abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 april 2003 @ 09:04:35 #151
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_9650620
Resident Evil online details en characters

April 07, 2003 - Many of you have played at least one of the games in the Resident Evil series and have a general feel for how the survival-horror games feel and play out. When Capcom announced that they would be releasing Resident Evil Online, the same lot of you (and us) wondered how an online Resident Evil game would be structured. Capcom has been relatively quiet on the subject, but we have uncovered some new details about the title.
In Resident Evil Online, gamers will select one of the eight characters available for play, as will three other human players. Each unique character will have a separate path in the game, implying that the game does in fact have an episodic structure. There are currently 18 levels planned, each taking roughly two hours (the amount of time that Capcom found to be ideal for an online session) to complete, but this is still subject to change.

Each game session will have a total of eight characters that are actively playing, four human and four CPU controlled. The catch here is that the human players will not know which characters are being controlled by other gamers, and which ones are being controlled by the computer. But can't a player just type in a comment using a keyboard, or use a headset for voice communication? No, actually. Resident Evil Online supports neither the use of a keyboard or headset. Instead, the game will have a series of stock phrases that can selected during play. This way the identity of each and every one of the eight characters remains a mystery.

Additionally, every player in the Resident Evil Online will be able to share ammunition and items. This is rumored to play an integral part of the game, with players being forced to manage resources in hopes of survival, and also to create tension among the different players; who'll be generous enough to give you their last green herb when you're down and out? That's what we thought

Resident Evil has always been about zombies, and Resident Evil Online is no different. Raccoon City -- yes, the one and only -- will be flooded with zombies out to persuade you to join their fraternity. Well, they might not be that tactful, but rest assured that each and every zombie will be waiting to turn you into a flesh-munching beast of the undead. In fact, that's exactly what will happen if you are caught by a zombie -- your character is turned into a zombie that may become the your other team members' next target. And no, you can't control the zombie.

Resident Evil Online sounds like it may give the series the healthy dose of freshness and originality that many fans of the series have been longing for. Expect a flood of information regarding the title at this year's E3 in May. Until then, why don't you check out the media page for eight new characters renders.

A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  dinsdag 8 april 2003 @ 09:08:05 #152
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_9650661
Klinkt helemaal niet verkeerd!

Alleen dit stukje vind ik wazig

quote:
Each game session will have a total of eight characters that are actively playing, four human and four CPU controlled. The catch here is that the human players will not know which characters are being controlled by other gamers, and which ones are being controlled by the computer.
Dan is het toch gewoon hetzelfde als SP?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 8 april 2003 @ 09:11:26 #153
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_9650702
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 09:08 schreef Strolie75 het volgende:
Klinkt helemaal niet verkeerd!

Alleen dit stukje vind ik wazig
[..]

Dan is het toch gewoon hetzelfde als SP?

[leekmode] SP ? [/leekmode]
  dinsdag 8 april 2003 @ 09:14:36 #154
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_9650738
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 09:11 schreef Chocobo het volgende:
[leekmode] SP ? [/leekmode]
Single Player

Als je niet weet wie menselijk is en wie niet hadden ze net zo goed een single player game kunnen ontwikkelen met een goede AI.

dinsdag 8 april 2003 @ 09:18:04 #155
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_9650772
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 09:14 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Single Player

Als je niet weet wie menselijk is en wie niet hadden ze net zo goed een single player game kunnen ontwikkelen met een goede AI.

*nadenkt*

He,... das idd een aparte kijk hierop ja.

Het lijkt me toch wel cool om online te overleven met derden

dinsdag 8 april 2003 @ 09:24:07 #156
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_9650841

Dat stukje over die missies klinkt wel leuk, zeker als Capcom van Racoon City een uitgebreide stad maakt en je nieuwe missies/locaties kunt downloaden.

Ook dat je in een Zombie verandert wanneer je te vaak gebeten wordt is erg stoer. Alleen jammer dat je hem dan niet kunt besturen.

dinsdag 8 april 2003 @ 09:25:34 #157
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_9650862
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 09:24 schreef Strolie75 het volgende:

Ook dat je in een Zombie verandert wanneer je te vaak gebeten wordt is erg stoer. Alleen jammer dat je hem dan niet kunt besturen.

Dat zou wat zijn,..... ook nog eens de gamers kunnen aanvallen. Dat moeten ze maken !
  dinsdag 8 april 2003 @ 18:48:17 #158
37548 Ajax_master
Ajax (CL)kampioen 2002/2003
pi_9662305
Kut!

Eindelijk een spel waar ik al heel lang bij RE op wacht is hij aleen voor de ps 2, ik heb het geld niet voor een 2e console jammer ,want sony gaat niet echt goed online, doen dan Gamecube

zaterdag 12 april 2003 @ 14:33:48 #159
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_9735447
Japanse poster van RE0

pi_9772604
Biohazard 0?
Vaag. Maar leuke poster.

EDIT:

quote:
Ook al is en blijft Eternal Darkness het engste spel op de Gamecube, Resident Evil 0 is maar een héél klein beetje minder angstaanjagend!
Ik vond dat spel helemaal niet zo angstwekkend.

[Dit bericht is gewijzigd door Forau_Diavolina op 14-04-2003 16:51]

"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
  maandag 14 april 2003 @ 17:24:48 #161
37548 Ajax_master
pi_9773764
quote:
Op maandag 14 april 2003 16:41 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Biohazard 0?
Vaag. Maar leuke poster.

EDIT:
[..]

Ik vond dat spel helemaal niet zo angstwekkend.

idd, ik vond ED helemaal niet eng, il vond hem een beetje saai...
pi_9775545
Er is ook een nieuwe RE in de maak voor de lightgun.. et ziet eruit als de gewone RE, maar als je zombie's tegenkomt dan switch je naar ander beeld, en kan je knallen
pi_9786323
quote:
Op maandag 14 april 2003 18:53 schreef wc-eend het volgende:
Er is ook een nieuwe RE in de maak voor de lightgun.. et ziet eruit als de gewone RE, maar als je zombie's tegenkomt dan switch je naar ander beeld, en kan je knallen
Lijkt mij eerlijk gezegd niet zo geweldig.
Ik heb het niet zo op lightgun's.

Maar wie weet weten ze er iets leuks van te maken
ALs het maar niet zoiets wordt als the house of the dead(hoewel ik HOTD best vermakelijk vond )

~Leonard Cohen
  dinsdag 15 april 2003 @ 19:14:53 #164
37548 Ajax_master
pi_9800350
Ben een RE quiz aan het maken,
Ik zal hem wel posten als hij klaar is
  dinsdag 15 april 2003 @ 19:37:32 #165
37548 Ajax_master
pi_9800932
Oké, de quiz van week 1, pittige vragen maar ook simpele

Resident evil quiz
Week: 1

1.Wat is Barrys achternaam?
2. Hoe heten de zombies, die als je zombies dood en niet in de fik steken sterker terugkomen? In de Remake
3. Wie werd in deel 3 bij het police station vermoord?
4. Hoe heet het kleine meisje in deel 2?
5. Hoe heet de stad waar alles afspeelt?(intikkertje)
6 .Hoeveel mensen overleven deel 3?
7. Met welk voertuig ga je in deel 3 weg?
8 Hoeveel mensen heeft Billy vermoord?(niet de zombies meegerekend hoor )
9. Hoe oud is Rebbeca?
10. Hoe heet het Resident evil spel dat op de gameboy is verschenen?
11. welke jaar speelt Zero zich af?
12. Hoe heeft de proffesor in RE2 die ook te zien is in RE:0? Wil...........
13. Noem alle 4 members die in de Remake de Mansion in gingen
14. Welke beesten krijg je met: Mensen + T-Virus + Kikkers
15. Hoe heet het verminkte beest in de Remake, in een tuinhuis?(voor + achternaam)

pi_9823948
Wat kunnen we winnen?
Maareuh, ik weet er wel een paar, moet ik die nu posten ofzo?
~Leonard Cohen
  woensdag 16 april 2003 @ 21:18:51 #167
37548 Ajax_master
pi_9825840
quote:
Op woensdag 16 april 2003 20:06 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Wat kunnen we winnen?
Maareuh, ik weet er wel een paar, moet ik die nu posten ofzo?
De eeuwige roem en status van Resident evil kenner van het jaar

Post alle antwoorden maar

pi_9826011
quote:
Op woensdag 16 april 2003 21:18 schreef Ajax_master het volgende:

[..]

De eeuwige roem en status van Resident evil kenner van het jaar

Post alle antwoorden maar

Alle wordt een probleem
~Leonard Cohen
  woensdag 16 april 2003 @ 21:35:39 #169
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_9826206
1.Wat is Barrys achternaam?
Burton

2. Hoe heten de zombies, die als je zombies dood en niet in de fik steken sterker terugkomen? In de Remake
Crimson Heads

3. Wie werd in deel 3 bij het police station vermoord?
RPD Officer Martin Branagh

4. Hoe heet het kleine meisje in deel 2?
Sherry Birkin

5. Hoe heet de stad waar alles afspeelt?(intikkertje)
Racoon City

6 .Hoeveel mensen overleven deel 3?
Alleen Carlos en Jill toch?

7. Met welk voertuig ga je in deel 3 weg?
Helicopter

8 Hoeveel mensen heeft Billy vermoord?(niet de zombies meegerekend hoor )
Weet ik niet, ik heb RE0 nog niet gespeeld.

9. Hoe oud is Rebbeca?
18

10. Hoe heet het Resident evil spel dat op de gameboy is verschenen?
RE: Gaiden

11. welke jaar speelt Zero zich af?
Ik geloof dat ik ooit in een review 1998 heb gelezen

12. Hoe heeft de proffesor in RE2 die ook te zien is in RE:0? Wil...........
William Birkin

13. Noem alle 4 members die in de Remake de Mansion in gingen
Enrico, Forrest, Richard en Kenneth

14. Welke beesten krijg je met: Mensen + T-Virus + Kikkers
Hunters

15. Hoe heet het verminkte beest in de Remake, in een tuinhuis?(voor + achternaam)
Lisa Trevor

woensdag 16 april 2003 @ 21:57:09 #170
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_9826762
Ik zat zo'n beetje na te denken over de verhaallijn van Resident Evil 4. De rode draad door de RE delen is altijd Wesker geweest. Ik denk dat hij een grote rol gaat spelen in het nieuwe deel, denk hierover maar eens na.

Er zijn 3 verschillende virussen ontwikkeld.

• T-Virus is o.a door Wesker ontwikkeld.
  • G-Virus, combinatie van Ebola en T-Virus. Lisa Trevort was hiermee geinfecteerd (Wesker heeft dit virus uit het lichaam van Lisa gehaald, zie Wesker's Report II).
  • T-Veronica Virus (Wesker stal Steve's lichaam, hij was hiermee geinfecteerd).
  • Wesker heeft nu dus alle 3(!) de virussen tot zijn beschikking. Het zou me niks verbazen als hij hiermee een of ander monster ging maken.

pi_9832473
    Gamespot heeft een preview van Resident Evil: Dead Aim. Dit is een vervolg op de Survivor games op de PSX die meer gemeen hadden met House of the Dead dan met Resident Evil. Ik vond er geen bal aan en ben dan ook zeer wantrouwig ten opzichte van deze melkkoe-taktiek van Capcom.
    quote:

Capcom's Resident Evil: Survivor series was first conceived as an opportunity to branch out from the Resident Evil storyline and gameplay mechanics, placing an emphasis on action as opposed to the puzzle-solving elements in the adventure-oriented originals. Indeed, Capcom even went so far as to change the perspective and gameplay to resemble something that you might find in a light-gun game like Sega's The House of the Dead--except the Survivor games didn't force you to move in any particular direction, instead allowing you to freely explore the games' environments and avoid enemy confrontations when necessary. The latest game in the series, Resident Evil: Dead Aim, has many of the same features and mechanics as its predecessors, but interestingly, Capcom has made some changes to make the game feel more like some of the classic Resident Evil titles, the most notable of which is the addition of the third-person perspective.

http://www.gamespot.com/ps2/action/residentevildeadaim/preview_6025219.html

pi_9832952
    Hm, iemand nog een quizzje?
    Mij lijkt dat spel met de lightgun ook zeer brakkig, alleen geld ook hier weer erst zien en dan afkraken.
    ~Leonard Cohen
      donderdag 17 april 2003 @ 10:06:48 #173
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_9833229
    quote:
    Op woensdag 16 april 2003 21:57 schreef Strolie75 het volgende:
    Ik zat zo'n beetje na te denken over de verhaallijn van Resident Evil 4. De rode draad door de RE delen is altijd Wesker geweest. Ik denk dat hij een grote rol gaat spelen in het nieuwe deel, denk hierover maar eens na.

Er zijn 3 verschillende virussen ontwikkeld.

• T-Virus is o.a door Wesker ontwikkeld.
  • G-Virus, combinatie van Ebola en T-Virus. Lisa Trevort was hiermee geinfecteerd (Wesker heeft dit virus uit het lichaam van Lisa gehaald, zie Wesker's Report II).
  • T-Veronica Virus (Wesker stal Steve's lichaam, hij was hiermee geinfecteerd).
  • Wesker heeft nu dus alle 3(!) de virussen tot zijn beschikking. Het zou me niks verbazen als hij hiermee een of ander monster ging maken.

Strol,....... Wacht maar totdat je RE0 speelt. Daar gebeuren wat interessante zaken omtrent het virus
    pi_9833271
    Ik ben me een beetje bij aan het lezen, ik ben echt veel vergeten van de verhaallijnen van deel 2 en 3!
      donderdag 17 april 2003 @ 10:15:16 #175
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_9833326
    quote:
    Op donderdag 17 april 2003 10:10 schreef Strolie75 het volgende:
    Ik ben me een beetje bij aan het lezen, ik ben echt veel vergeten van de verhaallijnen van deel 2 en 3!
    Ik haal de Cube ports van RE 2 en 3 zijnde dan ook blind. Dat zal me als RE fan niet ontgaan
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')