morgen begin ik weer bij de TPG als postbesteller (ongeveer 06.00u - 15.00u) vlak daarna wil ik nog gaan trainen (fitness / wielrennen)
Nou wil ik naast mijn boterhammen met tonijn, 1-2 eieren, maybe wat eiwitpoeder en kruidrepenkoek nog wat extra proteine-rijk voedsel meenemen.
mijn idee:
koolvis filet (100g per stuk, 17g proteine, 1g vet) om 05.30u uit de vrieser (in een bakje?) en dan om 08.00u(?) of zo opeten?
vragen:
-is dit mogelijk?
-suggesties voor het meenemen
-van te voren even in de magnetron stoppen ja/nee
-ander ideeën
alvast bedankt
voor zijn eiwitten halve liter per dag
lijkt mij beter dan vis
quote:Wil je dat op je werk doen? Doe maar niet, stinkt teveel voor je collega's (en ja ik heb er ervaring mee...
Op maandag 24 maart 2003 20:16 schreef Scighera het volgende:
vreemd vraagje:morgen begin ik weer bij de TPG als postbesteller (ongeveer 06.00u - 15.00u) vlak daarna wil ik nog gaan trainen (fitness / wielrennen)
Nou wil ik naast mijn boterhammen met tonijn, 1-2 eieren, maybe wat eiwitpoeder en kruidrepenkoek nog wat extra proteine-rijk voedsel meenemen.
mijn idee:
koolvis filet (100g per stuk, 17g proteine, 1g vet) om 05.30u uit de vrieser (in een bakje?) en dan om 08.00u(?) of zo opeten?
vragen:
-is dit mogelijk?
-suggesties voor het meenemen
-van te voren even in de magnetron stoppen ja/nee
-ander ideeënalvast bedankt
quote:en dat was? (ben benieuwd, je mag het gerust zeggen)
Op maandag 24 maart 2003 20:22 schreef Conflict het volgende:
edit: spijt van opmerking
quote:nope quark vind ik
Op maandag 24 maart 2003 20:20 schreef Maxxride62 het volgende:
Collega van me eet alleen maar kwarkvoor zijn eiwitten halve liter per dag
lijkt mij beter dan vis
ik neem al twee jaa rtonijn mee naar school / werk en geen klachten gehad
Alleen koud lijkt me wat minder, maar wel te doen denk ik.
quote:idd. vis is lekkerder dan normaal vlees vind ik
Op maandag 24 maart 2003 20:25 schreef Cola_Light het volgende:
Koolvisfilet is lekker!! Ik eet het ook vaak, dan kook ik het (minder vet) en dan met groente. Heeerlijk.Alleen koud lijkt me wat minder, maar wel te doen denk ik.
koken? kan mijn voorkeur qua bereiding is voor verse in de oven en voor diepvries 2 minuten magnetron)
quote:Ja dat doe ik ook wel eens, ik ben trouwens ook meer een vis-eter dan vlees. Ik eet nauwelijks vlees meer sinds ik uit huis ben. Tonijn uit blik (op bais van water) vind ik heerlijk door een salade of op bruin brood met sperziebonen en tomaten ofzo. Heeeeeeerlijk en het is veel beter voor je. Maar ik zou geen koolvisfilet meenemen, er is vast wel een alternatief daarvoor.
Op maandag 24 maart 2003 20:28 schreef Scighera het volgende:[..]
idd. vis is lekkerder dan normaal vlees vind ik
koken? kan mijn voorkeur qua bereiding is voor verse in de oven en voor diepvries 2 minuten magnetron)
Ik woon nog thuis, maar pas altijd bij het vlees eten 's avonds (in veel vet gebraden worst,slavink etc)
quote:Dat deden mijn ouders dus ook altijd. Standaard aardappelen groente en vlees met veel vette jus enzo. Sinds ik op mezelf woon ben ik ook enorm afgevallen. Ik was best dun, nu nog dunner dus. Ik krijg veel commentaar van vriendinnen enzo, maar ik ben er tevreden mee. Ik leef heel erg gezond gewoon.
Op maandag 24 maart 2003 20:36 schreef Scighera het volgende:
tja, ik neem al ei, tonijn en whey mee. maybe voor het weggaan even een filet in de magnetron leggen en opeten.Ik woon nog thuis, maar pas altijd bij het vlees eten 's avonds (in veel vet gebraden worst,slavink etc)
quote:Ik ook, ze zeggen altijd dat ik moet aankomen en dan gaan ze gebakjes kopen als ik op visite kom, dat soort dingen. En als ik dan pas krijg ik altijd van die irri opmerkingen. En idd, zij zitten altijd aan de lijn.....
Op maandag 24 maart 2003 20:43 schreef Scighera het volgende:
ik krijg alleen commentaar van mijn ouders. (die zelfs zitten te zeuren dat ze zelf te zwaar zijn)
en bij ovenschotels zorgt mijn moeder voor een stuk zonder die 40+ kaas
edit: ik duik mijn bed, ben benieuwd wat de TPG voor me in petto heeft dit keer
quote:nu je het zegt, afgelopen 2 jaar geen bronchitis gehad, terwijl ik het daarvoor jaarlijks had
Op maandag 24 maart 2003 23:36 schreef Killa_Bee het volgende:
hehe, ik ben ook best mager, in het begin zaagden ze, maar m'n voedingsgewoonten werden raar genoeg overgenomen, ik maakte namelijk soms zelf m'n eten klaar, en ze vonden dat lekkerik was ook veeeel minder ziek (is nu al een jaar geleden sinds ik zelfs een snotneus had), en sterker, en toch mager, nu staat er elk weekend magere biefstuk of kip of vis opt menu
![]()
Ik eet hier op peda (waar ik vegetarisch eet omdat het anders op niets trekt)elke dag 2x koolvisfilet, die ik stoom (10min) per 4, en dan gewoon telkens ff opwarm. Is koud wel niet te eten, veeel te taai
kunt daar gewoon een yoghurt-sausje bij maken, is koud of warm wel lekker
Dus niet in een bakje met lucht erom maar zo compact mogenlijk door je visgerecht in een pastic zakje te doen en dan dicht erom die kranten.
Als je dan pas bij het bereiden uitpakt heb je vermoedelijk nogsteeds je ijs. Of iets wat zo gekoeld is dat bacterien nog geen kans hadden zich te vermeerderen.
Daarna ga je het toch even koken? Dan is het helemaal perfect.
Zo verplaats ik zomers op de fiets diepvries naar mijn volkstuinkoelkast.
En zo verplaats ik swinters warme maaltijden naar zieke familieleden.
.
Wat ook lekker en eiwitrijk is, is haring in saus, bvb in mosterdsaus, kerriesaus, tomatentaus of paprikasaus... Die zijn al klaargemaakt en kunnen zo uit hun grote platte blikje gegeten worden. Zelfs geen blikopener bij nodig: Merk Petri "zarte heringfillets" te koop bij Dirk. O en de bonenconserven, sperciboontjes enzo, zijn deze week in de aanbieding bij AH
quote:Hoe kom je er nu toch bij dat koolvisfilet stinkt
Op dinsdag 25 maart 2003 14:29 schreef Gert het volgende:
Ik zou het echt zwaar irritant vinden als mijn collega elke middag koolvisfilet uit de magnetron gaat zitten kanen. Wij geven dat weleens aan onze kat, maar niet te vaak want het hele huis stinkt ernaar.
quote:klopt smaakt heerlijk, stinkt niet en een vriendelijk prijsje
Op dinsdag 25 maart 2003 22:41 schreef Killa_Bee het volgende:[..]
Hoe kom je er nu toch bij dat koolvisfilet stinkt
Ik maak dat regelmatig klaar in de magnetron (blokjes v 4 X 100g, vd aldi
) en dat stinkt TOTAAL niet. Het is toch Polak filet waar je het over hebt, of ga ik nu de mist in
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |