Ik heb een vraag.
Ik mag geen lenzen dragen door omstandigheden en een bril is echt niet draagbaar voor me. Nu dacht ik aan mijn ogen te laten laseren, maar dat blijkt niet vergoed te worden door het ziekenfonds, ookal lijd je er psychisch onder.
Wie heeft in dezelfde situatie gezeten en heeft er een oplossing kunnen vinden? Of wie heeft er mogelijke oplossingen?
Ik hoop op serieuze reacties
[Dit bericht is gewijzigd door MSXUser op 20-03-2003 20:24]
is absoluut niet lullig bedoeld hoor, maar heel veel mensen denken dat en uieindelijk valt het best mee als je er aan gewend bent!
quote:ik heb al een bril, maar dat gaat gewoon niet
Op donderdag 20 maart 2003 20:23 schreef MSXUser het volgende:
Ogen laseren wordt inderdaad nog niet vergoed door het ziekenfonds, mede omdat de ingreep vrij duur is. Het zal nog wel wat jaren duren voordat ze er achterkomen dat het wel degelijk een mooie oplossing is (en het wel gaan vergoeden). Enige wat je kunt doen is toch goed gaan zoeken voor een leuke bril (ze zijn er echt wel) of gaan sparen voor een laserbehandeling.
De situatie waar jij mee zit, ken ik dus niet (ik kan namelijk prima tegen lenzen en laseren vind ik een te groot risico voor mijn ogen).
quote:nee ik kan geen lenzen dragen omdat mijn traanvocht daar niet voor geschikt is.
Op donderdag 20 maart 2003 20:24 schreef Spuit het volgende:
ik had ook veel last van lenzen, maar heb uiteindelijk speciale genomen, zijn wel duurder maarja zitten nu wel goed.
ik weet niet of dat kan omdat je daarover niet duidelijk bent....
quote:daar gaat het niet om
Op donderdag 20 maart 2003 20:24 schreef R2cksson het volgende:
Waarom zou je geen bril kunnen dragen?
quote:das idd offtopic
Op donderdag 20 maart 2003 20:25 schreef R2cksson het volgende:
offtopic en cliche: Jij ziet er geil uit!![]()
quote:Maar waarom is een bril niet mogelijk?
Op donderdag 20 maart 2003 20:27 schreef Hanneke1983 het volgende:[..]
nee ik kan geen lenzen dragen omdat mijn traanvocht daar niet voor geschikt is.
ooit heb ik wel lenzen gedragen, en die waren al speciaal op mijn oog aangepast (en duur ja)
Want pas als een bril om medische redenen niet mogelijk is gaat een ziekenfonds/verzekering nadenken over het vergoeden van laseren lijkt me.
quote:omdat dat ontzettend irriteerd aan mn neus... ik heb een erg gevoelige huid
Op donderdag 20 maart 2003 20:28 schreef Jojogirl het volgende:[..]
Maar waarom is een bril niet mogelijk?
Want pas als een bril om medische redenen niet mogelijk is gaat een ziekenfonds/verzekering nadenken over het vergoeden van laseren lijkt me.
ik moet een oplossing zien te vinden
quote:Het lijkt me dat je dat dan medisch moet aantonen. Anders zal de verzekering altijd zeggen dat een bril een prima alternatief is voor laseren.
Op donderdag 20 maart 2003 20:30 schreef Hanneke1983 het volgende:[..]
omdat dat ontzettend irriteerd aan mn neus... ik heb een erg gevoelige huid
quote:hoe kun je dat in gods naam aantonen dan
Op donderdag 20 maart 2003 20:31 schreef Jojogirl het volgende:[..]
Het lijkt me dat je dat dan medisch moet aantonen. Anders zal de verzekering altijd zeggen dat een bril een prima alternatief is voor laseren.
quote:Ws. niet en dat zal ook je grote probleem zijn. Er is nl. vast een bril te vinden die niet irriteert aan je neus, aangezien brillen tegenwoordig lichtgewicht en in veel verschillende materialen te krijgen zijn.
Op donderdag 20 maart 2003 20:32 schreef Hanneke1983 het volgende:[..]
hoe kun je dat in gods naam aantonen dan
quote:Verklaring van de huisarts na zijn diagnose?
Op donderdag 20 maart 2003 20:32 schreef Hanneke1983 het volgende:[..]
quote:Met behulp van een doktersverklaring bijvoorbeeld? Draag een bril, ga naar de dokter, laat zien dat je huid geirriteerd is en vraag hem een verklaring te schrijven.
Op donderdag 20 maart 2003 20:32 schreef Hanneke1983 het volgende:
Of het helpt is een tweede, maar goed..
quote:mjah
Op donderdag 20 maart 2003 20:33 schreef Jojogirl het volgende:[..]
Ws. niet en dat zal ook je grote probleem zijn. Er is nl. vast een bril te vinden die niet irriteert aan je neus, aangezien brillen tegenwoordig lichtgewicht en in veel verschillende materialen te krijgen zijn.
weet er niemand een andere oplossing dan?
quote:Blind worden?
Op donderdag 20 maart 2003 20:35 schreef Hanneke1983 het volgende:[..]
mjah
Ik denk niet dat er meer oplossingen zijn? Een bril, lenzen en anders gewoon slechtziend.
[Dit bericht is gewijzigd door R2cksson op 20-03-2003 20:39]
quote:doe eens eeven niet zo negatief
Op donderdag 20 maart 2003 20:38 schreef R2cksson het volgende:[..]
Blind worden?
Ik denk niet dat er meer oplossingen zijn? En bril, lenzen en anders gewoon slechtziend.
quote:Ik ben niet negatief, maar ik denk dat er niet meer oplossingen zijn. Maar ik ben al weg.
Op donderdag 20 maart 2003 20:39 schreef Hanneke1983 het volgende:[..]
doe eens eeven niet zo negatief
zulke reacties hebben geen meerwaarde aan dit topic
quote:Ik wou dat ik de oplossing voor je had, Hanneke, maar helaas... ik zou idd ook zeggen, zoek een leuke modieuze bril die niet irriteert (zou je volgens mij best leuk staan), maar ja.. dat werkt niet. Lenzen dus ook niet.. Hmm.. nee, de enige oplossing die ik kan verzinnen is dat je met alle grootst mogelijke moeite de verzekering zover probeert te krijgen. Maar ja... verzekeringen he... echt waardeloze lui.
Op donderdag 20 maart 2003 20:35 schreef Hanneke1983 het volgende:[..]
mjah
Ik hoop dat je een oplossing kunt vinden... Succes!
edit - Hoe duur is een laserbehandeling eigenlijk? Te duur om voor te sparen?
Lenzen: die kan je niet drgane om medische redenen
Bril: die wil je niet dragen vanwege huidirritatie
Laseren zelf betalen: dat wil/kan je niet
Laseren vergoed door ziekenfonds: dat lukt niet, er zijn nl. alternatieven
Al deze opties wijs je af, dus dan houdt het een beetje op.
quote:wat moet ik daar mee?
Op donderdag 20 maart 2003 20:42 schreef MazeNL het volgende:
Ouders?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |