abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9320238
Uit de voortreffelijke rubriek "alles wat een man/vrouw moet weten" (awem/vmw) de volgende kwestie. Mannen ouwehoeren/vrouwen kletsen. Wat is het verschil?

Ik als man moet zeggen dat het me soms kwaad te moede gaat indien ik een bepaalde hoeveelheid vrouwen hoor klessebessen tegen elkaar. Waar gaat dit in hemelsnaam over, denk je onwillekeurig. Vaak over ongelofelijke pietluttigheidjes dus. Iets waar mannen tegen vrouwen en zeker mannen onder mekaar iig geen woord aan vuil maken. Een voorbeeld weet ik zo gauw niet, sorry.

Mannen onder mekaar en mannen tegen vrouwen hebben de neiging om te ouwehoeren. Breedsprakig, wijdlopig en bedoeld om de ander hetzij te overtuigen hetzij te amuseren, maar wat indien de toehoorder vrouw is vaak verveling. Zaak is het dan ook om bijv bij een geheime liefdesontmoeting met een vrouw niet over te gaan op de ouwehoermode. Dit is heel moeilijk, want het ouwehoeren zit ons mannen in het bloed. Zo goed als het kletsen de vrouw in het bloed zit. Met ouwehoeren bepalen wij, meer nog dan met agressie, onze plaats in de wereld. Onze plaats zelfs in de pikorde. Wie het beste ouwehoert, komt het verst...

Enfin wat is het verschil tussen ouwehoeren en kletsen. En wat gebeurt er als een man tegen een vrouw ouwehoert terwijl die vrouw tegelijkertijd terugkletst tegen die man...?

I´m back.
pi_9320319
Uhmm , wat is nou het verschil tussen ouwehoeren en klessebessen ??
Dat zou voor mij wat duidelijker zijn waar je het over hebt , want zo snap ik er namelijk niet veel van.
We are the weirdo's mr - The Craft
  zondag 23 maart 2003 @ 17:39:52 #3
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_9320390
dit is dus het schoolvoorbeeld van ouwehoeren, maar het gaat uiteindelijk allebei nergens over.
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
pi_9320460
quote:
Op zondag 23 maart 2003 17:39 schreef MadMarine het volgende:
dit is dus het schoolvoorbeeld van ouwehoeren, maar het gaat uiteindelijk allebei nergens over.
Het staat in de Volkskrantbijlage dus dan is het geen geouwehoer...
I´m back.
pi_9320481
ouwhoer!!!
  zondag 23 maart 2003 @ 17:44:47 #6
11682 Moonah
Jolie femme
pi_9320503
Topictitel ff ver'beterd'.

Ontopic:
Klessebessen. Ja, eindeloos.
Mannen
Gevoelens
Ruzies
Roddelen
Wasmiddel
Werk
Vrouwelijke zaken
Analyseren van gebeurtenissen

Maar wat het verschil is met ouwehoeren? Ik ben benieuwd.

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_9320507
quote:
Op zondag 23 maart 2003 17:43 schreef Orion-666- het volgende:
ouwhoer!!!
Ik zeg toch: dit is juist geen geouwehoer...
I´m back.
pi_9320545
Mag ik nog wel een antwoord op mijn vraag ??
*Tapt ongeduldig met haar voet*
  zondag 23 maart 2003 @ 17:48:32 #9
14627 deurmat
Best een leuke user.
pi_9320569
quote:
Op zondag 23 maart 2003 17:47 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Mag ik nog wel een antwoord op mijn vraag ??
*Tapt ongeduldig met haar voet*
Je stelt exact dezelfde vraag als de topicstarter volgens mij.
Later word ik mijzelf in het groot.
pi_9320591
quote:
Op zondag 23 maart 2003 17:44 schreef Moonah het volgende:
Topictitel ff ver'beterd'.
Was tie fout dan...?
quote:
Ontopic:
Klessebessen. Ja, eindeloos.
Mannen
Gevoelens
Ruzies
Roddelen
Wasmiddel
Werk
Vrouwelijke zaken
Okee...
quote:
Analyseren van gebeurtenissen
Napraten over gebeurtenissen... Analyseren met het gevoel vaak...
quote:
Maar wat het verschil is met ouwehoeren? Ik ben benieuwd.
Ik denk dat met ouwehoeren ook vooral zeiken bedoeld wordt... Iig is het langdradig, breedsprakig, doorspekt met zogenaamde lolligheden...
I´m back.
pi_9320592
Wat mij opvalt over vrouwenpraat is de schijnbare moeiteloosheid waarmee ze van onderwerp naar onderwerp glijden. Ik heb wel ns een damesgesprekje (twee) gehoord waarbij de dames binnen de tijdspanne van 3 a 4 minuten het gesprek van babyvoeding, via het besturen van een stadsbus en een minimale omweg langs TV-spelletjes op het behangen van een muur wisten te brengen. Amazing.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_9320630
quote:
Op zondag 23 maart 2003 17:49 schreef Argento het volgende:
Wat mij opvalt over vrouwenpraat is de schijnbare moeiteloosheid waarmee ze van onderwerp naar onderwerp glijden. Ik heb wel ns een damesgesprekje (twee) gehoord waarbij de dames binnen de tijdspanne van 3 a 4 minuten het gesprek van babyvoeding, via het besturen van een stadsbus en een minimale omweg langs TV-spelletjes op het behangen van een muur wisten te brengen. Amazing.
Doen mannen ook wel natuurlijk. Alleen als ze echt gaan ouwehoeren dan gaat het idd maar over 1 onderwerp...
I´m back.
pi_9320752
En wat is dat onderwerp ?? ??
*nieuwsgierig aagjes mode*
pi_9320788
quote:
Op zondag 23 maart 2003 17:55 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
En wat is dat onderwerp ?? ??
*nieuwsgierig aagjes mode*
Kan overal over gaan, maar vaak zijn het niet alledaagse zaken...
I´m back.
pi_9320828
quote:
Op zondag 23 maart 2003 17:33 schreef Ryan3 het volgende:
Enfin wat is het verschil tussen ouwehoeren en kletsen. En wat gebeurt er als een man tegen een vrouw ouwehoert terwijl die vrouw tegelijkertijd terugkletst tegen die man...?
Ouwehoeren is inhoudsloos en kletsen niet?
Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
  zondag 23 maart 2003 @ 18:00:47 #16
11682 Moonah
Jolie femme
pi_9320850
quote:
Op zondag 23 maart 2003 17:49 schreef Ryan3 het volgende:
Was tie fout dan...?
Zat typefoutje in, w ipv v.
quote:
Ik denk dat met ouwehoeren ook vooral zeiken bedoeld wordt... Iig is het langdradig, breedsprakig, doorspekt met zogenaamde lolligheden...
Wellicht dat ouwehoeren meer stoerdoenerij is, idd die rangorde waar je het over had.
Bij vrouwen is het denk ik gelijkwaardiger, ervaringen uitwisselen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_9320856
Ryann mag ik jou een tip geven , je draait vaak een heel verhaal om iets wat simpel gezegd kan worden en ondertussen raakt de degeen de hele clou kwijt . Wees af en toe wat concreter , dat maakt een topic ook duidelijker .
pi_9320858
quote:
Op zondag 23 maart 2003 17:59 schreef thoth het volgende:

[..]

Ouwehoeren is inhoudsloos en kletsen niet?

Net andersom imho...
I´m back.
pi_9320877
quote:
Op zondag 23 maart 2003 18:01 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Ryann mag ik jou een tip geven , je draait vaak een heel verhaal om iets wat simpel gezegd kan worden en ondertussen raakt de degeen de hele clou kwijt . Wees af en toe wat concreter , dat maakt een topic ook duidelijker .
Het lijkt mij allemaal duidelijk genoeg... Nl. dat dat artikel redelijk onduidelijk is, vandaar dit topic... Voor de rest ik draai niet altijd een heel verhaal af...
I´m back.
pi_9320898
quote:
Op zondag 23 maart 2003 18:00 schreef Moonah het volgende:

[..]

Zat typefoutje in, w ipv v.

O
quote:
Wellicht dat ouwehoeren meer stoerdoenerij is, idd die rangorde waar je het over had.
Bij vrouwen is het denk ik gelijkwaardiger, ervaringen uitwisselen.
Zoiets stond in de bijlage ook. Wellicht dat ouwehoeren ook semi-serieus doen is oid...
I´m back.
pi_9320933
Als je aan mannen vraagt "waar praten jullie nu eigenlijk over" dan kijken ze elkaar aan, lachen wat en zeggen dan "ja euh..niets eigenlijk"

Vrouwen praten over relaties, gevoelens, klagen over partners, kleding, kinderen, alles en kunnen naderhand meestal precies navertellen wat er door wie gezegd is.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_9320953
quote:
Op zondag 23 maart 2003 18:06 schreef milagro het volgende:
Als je aan mannen vraagt "waar praten jullie nu eigenlijk over" dan kijken ze elkaar aan, lachen wat en zeggen dan "ja euh..niets eigenlijk"

Vrouwen praten over relaties, gevoelens, klagen over partners, kleding, kinderen, alles en kunnen naderhand meestal precies navertellen wat er door wie gezegd is.

Volgens mij net andersom hoor...
I´m back.
pi_9320991
Ik denk eerder inderdaad dat vrouwen ook over emoties praten en mannen onderling dat juist niet doen en juist stoerdoenerij onder elkaar doen.
pi_9321056
quote:
Op zondag 23 maart 2003 18:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij net andersom hoor...

Nee.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 23 maart 2003 @ 18:14:33 #25
34629 El-Rico
nee kan morgen wel
pi_9321110
quote:
Op zondag 23 maart 2003 18:08 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Ik denk eerder inderdaad dat vrouwen ook over emoties praten en mannen onderling dat juist niet doen en juist stoerdoenerij onder elkaar doen.
Tuurlijk mannen doen altijd stoer tegenover elkaar.

Als ik met een maatje ben is t gewoon "ouwehoeren" over niks en lachen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')