Ik heb altijd last van een leeg gevoel nadat ik ben gestopt met fokken of msn-en. Ook al is er niks meer te doen op internet, toch heb ik nooit het voldane gevoel dat het nu wel genoeg is geweest voor vandaag. Het probleem is namelijk dat ik me na een tijdje verveel op fok, maar ook geen zin meer heb in iets anders. Dan zit ik daar, achter de pc, zonder te genieten van ook maar íets. Indien ik mijzelf dwing tot het vervullen van andere, belangrijkere taken dan doelloos zitten te internetten, dan kan ik mij nooit concentreren.
Herkennen jullie dit probleem?
Overigens is dat de reden dat ik probeer zo min mogelijk op het forum te komen. Niet de verleiding opzoeken
quote:zelfde symptomen hier
Op donderdag 20 maart 2003 22:30 schreef snerd het volgende:
H-hoi allemaal.Ik heb altijd last van een leeg gevoel nadat ik ben gestopt met fokken of msn-en. Ook al is er niks meer te doen op internet, toch heb ik nooit het voldane gevoel dat het nu wel genoeg is geweest voor vandaag. Het probleem is namelijk dat ik me na een tijdje verveel op fok, maar ook geen zin meer heb in iets anders. Dan zit ik daar, achter de pc, zonder te genieten van ook maar íets. Indien ik mijzelf dwing tot het vervullen van andere, belangrijkere taken dan doelloos zitten te internetten, dan kan ik mij nooit concentreren.
Herkennen jullie dit probleem?
Overigens is dat de reden dat ik probeer zo min mogelijk op het forum te komen. Niet de verleiding opzoeken
Vandaar dat je daar dus nooit een voldaan gevoel van krijgt. Maar het werkt wel lekker ontspannend.
quote:en als je daar geen behoefte aan hebt?
Op donderdag 20 maart 2003 22:34 schreef SwOoSh het volgende:
sorry was beetje hard van me .....dat betekend dat je verslaafd ben en heel snel een leven moet zoeken
quote:dan ben je wel heel zielig
Op donderdag 20 maart 2003 22:34 schreef boebiedoe het volgende:[..]
en als je daar geen behoefte aan hebt?
quote:Een lichtpuntje in mijn nederig bestaan! Nu kan ik zeggen: Hah! Ik ben niet de enigste!
Op donderdag 20 maart 2003 22:33 schreef boebiedoe het volgende:
zelfde symptomen hier
Verwijder msn en alle andere chatprogramma's
ik had precies hetzelfde
Je denkt dat je wat mist, maar dat is dus echt niet zo.
Ik heb zells mijn telefoon weggegooid
Een dag wordt weer een dag. Je beleving van tijd veranderd en je gaat weer meer lachen.
maar ja, het wordt pas een probleem zodra je het er zelf van maakt. andere mensen zitten de hele avond of dag achter de tv naar kleurtjes te kijken. het dient misschien als afleiding.
als je iets anders wilt dan zou ik er werk van maken om andere leuke dingen te gaan doen. dan komt het doelloos op internet rondhangen ook vanzelf een stukje minder voor denk ik...
Het is makkelijk voor mij om niet te beginnen met fokken. Stoppen is waar ik problemen mee heb.
En: ik besteed per dag niet veel meer dan 1-2 uurtjes aan fok. Soms minder, soms meer. Als ik andere dingen te doen heb, heb ik geen problemen om fok voor een keertje links te laten liggen.
Nee, het enige probleem is het lege gevoel dat zich van mij meester maakt, na gestopt te zijn met fokken.
Een halve verslaving misschien?
[Dit bericht is gewijzigd door snerd op 20-03-2003 22:41]
Aantal posts op forum 118
quote:In hoeverre werkt internet verslavend voor jou?
Op donderdag 20 maart 2003 22:41 schreef Zpottr het volgende:
Internetverslaving!
Ik raad je aan dit serieus te nemen. Geen geintje.
quote:Na het lezen van dat artikel, voel ik me als een persoon waarbij zojuist een enge ziekte is geconstateerd.
Op donderdag 20 maart 2003 22:41 schreef Zpottr het volgende:
Internetverslaving!
Ik raad je aan dit serieus te nemen. Geen geintje.
quote:Boudewijn de Groot doet ook wonderen
Op donderdag 20 maart 2003 22:44 schreef MeAndMyself het volgende:
download wat Coldplay-muziek, zal je goed doen!! (mij iig wel ALTIJD als ik 'down' ben (of me verveel)
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 22:41 schreef Kaalhei het volgende:
snerd
Aantal posts op forum 118
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 22:40 schreef snerd het volgende:
Het is geen ernstige verslaving te noemen.Het is makkelijk voor mij om niet te beginnen met fokken. Stoppen is waar ik problemen mee heb.
En: ik besteed per dag niet veel meer dan 1-2 uurtjes aan fok. Soms minder, soms meer. Als ik andere dingen te doen heb, heb ik geen problemen om fok voor een keertje links te laten liggen.Nee, het enige probleem is het lege gevoel dat zich van mij meester maakt, na gestopt te zijn met fokken.
Een halve verslaving misschien?
quote:is goed
Op donderdag 20 maart 2003 22:36 schreef snerd het volgende:[..]
Een lichtpuntje in mijn nederig bestaan! Nu kan ik zeggen: Hah! Ik ben niet de enigste!
Na die uitspraak kan ik mijn gedachten weer focussen op mijn taken.
Niets anders dan lof aan u, beste Boebiedoe!
offtopic: zulle we een x wc3-en?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |