enkele groep. (Er zijn overigens mensen op dit forum die meer mijn achtergrond hier over weten, dezen verzoek ik hier wijselijk te zwijgen ). Maar om toch iets meer hierover te zeggen; ik ben iemand die "alles" is. Alle karaktereigenschappen bezit ik, en ik behoor daarmee tot geen enkele groep. Hooguit heb ik meer binding met de ene groep dan met de andere.
quote:
Of stel ik nu teveel vragen? Ben al aan 't analyseren, gaat vanzelf, sorry.
Neehoor, je mag vragen wat je wilt. Of je antwoord krijgt is een tweede, maar niets is teveel gevraagd.
quote:
[..]

Toch fijn dat je er in elk geval met iemand over praten kan.

Verbaasde mij wel. Ik had vanuit de kerk niet een dergelijk gesprek verwacht dat op zo'n diep niveau zou gaan.
quote:
[..]

Ik vind het toch wel bijzonder ja dat je tot nu toe nooit "over de schreef" bent gegaan. Een mens heeft nu eenmaal behoefte aan wat warmte, een omhelzing, en dat kan dan al gauw te ver doorgaan.

Ik vind het zelf ook wel bijzonder. Als het aan mij had gelegen, had het ook wel doorgegaan. Of ik het in de toekomst kan blijven volhouden kan ik ook niet zeggen. Ik doe wat ik kan, en allicht sla ik in de nabije toekomst (enkele jaren) sowieso een totaal ander pad in.
pi_9730167
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 00:33 schreef Dethroned het volgende:

[..]

Jullie gelovigen doen echt alsof jullie de wijsheid in pacht hebben
BTW ben ik christelijk opgevoed. Op een christelijke school gezeten. Ik ben blij dat ik op een goede school heb gezeten en ik ben voor het grootste gedeelte blij met mijn opvoeding. Dat neemt niet weg dat ik het nog steeds 's werelds grootste onzin vind. Er zijn gelovigen die zo blind staren, maar er zijn er net zo veel, wellicht meer die GoD + 'het onverklaarbare' als geloof hanteren en doen wat hun best lijkt. Dit zijn al mensen die al wat verder kijken. FF nog over sex. Homosexualiteit is iets wat in mijn familie toevallig ook aanwezig is. De mensen hebben geen keus. Of ze nou geloven of niet, de persoon waarvan ze houden staat boven alles en dat is de juiste insteek. Je leeft namelijk hier met mensen, niet met GoD .

Misschien komt het zo over dat gelovigen de wijsheid in pacht hebben. Dat is niet zo. We hebben wel deel aan Christus als onze Wijsheid, 1 Kor. 1:30.

Gelovigen aanvaarden de Bijbel als de absolute waarheid, en dat kan inderdaad aanmatigend overkomen, maar dan moet je God daarop aanspreken, want Jezus noemde Gods Woord de Waarheid.

Jezus is Heer
pi_9730202
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 00:33 schreef Dethroned het volgende:

Of ze nou geloven of niet, de persoon waarvan ze houden staat boven alles en dat is de juiste insteek.

Ik geloof dat ook niemand anders beweerd heeft...
quote:
Je leeft namelijk hier met mensen, niet met GoD .
En met mensen, en met God.
Wat is dat toch met die hoofdletter D?
pi_9730235
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 00:39 schreef Watchman het volgende:

[..]

Misschien komt het zo over dat gelovigen de wijsheid in pacht hebben. Dat is niet zo. We hebben wel deel aan Christus als onze Wijsheid, 1 Kor. 1:30.

Gelovigen aanvaarden de Bijbel als de absolute waarheid, en dat kan inderdaad aanmatigend overkomen, maar dan moet je God daarop aanspreken, want Jezus noemde Gods Woord de Waarheid.

HAHHHAAAHHA, lijkt wel een ambtenaristisch zooitjs. Zodra iets ter verantwoording word geroepen, shuif je het af op GoD.
BTW, ik geloof niet in die b.s. dus hoe kan ik GoD bereiken(niet zeggen dat ik eerst moet geloven enz.), via het 0900 nummer ?

[

pi_9730257
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 00:43 schreef Dethroned het volgende:

[afbeelding][

Wat is de bedoeling van dat plaatje?
pi_9730271
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 00:43 schreef Dethroned het volgende:

[..]

HAHHHAAAHHA, lijkt wel een ambtenaristisch zooitjs. Zodra iets ter verantwoording word geroepen, shuif je het af op GoD.

imho kan Watchman het verklaren, en kan hij dat ook.
quote:
BTW, ik geloof niet in die b.s. dus hoe kan ik GoD bereiken(niet zeggen dat ik eerst moet geloven enz.), via het 0900 nummer ?
Het was niet nodig geweest om deze opmerking op een dergelijk beledigende manier te plaatsen. Gezien je God als bullshit neerzet, en de spot ermee drijft, kan ik je hooguit vertellen dat je hem op deze manier niet zult vinden.
  zaterdag 12 april 2003 @ 00:46:41 #194
8369 speknek
Another day another slay
pi_9730278
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 00:36 schreef Mariel het volgende:
Met name mijn moeder en een van mijn zussen ("mijn zus" ) hebben bewezen die kracht te bezitten. Door die "oerkracht" ben ik inderdaad staande gebleven, en blijf ik dat nu.
Die voorganger, was die klein, groen, grote puntige oren en sprak zinnen hij anders grammaticaal?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_9730284
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 00:39 schreef Watchman het volgende:
.

Misschien in je opgekomen dat als iemand de bijbel niet erkent, hij dan ws god ook niet zal erkennen? Dan blijft er weinig over om aan te spreken he. .

pi_9730296
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 00:46 schreef speknek het volgende:

[..]

Die voorganger, was die klein, groen, grote puntige oren en sprak zinnen hij anders grammaticaal?

Nee
pi_9730311
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 00:46 schreef Mariel het volgende:
Het was niet nodig geweest om deze opmerking op een dergelijk beledigende manier te plaatsen. Gezien je God als bullshit neerzet, en de spot ermee drijft, kan ik je hooguit vertellen dat je hem op deze manier niet zult vinden.
pi_9730314
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 00:41 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ik geloof dat ook niemand anders beweerd heeft...
[..]

En met mensen, en met God.
Wat is dat toch met die hoofdletter D?

quote:
Op donderdag 10 april 2003 19:28 schreef Mariel het volgende:

[..]
Celibaat is er ook als garantie dat een priester God lief heeft boven alles.

Het is jouw mening dat we hier ook met GoD leven, daar het de mijne is dat dat niet zo is.
De bedoeling van dat plaatjes is dat mensen kunnen zien hoe leuk je GoD Dethroned kan tekenen .... verders niets. Tenzij je er waarde aan hecht en dat zelf wil toelichten
pi_9730331
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 00:49 schreef Dethroned het volgende:

De bedoeling van dat plaatjes is dat mensen kunnen zien hoe leuk je GoD Dethroned kan tekenen .... verders niets. Tenzij je er waarde aan hecht en dat zelf wil toelichten

Dan was het behoorlijk offoptic, niet?
pi_9730365
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 00:49 schreef Dethroned het volgende:

Het is jouw mening dat we hier ook met GoD leven, daar het de mijne is dat dat niet zo is.

Vertel eens verder, hoe zie jij seks en geloof?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')