quote:
Kort na de uitreiking van de Oscars in Los Angeles zijn filmjournalist Rene Mioch en regisseuse Paula van der Oest van de genomineerde film Zus & Zo maandag voor korte tijd gearresteerd. Mioch kon bij een van de Oscarfeesten geen toegangskaartje laten zien aan een beveiligingsbeambte, terwijl hij wel al binnen was."In no time stonden vijf stille agenten met van die oortjes om ons heen. Ik dacht even dat we door hun naar de limo werden begeleid voor een volgende feest, maar we zijn uiteindelijk bij een politiebureau afgezet waar mensen met de handen tegen de muur stonden en anderen geboeid", vertelde Mioch, kort nadat hij en Van der Oest weer werden vrijgelaten. Alles bleek te berusten op een misverstand.
Choco Oscar
Mioch en Van der Oest werden opgepakt toen de filmjournalist terugliep naar de ingang om een nieuwe Oscar van chocolade te halen. Deze hadden beiden eerder bij binnenkomst gekregen, maar Van der Oest constateerde dat die van haar kapot was. Mioch zou bij de ingang wel even een nieuwe gaan halen.Daar vroeg een beveiligingsbeambte of hij het entreekaartje kon laten zien. Die had hij niet meer, net als Van der Oest. Daarop werden ze gearresteerd.
Op het politiebureau werd alles snel duidelijk, al werden er nog wel foto's van de twee 'suspects' genomen, "compleet met zo'n nummer onder je gezicht." Een van de agenten constateerde dat de twee gearresteerden uit Amsterdam kwamen, "het land dat neutraal staat in de oorlog".
Mioch antwoordde: "Sorry, maar ik moet u zeggen dat wij jullie steunen." Daarop stelde een van de stille agenten dat Amerika ook Nederland steunt.
Als je ff door het Telegraaf-niveautje heen leest, zal er ongetwijfeld een kern van waarheid in zitten
quote:oftewel onze "Frog in a tuxedo"
Op maandag 24 maart 2003 11:16 schreef GrymReaper het volgende:
hehehe onze neelandse filmkenner in de bajes
quote:Ja erg grappig om te zeeggen dat Nederland de oorlog steunt
Op maandag 24 maart 2003 11:16 schreef Patch het volgende:
hehehe
grappig
Had dan gezegd dat meneer Bakvol-ellende de oorlog steunt, maar jij niet
quote:die was toch opgerold
Op maandag 24 maart 2003 11:17 schreef Jojogirl het volgende:
Vanochtend was het live op NL2. daar hadden ze rechtstreeks telefonisch contact met Van der Oest die op dat moment een paar bewakers achter zich aan kreeg omdat ze haar kaartje niet meer had, maar wel op de rode loper stond. Je kon horen dat de bewakers haar vroegen om te gaan zitten en vervolgens zei ze dat ze het gesprek nu maar ging beëindigen.
quote:Laat Wouter Bos het niet horen.
Mioch antwoordde: "Sorry, maar ik moet u zeggen dat wij jullie steunen."
quote:whehehe
Op maandag 24 maart 2003 11:20 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Laat Wouter Bos het niet horen.
quote:Niet helemaal.
Op maandag 24 maart 2003 11:19 schreef Roel_Jewel het volgende:die was toch opgerold
Dat hele gedoe met het showen van de jurken e.d. was afgelast.
Wel vage actie van de beveiliging hoor. Mensen die al binnen zijn nog om een kaartje vragen en ze dan arresteren omdat ze die niet hebben
quote:ligt eraan wat voor dag ie heeft ... de ene dag issie voor ... dag erna tegen ...
Op maandag 24 maart 2003 11:20 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Laat Wouter Bos het niet horen.
quote:ow ... dat had ik ff gemist dan; dacht dat ze dat helemaal hadden afgeschaft
Op maandag 24 maart 2003 11:21 schreef calvobbes het volgende:[..]
Niet helemaal.
Dat hele gedoe met het showen van de jurken e.d. was afgelast.
Wel vage actie van de beveiliging hoor. Mensen die al binnen zijn nog om een kaartje vragen en ze dan arresteren omdat ze die niet hebben
en tsja .. al die terroristen uit Nederland ... je moet ze maar meteen aanpakken
quote:Als je door een stel paranoide Amerikanen wordt aangehouden zeg je denk ik alles om van ze af te komen
Op maandag 24 maart 2003 11:20 schreef Strolie75 het volgende:Laat Wouter Bos het niet horen.
even offtopic:
Maar over zijn filmsmaak, ik heb ook een heel andere smaak dan hij, hij blijft maar door ouwehoeren over 'die FAN-TAST-TI-SCHE film moulin rouge'. Ja wel leuk enzo, maar nou niet dat je zegt van: JA, das nou eens een oscar waard....
ontopic:
Ja.....toch jammer dat het allemaal een misverstand was
quote:qua science fiction films had ie laatst ook een eigen lijstje gemaakt....
Op dinsdag 25 maart 2003 15:29 schreef Love_My_Baby het volgende:
Ja ik heb ook he-le-maal niets met die man, en dan maar ff zeggen dat Nederland de oorlog steunt in de hoop dat die agenten hem dan vrijlaten....![]()
even offtopic:
Maar over zijn filmsmaak, ik heb ook een heel andere smaak dan hij, hij blijft maar door ouwehoeren over 'die FAN-TAST-TI-SCHE film moulin rouge'. Ja wel leuk enzo, maar nou niet dat je zegt van: JA, das nou eens een oscar waard....ontopic:
Ja.....toch jammer dat het allemaal een misverstand was
quote:Dat meen je niet
Op dinsdag 25 maart 2003 16:04 schreef Patch het volgende:[..]
qua science fiction films had ie laatst ook een eigen lijstje gemaakt....
Met Star Wars op 4 ofzo en ID4 op 1....kan je gewoon niet maken vind ik....
Ik heb een paar keer naar zijn programma gekeken (een aantal jaren geleden), maar toen hij maar bezig bleef met kontjes likken bij filmsterren ben ik afgehaakt.
Oscar Nominee Barred from Parties Sues Academy
Holland Film, the group that promotes Dutch films overseas, said Tuesday that its plans to sue the Academy of Motion Picture Arts and Sciences following the arrest of the director of Zus And Zo, nominated for a Best Foreign Film Oscar, at a post-Oscar party Sunday night. The organization said that director Paula van der Oest and her companion, Dutch TV host Rene Moch, were arrested for trying to crash a post-Oscar party. Claudia Landsberger of Holland Film told the British trade publication Screen International: "It was very important for Paula to visit the other parties. As a nominated director she could lobby for assignments in Hollywood. She did not get this chance. That is why we are going to sue the Academy who was responsible for the guest-list and the security during the event. We want some financial compensation.'' Meanwhile, FoxNews.com's Roger Friedman reported Tuesday that Chicago director Rob Marshall and legendary actress Jennifer Jones were also barred for a time from entering the Governor's Ball. "Common sense doesn't seem to be in great abundance at these public functions," Friedman commented.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |