abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9302830
Even vooraf: Ik heb eerst een aantal recente topics bekeken die over vasten gingen (bijv. die van Amaranta), maar deze stonden direct in relatie met carnaval en daar gaat mijn vraag niet over, dus heb ik een nieuwe gestart.

Ik ben me een beetje aan 't verdiepen in het vasten-proces. Concreet gezien is mijn vraag: wie heeft er ervaring mee en kun je daar iets over vertellen. Je reactie hoeft niet aan bepaalde eisen te voldoen, ik sta open voor leerzame reacties.

Mijn situatie is zo. Ik wil dus gaan vasten omdat ik de behoefte voel om m'n lichaam te reinigen van gifstoffen. De laatste tijd heb ik niet goed op m'n voeding gelet, ik ben niet dik geworden ofzo, maar ik drink wel redelijk wat koffie op een dag (3/4 koppen vind ik dus redelijk) en heb zo nu en dan last van maagzuur en een beetje last van nare gevoelens in m'n darmen, met name bij het wakker worden. Over het geheel genomen heb ik niet het gevoel dat het lekker zit in m'n lichaam.

Ik ben wel aan 't sporten. Hardlopen. Ik ga weer zwemmen en ook weer serieus fitnessen en daarbij m'n voedingspatroon goed af proberen te stemmen op mijn behoeften. Dus het mooiste zou misschien zijn om vóórdat ik begin met heftiger sporten eerst mijn lichaam te zuiveren van die gifstoffen.

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie reacties.

zaterdag 22 maart 2003 @ 16:19:06 #2
20682 firstwollie
opblaaskrokodil
pi_9302944
dude, in welke tijd leef jij
Member of the Dark Projekt
Anal intruder!
pi_9303109
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 16:19 schreef firstwollie het volgende:

Als je gezond eet en normaal sport dan verdwijnen die 'gifstoffen' vanzelf. Vasten slaat IMO nergens op.

zaterdag 22 maart 2003 @ 16:29:16 #4
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_9303119
quote:
en heb zo nu en dan last van maagzuur en een beetje last van nare gevoelens in m'n darmen
Dat komt niet door voedsel of giftige stoffen in je lichaam zoals jij dat noemt, maar is gewoon een gevolg van stress.
pi_9303146
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 16:19 schreef firstwollie het volgende:
Dude! 16:28 lokale tijd. Is dat belangrijk bij het inschatten van de situatie zodat je een goede en zinnige reactie kunt plaatsen?
Dude, ik ga nu van je verwachten dat je al je ervaringen op dit gebied nu hier in dit topic post. Anders ben je best wel een beetje een sul. Dude!
pi_9303251
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 16:29 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Dat komt niet door voedsel of giftige stoffen in je lichaam zoals jij dat noemt, maar is gewoon een gevolg van stress.

Volgens mij vroeg ik wél wie heeft er erváring mee. Heb jij het geprobeerd en ben je er toen achter gekomen dat het niks was? Enneh.. gewoon een gevolg van stress... oké. Heb ik iets verteld over mijn stressige leven? Ken je mij ofzo?
  zaterdag 22 maart 2003 @ 16:36:30 #7
23780 Templ4r
Spiritual Warrior
pi_9303274
Vasten schijnt zeer goed te zijn om van gifstoffen af te komen. Zo zou je bijv. 1 dag per week alleen fruit en groentesap kunnen drinken of niks eten natuurlijk.
pi_9303277
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 16:10 schreef Bombie het volgende:
Even vooraf: Ik heb eerst een aantal recente topics bekeken die over vasten gingen (bijv. die van Amaranta), maar deze stonden direct in relatie met carnaval en daar gaat mijn vraag niet over, dus heb ik een nieuwe gestart.

Ik ben me een beetje aan 't verdiepen in het vasten-proces. Concreet gezien is mijn vraag: wie heeft er ervaring mee en kun je daar iets over vertellen. Je reactie hoeft niet aan bepaalde eisen te voldoen, ik sta open voor leerzame reacties.

Mijn situatie is zo. Ik wil dus gaan vasten omdat ik de behoefte voel om m'n lichaam te reinigen van gifstoffen. De laatste tijd heb ik niet goed op m'n voeding gelet, ik ben niet dik geworden ofzo, maar ik drink wel redelijk wat koffie op een dag (3/4 koppen vind ik dus redelijk) en heb zo nu en dan last van maagzuur en een beetje last van nare gevoelens in m'n darmen, met name bij het wakker worden. Over het geheel genomen heb ik niet het gevoel dat het lekker zit in m'n lichaam.

Ik ben wel aan 't sporten. Hardlopen. Ik ga weer zwemmen en ook weer serieus fitnessen en daarbij m'n voedingspatroon goed af proberen te stemmen op mijn behoeften. Dus het mooiste zou misschien zijn om vóórdat ik begin met heftiger sporten eerst mijn lichaam te zuiveren van die gifstoffen.

Ik heb niet het idee dat jouw klachten temaken hebben met je voeding. Die gifstoffen vallen volgens mij ook wel mee, en ik deel de mening dat vasten om de gifstoffen kwijt te raken geen enkel nut heeft. Als je de gifstoffen kwijt wilt zul je heel specifiek moeten vasten, zo kun je nicotine kwijt raken door niet te roken, alcohol door niet meer te drinken. Het helpt niet om ook te stoppen met andere dingen. Ik verwacht dat dat eerder een negatief effect heeft.

Maak een seen afspraak met je huisarts, die kan je vast helpen met je klachten en je wellicht in contact brengen met een dietiste die je kan helpen met het ' fine-tunen' van je dieet.

Trouwens: 3 of 4 koppen koffie is niet 'redelijk veel' , dat is ontbijt

zaterdag 22 maart 2003 @ 16:37:07 #9
26928 Aequitas
Boondock Saint
pi_9303286
Vasten gaat daar nou niet helemaal om hoor, ik bedoel eerlijk is eerlijk je zal toch moeten blijven eten. dus reiniging is in dat opzicht niet zo aan de orde.

Uiteraard is het wel goed om eens te voelen wat honger is enzo. Het kan totaal geen kwaad om eens een hele dag niet te eten, of enkele dagen achter elkaar. Je zou beter goed op je voeding kunnen letten(dat doe je al) en veel drinken(geen bier natuurlijk )

Gewoon gezond leven, er is overigens ook een kookboek te koop over het ontgiften van je lichaam. Vraag maar eens in de boekhandel!

Catch You On The Flip Side
pi_9303292
ik drink sinds carnaval geen bier meer

als ik 't tot pasen vol hou telt dat ook als vasten.

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_9303353
Ik heb het wel eens gedaan toen ik een jaar of zeventien was, een dagje alleen sap drinken. Echt prettig is het niet, je krijgt vooral veel hoofdpijn en een misselijk gevoel. Ik weet ook niet of het helpt. Volgens mij helpt het ook als je gewoon veel water drinkt op een dag en voor de rest gezond eet.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  zaterdag 22 maart 2003 @ 16:50:08 #12
26928 Aequitas
Boondock Saint
pi_9303493
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 16:41 schreef Angeles het volgende:
Ik heb het wel eens gedaan toen ik een jaar of zeventien was, een dagje alleen sap drinken. Echt prettig is het niet, je krijgt vooral veel hoofdpijn en een misselijk gevoel. Ik weet ook niet of het helpt. Volgens mij helpt het ook als je gewoon veel water drinkt op een dag en voor de rest gezond eet.
Eigenlijk mag je tijdens het vaste ook niks drinken, althans dat deed een vriend van mij tijdens de ramadam. Maar is het serieus een probleem voor jou om een dag niet te eten? dus alleen na 18:00 uur iets te eten?
Catch You On The Flip Side
pi_9303514
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 16:36 schreef Gert22 het volgende:

[..]

Maak een seen afspraak met je huisarts, die kan je vast helpen met je klachten en je wellicht in contact brengen met een dietiste die je kan helpen met het ' fine-tunen' van je dieet.

Trouwens: 3 of 4 koppen koffie is niet 'redelijk veel' , dat is ontbijt

Ja.. de huisarts is sowieso natuurlijk een goede plek om even na te vragen. Maar het leek me wel een goed idee om eerst even te peilen hoe of wat.

Enneh.. wat die koffie betreft... tja, dat is idd voor iedereen verschillend. Ik vind iig 3/4 koppen al behoorlijk wat. Werkt behoorlijk laxerend zeg maar. En natuurlijk heb ik ook wel dagen dat ik zwaar over dat gemiddelde ga.

Even voor alle duidelijkheid. Ik ben niet bepaald een geitenwollensokken type of iets dergelijks.. want ik heb het idee dat dit soort opvattingen worden geassocieerd met halve hippies ofzo. Ik probeer gewoon uit te vinden wat goed is voor het lichaam en om er op een betere manier mee om te gaan.

Dus opmerkingen als "in wat voor tijd leef jij" zijn volslagen belachelijk omdat ze echt helemaal niet relevant zijn. Het gaat hier namelijk niet om een trend of een hype. Ik heb nog nooit gevast en ben dus terrein aan 't verkennen. So sue me!

zaterdag 22 maart 2003 @ 16:52:14 #14
23780 Templ4r
Spiritual Warrior
pi_9303533
quote:
Die hoofdpijn schijn je geloof juist van die vrijkomende gifstoffen te komen, en als dat er veel zijn...
pi_9303542
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 16:50 schreef Aequitas het volgende:

Eigenlijk mag je tijdens het vaste ook niks drinken, althans dat deed een vriend van mij tijdens de ramadam. Maar is het serieus een probleem voor jou om een dag niet te eten? dus alleen na 18:00 uur iets te eten?

Ja, maar niet eten en niet drinken is wel heel ongezond, je moet wel vocht binnenkrijgen. Als je het voor een geloofsovertuiging doet is het wat anders.

En nee, het is niet serieus een probleem om een dag niet te eten tot 18.00 uur (overigens at ik op die dag ook niet na 18.00 uur, gewoon helemaal niet), ik geef alleen aan dat je er hoofdpijn van kunt krijgen. Overigens is pas om 18.00 uur eten niet erg gezond, ze zeggen niet voor niks dat je ontbijt overslaan erg ongezond is.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_9303562
quote:
Ah.. bedankt. Je hebt het iig geprobeerd. Maar het is dus geen succes gebleken.
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 16:50 schreef Aequitas het volgende:

[..]

Hmm.. als ik dit lees vraag ik me af of ik het wel goed heb omschreven. Misschien heb ik meer een sapkuur ofzo in gedachten. Als dat zo is heb ik het topic verkeerd geopend. Argh...
pi_9303596
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 16:54 schreef Bombie het volgende:

Ah.. bedankt. Je hebt het iig geprobeerd. Maar het is dus geen succes gebleken.

Het was toen ook niet de bedoeling dat het vasten langer zou duren dan een dag, ik ging daarna een bepaald dieet volgen (ik vond mezelf op de middelbare school altijd te dik terwijl ik dat helemaal niet was).
  zaterdag 22 maart 2003 @ 17:15:39 #18
43808 nijntje-pg
zoeken naar het oude leven
pi_9303900
De beste manier om gifstoffen uit je lichaam te verwijderen is niet vasten. Je moet een week, en het beste is natuurlijk altijd, gezond eten en 2 a 3 liter water op een dag drinken. (en niets anders dan water). Water zorgt ervoor dat je vaak naar de wc moet waardoor alle gifstoffen worden meegenomen..... vasten is niet goed voor je lichaam.
Voor de goden hoef je niet te vrezen. Over de dood hoef je je geen zorgen te maken. Het goede is eenvoudig te verkrijgen. Het afschuwelijke is gemakkelijk te verdragen.
pi_9304621
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 17:15 schreef nijntje-pg het volgende:
De beste manier om gifstoffen uit je lichaam te verwijderen is niet vasten. Je moet een week, en het beste is natuurlijk altijd, gezond eten en 2 a 3 liter water op een dag drinken. (en niets anders dan water). Water zorgt ervoor dat je vaak naar de wc moet waardoor alle gifstoffen worden meegenomen..... vasten is niet goed voor je lichaam.
Gelukkig drink ik behoorlijk veel water op een dag dus dat zit wel goed.
  zaterdag 22 maart 2003 @ 18:28:13 #20
20682 firstwollie
opblaaskrokodil
pi_9305118
je bent een sudent uit wageningen?

links broeinest van oproerkraaiers en bolsjewieken

Member of the Dark Projekt
Anal intruder!
  zaterdag 22 maart 2003 @ 18:35:09 #21
22598 SurfDude
Wat denk je zelf?!
pi_9305256
Vasten? Nergens voor nodig!

Aderlaten is DE oplossing!

zaterdag 22 maart 2003 @ 21:30:08 #22
43808 nijntje-pg
zoeken naar het oude leven
pi_9308367
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 18:28 schreef firstwollie het volgende:
je bent een sudent uit wageningen?

links broeinest van oproerkraaiers en bolsjewieken

Wie? Ik? Ik niet.......
Voor de goden hoef je niet te vrezen. Over de dood hoef je je geen zorgen te maken. Het goede is eenvoudig te verkrijgen. Het afschuwelijke is gemakkelijk te verdragen.
  zaterdag 22 maart 2003 @ 22:53:07 #23
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_9309750
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 16:35 schreef Bombie het volgende:

[..]

Volgens mij vroeg ik wél wie heeft er erváring mee. Heb jij het geprobeerd en ben je er toen achter gekomen dat het niks was? Enneh.. gewoon een gevolg van stress... oké. Heb ik iets verteld over mijn stressige leven? Ken je mij ofzo?

Zie je wel... overduidelijk stress.
pi_9313303
Ik heb weleens gevast, gewoon door een week helemaal niets te eten en alleen maar water te drinken, een keer door alleen maar sap te drinken en niets te eten, en een keer zo'n kuur-achtig iets gedaan waarbij je een week alleen groente eet en water drinkt.

Tsja, mijn ervaringen: de eerste, dus echt alleen maar water drinken is geen pretje. De eerste dag gaat het goed, de 2e dag ook, maar na een paar dagen wordt je me toch misselijk! Verschrikkelijk. Als je dat wilt doen moet je het echt niet langer dan 3 dagen doen wil je je een beetje oké blijven voelen. Na die week was de eerste dag echt bagger, echt alles viel verkeerd, maar daarna voelde ik me heerlijk, echt "schoon".

De 2e, alleen sap drinken beviel eigenlijk erg goed, maar ook hierbij geldt dat je erg voorzichtig moet zijn in hoe lang je het volhoudt ( 5 weken is te lang ). Maar ook daarna voelde ik me erg goed en je bent veel sneller weer gewend aan iets aan je maag dan wanneer je alleen water drinkt.

de 3e, met alleen groente en water vond ik persoonlijk niets. Het is makkelijk erg lang vol te houden, maar je gaat je erg een konijn voelen... Deze heb ik niet langer dan 5 dagen volgehouden, dus veel meer kan ik je er niet over vertellen (na die 5 dagen had ik lichamelijk wel verder gekund, maar ik was dat groenvoer spuugbeu).

Bij alles blijft in ieder geval gelden dat je goed naar je lichaam moet luisteren, en je vooraf een tijdslimiet stelt waarna je in ieder geval weer wilt stoppen. Ik sportte destijds absoluut helemaal niets, dus mijn verbruik lag enorm laag. Jij sport wel veel dus gaat bovenstaand verhaaltje eigenlijk niet meer op. Daarnaast werkt het voor iedereen natuurlijk helemaal anders, hoe je lichaam erop reageert maar ook hoe je het psychisch ervaart.
Maar je vroeg om ervaringen; bij deze!
(ik zou zelf weer voor alleen sap gaan)

Laat even weten wat het geworden is en hoe het gaat/gegaan is!

als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
  zondag 23 maart 2003 @ 10:31:51 #25
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_9313726
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 16:10 schreef Bombie het volgende:

gezondste manier (samengevat)
-duur: 3 weken

week 1 en 2:
-3 tot 4x per week aereobe trainingen (40miuten)

week3:
-aerobe met lichte krachttraining 50min

voeding:
-na opstaan: war water met vers citroensap
-ontbijt: magere yoghurt/pruimen/fruit/pap met water of magere melk/ zonnebloem pitten/sesamzaad
-kofietijd: vers fruit (wk 1 en 2), tomaten/wortel sap (week 3)
-lunch: bonen of rijstsalade / rauwe groenten zoals wortel, bleekselderij komkommer (wk 1) / sushi (wk 3)
- middag: fruit met een lage GI (geen banaan of ananas) (wk1 en 2) / hanje amandelen of paranoten (wk 3). bij alle weken pepermunt of gemberthee
-avond: gegrilde of gestoomde vette vis en gestoomde groenten (wk1 en 2) gestoomde of gerookte of gegrilde kip of vis met gestoomde groenten en salade met bonen of erwten

veel water drinken

suc6

In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')