Ik ben een hele tijd verliefd geweest op dit meisje, maar meer dan een aantal one-night-stands is er niet van gekomen. Die verliefdheid was best hevig en ik heb er ook heel veel met die vriend van me over gehad. Hoe ik zou moeten reageren in bepaalde situaties met haar....., wat ze leuk vindt..... en vooral hoeveel ik voor haar voelde.
De laatste keer dat ik iets met deze meid heb gehad is alweer een aantal maanden terug en ik ben dan ook niet meer verliefd op haar. Ik heb dus niks met haar, maar een gevoel voor haar is er nog wel.
Toch voel ik me genaaid. Hij had al een paar keer eerder geprobeerd haar te versieren en ik heb hem verteld dat ik me daar niet goed bij voelde. Ik bedoel, álle meiden gun ik hem behalve haar. Hij vertelde toen dat onze vriendschap belangrijker was.
Ik weet nu niet wat ik moet. Ik voel me er iig kut bij. Heb ik recht om mij verraden te voelen? > en daaruit consequenties te trekken
Of moet ik het mijn beste maat gunnen dat ene meisje te versieren? (waar ik de afgelopen 2 jaar echt wat om gaf) > hoe moet ik me dan opstellen
Misanthroopia.
quote:Geweld
Op zaterdag 22 maart 2003 19:53 schreef basjeP24 het volgende:
optiefen ermee, een maat van mij heeft mij zo 7 jaar geleden ook in de kou laten staan en flikte het laatst bijna weer. een beuk voor zijn kop, dan leert hij het beste.
quote:wie niet horen wil, moet maar voelen!!
Op zaterdag 22 maart 2003 19:56 schreef JeRa het volgende:[..]
Geweld
de oplossing voor ál je problemen!
quote:als je niks meer om dat meisje geeft dan maakt het toch niet uit dat je vriend er mee neemt? misschien is hij wel echt gek op haar.
Op zaterdag 22 maart 2003 19:42 schreef Misanthroopia het volgende:De laatste keer dat ik iets met deze meid heb gehad is alweer een aantal maanden terug en ik ben dan ook niet meer verliefd op haar. Ik heb dus niks met haar, maar een gevoel voor haar is er nog wel.
Toch voel ik me genaaid. Hij had al een paar keer eerder geprobeerd haar te versieren en ik heb hem verteld dat ik me daar niet goed bij voelde. Ik bedoel, álle meiden gun ik hem behalve haar. Hij vertelde toen dat onze vriendschap belangrijker was.
Misanthroopia.
Denk dat dat het beste is, voor mij was het dat ik gewoon zo veel van haar hield dat ik het haar gunde om gelukkig te zijn, ookal was dat toen nog zonder mij...
Zeg hem gewoon wat je ervan denkt, maar laat het daarbij. Je weet gewoon wat je aan hem hebt en voorderest bestaat er in dit geval toch geen echt goeie oplossing. Gedane zaken nemen geen keer en het is een morele kwestie. Je hebt in feite geen recht van spreken zegmaar.
Ik zou er in ieder geval niet mijn vriendscap met die gast voor laten gaan. Als je het verhaal van zijn kant zou horen dan zou je wellicht al meer sympathie voor hem hebben.
quote:Ik denk dat hier het meeste inzit..... het is nooit leuk als iemand er vandoor gaat met het geluk wat jij altijd wilde. Dus ga ik hem vertellen dat ik niks van hem (en zijn avances op haar) wil weten totdat hij óf een relatie met haar heeft óf dat het niks tussen hen wordt en hij ook echt nooit meer probeert haar te versieren. In de tussentijd kan ik zelf alles mooi op een rijtje zetten.
Ik denk gewoon dat je dit met die vriend bespreekbaar moet maken maar ook duidelijk moet maken dat diegeen niet met zijn liefdesperikelen met dit meisje naar jou moet komen omdat je daar niet de goede persoon voor bent en eventueel nu ook wat afstand neemt van die vriend juist uit zelfbescherming . Ik denk wel dat dit de ultieme vriendschapstest is.
Ik weet alleen nog niet hoe ik met de dame in questie moet omgaan, het is namelijk iemand die ik vaak tijdens m'n studie zie.....maja ook daar komen we wel uit tnx iedereen
Maar nee, daar kom jij aan met je halfslachtige gevoelens en minstens zo halfslachtige ideeen van verraad. Om maar te zwijgen over je nogal eenzijdig kijk op vriendschap. Als vriendschap je aan het hart zou gaan, dan zou je die vriend van je juist dat o zo geweldige meisje moeten gunnen. Want dat ze geweldig is, heb je zojuist bevestigd.
Ze is je eigendom niet. Get real.
[Dit bericht is gewijzigd door Argento op 22-03-2003 22:12]
quote:Helemaal mee eens. En dat meisje zag hem blijkbaar ook wel zitten, typisch gevalletje 'vette pech' voor jou dus..
Op zaterdag 22 maart 2003 22:08 schreef Argento het volgende:
Ik vind dat je niet moet zeiken. Zowel het meisje als die vriend van jou zijn autonome personen. Kennelijk hadden ze er op dat moment zin in om met elkaar te gaan zoenen. Ik maak uit je verhaal immers op dat het wederzijdse instemming is enzo. Dan vind ik je eerlijk gezegd absurd egoistisch als je van die vriend verwacht -nee- eist dat hij in dat specifieke moment jouw belangen voorop stelt en afziet van zoenen met dat meisje.Maar nee, daar kom jij aan met je halfslachtige gevoelens en minstens zo halfslachtige ideeen van verraad. Om maar te zwijgen over je nogal eenzijdig kijk op vriendschap. Als vriendschap je aan het hart zou gaan, dan zou je die vriend van je juist dat o zo geweldige meisje moeten gunnen. Want dat ze geweldig is, heb je zojuist bevestigd.
Ze is je eigendom niet. Get real.
quote:Wacht even hoor. Je hebt niets meer met haar. Je hebt geen gevoelens meer voor haar. Wat bedoel je precies met "het geluk wat jij altijd wilde"? Of is het zo dat je meer wilde dan een paar one night stands en je je klote voelt omdat je vriend misschien wel iets meer voor haar zou kunnen betekenen dan jij ooit voor haar betekent hebt. In dat geval ben je jaloers en daar ga je hem voor straffen?
Op zaterdag 22 maart 2003 21:23 schreef Misanthroopia het volgende:
Ik denk dat hier het meeste inzit..... het is nooit leuk als iemand er vandoor gaat met het geluk wat jij altijd wilde. Dus ga ik hem vertellen dat ik niks van hem (en zijn avances op haar) wil weten totdat hij óf een relatie met haar heeft óf dat het niks tussen hen wordt en hij ook echt nooit meer probeert haar te versieren. In de tussentijd kan ik zelf alles mooi op een rijtje zetten.
(ik zit maar een beetje te gokken hoor )
quote:Ik voel nog wel wat voor haar maar ben niet verliefd als in vorige posts beschreven.
Wacht even hoor. Je hebt niets meer met haar. Je hebt geen gevoelens meer voor haar.
quote:Sorry hoor, maar ik zou nooit iets beginnen met een meid waar een maat van mij iets voor voelt. Zoiets heet matennaaierij.
Dan vind ik je eerlijk gezegd absurd egoistisch als je van die vriend verwacht -nee- eist dat hij in dat specifieke moment jouw belangen voorop stelt en afziet van zoenen met dat meisje.
quote:Nee, zoiets heet liefde. Als ik zou merken dat een vriend van mij ook maar zou proberen om mij te beperken in het bepalen met welk meisje een liefdesrelatie probeer aan te knopen, dan is het einde vriendschap.
Sorry hoor, maar ik zou nooit iets beginnen met een meid waar een maat van mij iets voor voelt. Zoiets heet matennaaierij.
Dat jij er zon verwrongen beeld van vriendschap en liefde op na houdt, wil niet zeggen dat je vriend zich daar maar aan moet conformeren.
Hij ziet iets in een meisje waar jij verder niets mee hebt. Hoe egoistisch ben je dan om je eigen gevoel voorop te zetten in een relatie waarmee je in beginsel sowieso al geen flikker mee te maken hebt?
- Ik ken niet de hele situatie natuurlijk, maar er is voor de meeste mensen een ongeschreven wet die ongeveer als volgt luid: "ex van je beste vriend is no-go-area!"
Welke van de 2 van toepassing op jou is weet ik niet, kies maar
IG
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |