abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9265951
Over een maand ongeveer vertrek ik op stage. Eerst zou ik busreizen gaan begeleiden door Europa voor de Amerikaanse, Canadeze en Australische markt, maar vanwege de oorlog kwamen er geen boekingen meer binnen. Gevolg: mijn stage ging niet meer door.

Dus moest ik vorige week als een gek achter een nieuwe stageplek aan. Mjin keuze viel op een stageplaats in Mexico. Via het praktijkbureau op school heb ik meer informatie ingewonnen en vervolgens ben ik gaan solliciteren. Uiteindelijk zat ik bij de laatste 3 en vandaag kreeg ik het te horen: Ik ben uitgekozen door het bedrijf om voor ruim 6 maanden naar Mexico te gaan!!!

Het is de bedoeling dat ik eerst, als "hulpreisleidster", dagexcursies begeleid naar Cancun, Chichen Itza, Tulum en het natuurpark Xelha. Vervolgens, als dat goed gaat, ga ik weekexcursies begeleiden door Yucatán en eventueel op een latere basis de Maya-reis door Mexico, Guatemala en Belize. Tevens werk ik er op kantoor bij de afdeling sales en reservations.

Het is een overkoepelende Mexicaanse lokaal agent, die samenwerkt met o.a. TUI Holland, Kras-Ster, de Boer en Wendel en een aantal Duitse touroperators. Helaas mag ik nog niet gelijk alleen met groepen op pad, omdat je daar in Mexico een bepaald diploma voor moet hebben wat alleen daar te halen is. Maar wie weet, als ik er een tijdje zit...

Vandaag ben ik al meteen begonnen met de voorbereidingen. Graag wil ik jullie vanaf nu, en tijdens mijn stage, op de hoogte houden d.m.v. dit topic

Il faut mieux vivre avec des remorts qu'avec des regrets
pi_9266026
Wat leuk! Kun je daar internetten?
Spannend een stage in het buitenland. Moet je veel voorbereiden?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 20 maart 2003 @ 19:33:42 #3
33354 Triumph_The_Insult_Comic
Thank God I'm an atheist
pi_9266055
wanneer hebben ze spring break in de VS? want dan gaat het volgens mij helemaal loos in Cancun....
"Eminem is so street, I guess that's why I feel so comfortable pooping on him."
pi_9266104
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 19:32 schreef YPPY het volgende:
Spannend een stage in het buitenland. Moet je veel voorbereiden?
Cancun schijnt heel erg toeristisch te zijn dus ik denk dat daar veel internetcafé's zitten. Dus dat moet geen probleem zijn

En ja, ik moet nog alles voorbereiden: Van het onderverhuren van mijn kamer tot het regelen van een vliegticket tot het halen van inentingen, noem maar op.... En ik ben ook nog aan het afstuderen en moet volgende week voor een week naar Zwitserland. Ben benieuwd hoe ik dat allemaal ga doen in een maand tijd

vrijdag 21 maart 2003 @ 03:03:11 #5
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_9275547
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 19:33 schreef Triumph_The_Insult_Comic het volgende:
wanneer hebben ze spring break in de VS? want dan gaat het volgens mij helemaal loos in Cancun....
Ik had vorige week al spring break (ben in florida geweest en daar was het ook een gekkenzooi), sommige colleges hebben de komende twee weken nog spring break
.
pi_9297930
Ok nieuwe update:

Ze bieden me nu ineens een baan voor 2 jaar aan. Ik kreeg gistermiddag te horen dat ik 2 jaar kan blijven ipv een half jaar. Ze bieden tevens een redelijk salaris en goede mogelijkheden (binnenlandse diploma's halen, grote rondreizen begeleiden, doorstroommogelijkheden op kantoor, enz).

Ik moet hier heel erg goed over nadenken. Een half jaartje is leuk, 2 jaar is wel heel erg veel. Maar aan de andere kant, zo'n kans krijg ik misschien nooit weer.

zaterdag 22 maart 2003 @ 06:06:32 #7
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_9297969
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 19:32 schreef YPPY het volgende:
Internetten kun je in Mexico echt overal, zelfs de meest achterlijke bergdorpjes hebben nog wel een internetcafé.
Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
  zaterdag 22 maart 2003 @ 06:06:53 #8
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_9297970
quote:
Da's ongeveer nu
Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_9298144
Twee jaar is wel heel lang! Heb je niet de optie eerst een half jaar te proberen? Dan kun je eerst wennen en kijken of het bevalt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_9313102
quote:
Mijn springbreak was afgelopen week, maar volgens mij begint het voor sommige andere scholen pas volgende week of die week daarna. Ik was zelf ook in Mexico, niet in Cancun, maar Rosarita (ook zo'n plaats gericht op feestende Amerikanen).

Bereid je maar voor op een hele hoop dronken, kotsende Amerikanen!!

pi_9315513
quote:
Op zondag 23 maart 2003 06:21 schreef Nerd het volgende:

[..]

Mijn springbreak was afgelopen week, maar volgens mij begint het voor sommige andere scholen pas volgende week of die week daarna. Ik was zelf ook in Mexico, niet in Cancun, maar Rosarita (ook zo'n plaats gericht op feestende Amerikanen).

Bereid je maar voor op een hele hoop dronken, kotsende Amerikanen!!

Het enige wat ik in Cancun doe is wonen en werken op kantoor Voor de rest zit ik buiten Cancun om tours te doen, dus van dronken Amerikanen zal ik waarschijnlijk weinig hinder ondervinden gelukkig

Gisteren heb ik een optie geboekt op een ticket. Als het allemaal goed gaat vertrek ik 25 april! Ná die beruchte Spring Break dus

Verder heb ik 2 kandidaten voor mijn kamer, morgen komen ze langs. Dat is dus ook bijna geregeld. Nu de inentingen nog...

pi_9349845
quote:
Hebben ze in Juni ook nog Spring Break vakantie,want ga 11Juni voor 16 dagen naar Puerta Vallarta en lijkt me wel leuk om het een keer mee te maken
Stage lopen in Cancun lijkt me wel een mooie job alleen denk dat het voor jouw niet veel feesten wordt maar hard werken.
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 24 maart 2003 @ 21:57:34 #13
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_9350052
Hmz, En ik had in Coba en Tulum weer een belg als begleidster
Het is trouwens Chitzen Itza.

En in Cancun op de hotel strip kan je gewoon internetten
Swets & ET en de aanslagen in Amerika

dinsdag 25 maart 2003 @ 08:24:40 #14
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_9355115
Jeetje wat cool zeg! Gefeliciteerd!
Ga je ter plaatse ook een beetje Spaans leren? Want dat zal zowel je werk als je privé-situatie daar een stuk soepeler maken daar. Ik ben zelf destijds niet in Yucatán geweest, maar in de rest van Mexico wordt verbazingwekkend weinig Engels gesproken (voor een land dat grenst aan de VS).

Leuk is natuurlijk om je een beetje voor te bereiden op Mexico als land. De boekjes van het KIT vind ik daarvoor altijd supergoed: een soort crash-course in de geschiedenis, politiek en gewoonten van een land. (landenreeks). Verder is het reisverhalenboekje "Hier komen alleen slechte vrouwen" van Maartje van Duin ontzettend leuk (Amsterdamse studente die door Mexico reist). Lonely Planet heeft naast de Mexico gids ook een aparte gids voor Yucatan, Belize en Guatemala. Naast de reuze-interessante Maya-geschiedenis is het denk ik geen overbodige luxe om wat te lezen over de meer recente geschiedenis van Mexico en Guatemala, met name over de verhouding met de VS. Hoewel Latijns Amerika minder is betrokken in het hele Irak-gebeuren dan wij in Europa, is het handig (zéker nu!) een beetje op de hoogte te zijn van de sentimenten die mensen daar hebben ten opzichte van de de politiek van de VS.

Zelf verliefd te worden op Mexico, haar mensen en historie zal geen probleem zijn. Het overbrengen aan de mensen die neerstrijken in Cancun zal soms een grotere uitdaging zijn ( ), maar ik denk altijd maar dat als je zelf ergens enthousiast genoeg over bent, dat dat ook wel lukken moet!

Heel veel plezier met voorbereiden!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 25 maart 2003 @ 10:10:42 #15
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_9356738
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 08:24 schreef Hik het volgende:
Ga je ter plaatse ook een beetje Spaans leren? Want dat zal zowel je werk als je privé-situatie daar een stuk soepeler maken daar. Ik ben zelf destijds niet in Yucatán geweest, maar in de rest van Mexico wordt verbazingwekkend weinig Engels gesproken (voor een land dat grenst aan de VS).

Leuk is natuurlijk om je een beetje voor te bereiden op Mexico als land. De boekjes van het KIT vind ik daarvoor altijd supergoed: een soort crash-course in de geschiedenis, politiek en gewoonten van een land. (landenreeks). Verder is het reisverhalenboekje "Hier komen alleen slechte vrouwen" van Maartje van Duin ontzettend leuk (Amsterdamse studente die door Mexico reist). Lonely Planet heeft naast de Mexico gids ook een aparte gids voor Yucatan, Belize en Guatemala. Naast de reuze-interessante Maya-geschiedenis is het denk ik geen overbodige luxe om wat te lezen over de meer recente geschiedenis van Mexico en Guatemala, met name over de verhouding met de VS. Hoewel Latijns Amerika minder is betrokken in het hele Irak-gebeuren dan wij in Europa, is het handig (zéker nu!) een beetje op de hoogte te zijn van de sentimenten die mensen daar hebben ten opzichte van de de politiek van de VS.

Zelf verliefd te worden op Mexico, haar mensen en historie zal geen probleem zijn. Het overbrengen aan de mensen die neerstrijken in Cancun zal soms een grotere uitdaging zijn ( ), maar ik denk altijd maar dat als je zelf ergens enthousiast genoeg over bent, dat dat ook wel lukken moet!

Heel veel plezier met voorbereiden!

Heel goeie tips! Dat boekje van Maartje van Duin ga ik trouwens ook maar eens lezen

Ik heb zelf vorig jaar twee maanden door Mexico getrokken en dat was een onvergetelijke ervaring! Het is een weergaloos mooi land, en nog nooit hebben totale vreemden mij zo'n gevoel gegeven dat ik welkom was...vooral zodra ze wisten dat ik geen Amerikaan was . Het zinnetje me cajan los Gringos heb ik meer dan eens gehoord (schrijf ik dat goed? Het betekent zoiets als "ik haat Gringos", Amerikanen dus).

Ik ga zeker nog terug .

pi_9376161
Hik, dankjewel voor alle tips!! Ben je er erg dankbaar voor en zal er ook zeker gebruik van maken Toevallig moet ik morgen een rondleiding geven in het Tropenmuseum dus zal daar gelijk kijken voor het boekje van het KIT.

Mijn kamer is nu zo goed als rond, heb gisteren een kandidaat gevonden die geïnteresseerd was en ook mijn huisgenoten kunnen er goed mee leven, dus kwestie van contract opstellen en klaar.
Verder heb ik mijn tentamens zo goed als afgerond, heb waarschijnlijk maar 1 her omdat ik dat tentamen niet gemaakt heb.
Donderdagochtend een afspraak bij de GGD voor de inentingen e.d.

Ik weet niet zo goed wat ik met malariapillen aanmoet. Ik zal ze waarschijnlijk moeten slikken omdat ik ook in Guatemala en Belize kom, en in een later stadium heel misschien in Chili. Maar de eerste2 maanden zit ik alleen in Yucatán, daar zijn ze niet noodzakelijk. Dus misschien koop ik ze daar ter plekke wel. Hier kosten die krengen zowat 3 euro per pil, daar zijn ze 30 cent, ik vind dat nogal een verschil.

Vanmiddag met Mexico gebeld en ze vonden het prima als ik de 25e kwam. Dus morgenvroeg ga ik naar het reisbureau om mijn ticket te confirmeren. En er gaat nu nog een meisje mee, ze zit in hetzelfde studiejaar als ik en is een vriendin van me, erg leuk!! Dus we kunnen er de eerste tijd samen een appartement delen en we worden samen ingewerkt. Vervolgens vertrekt zij naar Puerto Vallarta, ik blijf in Yucatán.

dinsdag 25 maart 2003 @ 23:14:35 #17
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_9376231
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 23:11 schreef La_Chatte_Noir het volgende:
Hik, dankjewel voor alle tips!! Ben je er erg dankbaar voor en zal er ook zeker gebruik van maken Toevallig moet ik morgen een rondleiding geven in het Tropenmuseum dus zal daar gelijk kijken voor het boekje van het KIT.

Mijn kamer is nu zo goed als rond, heb gisteren een kandidaat gevonden die geïnteresseerd was en ook mijn huisgenoten kunnen er goed mee leven, dus kwestie van contract opstellen en klaar.
Verder heb ik mijn tentamens zo goed als afgerond, heb waarschijnlijk maar 1 her omdat ik dat tentamen niet gemaakt heb.
Donderdagochtend een afspraak bij de GGD voor de inentingen e.d.

Ik weet niet zo goed wat ik met malariapillen aanmoet. Ik zal ze waarschijnlijk moeten slikken omdat ik ook in Guatemala en Belize kom, en in een later stadium heel misschien in Chili. Maar de eerste2 maanden zit ik alleen in Yucatán, daar zijn ze niet noodzakelijk. Dus misschien koop ik ze daar ter plekke wel. Hier kosten die krengen zowat 3 euro per pil, daar zijn ze 30 cent, ik vind dat nogal een verschil.

Vanmiddag met Mexico gebeld en ze vonden het prima als ik de 25e kwam. Dus morgenvroeg ga ik naar het reisbureau om mijn ticket te confirmeren. En er gaat nu nog een meisje mee, ze zit in hetzelfde studiejaar als ik en is een vriendin van me, erg leuk!! Dus we kunnen er de eerste tijd samen een appartement delen en we worden samen ingewerkt. Vervolgens vertrekt zij naar Puerto Vallarta, ik blijf in Yucatán.

Let wel op als je in Mexico malariapillen gaat kopen, ze probeerden mij gewoon paracetamol aan te smeren . Anyway, ik heb ze ook niet eens gebruikt, al had de ggd me wel aangeraden dat te doen, en ik had nergens last van.
pi_9376419
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 23:14 schreef Kwark het volgende:

[..]

Let wel op als je in Mexico malariapillen gaat kopen, ze probeerden mij gewoon paracetamol aan te smeren . Anyway, ik heb ze ook niet eens gebruikt, al had de ggd me wel aangeraden dat te doen, en ik had nergens last van.

Paracetamol?
Dankje voor de tip, ik zal er op letten Ik ga die dingen ook pas slikken als het strikt noodzakelijk is, ik heb gehoord dat ze veel enge bijwerkingen hebben.
pi_9376572
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 08:24 schreef Hik het volgende:
Mijn Spaans is nu basic. Ik heb het wel als vak op school, kan een redelijk verhaaltje vertellen, maar zal er nog zeker veel aan moeten doen. Vooral de grammatica vind ik lastig, ik weet nooit welke verleden tijd ik moet gebruiken. Ik hoop dat het daar snel gaat, en zo niet dan moet ik inderdaad op een of andere manier les zien te krijgen daar.

Swetsenegger, hoe lang zijn jullie in Yucatán geweest en wat waren jullie ervaringen mbt de tours naar Tulum en Coba? Te toeristisch? Kan je wat meer vertellen over de bevolking daar, zijn ze vriendelijk of juist heel commercieel ingesteld?

dinsdag 25 maart 2003 @ 23:29:16 #20
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_9376609
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 23:21 schreef La_Chatte_Noir het volgende:

[..]

Paracetamol?
Dankje voor de tip, ik zal er op letten Ik ga die dingen ook pas slikken als het strikt noodzakelijk is, ik heb gehoord dat ze veel enge bijwerkingen hebben.

Een vriend met wie ik daar was werd direct na zijn eerste pil kots- en kotsmisselijk, en dat hield pas op nadat hij met die kutpilletjes stopte .

Het middel is bijna nog erger dan de kwaal...

dinsdag 25 maart 2003 @ 23:48:44 #21
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_9377131
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 23:27 schreef La_Chatte_Noir het volgende:

[..]

Mijn Spaans is nu basic. Ik heb het wel als vak op school, kan een redelijk verhaaltje vertellen, maar zal er nog zeker veel aan moeten doen. Vooral de grammatica vind ik lastig, ik weet nooit welke verleden tijd ik moet gebruiken. Ik hoop dat het daar snel gaat, en zo niet dan moet ik inderdaad op een of andere manier les zien te krijgen daar.

Swetsenegger, hoe lang zijn jullie in Yucatán geweest en wat waren jullie ervaringen mbt de tours naar Tulum en Coba? Te toeristisch? Kan je wat meer vertellen over de bevolking daar, zijn ze vriendelijk of juist heel commercieel ingesteld?

Tulum is heel klein. We waren er een beetje buiten het seizoen, maar het tempelcomplex is vrij nietig vergeleken met Chitzen itzá, en het dorpje is niet veel soeps. Wat wèl heel cool was, zijn de rustige stranden met alleen maar cabana-hotels. Een verademing na het betonnen Cancún.
pi_9441556
Gisterochtend heb ik prikken gehaald tegen buiktyfus, hepatitis A&B en DTP. Ik kreeg dus een vaccinatiepaspoort mee en daar staat ook op dat het een internationaal bewijs is van inentingen tegen gele koorts. Hoe kan dat nou? Ik heb helemaal geen gele koorts inenting gehad en daar heeft die mevrouw van wie ik het consult heb gehad ook helemaal niet over gesproken. Ik snap er niets van!

Heb trouwens van één van de spuiten enorm last: de huid om de pleister heen is dik, knalrood en een beetje blauw en voelt erg warm aan. Ik kan geen aanrakingen verdragen en kan mijn arm maar met moeite de lucht inkrijgen, heb zelfs al moeite met het aantrekken van mijn jas. Is dit normaal?

pi_9441795
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 23:48 schreef Kwark het volgende:

[..]

Tulum is heel klein. We waren er een beetje buiten het seizoen, maar het tempelcomplex is vrij nietig vergeleken met Chitzen itzá, en het dorpje is niet veel soeps. Wat wèl heel cool was, zijn de rustige stranden met alleen maar cabana-hotels. Een verademing na het betonnen Cancún.

Ben jij lang in Cancun gebleven? Is het echt zo erg als ik overal lees? Want als het echt zo'n drama is daar met al die verwende Amerikanen en woekerprijzen dan ga ik namelijk liever een eindje buiten Cancun wonen.
pi_9449700
quote:
Heb trouwens van één van de spuiten enorm last: de huid om de pleister heen is dik, knalrood en een beetje blauw en voelt erg warm aan. Ik kan geen aanrakingen verdragen en kan mijn arm maar met moeite de lucht inkrijgen, heb zelfs al moeite met het aantrekken van mijn jas. Is dit normaal?
Waarschijnlijk heb je je arm niet helemaal ontspannen gehouden toen de naald er in werd gezet, waardoor je armspier een oplazer heeft gehad. Gaat vanzelf over, tenzij je arm er af valt Wat betreft de malariatabletten zal je waarschijnlijk Palludrine krijgen. Schijnt wel de minste rotzooi te zijn, maar ik had er buikpijn van gekregen en heb de kuur ook niet af gemaakt. De gids die ik tijdens mijn rondreis door Mexico, Guatemala en Belize had slikte het spul ook niet meer. Het is gewoon heel erg slecht voor je lichaam en de kans dat je door een malariamug gestoken wordt is heel klein, mits je de nodige voorzorgsmaatregelen neemt.
De laatste week van mijn rondreis heb ik in Playa del Carmen gezeten en godzijdank niet in Cancun als ik de verhalen daar mocht geloven. In Playa zaten ook wel Amerikanen, maar schijnbaar minder dan in Cancun. Niet dat ik een hekel heb aan Amerikanen, maar het vooroordeel van de dikke schreeuwerige Amerikaanse toerist in te krappe kleding werd bevestigd.
Wat betreft die rondreizen door Mexico, Guatemale en Belize kan ik je zeggen dat je daar zeker geen spijt van zult krijgen. Ik heb daar een topvakantie gehad.
  zaterdag 29 maart 2003 @ 15:58:39 #25
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_9450640
Het inentingenboekje dat je hebt gekeregen is óók voor je gele koorts vaccinatie, als je die ooit zou gaan halen. Aangezien Gele Koorts de enige vaccinatie is die in veel landen verplicht is staat het er zo duidelijk en officieel op. Maar als je de Gele koorts-prik haalt komt er voorin je boekje nog een speciaal stempel te staan.

Ondanks dat je vaccinatieboekje niet gevraagd zal worden op de grens (voor Mexico heb je gele koorts niet nodig), is het wel handig om mee te nemen. Als je daar ergens last van krijgt kan een lokale arts altijd zien welke prikken je wel en welke je niet hebt gehad.

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')