abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 maart 2003 @ 12:21:54 #1
28156 qbus
Walk of fame.
pi_9299607
In de V.S is het in sommige gevallen zelfs al een sollicitatie-voorwaarde voor topfunkties (echt waar!)

Mensen die een klote jeugd hebben gehad staan over het algemeen sterker in het leven omdat ze weten wat het is om ergens voor te moeten knokken en pijn al op vroege leeftijd hebben leren verdragen. Let wel: Het kan ook totaal averechts werken, maar als men kijkt naar bijvoorbeeld de zakelijke sucsesnummers van deze aarde zijn dat over het algemeen toch niet die kinderen die zo'n super leuke jeugd hebben gehad.

Ik merk het bij mezelf ook: Ouders vroeg uit elkaar, vrij kloterige jeugd gehad met veel gezeik. Maar er wel sterker uitgekomen.

Ik merk het: Als er klotesituaties zijn kan ik veel beter het hoofd koel houden als bijvoorbeeld vrienden of collega's van mij. Ik kan beter tegen pijn, en ben alhoewel zeer gevoelig niet snel klein te krijgen.

Als ik iets echt wil en ik stel dat mezelf tot doel, dan krijg ik het over het algemeen ook voor elkaar.

Het=geen geluk, maar een miniscuul streepje dat je voorhebt op mensen met een weelderige jeugd.

zaterdag 22 maart 2003 @ 12:23:18 #2
28726 Karin21
Ik ben de gekste !
pi_9299623
Eens !!
Daar doe je helemaal niks aan.
pi_9299637
Ligt volledig aan de persoon zelf, een ander kan bij een ruzie oid gewoon in elkaar zakken vanwege traumatische ervaringen.En zal misschien in de toekomst dat zoveel mogenlijk wijken waardoor ze introvert worden.
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
  zaterdag 22 maart 2003 @ 12:26:32 #4
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_9299663
Klopt wel denk ik ja...

Kijk maar eens naar de verwende rijkeluiskindjes, die zitten vaak op colleges als het Luzac omdat ze te slap zijn om een normale Middelbare school te halen.

Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
pi_9299695
Klopt aardig denk ik, dat die mensen beter tegen een stootje kunnen. Alleen vind ik dat verhaal van topfuncties is vaak een moeilijke jeugd achter de rug een beetje kort door de bocht.
  zaterdag 22 maart 2003 @ 12:29:43 #6
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_9299706
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 12:26 schreef Kamphuys het volgende:
Klopt wel denk ik ja...

Kijk maar eens naar de verwende rijkeluiskindjes, die zitten vaak op colleges als het Luzac omdat ze te slap zijn om een normale Middelbare school te halen.

Alsof je per definitie een makkelijk leven hebt als je ouders rijk zijn? Hele rijke mensen zijn er ook vaak niet voor hun kinderen (kostscholen enzo) en mishandeling en misbruik zal ook in die kringen net zo goed voorkomen.

Verder vind ik het een vreselijk foute eis om te stellen bij een sollicitatie. Alsof iemand er iets aan kan doen wat voor jeugd hij heeft gehad. Het gaat om hoe iemand dan functioneert en natuurlijk is het knapper als je ver komt en een moeilijke jeugd hebt gehad, maar dat kan je iemand die gelukkig is opgegroeid toch niet kwalijk nemen?

zaterdag 22 maart 2003 @ 12:31:31 #7
45897 Pascalle27
nitro's meissie
pi_9299730
Ook eens!! Het hangt er alleen vanaf wat je met je ervaringen doet, en bovendien, waar zou anders die uitspraak 'what doesn't kill you, makes you stronger' vandaan komen?
12-5-03 -- Beroepslieverd en amateurkreng -- 29-5-2003 -- 14-11-2003
pi_9299745
Je kan het evt. ook andersom zien. Mensen die een moeilijke jeugd hebben gehad, die hebben meer de drang om het ver te schoppen in hun leven.
  zaterdag 22 maart 2003 @ 12:33:07 #9
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_9299756
Oh kut, ik heb een prima jeugd gehad.
  zaterdag 22 maart 2003 @ 12:33:24 #10
38316 BoomSmurf
pi_9299761
Iemand met een moeilijke jeugd staat denk ik sneller sterker omdat ie er meer op voorbereid is hoe klote de wereld vaak is, terwijl iemand die leuk en vrolijk enzo opgegroeid later daarmee veel meer klappen te verwerken te krijgt (ofzo). Iemand begrijpt vast wel wat ik bedoel, exacte omschrijving lukt niet erg

*ook niet weet, geen leuke maar zeker ook geen moeilijke jeugd gehad*

Am-Ende! | Tree huggin' hippiesmurf | Ik doe niet aan zelf avatars maken, dus ik jat de jouwe! Elke refresh een andere.
BoomSmurf's Avatar Plagiaat Pleger Pagina Gallery Dinges v1.0!
  zaterdag 22 maart 2003 @ 12:34:02 #11
28156 qbus
Walk of fame.
pi_9299766
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 12:29 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Alsof je per definitie een makkelijk leven hebt als je ouders rijk zijn? Hele rijke mensen zijn er ook vaak niet voor hun kinderen (kostscholen enzo) en mishandeling en misbruik zal ook in die kringen net zo goed voorkomen.

Verder vind ik het een vreselijk foute eis om te stellen bij een sollicitatie. Alsof iemand er iets aan kan doen wat voor jeugd hij heeft gehad.

Laten we vooral niet vergeten dat die uit het land komt waar de mensen MC Donalds nog aanklagen voor de te vette Hamburgers.
pi_9299769
Ik denk dat dit meestal wel het geval is ja. Ik heb zelf in mijn jeugd ook de nodige tegenslagen gehad, en ben er alleen maar sterker uit gekomen
Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
  zaterdag 22 maart 2003 @ 12:35:29 #13
28156 qbus
Walk of fame.
pi_9299785
Het is natuurlijk ook niet per definitie een garantie voor sucses op welk vlak dan ook (stel je eens voor zeg) maar ik denk dat je wel kunt stellen dat het je gewoon sterker maakt. In mijn geval i.i.g wel!
  zaterdag 22 maart 2003 @ 12:35:47 #14
22259 Fogerty
slapende account
pi_9299795
Wat een heerlijke onzin weer
Iedereen reageert anders op situaties, hoe kun je nou ooit algemene uitspraken doen over wat specifieke mensen in hun jeugd, en in hun latere leven doen?
Hieperdepiep hoera!
  zaterdag 22 maart 2003 @ 12:35:49 #15
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_9299796
Overigens denk ik dat uberhaupt elke tegenslag die je weet te overwinnen je sterker maakt, dat gaat verder dan alleen een slechte jeugd.
  zaterdag 22 maart 2003 @ 12:36:40 #16
28156 qbus
Walk of fame.
pi_9299811
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 12:35 schreef Tijn het volgende:
Overigens denk ik dat uberhaupt elke tegenslag die je weet te overwinnen je sterker maakt, dat gaat verder dan alleen een slechte jeugd.
Mee eens!
  zaterdag 22 maart 2003 @ 12:36:49 #17
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_9299815
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 12:21 schreef qbus het volgende:
In de V.S is het in sommige gevallen zelfs al een sollicitatie-voorwaarde voor topfunkties (echt waar!)
Bron?

Volgens mij is het klinkklare onzin, want vaak krijgen kinderen die een moeilijke jeugd hebben gehad helemaal niet de opleiding die nodig is voor een topfunctie...
En vaak zie je dat kinderen die een moeilijke jeugd hebben gehad, helemaal verkeerd terecht komen of totale zenuwpezen zijn en bang zijn voor alles en nog wat...
Dus de kans dat je er daadwerkelijk harder van bent geworden zonder echte emotionele en psychische schade in combinatie met een goede opleiding is best gering, denk dus dat die vlieger niet zo heel erg opgaat...

zaterdag 22 maart 2003 @ 12:36:50 #18
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_9299816
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 12:34 schreef qbus het volgende:

[..]

Laten we vooral niet vergeten dat die uit het land komt waar de mensen MC Donalds nog aanklagen voor de te vette Hamburgers.

Dat is waar. Maar als nog belachelijk.

En verder ben ik het ook niet met de stelling eens. Er zijn genoeg voorbeelden van mensen die in jeugd mishandeld/misbruikt zijn, aan dat leven ontsnappen, maar vervolgens jaren later als ze zelf een gezin hebben, vervallen in het patroon van hun ouders, nl. mishandeling en misbruik. En dat lijkt mij geen teken van sterkte.

zaterdag 22 maart 2003 @ 12:41:33 #19
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_9299898
Nee.

Ik kan zo 5 labiele idioten uit mijn 'omgeving' opnoemen die geen leuke jeugd hebben gehad en nu nog steeds in het halve gare criminele circuit rondwandelen. Lekker snuiven, ga zo door! Verder ken ik eigenlijk over het algemeen mensen met 'n onbezorgde jeugd

daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_9299966
Ik heb een leuke jeugd gehad, tjah en wat zijn problemen in je jeugd??
iedereen heeft wel zo zijn dingetjes meegemaakt..

Maar ik geloof dat een doorzetter in je zit of niet..
Heeft niks met een slechte jeud te maken..
Het probleem is is dat je die gevallen altijd hoort van vroeger had ik het slecht en nu ben ik baas van een goed lopend bedrijf.

Die mensen zijn interessant en de mensen die het bedrijf van pappie hebben overgenomen (zoals ik) en het vaak nog beter hebben gemaakt zijn niet interessant genoeg..

zaterdag 22 maart 2003 @ 12:46:52 #21
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_9299974
Ben het eens met de stelling.

Ik ben vroeger veel gepest (overkomt me nu nooit meer), heb 't daar moeilijk mee gehad, maar ben er achteraf zoveel sterker van geworden. Voordat je echt gelukkig kan zijn moet het eerst een paar keer goed pijn doen, daar kan je zoveel van leren. (hoewel je pijnlijke ervaringen natuurlijk liever ontwijkt, die zoek je niet bewust op)

Down[br]Under
  zaterdag 22 maart 2003 @ 12:48:12 #22
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_9300000
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 12:35 schreef Fogerty het volgende:
Wat een heerlijke onzin weer
Iedereen reageert anders op situaties, hoe kun je nou ooit algemene uitspraken doen over wat specifieke mensen in hun jeugd, en in hun latere leven doen?
Als je leven op rolletjes gaat, gaan sommige dingen gewoon aan je voorbij, en kun je heel moeilijk echt begrip opbrengen voor mensen die het wel (een keer) moeilijk hebben.
Down[br]Under
  zaterdag 22 maart 2003 @ 12:51:29 #23
28156 qbus
Walk of fame.
pi_9300052
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 12:36 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Bron?

Volgens mij is het klinkklare onzin, want vaak krijgen kinderen die een moeilijke jeugd hebben gehad helemaal niet de opleiding die nodig is voor een topfunctie...

Sucses op dat vlak is zeker niet alleen afhankelijk van opleiding. Ik ken mensen met een Mavo diploma die het tot miljonair hebben geschopt en academici die momenteel werkeloos op een flatje zitten met een intellectuele bagage van heb ik jou daar. Ambitie is minstens zo belangrijk als opleiding.
quote:
En vaak zie je dat kinderen die een moeilijke jeugd hebben gehad, helemaal verkeerd terecht komen of totale zenuwpezen zijn en bang zijn voor alles en nog wat...
Hoevaak zie je niet dat gelukkige kinderen ineens totaal ontsporen door verkeerde vrienden/omgevingen enz enz ? Sterker nog: Ik acht de kans groter dat iemand die nog nooit voor hete vuren heeft gestaan in zo'n situatie terecht komt dan iemand die weet hoe de klappen van de zweep vallen.
quote:
Dus de kans dat je er daadwerkelijk harder van bent geworden zonder echte emotionele en psychische schade in combinatie met een goede opleiding is best gering,
Ach..

Ikzelf heb een Havo diploma en ga volgend jaar mijn afgebroken studie economie denk ik weer oppakken.

Momenteel ben ik bezig met ongeschoold werk en wat ik veel tegenkom is dat de directeuren, bazen en managers vaak helemaal niet van die geweldig geschoolde jongens en meisjes zijn.

zaterdag 22 maart 2003 @ 12:55:43 #24
12221 Tijn