Dus moest ik vorige week als een gek achter een nieuwe stageplek aan. Mjin keuze viel op een stageplaats in Mexico. Via het praktijkbureau op school heb ik meer informatie ingewonnen en vervolgens ben ik gaan solliciteren. Uiteindelijk zat ik bij de laatste 3 en vandaag kreeg ik het te horen: Ik ben uitgekozen door het bedrijf om voor ruim 6 maanden naar Mexico te gaan!!!
Het is de bedoeling dat ik eerst, als "hulpreisleidster", dagexcursies begeleid naar Cancun, Chichen Itza, Tulum en het natuurpark Xelha. Vervolgens, als dat goed gaat, ga ik weekexcursies begeleiden door Yucatán en eventueel op een latere basis de Maya-reis door Mexico, Guatemala en Belize. Tevens werk ik er op kantoor bij de afdeling sales en reservations.
Het is een overkoepelende Mexicaanse lokaal agent, die samenwerkt met o.a. TUI Holland, Kras-Ster, de Boer en Wendel en een aantal Duitse touroperators. Helaas mag ik nog niet gelijk alleen met groepen op pad, omdat je daar in Mexico een bepaald diploma voor moet hebben wat alleen daar te halen is. Maar wie weet, als ik er een tijdje zit...
Vandaag ben ik al meteen begonnen met de voorbereidingen. Graag wil ik jullie vanaf nu, en tijdens mijn stage, op de hoogte houden d.m.v. dit topic
quote:Cancun schijnt heel erg toeristisch te zijn dus ik denk dat daar veel internetcafé's zitten. Dus dat moet geen probleem zijn
Op donderdag 20 maart 2003 19:32 schreef YPPY het volgende:
Wat leuk! Kun je daar internetten?
Spannend een stage in het buitenland. Moet je veel voorbereiden?
En ja, ik moet nog alles voorbereiden: Van het onderverhuren van mijn kamer tot het regelen van een vliegticket tot het halen van inentingen, noem maar op.... En ik ben ook nog aan het afstuderen en moet volgende week voor een week naar Zwitserland. Ben benieuwd hoe ik dat allemaal ga doen in een maand tijd
quote:Ik had vorige week al spring break (ben in florida geweest en daar was het ook een gekkenzooi), sommige colleges hebben de komende twee weken nog spring break
Op donderdag 20 maart 2003 19:33 schreef Triumph_The_Insult_Comic het volgende:
wanneer hebben ze spring break in de VS? want dan gaat het volgens mij helemaal loos in Cancun....
Ze bieden me nu ineens een baan voor 2 jaar aan. Ik kreeg gistermiddag te horen dat ik 2 jaar kan blijven ipv een half jaar. Ze bieden tevens een redelijk salaris en goede mogelijkheden (binnenlandse diploma's halen, grote rondreizen begeleiden, doorstroommogelijkheden op kantoor, enz).
Ik moet hier heel erg goed over nadenken. Een half jaartje is leuk, 2 jaar is wel heel erg veel. Maar aan de andere kant, zo'n kans krijg ik misschien nooit weer.
quote:Internetten kun je in Mexico echt overal, zelfs de meest achterlijke bergdorpjes hebben nog wel een internetcafé.
Op donderdag 20 maart 2003 19:32 schreef YPPY het volgende:
Wat leuk! Kun je daar internetten?
quote:Da's ongeveer nu
wanneer hebben ze spring break in de VS? want dan gaat het volgens mij helemaal loos in Cancun....
quote:Mijn springbreak was afgelopen week, maar volgens mij begint het voor sommige andere scholen pas volgende week of die week daarna. Ik was zelf ook in Mexico, niet in Cancun, maar Rosarita (ook zo'n plaats gericht op feestende Amerikanen).
Bereid je maar voor op een hele hoop dronken, kotsende Amerikanen!!
quote:Het enige wat ik in Cancun doe is wonen en werken op kantoor
Op zondag 23 maart 2003 06:21 schreef Nerd het volgende:[..]
Mijn springbreak was afgelopen week, maar volgens mij begint het voor sommige andere scholen pas volgende week of die week daarna. Ik was zelf ook in Mexico, niet in Cancun, maar Rosarita (ook zo'n plaats gericht op feestende Amerikanen).
Bereid je maar voor op een hele hoop dronken, kotsende Amerikanen!!
Gisteren heb ik een optie geboekt op een ticket. Als het allemaal goed gaat vertrek ik 25 april! Ná die beruchte Spring Break dus
Verder heb ik 2 kandidaten voor mijn kamer, morgen komen ze langs. Dat is dus ook bijna geregeld. Nu de inentingen nog...
quote:Hebben ze in Juni ook nog Spring Break vakantie,want ga 11Juni voor 16 dagen naar Puerta Vallarta en lijkt me wel leuk om het een keer mee te maken
En in Cancun op de hotel strip kan je gewoon internetten
Swets & ET en de aanslagen in Amerika
Leuk is natuurlijk om je een beetje voor te bereiden op Mexico als land. De boekjes van het KIT vind ik daarvoor altijd supergoed: een soort crash-course in de geschiedenis, politiek en gewoonten van een land. (landenreeks). Verder is het reisverhalenboekje "Hier komen alleen slechte vrouwen" van Maartje van Duin ontzettend leuk (Amsterdamse studente die door Mexico reist). Lonely Planet heeft naast de Mexico gids ook een aparte gids voor Yucatan, Belize en Guatemala. Naast de reuze-interessante Maya-geschiedenis is het denk ik geen overbodige luxe om wat te lezen over de meer recente geschiedenis van Mexico en Guatemala, met name over de verhouding met de VS. Hoewel Latijns Amerika minder is betrokken in het hele Irak-gebeuren dan wij in Europa, is het handig (zéker nu!) een beetje op de hoogte te zijn van de sentimenten die mensen daar hebben ten opzichte van de de politiek van de VS.
Zelf verliefd te worden op Mexico, haar mensen en historie zal geen probleem zijn. Het overbrengen aan de mensen die neerstrijken in Cancun zal soms een grotere uitdaging zijn ( ), maar ik denk altijd maar dat als je zelf ergens enthousiast genoeg over bent, dat dat ook wel lukken moet!
Heel veel plezier met voorbereiden!
quote:Heel goeie tips! Dat boekje van Maartje van Duin ga ik trouwens ook maar eens lezen
Op dinsdag 25 maart 2003 08:24 schreef Hik het volgende:
Jeetje wat cool zeg! Gefeliciteerd!
Ga je ter plaatse ook een beetje Spaans leren? Want dat zal zowel je werk als je privé-situatie daar een stuk soepeler maken daar. Ik ben zelf destijds niet in Yucatán geweest, maar in de rest van Mexico wordt verbazingwekkend weinig Engels gesproken (voor een land dat grenst aan de VS).Leuk is natuurlijk om je een beetje voor te bereiden op Mexico als land. De boekjes van het KIT vind ik daarvoor altijd supergoed: een soort crash-course in de geschiedenis, politiek en gewoonten van een land. (landenreeks). Verder is het reisverhalenboekje "Hier komen alleen slechte vrouwen" van Maartje van Duin ontzettend leuk (Amsterdamse studente die door Mexico reist). Lonely Planet heeft naast de Mexico gids ook een aparte gids voor Yucatan, Belize en Guatemala. Naast de reuze-interessante Maya-geschiedenis is het denk ik geen overbodige luxe om wat te lezen over de meer recente geschiedenis van Mexico en Guatemala, met name over de verhouding met de VS. Hoewel Latijns Amerika minder is betrokken in het hele Irak-gebeuren dan wij in Europa, is het handig (zéker nu!) een beetje op de hoogte te zijn van de sentimenten die mensen daar hebben ten opzichte van de de politiek van de VS.
Zelf verliefd te worden op Mexico, haar mensen en historie zal geen probleem zijn. Het overbrengen aan de mensen die neerstrijken in Cancun zal soms een grotere uitdaging zijn (
), maar ik denk altijd maar dat als je zelf ergens enthousiast genoeg over bent, dat dat ook wel lukken moet!
![]()
Heel veel plezier met voorbereiden!
Ik heb zelf vorig jaar twee maanden door Mexico getrokken en dat was een onvergetelijke ervaring! Het is een weergaloos mooi land, en nog nooit hebben totale vreemden mij zo'n gevoel gegeven dat ik welkom was...vooral zodra ze wisten dat ik geen Amerikaan was
. Het zinnetje me cajan los Gringos heb ik meer dan eens gehoord (schrijf ik dat goed? Het betekent zoiets als "ik haat Gringos", Amerikanen dus).
Ik ga zeker nog terug .
Mijn kamer is nu zo goed als rond, heb gisteren een kandidaat gevonden die geïnteresseerd was en ook mijn huisgenoten kunnen er goed mee leven, dus kwestie van contract opstellen en klaar.
Verder heb ik mijn tentamens zo goed als afgerond, heb waarschijnlijk maar 1 her omdat ik dat tentamen niet gemaakt heb.
Donderdagochtend een afspraak bij de GGD voor de inentingen e.d.
Ik weet niet zo goed wat ik met malariapillen aanmoet. Ik zal ze waarschijnlijk moeten slikken omdat ik ook in Guatemala en Belize kom, en in een later stadium heel misschien in Chili. Maar de eerste2 maanden zit ik alleen in Yucatán, daar zijn ze niet noodzakelijk. Dus misschien koop ik ze daar ter plekke wel. Hier kosten die krengen zowat 3 euro per pil, daar zijn ze 30 cent, ik vind dat nogal een verschil.
Vanmiddag met Mexico gebeld en ze vonden het prima als ik de 25e kwam. Dus morgenvroeg ga ik naar het reisbureau om mijn ticket te confirmeren. En er gaat nu nog een meisje mee, ze zit in hetzelfde studiejaar als ik en is een vriendin van me, erg leuk!! Dus we kunnen er de eerste tijd samen een appartement delen en we worden samen ingewerkt. Vervolgens vertrekt zij naar Puerto Vallarta, ik blijf in Yucatán.
quote:Let wel op als je in Mexico malariapillen gaat kopen, ze probeerden mij gewoon paracetamol aan te smeren
Op dinsdag 25 maart 2003 23:11 schreef La_Chatte_Noir het volgende:
Hik, dankjewel voor alle tips!! Ben je er erg dankbaar voor en zal er ook zeker gebruik van makenToevallig moet ik morgen een rondleiding geven in het Tropenmuseum dus zal daar gelijk kijken voor het boekje van het KIT.
Mijn kamer is nu zo goed als rond, heb gisteren een kandidaat gevonden die geïnteresseerd was en ook mijn huisgenoten kunnen er goed mee leven, dus kwestie van contract opstellen en klaar.
Verder heb ik mijn tentamens zo goed als afgerond, heb waarschijnlijk maar 1 her omdat ik dat tentamen niet gemaakt heb.
Donderdagochtend een afspraak bij de GGD voor de inentingen e.d.Ik weet niet zo goed wat ik met malariapillen aanmoet. Ik zal ze waarschijnlijk moeten slikken omdat ik ook in Guatemala en Belize kom, en in een later stadium heel misschien in Chili. Maar de eerste2 maanden zit ik alleen in Yucatán, daar zijn ze niet noodzakelijk. Dus misschien koop ik ze daar ter plekke wel. Hier kosten die krengen zowat 3 euro per pil, daar zijn ze 30 cent, ik vind dat nogal een verschil.
Vanmiddag met Mexico gebeld en ze vonden het prima als ik de 25e kwam. Dus morgenvroeg ga ik naar het reisbureau om mijn ticket te confirmeren. En er gaat nu nog een meisje mee, ze zit in hetzelfde studiejaar als ik en is een vriendin van me, erg leuk!! Dus we kunnen er de eerste tijd samen een appartement delen en we worden samen ingewerkt. Vervolgens vertrekt zij naar Puerto Vallarta, ik blijf in Yucatán.
quote:Paracetamol?
Op dinsdag 25 maart 2003 23:14 schreef Kwark het volgende:[..]
Let wel op als je in Mexico malariapillen gaat kopen, ze probeerden mij gewoon paracetamol aan te smeren
. Anyway, ik heb ze ook niet eens gebruikt, al had de ggd me wel aangeraden dat te doen, en ik had nergens last van.
quote:Mijn Spaans is nu basic. Ik heb het wel als vak op school, kan een redelijk verhaaltje vertellen, maar zal er nog zeker veel aan moeten doen. Vooral de grammatica vind ik lastig, ik weet nooit welke verleden tijd ik moet gebruiken. Ik hoop dat het daar snel gaat, en zo niet dan moet ik inderdaad op een of andere manier les zien te krijgen daar.
Op dinsdag 25 maart 2003 08:24 schreef Hik het volgende:
Jeetje wat cool zeg! Gefeliciteerd!
Ga je ter plaatse ook een beetje Spaans leren? Want dat zal zowel je werk als je privé-situatie daar een stuk soepeler maken daar. Ik ben zelf destijds niet in Yucatán geweest, maar in de rest van Mexico wordt verbazingwekkend weinig Engels gesproken (voor een land dat grenst aan de VS).
Swetsenegger, hoe lang zijn jullie in Yucatán geweest en wat waren jullie ervaringen mbt de tours naar Tulum en Coba? Te toeristisch? Kan je wat meer vertellen over de bevolking daar, zijn ze vriendelijk of juist heel commercieel ingesteld?
quote:Een vriend met wie ik daar was werd direct na zijn eerste pil kots- en kotsmisselijk, en dat hield pas op nadat hij met die kutpilletjes stopte
Op dinsdag 25 maart 2003 23:21 schreef La_Chatte_Noir het volgende:[..]
Paracetamol?
Dankje voor de tip, ik zal er op lettenIk ga die dingen ook pas slikken als het strikt noodzakelijk is, ik heb gehoord dat ze veel enge bijwerkingen hebben.
Het middel is bijna nog erger dan de kwaal...
quote:Tulum is heel klein. We waren er een beetje buiten het seizoen, maar het tempelcomplex is vrij nietig vergeleken met Chitzen itzá, en het dorpje is niet veel soeps. Wat wèl heel cool was, zijn de rustige stranden met alleen maar cabana-hotels. Een verademing na het betonnen Cancún.
Op dinsdag 25 maart 2003 23:27 schreef La_Chatte_Noir het volgende:[..]
Mijn Spaans is nu basic. Ik heb het wel als vak op school, kan een redelijk verhaaltje vertellen, maar zal er nog zeker veel aan moeten doen. Vooral de grammatica vind ik lastig, ik weet nooit welke verleden tijd ik moet gebruiken. Ik hoop dat het daar snel gaat, en zo niet dan moet ik inderdaad op een of andere manier les zien te krijgen daar.
Swetsenegger, hoe lang zijn jullie in Yucatán geweest en wat waren jullie ervaringen mbt de tours naar Tulum en Coba? Te toeristisch? Kan je wat meer vertellen over de bevolking daar, zijn ze vriendelijk of juist heel commercieel ingesteld?
Heb trouwens van één van de spuiten enorm last: de huid om de pleister heen is dik, knalrood en een beetje blauw en voelt erg warm aan. Ik kan geen aanrakingen verdragen en kan mijn arm maar met moeite de lucht inkrijgen, heb zelfs al moeite met het aantrekken van mijn jas. Is dit normaal?
quote:Ben jij lang in Cancun gebleven? Is het echt zo erg als ik overal lees? Want als het echt zo'n drama is daar met al die verwende Amerikanen en woekerprijzen dan ga ik namelijk liever een eindje buiten Cancun wonen.
Op dinsdag 25 maart 2003 23:48 schreef Kwark het volgende:[..]
Tulum is heel klein. We waren er een beetje buiten het seizoen, maar het tempelcomplex is vrij nietig vergeleken met Chitzen itzá, en het dorpje is niet veel soeps. Wat wèl heel cool was, zijn de rustige stranden met alleen maar cabana-hotels. Een verademing na het betonnen Cancún.
quote:Waarschijnlijk heb je je arm niet helemaal ontspannen gehouden toen de naald er in werd gezet, waardoor je armspier een oplazer heeft gehad. Gaat vanzelf over, tenzij je arm er af valt
Heb trouwens van één van de spuiten enorm last: de huid om de pleister heen is dik, knalrood en een beetje blauw en voelt erg warm aan. Ik kan geen aanrakingen verdragen en kan mijn arm maar met moeite de lucht inkrijgen, heb zelfs al moeite met het aantrekken van mijn jas. Is dit normaal?
Ondanks dat je vaccinatieboekje niet gevraagd zal worden op de grens (voor Mexico heb je gele koorts niet nodig), is het wel handig om mee te nemen. Als je daar ergens last van krijgt kan een lokale arts altijd zien welke prikken je wel en welke je niet hebt gehad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |