abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9336335
F. had het erover in het GM-topic op K&L. Bestaat die natuurlijke dominantie van de man over de vrouw? En, indien zo, hoe ontstaat die...?
I´m back.
pi_9336349
Lichamelijk misschien, geestelijk niet.
pi_9336463
quote:
Op maandag 24 maart 2003 12:36 schreef Roellio het volgende:
Lichamelijk misschien, geestelijk niet.
Jij bent ook gehersenspoeld door de emancipatie-maffia zo te merken.
pief paf poef
pi_9336526
Is het je nooit opgevallen dat mannen gemiddeld groter en sterker zijn dan vrouwen? Op fysiek gebied hebben mannen dus een dominantere positie dan vrouwen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_9336547
quote:
Op maandag 24 maart 2003 12:42 schreef Solid_Snake het volgende:

[..]

Jij bent ook gehersenspoeld door de emancipatie-maffia zo te merken.

maandag 24 maart 2003 @ 12:47:55 #6
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_9336573
Je hebt ook hele potige, grote vrouwen. Grin.

[even serieus]
Onze 'erfenis' uit vroegere tijden.. kan niet missen.

(Un)masking for the greater good.
  maandag 24 maart 2003 @ 12:50:40 #7
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_9336634
Komt het niet doordat vrouwen over het algemeen wat onzekerder zijn dan mannen en daarom maar aannemen wat de man zegt of wil?
pi_9336776
quote:
Op maandag 24 maart 2003 12:35 schreef Ryan3 het volgende:
F. had het erover in het GM-topic op K&L. Bestaat die natuurlijke dominantie van de man over de vrouw? En, indien zo, hoe ontstaat die...?
Ik twijfel d'r niet aan dat ie bestaat. En ontstaan doet 't volgens mij doordat je als man je vrouwtje wilt beschermen en dat je wel zgn weet wat het beste voor haar is... Dat gaat al heel ver terug. Veel vrouwen zullen het omschrijven als misplaatste arrogantie en 'strijd om de macht'.

Sommige vrouwen domineren wel degelijk, maar ik hou daar persoonlijk niet zo van. Heb een tijd gehad dat ik 't wel leuk vond, maar over het algemeen gaat dat zo aan je mannelijkheid knagen. Ikzelf geef de voorkeur aan gelijkheid. Gelijkheid... met een klein beetje mannelijke dominantie

pi_9336946
Vrouwen manipuleren die vermeende dominantie zo omver

Fysieke dominantie is er natuurlijk wel.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_9337045
quote:
Op maandag 24 maart 2003 13:08 schreef milagro het volgende:

Fysieke dominantie is er natuurlijk wel.

Nu ja mannen duwen vrouwen wel in een keurslijf natuurlijk. Kijk naar het gymnasiummeisjes-topic in K&L. Daar ging die post van f. ook over...
I´m back.
pi_9337665
Mannen mogen dan fysiek de "macht" hebben, geestelijk zijn het toch vaker de vrouwen die het winnen.

Er zijn vrouwen die hun man het idee geven dat ze het voor het zeggen hebben, maar in feite heeft hij nix in te brengen.

High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
pi_9337740
Vrouwen?! Boeie!
  maandag 24 maart 2003 @ 13:44:24 #13
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_9337776
quote:
Op maandag 24 maart 2003 13:42 schreef DennisMoore het volgende:
Vrouwen?! Boeie!
vrouwenhater

Mannen kunnen gewoon harder slaan, dat is de hele clue...

maandag 24 maart 2003 @ 13:44:32 #14
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_9337782
quote:
Op maandag 24 maart 2003 13:39 schreef R_ON het volgende:
Mannen mogen dan fysiek de "macht" hebben, geestelijk zijn het toch vaker de vrouwen die het winnen.

Er zijn vrouwen die hun man het idee geven dat ze het voor het zeggen hebben, maar in feite heeft hij nix in te brengen.

En er zijn ook mannen die vrouwen het idee geven dat ze wel wat in te brengen hebben, terwijl dat niet zo is......

denk niet dat er zoiets als een 'natuurlijke' dominantie bestaat (behalve dan fysiek)..denk dat het voornamelijk iets cultureels, en daarmee veranderlijk, is

Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_9338095
Misschien dat vrouwen in het privé domein dominanter zijn. Maar in het publieke domein niet. Dat is ingericht naar de wensen en voorkeuren van mannen. Kijk eens naar alle X-reclames op SBS-6 en dergelijken... Wat voor invloed heeft dat op bijv. jonge meisjes en vrouwen...?
I´m back.
pi_9338875
quote:
Op maandag 24 maart 2003 13:58 schreef Ryan3 het volgende:
Misschien dat vrouwen in het privé domein dominanter zijn. Maar in het publieke domein niet. Dat is ingericht naar de wensen en voorkeuren van mannen. Kijk eens naar alle X-reclames op SBS-6 en dergelijken... Wat voor invloed heeft dat op bijv. jonge meisjes en vrouwen...?
dat heeft zoveel invloed als je karakter toelaat.

zoals anorexia niets te maken heeft met een vermeend schoonheidsideaal denk ik niet dat je zo kunt zeggen dat die reclames invloed hebben op het zelfbeeld of waar jij denkt dat je plek is, boven, onder of naast de man

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_9342408
Uhh mijn vriendin is ''dominanter'' als mij
Of ik laat over me heen lopen, dat kan ook ...
  maandag 24 maart 2003 @ 19:01:24 #18
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_9344873
Mannen zijn meestal fysiek dominanter dan vrouwen,
en denken vaak dat ze dat geestelijk ook zijn.

Geluk is een richting, geen punt
pi_9345042
Mannen hebben wat nodig van vrouwen en dat maakt ze zwakker...?
I´m back.
pi_9345133
Alleen op fysiek gebied.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_9345200
quote:
Op maandag 24 maart 2003 19:07 schreef Ryan3 het volgende:
Mannen hebben wat nodig van vrouwen en dat maakt ze zwakker...?
Andersom evengoed..
Je hebt liefde en genegenheid van elkaar nodig..
Ik denk dat het principe "zwakker zijn", en daar naar handelen en denken in wat voor relatie dan ook.. geen goed doet.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_9345376
quote:
Op maandag 24 maart 2003 13:08 schreef milagro het volgende:
*proest*

Dat zou je dan eens bij mij moeten proberen, zou je nog sneller dumpen dan de gemiddelde Josti-spast met z'n ogen kan knipperen!

Manipulatie spelletjes zijn echte een no-go. Remember that, bitch.

pi_9345604
quote:
Op maandag 24 maart 2003 19:13 schreef Brennie het volgende:

[..]

Andersom evengoed..
Je hebt liefde en genegenheid van elkaar nodig..
Ik denk dat het principe "zwakker zijn", en daar naar handelen en denken in wat voor relatie dan ook.. geen goed doet.

Komt mij voor dat de scharen gevoelsarme, stoere jongens en mannen meer aangewezen zijn op de genegenheid van vrouwen dan andersom. Vrouwen kunnen elkaar ook nog genegenheid geven... Mannen doen dat elkaar niet of nauwelijks dan wel zeer secundair.
I´m back.
  maandag 24 maart 2003 @ 19:28:59 #24
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_9345644
Wij zijn gewoon de dominante soort.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_9346293
Ik heb de broek in huis aan
Greek Godess of the Earth