Laat ik eerst een beeld schetsen van mijn ouders.
Mijn moeder is miss jet-set. Hartstikke aardige en leuke vrouw, maar ik zie haar niet als een moeder eerder een goede vriendin. De opvoeding van mij en mijn broertje heeft ze, toendertijd, overgelaten aan een nanny.
Schoonmaken doet ze niet, boodschappen doet ze niet, werken doet ze niet. Wat ze dan doet met al die vrije tijd? Winkelen in de grote modesteden die deze wereld kent en haar sociale leventje onderhouden. O ja, ze tennist ook en rijdt paard.
Ik hou heel van haar, maar een moeder is ze niet.
Mijn vader is mister workaholic. Hij zit over de hele wereld, behalve thuis. Hij verdient een hoop geld, maar niemand weet wat hij nu precies doet. Hij rijdt geen auto (laat zich rijden), hij is geen huisman, hij is geen vader. Soms is hij opeens drie maanden thuis. In die drie maanden gaan we met het 'gezin' op vakantie, met de boot weg, of is hij bezig met onderhouden van contacten (golfen).
Ik hou heel veel van hem, maar een vader is hij niet (wie is toch die man die 's zondags het vlees aansnijdt...?)
Ik was tevreden met dit leventje, totdat het opeens moest veranderen. Waarschijnlijk omdat mijn broertje vorige week door de politie thuis is gebracht (samen met vrienden rijden onder invloed, minderjarig, geen rijbewijs en een gestolen auto...). Daarom zijn we vanaf nu een 'normaal' gezin.
Gisteren zijn mijn moeder en ik boodschappen wezen doen. Eerst naar de Konmar, toen de AH, toen de traiteur, slijter en last but not least... de Aldi!
Ik schaamde me zo, niet omdat ik bij de Aldi naar binnen moest, maar wel om de manier waarop. In de auto van mijn vader (bmw 760Li) met chauffeur (in zo'n grote bak kan ze niet rijden) naar de Aldi om boodschappen. Ik kon wel door de grond zakken...
Vandaag mag ik niet met mijn vrienden op een terrasje zitten, maar moet ik huiswerk maken. Mijn vader is nu voor een paar maanden thuis, voor de quality time. Waarom kunnen mijn ouders nou niet normaal doen?
Nog meer mensen met ouders die geen ouders zouden mogen zijn (laat staan van twee kinderen) ?
Ik zit denk ik in een soort gelijk gezin qua auto`s, inkomen, etc... (schat ik) maar wij zijn toch wel een heel stuk meer een gezin.. Bij ons thuis zullen ze zich ook niet snel zich te goed voor iets of iemand voelen.. GELUKKIG!
[Dit bericht is gewijzigd door Visie op 22-03-2003 15:50]
quote:Waarom mag je alleen zielig zijn als je arm bent. Mag je niet zielig zijn als je ouders zich gedragen als mensen van 20. Zonder verantwoordelijkheden te dragen, denkende dat ze liefde kunnen kopen?
Op zaterdag 22 maart 2003 15:49 schreef Visie het volgende:
Sorry dat ik het zeg maar ik vind het wel een beetje triest!
Wij hebben het thuis ook niet slecht.. maar dat je je schaamt omdat je naar de aldi moet.. echt zielig. Jammer dat je nou net in zo`n gezin (als je het zo al kan noemen) terecht had moeten komen...
Lees trouwens eens goed, ik schaam me er niet voor om naar de Aldi te gaan (kom er wel vaker, maar dan zonder ouders), maar wel voor de manier waarop. Mijn ouders kunnen nooit eens normaal doen. Je had de mensen op dat parkeerterrein moeten zien kijken met die blikken van afgunst...
Mn vader heeft tijd nix/weinig aan opvoeding gedaan en wil sinds een tijdje de ideale vader zijn...
Tja ik moet er maar mee leven he....
ps. mn ouders zijn gescheiden...
quote:Ik ken ze (we hebben dat soort
Op zaterdag 22 maart 2003 15:52 schreef ramses het volgende:[..]
Waarom mag je alleen zielig zijn als je arm bent. Mag je niet zielig zijn als je ouders zich gedragen als mensen van 20. Zonder verantwoordelijkheden te dragen, denkende dat ze liefde kunnen kopen?
Lees trouwens eens goed, ik schaam me er niet voor om naar de Aldi te gaan (kom er wel vaker, maar dan zonder ouders), maar wel voor de manier waarop. Mijn ouders kunnen nooit eens normaal doen. Je had de mensen op dat parkeerterrein moeten zien kijken met die blikken van afgunst...
[Dit bericht is gewijzigd door Visie op 22-03-2003 15:54]
Mijn moeder is alcoholiste, mijn vader is een pedo.. leuke combinatie niet? Er was nooit eten op tafel, hoewel de koelkast wel altijd vol stond he.. met drank ja..
De opvoeding was wat mij betreft zwaar klote, mij lieten ze links liggen en ik moest mijzelf maar zien te redden, ze wilde me niet.. dus waarom zouden ze me opvoeden? De anderen daar in tegen hadden wel een fijn leventje hoor..nieuwe kleding, lekker eten op tafel..zakgeld..
Een trap onder hun reet kunnen ze krijgen
quote:we gaan maar weer eens on topic, niet?
