Nou hebben we allemaal wel wat van die damp ingeademd, maar is het echt schadelijk of niet?
quote:Zo'n CO2 blusser, is niet gevaarlijk, je moet het alleen niet aanraken, dan verbranden je vingers bv... CO2 dit hangt overal in de lucht rond, en gebruiken boompjes dan weer om ervan te groeien
Op donderdag 20 maart 2003 22:07 schreef Ballebek het volgende:
Vanavond dacht iemand ff leuk te zijn om een poederblusser (zo'n groot ding) helemaal leeg te spuiten in de tuin, maar kwam een beetje meer uit dan gedacht en hij kon hem ook niet meer uit zettenNou hebben we allemaal wel wat van die damp ingeademd, maar is het echt schadelijk of niet?
[Dit bericht is gewijzigd door SuperWeber op 20-03-2003 22:09]
En tis niet bepaald gezond.
Bijvoorbeeld stel je hebt brand, en je spuit zon ding leeg, alle electronische apparatuur waar dat spul in beland, kun je na verloop van tijd allemaal weggooien aangezien dat spul corrodeerd als de pest.
Verder wel leuk effect; de muren zijn nu wit ipv geel
Ach, het is toch een kraakpand, dus boeie!
quote:Halon heeft als ik me niet vergis het effect dat je als een bezetene gaat hyperventileren, wat daarmee ook gelijk je redding is. Het mengsel mag niet meer vernieuwd worden. Nieuwe optie daarvoor zijn gasmengels die vooral in computerruimtes wordt gebruikt. Zelfde effect. Je gaat hyperventileren, en plurt hoogwaarschijnlijk tegen de grond:)
Op donderdag 20 maart 2003 22:11 schreef bas-beest het volgende:
wees gerust, als het Halon (of inmiddels een vervanging) was geweest, dan had je het sowieso niet na kunnen vertellen...
Halon mag trouwens niet gebruikt meer worden aangezien het een Broeikasgas is
dusse.. LIK AF DIE MUREN
quote:bij ons dacht iemand ook grappig te zijn door zo'n oud ding binnen leeg te spuiten. Behalve dat alles om me heen wit was heb liep ik de hele dag nog te kuchen en dat poeder irriteerde ook nog, om van de geur maar niet te spreken. maar dood ga je er niet aan, als het goed is
Op donderdag 20 maart 2003 22:22 schreef Ballebek het volgende:
Is wel heeele oude brandblusser, maar op de muren blijft poeder achter dus zal wel meevallen denk ik ja.
Alleen kreeg je bij inademen zo'n vaag tintelend gevoel op je tong!
quote:Gezellig, ga je mee?
Op donderdag 20 maart 2003 22:40 schreef Stroef het volgende:
ja, je gaat dood.
quote:CO2 in vast vorm is -80°C, N2 in vloeibare vorm is -198°C (77K). Maar je hebt gelijk, niet op iemand richten, want dat is enorm gevaarlijk vanwege het bevriezen.
Op donderdag 20 maart 2003 22:13 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Co2 is 178 graden onder nul maar de vernevelaar maakt het al vrij ongevaarlijk.....niet met je hand in het mondstuk nee, dan valt ie er in brokjes af
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |