abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 juni 2004 @ 16:24:24 #26
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_19912770
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 16:19 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Oh jawel, hoor.

*ontzegt*
Na lopen komt vliegen, zodiakk.
...dass wir fliegen.
pi_19914641
Vette shit maar niet elk uur van de dag . Moet er zelf toch ook maareens wat van kopen
pi_19914831
Heel aparte muziek, anders dan ik normaal luister

Ik heb de videoclip van Find Candace van de VS site gedownload. Lekker freaken.
pi_19935142
Ik hoorde laatst dat het optreden dat hij in Atak heeft gegeven nog op internet zal worden geplaatst. Ik kan er alleen verder niets over vinden.
pi_19935164
Venetian Snares
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
  woensdag 16 juni 2004 @ 13:35:52 #31
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_19935424
Venetian Snares wordt, na SP en AT, nu ook al met Autechre vergeleken.
Houdt het dan nooit op, .
...dass wir fliegen.
pi_19945962
De 7" release Badminton met op de b-kant Edgewood Park geeft ook al aan hoe divers VS wel niet is. Als je van experimentele future jazz achtige dingen houdt moet je vooral die release hebben. Erg vooruitstrevend en ongehoord goed!

[ Bericht 9% gewijzigd door dynast op 16-06-2004 20:12:03 ]
Lacking membership in any group but also not actively or even passively ostracized by the general student body, pseudo-rejects socialize among themselves, taking pride in what they perceive to be their unique status.
pi_19958079
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 13:35 schreef De-oneven-2 het volgende:
Venetian Snares wordt, na SP en AT, nu ook al met Autechre vergeleken.
Houdt het dan nooit op, .
Wat? VS vergelijken met Autechre? tja.. vergelijken kan wel, maar dan zijn de verschillen wel levensgroot
  zondag 20 juni 2004 @ 22:56:50 #34
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_20052359
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 10:04 schreef Yorrit het volgende:

[..]

Wat? VS vergelijken met Autechre? tja.. vergelijken kan wel, maar dan zijn de verschillen wel levensgroot
De vergelijkingen zijn als een hond met 3 poten zonder staart. Mank en lelijk.

En ik kwam er vandaag nog één tegen.
...dass wir fliegen.
pi_20059747
quote:
Op zondag 20 juni 2004 22:56 schreef De-oneven-2 het volgende:

[..]

De vergelijkingen zijn als een hond met 3 poten zonder staart. Mank en lelijk.

En ik kwam er vandaag nog één tegen.
damn ze stellen dit album en autechre bijna 1 op 1.
ik heb dit album niet gehoord dus ik kan niet oordelen op de juistheid van die vergelijking, maar t lijkt me toch niet helemaal recht.
pi_20062206
quote:
Op maandag 21 juni 2004 11:03 schreef Yorrit het volgende:

[..]

damn ze stellen dit album en autechre bijna 1 op 1.
'Ze', wie is ze? Want die 'ze' snapt het niet helemaal vrees ik.
pi_20062392
Zie de link in het woord 'een'. Het is All Music Guide, bij monde van John Bush. Ik moet hem nog beluisteren, maar wordt benieuwd.
Neemt niet weg dat de vergelijking alleen gemaakt kan worden door iemand die eenvoudigweg zo weinig naar het genre geluisterd heeft dat het voor hem nog allemaal als hetzelfde klinkt. En dat de vergelijking natuurlijk alleen opgaat, als je ook alle popalbums met de beatles zou vergelijken.
quote:
The flowering of digitally processed origami on the cover of Aaron Funk's seventh Venetian Snares full-length for Planet Mu signals that Autechre is a reference point for the music inside. Far from being a slavish imitator, though, Funk is not only able to crunch the same high-volume numbers as Autechre (something few producers can manage), but also create tracks that expand the duo's straitjacket-tight musical aesthetic. Like Autechre, Funk's productions quicken or slow according to an internal rhythm, and he creates his productions from innumerable byte-size chunks of toneless digital percussion that together sound as though they've been sampled from thousands of different sources. There's always at least one line to hold the production together, functioning as a melody (sort of) and allowing the rest of the production to move as far afield as possible without deserting form entirely. Lengthening Funk's impressive track record on Planet Mu, Huge Chrome Cylinder Box Unfolding is the best recording Autechre never made, and it's better even than most of the ones Autechre have made. — John Bush
" there is nothing to not be amazed at "
  maandag 21 juni 2004 @ 14:16:37 #38
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_20064833
HCCBU komt van alle VS-albums wel het dichtst in de buurt van Autechre, maar het blijft ( letterlijk ) een wereld van verschil.
De enige overeenkomst tussen de twee is dat ze er beide in geslaagd zijn d.m.v. geluid een compleet eigen wereld te creeren.

De vraag welke van de 2 werelden spannender of mooier of beter is, is, zoals de meeste vragen, een onbeduidende.
...dass wir fliegen.
  woensdag 23 juni 2004 @ 12:26:36 #39
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_20118763
Ik luister nu al weer een maand onafgebroken naar HCCBU.
Jezus, wat is dit album GOED.

Alleen met een onuitputtelijke passie en een grenzeloos talent voor het maken van muziek kan je een complex en meeslepend meesterwerk als HCCBU realiseren in slechts zes maanden.

Zorgvuldig gestructureerde chaos bestaat niet.
En Venetian Snares bewijst eens te meer een wonderkind te zijn.
...dass wir fliegen.
  donderdag 24 juni 2004 @ 00:28:25 #40
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_20141990
Hé, waar blijft zodiakk met z'n commentaar?
.
...dass wir fliegen.
pi_20145949
Ik kom er maar niet aan toe. Maar ik ga zeker nog luisteren.
Aldus.
pi_20145991
Heb me gisteren de dubbelaar "Children of Mu" gehaald. Eerste indruk is vrij goed, maar heb hem nog niet echt goed beluisterd.
pi_20148945
Ik heb alleen de eerste drie tracks nog maar kunnen luisteren en ik moet zeggen dat het indrukwekkend geprogrammeerd is. Toch is het tempo mij te hoog. En vond ik de sfeer nou niet heel bijzonder. Als muziek alleen maar interessant is vanwege het hoge tempo (en de daaruit voortvloeiende 'complexiteit') dan vind ik dat wel een makkelijke weg om te bewandelen voor een artiest. Maar ik ga het nogmaal een kans geven, alleen maar omdat De-Oneven-2 Rjd2 geweldig vond.
  donderdag 24 juni 2004 @ 13:03:56 #44
27648 Weakling
available in strong mint
pi_20150449
Hmm, aardig punt snij je aan Zodiakk. Ik heb zelf al een tijdje het gevoel dat de hele scene een decomplexiseer slag zou mogen maken. Het lijkt af en toe wel een wedstrijd wie het beste is in het zoveel mogelijk samples layeren in een zo hoog mogelijk tempo met een zo groot mogelijk aantal haaks op elkaar staande ritmes.

Het belangrijkste wat (voor mij) muziek goed maakt: sfeer, passie en gevoel, ontbreekt nogal eens. Liever een sfeervol doodeenvoudig nummer, dan een mathematisch verantwoorde exercitie in samplekunsten. Niettemin (om toch weer enigszins on topic te geraken) vind ik het leeuwendeel van de VS nummers die ik ken erg sfeervol, ondanks of misschien dankzij de al dan niet vermeende complexiteit.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 24 juni 2004 @ 13:39:35 #45
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_20151491
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 12:11 schreef zodiakk het volgende:
Ik heb alleen de eerste drie tracks nog maar kunnen luisteren en ik moet zeggen dat het indrukwekkend geprogrammeerd is. Toch is het tempo mij te hoog. En vond ik de sfeer nou niet heel bijzonder. Als muziek alleen maar interessant is vanwege het hoge tempo (en de daaruit voortvloeiende 'complexiteit') dan vind ik dat wel een makkelijke weg om te bewandelen voor een artiest. Maar ik ga het nogmaal een kans geven, alleen maar omdat De-Oneven-2 Rjd2 geweldig vond.
Als je al veronderstelt dat VS slechts de luisteraar probeert te imponeren, dan luister je met de verkeerde oren, zodiakk.
Daar houdt ie zich nu net niet mee bezig.

En ik vind de sfeer die VS zijn eigen heeft gemaakt juist bijzonder bijzonder, .
...dass wir fliegen.
pi_20158842
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 13:39 schreef De-oneven-2 het volgende:

[..]

Als je al veronderstelt dat VS slechts de luisteraar probeert te imponeren, dan luister je met de verkeerde oren, zodiakk.
Daar houdt ie zich nu net niet mee bezig.

En ik vind de sfeer die VS zijn eigen heeft gemaakt juist bijzonder bijzonder,
Maar ik veronderstel helemaal niets, ik ventileer slechts indrukken, lieve De-oneven-2. Ik ga eerst weer proberen of ik dat album ergens snel kan binnenhalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door zodiakk op 24-06-2004 21:29:18 ]
  donderdag 24 juni 2004 @ 20:08:17 #47
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_20160222
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 19:00 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Maar ik veronderstel helemaal niets, ik ventileer slechts indrukken, lieve De-oneven-2. Maar ik ga eerst maar weer proberen of ik dat album ergens snel kan binnenhalen.
.
...dass wir fliegen.
  zaterdag 18 september 2004 @ 01:54:13 #48
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_22031391
Zo, en WIE gaat 'm ook zien komende dinsdag?
Nou?
...dass wir fliegen.
pi_22123679
Was het optreden te pruimen, De-Oneven-2? Ik ga me vanavond eveneens onderwerpen aan zijn kakofonie van geluid. Ben erg benieuwd!
Is it washable?
  woensdag 22 september 2004 @ 22:17:29 #50
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_22139795
quote:
Op woensdag 22 september 2004 10:13 schreef Uncle_Sam het volgende:
Was het optreden te pruimen, De-Oneven-2? Ik ga me vanavond eveneens onderwerpen aan zijn kakofonie van geluid. Ben erg benieuwd!
Absoluut!
Hij draaide erg lekker,
en ik heb nog een uurtje of wat met VS&Co backstage zitten lullen, .

--

Heb nu alleen een enorme
...dass wir fliegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')