abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9296086
Ja je leest het goed, mijn vriendin is zwanger van iemand van voor mij en ze weet het zelf nu bijna drie weken terwijl ze al twee en een halve maand zwanger is. Ze wil het houden.
Probleem is een beetje dat ik niet weet wat ik er mee moet. Ik hou van haar hebben nu een goede relatie van pas twee maanden. maar ik ben 21 en zij is 22, we studeren allebei nog en ik heb dus nog geen zin om zoon verantwoordelijkheid op me te nemen. Je kan wel zeggen dat het mijn verantwoordelijkheid niet is maar als dat kind er eenmaal is dan trek je het toch aan als je begrijpt wat ik bedoel.
Ben nu een beetje depri omdat ik echt niet weet wat ik moet doen. ik wil haar ook niet laten kiezen tussen mij en dat kind. Heeft iemand hier ook ervaring mee of heeft iemand gewoon serieuze tips?

ok moest het even kwijt
flycoo

zaterdag 22 maart 2003 @ 00:40:31 #2
36075 MarkAJ
Vive La Marque
pi_9296125
Geen ervaring, maar ik denk dat je in de komende week heel erg veel met haar zal moeten praten.... Je kan haar niet belazeren door met haar te blijven als je dit niet wilt.... Je moet voor jezelf nagaan of je wel een dergelijke verantwoordelijkheid wilt (ervan uitgaande dat jullie samen wonen of samen gaan wonen).... Wil je dit niet, dan zal jij toch de verstandige moeten zijn om er zo snel mogelijk een punt achter te zetten... Hoe langer je daar mee wacht, hoe moeilijker het is voor beiden......

Succes in ieder geval!

Je dorp heeft gebeld. Ze willen hun idioot terug.
pi_9296160
dit lijkt me echt een van de moeilijkste beslissingen om te maken, zeker als je om haar geeft. of misschien is het ook wel heel makkelijk, als ze al een kind had had je dan ook met haar gehad?
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_9296161
maar hoezo van iemand voor jou :S .. u couldnt do the job?

suc6 iig... + jullie hebbe maar 2 maande? wat is 2 maande nou man.. oppasse dat ze je niet alleen voor de financien houdt he

pi_9296208
Ik ken enigzins het gevoel, had ook vader kunnen zijn van een kind over 8,5 maand...
Ik zou voor mezelf het kind willen hebben. Maar dat is voor jou andere koek, omdat jij niet de vader bent...
Het ligt geheel aan jezelf... Wil je een deel van deze verantwoordelijkheid op je nemen, of niet?
Het zal voor het grootste gedeelte wel bij je liggen, omdat zij de moeder is... en bij haar zal uiteindelijk meer verantwoording liggen... en zo ook bij jou.
Als je er zelf niet aan toe bent... niet doen.
  zaterdag 22 maart 2003 @ 00:49:40 #6
14627 deurmat
Best een leuke user.
pi_9296222
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 00:44 schreef tjarie het volgende:
maar hoezo van iemand voor jou :S .. u couldnt do the job?
' voor ' in de zin van ' voorafgaand '
Later word ik mijzelf in het groot.
  zaterdag 22 maart 2003 @ 00:50:04 #7
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_9296225
vlucht nu het nog kan!
.
pi_9296261
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 00:50 schreef Yankee het volgende:
vlucht nu het nog kan!
klinkt misschien wat bot, maar ik deel deze mening

-edit-

meer bedoeld als in "je gaat nog niet zo lang met haar, dus ik zou niet de verantwoordelijkheid van een kind dat niet van jou is op me willen nemen"

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_9296292
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 00:37 schreef Flycoo het volgende:
[..]dus nog geen zin om zoon verantwoordelijkheid op me te nemen. [..]
Leuke woordspeling

Als ik jou was, zou ik er echt goed over nadenken. Twee maand is niet bijster lang, terwijl je, als je toch besluit bij haar te blijven, een beslissing neemt die van invloed is op de rest van je hele leven.

Succes ermee

/edit: en wat zegt de "echte" vader?

Home is where my guitar is
  zaterdag 22 maart 2003 @ 00:57:39 #10
30924 modestus
forward hoort wat...
pi_9296327
quote:
vlucht nu het nog kan!
Na die skitter sterrenag verskyn die helder son, met al sy kleur en prag laat die dag maar kom.
pi_9296336
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 00:54 schreef r0bert het volgende:

en wat zegt de "echte" vader?

Die wil er niks mee te maken hebben maar zal wel alimentatie moeten betalen.
pi_9296368
Moeilijk... maar je hebt nog een heel leven voor je. Het zal nooit jouw kind zijn en omdat jij het niet hebt verwekt is het iig niet jouw verantwoordlijkheid (niet dat dit een verantwoordlijkheidsissue is). Als jij genoeg van haar houdt om het voor haar over te hebben een kind van haar en een ander op te voeden, moet je dat vooral doen... maar bij elke andere gedachte maken dat je wegkomt.

En komop zeg.. 't is natuurlijk pas twee maanden he.

pi_9296378
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 01:01 schreef Bombie het volgende:
Moeilijk... maar je hebt nog een heel leven voor je. Het zal nooit jouw kind zijn en omdat jij het niet hebt verwekt is het iig niet jouw verantwoordlijkheid (niet dat dit een verantwoordlijkheidsissue is). Als jij genoeg van haar houdt om het voor haar over te hebben een kind van haar en een ander op te voeden, moet je dat vooral doen... maar bij elke andere gedachte maken dat je wegkomt.

En komop zeg.. 't is natuurlijk pas twee maanden he.

Precies
Home is where my guitar is
pi_9296392
Lekker zeg, zo'n situatie

Kan me voorstellen hoe je je voelt, heb ook wel eens nagedacht over een dergelijke situatie. Het is sowieso al lastig om tegelijk je gevoel en je verstand het eens te laten worden, maar dit ligt weer een trapje hoger op de moeilijkheidsladders.

Ik zou even wat tijd voor jezelf nemen om eens rustig na te denken over deze situatie. Dat hoeft nu niet, je kan ervoor kiezen om eerst met haar genoeg gesproken te hebben om er een goed oordeel over te vormen om dan pas je tijd te nemen. Of je neemt nu tijd om dan juist goed het gesprek in te gaan.

Het zal in ieder geval niet over 1 nacht ijs gaan, whatever je beslissing is.

pi_9296400
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 00:52 schreef Vision het volgende:

[..]

klinkt misschien wat bot, maar ik deel deze mening

-edit-

meer bedoeld als in "je gaat nog niet zo lang met haar, dus ik zou niet de verantwoordelijkheid van een kind dat niet van jou is op me willen nemen"

Mijn eerste reactie ook... en biologisch gezien verantwoord.

Mijn tweede reactie: moeilijk... als ik in jouw situatie zat zou ik proberen afstand te nemen, maar niet de deur dichtgooien, misschien is ze de vrouw van je leven.

tabula rasa
pi_9296514
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 01:03 schreef Brad het volgende:
Lekker zeg, zo'n situatie

Kan me voorstellen hoe je je voelt, heb ook wel eens nagedacht over een dergelijke situatie. Het is sowieso al lastig om tegelijk je gevoel en je verstand het eens te laten worden, maar dit ligt weer een trapje hoger op de moeilijkheidsladders.

Ik zou even wat tijd voor jezelf nemen om eens rustig na te denken over deze situatie. Dat hoeft nu niet, je kan ervoor kiezen om eerst met haar genoeg gesproken te hebben om er een goed oordeel over te vormen om dan pas je tijd te nemen. Of je neemt nu tijd om dan juist goed het gesprek in te gaan.

Het zal in ieder geval niet over 1 nacht ijs gaan, whatever je beslissing is.

Inderdaad, ook al zal het beide kanten uit lopen... Hij zal toch voor de keuze moeten staan... Doe je het niet, of doe ga je er wel mee door... En dat kind heb je zelf niet verwekt... Dit vraagt heel wat van een man...
Maar zo'n keuze laat zich wel kennen tegenover het vrouwlijk geslacht...
  zaterdag 22 maart 2003 @ 09:32:42 #17
50956 Natemy
Dansen is leuker dan lopen
pi_9298271
Moeilijk! Ik denk dat je, hoe paradoxaal ook, je gevoelens voor haar even moet scheiden van haar zwangerschap. Je hebt sinds 2 maanden een relatie, dat is nog vrij kort. Ik vind je vriendin erg dapper, dat ze het kind wil houden (zelf heb ik die beslissing ook eens genomen)maar ze kan geen verantwoordelijkheid bij jou afdwingen. Kortom ga voor je relatie, hou van haar en steun haar, maar laat haar zwangerschap geen bindmiddel worden, dwz. blijf je gevoelens voor haar peilen en laat je niet insluiten door je verantwoordelijkheidsgevoel voor een kind. Ik wens jullie heel veel sterkte en maak elkaar geen verwijten over haar beslissing. SUC6!!
Ik weet niet veel, maar ik leer heel snel
  zaterdag 22 maart 2003 @ 09:45:02 #18
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_9298315
quote:
vlucht nu het nog kan!

jij gaat anders spijt krijgen, naja grote kans iig

Je leeft maar één keer...
  zaterdag 22 maart 2003 @ 09:47:15 #19
37248 BertV
Klei indiaan
pi_9298322
je bent 21 man... ze heeft je gewoon belazerd...
en das nog een understatement
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  zaterdag 22 maart 2003 @ 09:54:29 #20
20741 generalist
Watch me do it!
pi_9298354
quote:
vlucht nu het nog kan!

Above all things, never be afraid. The enemy who forces you to retreat is himself afraid of you at that very moment.[br]Andre Maurois (1885 - 1967)
  zaterdag 22 maart 2003 @ 09:56:11 #21
30618 KingCold
I Rule Everything
pi_9298365
quote:
vlucht nu het nog kan!
U-huh, en dan het liefst met spinnende achterwielen
pi_9298387
heel erg gauw wegwezen!!!! ECHT WAAR!! Nu ben je misschien verliefd en zie je de dingen niet in een goed perpectief. Besef dat het jouw probleem niet is en dat het je hele verdere leven zal belemmeren.
pi_9298398
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 00:58 schreef Flycoo het volgende:

[..]

Die wil er niks mee te maken hebben maar zal wel alimentatie moeten betalen.

En dan moet jij voor de verantwoordelijkheid van zo'n eikel opdraaien

.
  zaterdag 22 maart 2003 @ 10:09:08 #24
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_9298407
uit jouw post blijkt dat jij er niet klaar voor bent <punt>
  zaterdag 22 maart 2003 @ 10:21:47 #25
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_9298461
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 09:32 schreef Natemy het volgende:
Moeilijk! Ik denk dat je, hoe paradoxaal ook, je gevoelens voor haar even moet scheiden van haar zwangerschap. Je hebt sinds 2 maanden een relatie, dat is nog vrij kort. Ik vind je vriendin erg dapper, dat ze het kind wil houden (zelf heb ik die beslissing ook eens genomen)maar ze kan geen verantwoordelijkheid bij jou afdwingen. Kortom ga voor je relatie, hou van haar en steun haar, maar laat haar zwangerschap geen bindmiddel worden, dwz. blijf je gevoelens voor haar peilen en laat je niet insluiten door je verantwoordelijkheidsgevoel voor een kind. Ik wens jullie heel veel sterkte en maak elkaar geen verwijten over haar beslissing. SUC6!!
mee eens

ik vraag me trouwens ook af wat je vriendin wil.. wil ze dat jij de vader word, of wil ze je gewoon als haar vriend, los van haar kind

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')