als ik bijvoorbeeld een supertof meisje heel erg leuk vind, heb ik kriebels in mijn buik, ik leer haar beter kennen, en ik krijg echt verliefde gevoelens voor zo'n meisje. Op een gegeven moment laat dat meisje blijken dat ze mij ook erg leuk vind, en dat ze ook verliefd is op mij. Dan komt het moment waarop ik met dat meisje heb, en een ander iets: het lijkt wel alsof ik het niet leuk vind, ofwel: de uitdaging van het verliefd zijn, het onbereikbare van iemand die misschien wel, misschien niet jou leuk vind...ik mis dat dan toch.
ik heb dat al een aantal malen gehad, en gelukkig ben ik wel eerlijk egweest en heb het met die vriendinnen over gehad...maar het is niet echt leuk te noemen. Ik ben namelijk bang dat als ik een meisje leuk vind, dat het, als we wat zouden hebben, weer zo afloopt...ik zeg niet dat het bij alle vriendinnen (nou ja...zoveel waren het er ook nie haha) overkomt, maar te rvees voor het overkomen hangt wel in de lucht bij mij..
wie heeft daar ook last van of weet misschien hoe je er mee om kan gaan of dat gevoel eventueel kan wegduwen?
quote:een muurtje is het perfecte woord als ik het zo les, maar die heb ik op meerdere fronten... maar dat is niet ontopic bespreekbaar
Op zaterdag 22 maart 2003 20:21 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Ik denk niet dat het iets is wat je weg kan duwen , maar ik denk dat je dan een beetje aan jezelf moet werken .
Ik krijg namelijk de indruk dat je dan het zogenaamde muurtjes effect heb en bang bent dat ze te dichtbij komen . Ik heb het zelf ook en ik heb daar bij andere mensen ook een radar voor wanneer dat het geval is .
En als je verliefdheid bedoelt in fase van vlinders etc , dat is dan ook maar een bepaalde fase , dat gevoel veranderd ook weer . Het is niet zo van oh de vlinders zijn over dus de verliefdheid is over , het gaat meer over in een ander gevoel.
quote:tis sowieso dat ik redelijk wantrouwend kan zijn jegens personen. Maar het feit dat ik echt maanden de hots kan hebben voor iemand, en dat het eindelijk wederzijds is, het dan wegebt...ik vind dat vreemd
Op zaterdag 22 maart 2003 20:54 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Ja maar dan selecteer je ook mensen op hun bereikbaarheid .
Ik ken het zelf ook , je kiest liever iemand waar niet weet of het wat kan worden dan iemand die helemaal voor je gaat .
Ik herken het trouwens ook in een contact waar ik het met iemand mee had , die wees mij af maar als ik iets in die trant tegen hem van zei was die pissed ,waar bij mij de theorie van het muurtje ook al bij kwam omdat ik het zelf herkende, ik wijs zelf liever af dan afgewezen te worden . Juist het om elkaar heendraaien werkt bij mij veel beter dan iemand die 100% voor me gaat want dan is het te makkelijk en dan zit er vast een addertje onder het gras .
quote:misschien toch iets teveel....ik vind het persoonlijk gewoon een best moeilijk gevoel, want aan de ene kant ga je jezelf zien als iemand die alleen denkt aan de avontuurtjes, terwijl je aan de andere kant o zo graag een goeie relatie wilt opbouwen en bang bent voor weer een "uitdaging"
Op zaterdag 22 maart 2003 21:05 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Is niet vreemd is zelfbescherming . Je hebt je dan kwetsbaar op gesteld , en degene kan je ook kwetsen dus ben je degeen maar voor .
Je speelt dus eigenlijk voor jezelf op safe.
quote:bij mij eindigt het altijd in een beste vriende relatie, echt heel vaag, net of je zelf wle in de gaten hebt van: het is een betere vriend dan een geliefde... nou ben ik nog niet zooow oud om te zeggen dat ik er veel ervaring mee heb, maar tis wel vaag gewoon.
Op zaterdag 22 maart 2003 21:16 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Ik herken het zelf ook heel erg hoor , mijn contact met die jongen duurde ook lang voort op onbereikbaarheid , juist steeds weer toenadering zoeken en dan weer afstoten. Een zo'n iemand is al vermoeiend maar zet dan eens 2 van die halve zolen bij elkaar , daar word je helemaal gek van .
Degeen moet dan binnen handbereik zijn maar ook weer niet te veel . Momenteel is het contact verbroken , juist om zelfbescherming (dat zegt ook al weer genoeg) maar juist nu het afgebroken is word er weer toenadering gezocht van zijn kant , dan ben ik schijnbaar weer een uitdaging ofzo. Heel bizar .
quote:ik heb het wel dat als die ander een vrind krijgt, ik ff helemaal van streek ben, en dan vervloek ik mezelf voor het feit dat we vrienden zijn gebleven... het doet pijn... aan de andere kant, ik houdt nie zo van ruzie, alhoewle met me laatste ex wel ruzie heb, maar da is een ander verhaal...
Op zaterdag 22 maart 2003 21:25 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Werkt dat dan ?? Bij mij dus niet , dan is het meteen helemaal ruzie. Ten tweede stel dat degeen een nieuwe relatie krijgt dan kan ik allemaal aanhoren , hoe het tussen hem en die vriendin zit en uiteindelijk raad gaan geven en daar pas ik helemaal voor. Ik zal er maar mee moeten leven ik ben vaag
quote:anders ik wel, ik voel mezelf sowieso al als iemand met een gebruiksaanwijzing.. maar aan de andere kant beschermt het wel...
Op zaterdag 22 maart 2003 21:37 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Dus eigenlijk met andere woorden You don't know what you got till it is gone. Heel herkenbaar . Het zou toch wat handiger zijn als ik wat minder gecompliceerd was , ik voel me toch wel degelijk wat relaties betreft iemand met gebruiksaanwijzing.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |