nav een topic van dovenwereld ben ik daar eens over na gaan denken
En ben tot de conclusie gekomen dat ik denk ik toch liever doof ben.
Ik zit toch veel in mijn eentje, en je kan gewoon blijven internetten en computeren bijvoorbeeld (dat gaat niet zo makkelijk als je blind bent)
Daarnaast vind ik een nadeel dat je geen muziek meer kunt horen, muziek vind ik namelijk een van de mooiste dingen die er zijn.
Als je doof bent, kun je gewoon veel dingen in je eentje blijven doen, natuurlijk ook met anderen, alleen gaat de communicatie wat moeilijker.
Je kan TV kijken, computeren, voetbalwedstrijdje kijken.
Ik wil hiermee niet zeggen dat doven het makkelijk hebben, of makkelijker dan blinden, en zonder die ervaring kan ik er eigenlijk ook niet over oordelen.
Alleen mijn visie, zonder iets ervaren te hebben, is dat ik persoonlijk denk ik liever doof ben dan blind.
Hier op FOK! zitten vast meer doven dan blinden, dus er zullen vast wel wat doven ervaringen komen.
doof, want ik kan niet zonder het audio(ische) gedeelte van de wereld.
maar als ik zou moeten kiezen...*trolgeroffel* doof.
ik weet niet wie er allemal DareDevil gezien hebben, maar dat gaat dus over een blinde jongen, die door een soort ... wacht, dis onzin
quote:Geluid heb je veel minder aan dan zicht, Als je niks kan horen maar wel zien weet je hoe andere mensen eruitzien. Hoe ze praten kun je mensen niet op beoordelen met hand gebaren kom je ook veel verder dan blindheid
Op zondag 23 maart 2003 21:00 schreef dennisdotcom het volgende:
Ik denk dat de meeste mensen liever doof zijn.
keuze is snel gemaakt
* MasterDisaster zet ze muziek nog wat harder Gehoor apparaten zijn toch al uitgevonden
quote:Dat denk ik ook... je kan dan nog gemakkelijk rondlopen en vanalles doen. En daarnaast is er vaak ondertiteling op tv.
Op zondag 23 maart 2003 21:00 schreef dennisdotcom het volgende:
Ik denk dat de meeste mensen liever doof zijn.
Een blinde kan iets gemakkelijker communiceren, maar heeft voor veel praktische zaken hulp nodig.
Lijkt me overigens beide geen pretje.
al zou ik de muziek zeker erg gaan missen. Maar ik zou nog wel kunnen chatten en fokken en dergelijke. Je communiceerd veel makkelijker dan. Dus doof.
quote:Dat dacht ik dus ook al
Op zondag 23 maart 2003 21:06 schreef MacManus het volgende:
Waar is Dovenwereld als je m nodig hebt?
Maar die vent keek meteen om als je je boek dichtklapte (trillingen), en als ie op het bord schreef keek ie altijd achterom door de spiegeling van zijn grote geo-driehoek. Hij kon ook perfect liplezen, ik denk dat ie 80% van alles wat je tegen hem zij begreep.. De rest moest je opschrijven op een noteblocje dat ie altijd in zijn borstzakje had.
Hij praatte wel erg vreemd, maar wat wil je als je jezelf niet kan horen.. Kun je jezelf ook niet corrigeren. Die vent was een van de betere docenten op de school.. Er lopen hier nog een paar rond die bij me op school hebben gezeten (willem 2 in tilburg), die zullen het kunnen be-amen.
Muziek is echt m'n lust en m'n leven. Als ik niet meer zou kunnen horen dan zou ik echt gek worden. Ik kan me geen leven voorstellen zonder muziek.
Absoluut blind.
Je bent toch meer beperkt dan wanneer je doof bent..
Ik ben tijdelijk blind geweest EN ik heb wel eens oorontsteking aan beide oren gehad zodat ik niks kon horen. De keuze is duidelijk: liever doof.
Doe een blindoek om en ga over straat: kan je jezelf redden?
Doe oordoppen in, of een walkman op en probeer het opnieuw maar nu kijkend: het gaat prima.
Te denken dat je muziek zal missen en liever blind bent, zulke stommiteit! Gun jezelf het licht in je ogen, besef dat je ogen een groot deel van je leven regelen. Je oren doen dat veel en veel minder.
Bovendien is de keuze voor gehoor boven zicht nogal kortzichtig tegenover de dove fokkers. En reken maar dat die er zijn. Blinde fokker zijn er niet. Althans geen letterlijke.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |