abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9309214
Het valt mij op dat velen hier vriendschap zonder meer boven de liefde stellen. Zodra de vriendenkring niet direct samengaat met de liefdesrelatie, moet al snel laatstgenoemde wijken.

Persoonlijk zal ik mijn liefdesrelatie altijd boven mijn vriendenkring verkiezen. Er is maar 1 liefde en een vriendschap is zo gemaakt. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik lichtvaardig over vriendschap denk, maar als het moet dan kap ik dat zo af ten faveure van mijn grote liefde.

Dus aan jullie, waarom zou vriendschap moeten prevaleren boven liefde?

When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 22 maart 2003 @ 22:17:04 #2
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_9309241
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 22:15 schreef Argento het volgende:
Er is maar 1 liefde en een vriendschap is zo gemaakt.
Dat zie ik gewoon andersom. Je hebt maar een paar echte vrienden en liefdes komen en gaan... .
pi_9309308
Dat hangt toch helemaal van de situatie af? Ik zou zeker niet mijn partnerkeuze laten afhangen van de smaak van mijn vriendinnen, ik moet met hem samenleven, zij niet (het is bij mij gelukkig ook niet aan de orde, maar stel...).

Verder, stel al dat je in een positie komt waarin je gedwongen wordt een keuze te maken, dan hangt er toch maar net vanaf waarom? Heb je een heel bezitterige partner die vindt dat je naast hem geen vrienden meer mag hebben of zijn eerder die vrienden een beetje jaloers dat jij een relatie hebt en gaan zij stoken?

Zolang er nog geen situatie aan de horizon verschijnt waarin ik een keuze moet maken, zie ik ook niet in waarom ik dat zou moeten doen.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_9309324
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 22:17 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat zie ik gewoon andersom. Je hebt maar een paar echte vrienden en liefdes komen en gaan... .

Het lijkt mij dat in het spectrum van emoties, gevoelens en alles wat daarmee samenhangt vriendschap per definitie een lagere rangorde dan liefde inneemt. Althans, zo is het volgens mij bedoelt. Een liefde beslaat elke emotie, is intenser. Een vriendschap is voor de gezelligheid en wordt nooit echt bezegeld.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_9309361
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 22:20 schreef Angeles het volgende:
Verder, stel al dat je in een positie komt waarin je gedwongen wordt een keuze te maken, dan hangt er toch maar net vanaf waarom? Heb je een heel bezitterige partner die vindt dat je naast hem geen vrienden meer mag hebben of zijn eerder die vrienden een beetje jaloers dat jij een relatie hebt en gaan zij stoken?
Ja, als je er vanalles bij gaat verzinnen wordt het eenvoudig. Maar het valt mij nu juist op dat veel mensen zondermeer vriendschap boven liefde stellen. Dus zonder met de omstandigheden rekening te houden.

Dus als zuivere liefde en zuivere vriendschap lijnrecht tegenover elkaar gezet worden en ze kunnen pertinent niet samen bestaan.

Ik kan er voorlopig niet met mijn verstand bij waarom iemand dan in hemelsnaam voor zijn vrienden zou kiezen.

pi_9309408
Ja, maar dat zonder meer beslissen vind ik nou juist zo onzinnig. Want je kan wel zeggen: als je er van alles bij gaat verzinnen wordt het makkelijk, maar als er in de praktijk een situatie aan de orde is waarin je moet kiezen, zijn er toch bepaalde andere dingen aan de hand, er is wel een reden waarom je die keuze moet maken. Het komt niet uit de lucht vallen.

En dat veel mensen op voorhand hun vrienden kiezen boven hun partner is volgens mij ook een beetje politiek correct, zo van 'kijk, ik laat mijn vrienden niet vallen voor een partner'. Ik denk dat het in de praktijk zo makkelijk niet gaat, zeker niet als je juist jaloerse of stokerige vrienden hebt. Ook als het om een erg lange relatie gaat, zet je je partner niet zomaar aan de kant, lijkt mij.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_9309447
quote:
En dat veel mensen op voorhand hun vrienden kiezen boven hun partner is volgens mij ook een beetje politiek correct, zo van 'kijk, ik laat mijn vrienden niet vallen voor een partner'.
En waarom zou dat politiek correcter zijn dan de keuze die 180 graden anders ligt?
pi_9309484
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 22:29 schreef Argento het volgende:

En waarom zou dat politiek correcter zijn dan de keuze die 180 graden anders ligt?

Omdat het idee de laatste tijd is gegroeid dat vrienden voor alles horen te gaan, wat Kreator al zegt, dat vrienden voor altijd zijn (wat in de praktijk helemaal niet altijd zo is, jammer genoeg) en het als heel erg fout wordt gezien als je je vrienden laat vallen voor een relatie (ook al ligt dat soms aan die vrienden en niet per se aan die relatie).
  zaterdag 22 maart 2003 @ 22:32:16 #9
38743 Kozz
Nu ff niet!
pi_9309485
Als vrienden niet begrijpen dat ik voor mijn partner kies, kan je jezelf afvragen of het "goede" vrienden zijn.........
"If we'd stop trying to be happy we could have a pretty good time."
pi_9309614
De gedachte dat vriendschap er voor altijd is vind ik nu juist onlogischer dan de gedachte dat liefde er voor altijd is.

Let wel, ik doel op de zuivere liefde en de zuivere vriendschap. En met zuivere liefde bedoel ik dan die serieuze liefde waarvan je weet dat het voor de rest van je leven is.

Misschien dat het makkelijker is om voor vriendschap te kiezen, omdat vriendschap niet exclusief is. Je vriendenkring kan zo groot zijn als je zelf wilt. Kiezen is eng, want kiezen is het uitsluiten van alternatieven, maar met vrienden hoef je niet te kiezen.

Dat ligt in de liefde anders, als we uitgaan van de politiek correcte benadering, namelijk de monogame liefde.

Zou het daarom zijn dat 'men' eerder voor vriendschap kiest? Pure gemakszucht en een beetje vertroebelde blik op wat ware liefde is of kan zijn?

pi_9311334
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 22:15 schreef Argento het volgende:
Dus aan jullie, waarom zou vriendschap moeten prevaleren boven liefde?
Niet. Alleen willen sommige mensen weleens denken dat liefde iets exclusiefs is waar twee mensen ineens 24 uur per dag alleen maar met elkaar en bij elkaar moeten zijn.
Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
  zondag 23 maart 2003 @ 01:25:04 #12
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_9311383
Voor mij gaat vriendschap ook boven liefde. Ik heb één keer die fout gemaakt en ik ga er ok wel voor zorgen dat het me geen tweede keer overkomt.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_9311635
Bij mij gaat de vriendenkring altijd boven de vriendin, al probeer ik natuurlijk wel alles zo eerlijk mogelijk te verdelen.

Je vrienden, daar ben je mee opgegroeid, die maken al een deel uit van je leven en een of ander vrouwtje moet daar zeker even verandering in gaan brengen?

Net als die gast van een reactie boven deze heb ik het ook meegemaakt, never again! Mijn principe is nu: degene die mij laat kiezen (dus degene die zegt: ik of zij/hun), die kan het vergeten!

IG

pi_9313670
quote:
Op zondag 23 maart 2003 01:51 schreef IndoGuyver het volgende:
Bij mij gaat de vriendenkring altijd boven de vriendin, al probeer ik natuurlijk wel alles zo eerlijk mogelijk te verdelen.

Je vrienden, daar ben je mee opgegroeid, die maken al een deel uit van je leven en een of ander vrouwtje moet daar zeker even verandering in gaan brengen?

Net als die gast van een reactie boven deze heb ik het ook meegemaakt, never again! Mijn principe is nu: degene die mij laat kiezen (dus degene die zegt: ik of zij/hun), die kan het vergeten!

IG

helemaal mee eens
pi_9313983
Vriendschap sloeg bij mij over in liefde, en gelukkig werkte het ook nog
  zondag 23 maart 2003 @ 12:44:17 #16
31186 0_o
See my shadow changing
pi_9315157
Ik kies ook voor liefde. Mijn vrienden zijn er toch wel als ik ze nodig heb..
You're lying to your self again, suicidal imbecile
  zondag 23 maart 2003 @ 12:51:29 #17
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_9315261
-edit- idioot lange reply en dan ook nog eens het topic totaal verkeerd begrijpen, het zal de kater zijn...
  † In Memoriam † zondag 23 maart 2003 @ 14:15:56 #18
47213 ArmaniMania
pi_9316758
Ik kies voor vriendschap, vriendschap duurt langer dan liefde....
pi_9349718
Misschien dat ik ooit, na een lang samenzijn, voor de liefde kies, maar op dit moment zou ik voor mijn vrienden kiezen...
Er is ook nog een verschil tussen gewoon vrienden en mijn beste vriendinnetje, mijn soulmate (eef, als je dit leest ) maar over het algemeen denk ik dat vrienden op mijn leeftijd belangrijker zijn dan de liefde...
Ik maak geen fouten. Ik beperk mij tot blunders.
pi_9350727
filerptwietblieb
pi_9350762
Ehmm ligt eraan wat voor eisen er gesteld worden. Natuurlijk zou ik in het grootste deel liefde boven vriendschap hebben ... maar als het te bont wordt dan jah toch wel weer vriendschap boven de liefde .. ik bedoel als jou dingen wordt verboden dan zet ik er b.v. oo ksnel een punt achter. Maar gewoon normale vrienden waar je niet echt mee om gaat ofzo niet echt goeie vrienden van je zijn oid zou ik laten vallen voor liefde
  maandag 24 maart 2003 @ 22:45:03 #22
22421 RelleR
Goed fout is niet slecht!
pi_9351226
Ik geloof dat er een paar dingen hier vergeten worden. In eerste instantie zou ik ook voor liefde kiezen dat geeft toch meer genegenheid. Echter stel je eens voor dat dat om 1 of andere duistere reden uitgaat, en dat jij daarvoor net je vrienden hebt laten vallen voor haar, dan sta je dan dus wel even mooi alleen. (Of je moet echt hele oppervlakkige banden met vrienden hebben dat je zo weer nieuwe maakt)

Maar persoonlijk vindt ik dat vrienden waartegen je alles kunt zeggen en doen wat je wilt het zeker in eerste instantie niet waard om de vriendschap voor op te geven (sterker nog als ik me niet "vrij" voel en mijn mening niet gewaardeerd wordt bij iemand, noem ik het ook nooit een vriend maar dat even terzijde) en daarbij, als het een echte vriend is zou die dan niet gewoon je mening respecteren dat jij voor dat meisje in kwestie gekozen hebt??? Trouwens beide aspecten hoeven niet zover uit elkaar te liggen, je hoeft zeker later in een relatie je vriendin niet elke dag te zien hoor, en voila ook tijd voor vrienden, begrijpt ze dat niet, jammer dan ;-)

Life without music is the same as eating soup with your hands ;)
pi_9351283
Dat dacht ik ook, dat er maar 1 liefde zou zijn. Nu is het na 2,5 jaar uit en heb ik opeens erg weinig vrienden over. Misschien de verkeerde keuze gemaakt. Erg moeilijke situatie waar je dan in terechtkom. Ik weet alleen niet wat ik zou doen als ik weer denk dat ik de ware heb gevonden.
pi_9351293
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 22:17 schreef Kreator het volgende:

[..]

zo zie ik het dus ook, ik heb 4 echt hele goeie vrienden, ken ik bijna me hele leven al, en deze vriendschap laat ik echt niet schieten voor een chick hoor. Want wanneer het uitgaat of ik in de problemen zit, weet ik bij wie ik terecht kan..
  maandag 24 maart 2003 @ 23:05:07 #25
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_9351735
Als ik voor mijn liefdes zou moeten kiezen, dan liep het niet goed af..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')