abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9335803
even een vraagje, als ik een uur of langer sta krijg ik altijd erge last in mijn onderrug.. Hebben meer mensen dit? Betekend dit dat ik een zwakke rug heb? Of moet ik even een afspraak bij de dokter maken? Het probleem met die afspraak maken bij de dokter is dat ik gewoonweg geen tijd heb om bij de dokter langs te gaan en dat het zo druk is daar dat ik dan alsnog een weekje zou moeten wachten. Dus daarom vraag ik het hier eerst maar even.
Hallowww
pi_9335854
Moet je oefeningen gaan doen om je rugspieren te verstevigen.
  maandag 24 maart 2003 @ 12:05:15 #3
8885 moralia
Grip op je zak
pi_9335865
Ik weet niet of dat staan voor je werk is? Maar misschien sta je niet goed, of heb je verkeerde schoenen aan. Stilstaan is ook slecht, je kunt beter proberen wat in beweging te blijven. Dus kleine stukjes lopen, zorgen dat je wat te doen hebt, of wat heen en weer wiebelen.
Je zou eigenlijk moeten vertellen wanneer je dat staan doet en waarom? Dan komen er misschien nog wat meer tips.
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
  maandag 24 maart 2003 @ 12:07:58 #4
21397 LSD
[Snellius]
pi_9335906
Misschien sta je niet 'actief' maar hang je meer in je ruggengraat. Probeer goed rechtop te blijven -> rugspieren trainen.
catch you on the flipside
pi_9335972
Heb ik ook, als ik wat langer stil sta dan krijg ik echt een heeeeeeel rot gevoel in m'n rug. Soms heb ik 't na tien minuten al, en soms kan ik uren staan zonder een centje pijn.

Meestal als ik 't voel komen ga ik wat lopen, of m'n rug buigen. Ik heb geen idee waar het aan ligt, waarschijnlijk een combinatie van een verkeerde en gespannen houding met verkeerde schoenen ofzo. Ik krijg altijd een gevoel alsof het onder in mijn rug "vast" gaat zitten, en als het te lang duurt met staan dan gaat de pijn pas een dag later weg. Zelfs een keer gehad dat 't in m'n bil schoot, echt niet lekker.

"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_9335991
Mijn dokter zei tegen mij dat je met een zwakke rug (mijn ruggegraat kraakt als ik mn rug hol maak...) je buikspieren moet trainen...
pi_9336062
Ik heb er ook last van en ga sinds kort naar de sportschool voor speciale oefeningen. Je rug alleen trainen is niet voldoende. Als je sterke buikspieren hebt worden je rugspieren automatisch meer ontlast. En een bezoekje aan een fysiotherapeut kan misschien geen kwaad om van de eerste klachten af te komen. Tijd moet je maken. Het is je eigen gezondheid !
________
Blaat
pi_9336102
pas alleen erg op met trainen van buikspieren, als jet het verkeerd doet, gaat er alleen maar meer kapot daar beneden..

ik spreek uit ervaring ik heb 2 wervels die aan elkaar vast gezet zijn

pi_9336148
Heb er zelf ook last van, vooral als ik bij concerten ben. Dat is nml. de tijd dat ik het langste stil sta . Ik wijtte het ook aan zwakke rugspieren eigenlijk, vooral om dat ik door de week erg veel zit.
pi_9336342
Nee bijvoorbeeld op lowlands ofzow (dan sta je echt lang dus) Of als er presentaties gehouden worden dan moet je soms staan als je wilt kijken...
Hallowww
  maandag 24 maart 2003 @ 13:25:40 #11
34629 El-Rico
nee kan morgen wel
pi_9337319
laatst 2 uur achter elkaar gelopen, opeens ook enorme last van m'n rug, zal komen doordat je lichaam het niet gewend is.
  maandag 24 maart 2003 @ 13:30:32 #12
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_9337431
wat zou je zeggen van: zwakke buikspieren, dat je rug alle s moet tillen omdat je buikspieren slap zijn:

hou ije buikspieren aangespannen
hou een natuurlijk holling in je rug
schouders naar achter
knieen niet op slot

In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  maandag 24 maart 2003 @ 13:33:15 #13
34629 El-Rico
nee kan morgen wel
pi_9337516
Ik denk dat het er eerder mee te maken heeft dat m'n bovenlichaam te zwaar is.
pi_9338720
quote:
Op maandag 24 maart 2003 13:33 schreef El-Rico het volgende:
Ik denk dat het er eerder mee te maken heeft dat m'n bovenlichaam te zwaar is.
In dat geval zou je kunnen overwegen op je handen te gaan lopen/staan.
pi_9339365
hier heb ik ook last van. Meestal al na zo'n 10 minuten.
Ik heb sowieso vaak last van mijn rug.
I am so good looking.
pi_9339416
Het kan van alles zijn. Zoals hierboven al genoemd is een zwakke rug vaak de oorzaak.

Wat ook nog zou kunnen is dat een van je benen langer is dan de ander. Het hoeft niet veel te verschillen maar dat kan vervelende gevolgen hebben wanneer je lang moet staan. Ik zou iig even naar de dokter gaan want na 1 uur is behoorlijk vlot.

pi_9340834
quote:
Op maandag 24 maart 2003 14:56 schreef Navelpluisje het volgende:
Het kan van alles zijn. Zoals hierboven al genoemd is een zwakke rug vaak de oorzaak.

Wat ook nog zou kunnen is dat een van je benen langer is dan de ander. Het hoeft niet veel te verschillen maar dat kan vervelende gevolgen hebben wanneer je lang moet staan. Ik zou iig even naar de dokter gaan want na 1 uur is behoorlijk vlot.

Ah, dan heb ik 2 dingen om de schuld aan te geven.
  maandag 24 maart 2003 @ 16:17:58 #18
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_9341107
ik heb last van m,n onderrug als ik lang geslapen heb. Heel vreemd.
Ligt niet aan m,n bed. Heb het in meerdere bedden namelijk. Iemand een idee. Na 2 uur is het weg
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')