abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9719035
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 14:31 schreef highs013 het volgende:

Er bestaat eigenlijk geen kerkelijk huwelijk, in elk geval niet in de kerkelijke stromingen die ik ken. De dienst in de kerk op je huwelijks dag is een inzegening van het 'huwelijk voor de staat'. Je trouwt die dag dus niet eerst voor de staat en dan voor God, maar alleen voor de staat, ingezegend (namens God) door de kerk.

Ja, als je dat zo bekijkt...
Ik heb alleen weer niks met inzegeningen...
pi_9719098
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 14:23 schreef ds_polleke het volgende:
Wanneer je ene persoonlijke relatie met Christus hebt wil je je aanpassen aan zijn regels.. dan doe je dat met liefde..
Laat me niet lachen zeg, meneer leeft wel heel erg in een farce. En wat voor een persoonlijke relatie mag jij dan wel niet hebben met 'Christus'?
Is it washable?
pi_9719130
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 14:53 schreef Uncle_Sam het volgende:

Laat me niet lachen zeg, meneer leeft wel heel erg in een farce. En wat voor een persoonlijke relatie mag jij dan wel niet hebben met 'Christus'?

Zeg, als je er niks van snapt, blijf dan weg.
pi_9719171
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 13:22 schreef ds_polleke het volgende:
over sex voor het huwelijk: sex is voor binnen het huwelijk (biologen stellen vast dat ons lichaam is ingericht voor monogamie).Het huwelijk, een verbond tussen twee mensen en de staat , bekrachtigd met God. iseen contract. volgens de wet (chrisjx help) is overspel nog steeds verboden... buitenechtelijke betrekkingen vallen onder overspel.

over masturberen: de algemene mening binnen de Christellijke kerk is dat masturberen (ook wel onnaneren genoemd) niet kan.. je mag je zaad niet verspillen op de grond (het verhaal van Onan.) dat is onjuist. op basis van het verbod op "een vrouw aanzien om haar te begeren" is masturberen natuurlijk toegestaan zolang je maar niet "begeert naar een ander" (mij lukt het niet)

over homoSEXUALITEIT en homoFILIE.

God Houdt van homofielen en homosexuelen laat dat vast staan.
maar God haat de zonde.. Zolas God ook van een kleptomaan kan houden maar de diefstal haat.

Tegennatuurlijke sex (oogjes open jongens.. we zijn in paartjes vcan een verscjhillend geslacht geschapen.. waarom dat negeren) is een gruwel in Gods ogen.
Zoals alle "afwijkingnen" in onze natuur is die na de zondeval ontstaan..
dat wil niet zeggen dat Homo's niet in de hemel komen oid maar ze moeten proberen zonder zonde te leven (net zoals iedereen) en je kunt wel zeggen ik geef me er aan over want zo ben ik..
dat vindt ik slap..

een vernaderede levenswande II kor 5:17 in je nieuwe leven met Jezus is een must voor een Christen

* ds_polleke heeft respect voor Mariel

Ik hoor in je antwoord helaas niets over het feit dat homosexualiteit niet is aangeboren. Wat dat betreft geven wetenschappers in de wetenschappelijke literatuur en bladen aan dat daar geen enkel bewijs voor is.

En ik sluit me volledig aan bij je woorden voor Mariel. Petje af.

Jezus is Heer
  vrijdag 11 april 2003 @ 14:58:20 #105
49296 ds_polleke
Apostel Paulus de boskabouter
pi_9719176
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 14:50 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ja, als je dat zo bekijkt...
Ik heb alleen weer niks met inzegeningen...

HEt zou leuk zijn om het te koppelen net zoals in amerika .. "by the power invested in me by the Church of * and the state of(the city of) * i declare....."
waardoor een dominee, priester "kapel-elvis"het Recht heeft om je te trouwen....
If my answers scare you.. stop asking scary questions.
pi_9719226
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 14:55 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Zeg, als je er niks van snapt, blijf dan weg.

Jullie hebben de wijsheid in pacht, omdat de Bijbel tot op den letter door jullie gelezen is? Welk een arrogantie. Ik ben louter benieuwd wat die zogenaamde persoonlijke relatie met 'de Almachtige' inhoudt of hebben we het hier over een oergevoel dat niet met de taal te beschrijven is...?

(off-topic; eveneens word ik schijtziek (excusez-moi voor het onbeschofte, niet-Ryaneske taalgebruik) van de overvloed aan Theologie-topics. Nog steeds opteer ik voor de plaatsing van Theologie in 'The truth is in here'.)

Is it washable?
pi_9719298
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 15:00 schreef Uncle_Sam het volgende:
Jullie hebben de wijsheid in pacht
Nee
quote:
omdat de Bijbel tot op den letter door jullie gelezen is?
Wederom: nee
quote:
Welk een arrogantie.
Ik vond jou vorige post anders heel arrogant over komen.
quote:
Ik ben louter benieuwd wat die zogenaamde persoonlijke relatie met 'de Almachtige' inhoudt of hebben we het hier over een oergevoel dat niet met de taal te beschrijven is...?
Zo kwam het anders niet over.
pi_9719318
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 14:21 schreef highs013 het volgende:

Als ik de behoeft heb om iemand eens goed lens te slaan, dan vind je het vast ook niet slap als ik die behoefte onderdruk omdat mijn verstand er anders over denkt???

als het slachtoffer er geen probleem mee heeft, vind ik het ook geen probleem. maar ik betwijfel dat het slachtoffer het eens is met het feit dat hij/zij in elkaar gemept wordt...
fokschaap
pi_9719382
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 14:23 schreef ds_polleke het volgende:
viool reageert zich graag af op "religieuzen"
ik heb het gevoel dat jij je meer afreageert dan wie ook.

En een stuntelende huwelijksnacht kan natuurlijk best leuk zijn, maar het bewijst niet het gelijk van de bijbel of het bestaan van God.

fokschaap
pi_9719629
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 15:04 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

als het slachtoffer er geen probleem mee heeft, vind ik het ook geen probleem. maar ik betwijfel dat het slachtoffer het eens is met het feit dat hij/zij in elkaar gemept wordt...

Nou Viola, dat ben ik niet helemaal met je eens, in Handelingen 5:40-41 lezen we dat de discipelen verblijd waren omdat zij waardig waren geacht door God om voor de naam van Jezus gegeseld te zijn geworden.
Jezus is Heer
pi_9719686
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 15:04 schreef Viola_Holt het volgende:

Dat heet SM toch
Of ging het nu niet meer over seks?
pi_9719706
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 15:16 schreef Watchman het volgende:

[..]

Nou Viola, dat ben ik niet helemaal met je eens, in Handelingen 5:40-41 lezen we dat de discipelen verblijd waren omdat zij waardig waren geacht door God om voor de naam van Jezus gegeseld te zijn geworden.

oh...nou dan waren ze er dus blij mee...prima dan toch...en natuurlijk heb je ook nog SM. tja, uitzonderingen zul je altijd hebben.
fokschaap
pi_9719722
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 15:19 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Dat heet SM toch
Of ging het nu niet meer over seks?

ja, als beide partijen het fijn vinden...prima toch...
fokschaap
  vrijdag 11 april 2003 @ 15:24:57 #114
49296 ds_polleke
Apostel Paulus de boskabouter
pi_9719825
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 15:00 schreef Uncle_Sam het volgende:
Jullie hebben de wijsheid in pacht, omdat de Bijbel tot op den letter door jullie gelezen is? Welk een arrogantie. Ik ben louter benieuwd wat die zogenaamde persoonlijke relatie met 'de Almachtige' inhoudt of hebben we het hier over een oergevoel dat niet met de taal te beschrijven is...?
pfff. Ik denk dat we idd iets te zeggen hebben binnen het toppic sex-geloof.. omdat we mensenzijn, sexuele gevoelens hebben, of wellicht sexueel actief en geloven...

dat geeft ons recht van spreken.

wanneer je niet mee wilt doen aan (pseudo)-theologische toppics reageer dan niet.

quote:
(off-topic; eveneens word ik schijtziek (excusez-moi voor het onbeschofte, niet-Ryaneske taalgebruik) van de overvloed aan Theologie-topics. Nog steeds opteer ik voor de plaatsing van Theologie in 'The truth is in here'.)
wat heeft praten als ryan t emaken met posten op fok>wft?
theologie is een wetenschap en hoort niet thuis in truth...
zolang er geen x-files aflevering wordt gewijd aan sex voor het huwelijk dit toppic dus ook niet
quote:
Viola_Holt schreef:

En een stuntelende huwelijksnacht kan natuurlijk best leuk zijn, maar het bewijst niet het gelijk van de bijbel of het bestaan van God.

wat heeft dat met dit toppic te maken....?
If my answers scare you.. stop asking scary questions.
pi_9719860
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 15:20 schreef Viola_Holt het volgende:

Oh yeah, spank me
pi_9719873
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 15:24 schreef ds_polleke het volgende:

wat heeft dat met dit toppic te maken....?

dat was een reply op onderstaande quote uit een eerdere post van jou in dit topic !
quote:
enneh.. een stuntelende huwelijksnacht heeft wel wat hoor :-)
dus blijkbaar heeft dat met jouw post te maken en jouw stuntelige huwelijksnacht.
fokschaap
pi_9719992
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 15:20 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

oh...nou dan waren ze er dus blij mee...prima dan toch...en natuurlijk heb je ook nog SM. tja, uitzonderingen zul je altijd hebben.

Zucht, zal ik ook weer even uitleggen. Als de discipelen enig besef hadden van hoe verschrikkelijk veel Jezus voor hen geleden had aan het kruis, zullen ze uit hun enorme dankbaarheid blij zijn dat ze voor Hem hebben mogen lijden.
Jezus is Heer
pi_9720064
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 15:27 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

dat was een reply op onderstaande quote uit een eerdere post van jou in dit topic !
[..]

dus blijkbaar heeft dat met jouw post te maken en jouw stuntelige huwelijksnacht.

Wat die stuntelijke huwelijksnacht betreft, als beiden maagd zijn dan kan dat lijkt mij juist heel spannend zijn. Dan is er tenminste nog wat te ontdekken aan elkaar. Waarom eerst bij het lichaam beginnen? in de bijbel is de volgorde altijd eerst geest, en dan ziel, en dan pas het lichaam.
Jezus is Heer
pi_9720100
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 15:32 schreef Watchman het volgende:

Zucht, zal ik ook weer even uitleggen. Als de discipelen enig besef hadden van hoe verschrikkelijk veel Jezus voor hen geleden had aan het kruis, zullen ze uit hun enorme dankbaarheid blij zijn dat ze voor Hem hebben mogen lijden.

zucht...als je erin gelooft wel ja.
fokschaap
pi_9720108
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 15:35 schreef Watchman het volgende:

Wat die stuntelijke huwelijksnacht betreft, als beiden maagd zijn dan kan dat lijkt mij juist heel spannend zijn. Dan is er tenminste nog wat te ontdekken aan elkaar. Waarom eerst bij het lichaam beginnen? in de bijbel is de volgorde altijd eerst geest, en dan ziel, en dan pas het lichaam.

Gut, ik word nou helemaal lekker gemaakt...
pi_9720133
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 15:35 schreef Watchman het volgende:

Inderdaad. Het kan inderdaad allemaal heel leuk zijn. Maar het is geen garantie voor plezier. En nogmaals, het bewijst niets. Niet het gelijk van de bijbel en niet het bestaan van God. (maar dat is off topic).
fokschaap
  vrijdag 11 april 2003 @ 15:39:20 #122
8369 speknek
Another day another slay
pi_9720170
Lijden aan het kruis, voor een volmaakt persoon was die Jezus dan een verdomd slechte minnaar.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_9720175
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 15:37 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Gut, ik word nou helemaal lekker gemaakt...

Neem maar een koue douche
Jezus is Heer
pi_9720224
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 15:38 schreef Viola_Holt het volgende:
[..]
Inderdaad. Het kan inderdaad allemaal heel leuk zijn. Maar het is geen garantie voor plezier. En nogmaals, het bewijst niets. Niet het gelijk van de bijbel en niet het bestaan van God. (maar dat is off topic).
Daar ging het mij ook niet om, ik wilde alleen wat zeggen over de "stuntelige huwelijksnacht." En trouwens, de eerste keer zal vast voor iedereen stuntelig en zenuwslopend zijn.
Jezus is Heer
pi_9720304
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 15:41 schreef Watchman het volgende:

En trouwens, de eerste keer zal vast voor iedereen stuntelig en zenuwslopend zijn.

Generalisatie !
fokschaap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')