Op zaterdag 22 maart 2003 15:54 schreef TimmyAsd het volgende:
edit offtoppic
Ik heb niet van die ouders, en hoop ook niet dat ik ze ooit krijg ( wat niet is kan nog komen natuurlijk ). Maar wel lullig voor je.
[Dit bericht is gewijzigd door Moonah op 22-03-2003 16:31]
quote:het enigste wat ze je geven is internet?
Op zaterdag 22 maart 2003 15:56 schreef shavirah het volgende:
Mijn ouders hadden nooit kinderen mogen krijgen.. ze wilde er 1 okee..maar ja.. 1 kind vonden ze wel zielig.. dus namen ze dr nog 1.. ojeee.. jongen-meisje.. andere interesses..naja.. we nemen dr nog 1! huppa nog een jongen.. meisje alleen..aaaa zielig.. nog 1? welja waarom niet... en zo geschiedde..toen was het stel compleet maar toen kwam dr nog een en dat was ik helaas...ze wilde me niet en dat hebben ze me mijn hele leven laten merken.Mijn moeder is alcoholiste, mijn vader is een pedo.. leuke combinatie niet? Er was nooit eten op tafel, hoewel de koelkast wel altijd vol stond he.. met drank ja..
De opvoeding was wat mij betreft zwaar klote, mij lieten ze links liggen en ik moest mijzelf maar zien te redden, ze wilde me niet.. dus waarom zouden ze me opvoeden? De anderen daar in tegen hadden wel een fijn leventje hoor..nieuwe kleding, lekker eten op tafel..zakgeld..
Een trap onder hun reet kunnen ze krijgen
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 15:57 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
het enigste wat ze je geven is internet?
Hij schaamd zich niet voor de aldi...
hij schaamt zich dat het op zo´n abnormale manier meot gebeuren.. helemaal tov mensen die bij de aldi winkelen.
Stel je een grote wagen voor met chauffeur.. vrouw en zoon stappen uit en gaan boodschapjes doen...
ik kan me voorstellen dat je je abnormaal en bekeken voelt.
quote:Dat had ik ook zo gelezen hoor
Op zaterdag 22 maart 2003 16:01 schreef Mirage het volgende:
ik za later uitgebreider reageren, maar wilde even opmerken dat voorgaande posters niet goed hebben gelezen.Hij schaamd zich niet voor de aldi...
hij schaamt zich dat het op zo´n abnormale manier meot gebeuren.. helemaal tov mensen die bij de aldi winkelen.Stel je een grote wagen voor met chauffeur.. vrouw en zoon stappen uit en gaan boodschapjes doen...
Maar als ik dan lees van mensen waarvan de ouders een drankprobleem hebben etc... dan heb ik toch wel iets dat het bij ons wel meevalt geloof ik.
quote:Uh ja dat had ik al gelezen
Op zaterdag 22 maart 2003 16:01 schreef Mirage het volgende:
ik za later uitgebreider reageren, maar wilde even opmerken dat voorgaande posters niet goed hebben gelezen.Hij schaamd zich niet voor de aldi...
hij schaamt zich dat het op zo´n abnormale manier meot gebeuren.. helemaal tov mensen die bij de aldi winkelen.Stel je een grote wagen voor met chauffeur.. vrouw en zoon stappen uit en gaan boodschapjes doen...
quote:Topique.. is da frans ovzo?! ja ik weet het niet hoor, ik sta een 5 voor frans.
Op zaterdag 22 maart 2003 15:53 schreef indahnesia.com het volgende:[..]
ik lees alleen een topique, dan jouw reactie dan weer opvalt is niet mijn schuld.
Mijn moeder.. tja, da's een geval apart. Ze houdt van me, dat weet ik. Ze doet alleen teveel fout en ziet vaak de consequenties niet in van wat ze doet. Ze heeft/had een alcoholprobleem, manipuleert graag mensen om iets te krijgen, en heeft mij opvoeden een beetje verwaarloosd. Ook heeft/had ze agorafobie (pleinvrees; niet op straat durven komen, niet onder de mensen willen komen) waardoor boodschappen vanaf mijn 10e ongeveer mijn taak waren. Mensen uitnodigen om bij ons thuis langs te komen kon rond m'n 12/13e ook niet meer omdat ons huis een e-norm grote troep werd (echt ongelovelijk veel troep en viezigheid).
Mja, ik kan niet echt zeggen dat ik de zogenaamd 'perfecte' ouders heb, maar ik moet het er maar mee doen.
Op het moment woon ik trouwens bij mijn oma en tante, na een grote ruzie met mijn moeder.
quote:Oja dat wilde ik zeggen!
Op zaterdag 22 maart 2003 16:08 schreef ramses het volgende:
Mijn username doet misschien anders vermoeden, maar ik ben een meisje hoor... (ramses is mijn katertje)
Maar misschien moet je idd is duidelijk praten met je ouders, zeggen wat je er van vind enzo...
quote:Ik kan me echt helemaal indenken hoe je je voelt, ik ken een aantal kinderen die ongeveer in hetzelfde schuitje zitten als jou... Praat er een keer over met je familie!!
Op zaterdag 22 maart 2003 16:08 schreef ramses het volgende:
Mijn username doet misschien anders vermoeden, maar ik ben een meisje hoor... (ramses is mijn katertje)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |