abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 maart 2003 @ 16:00:01 #1
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_9261189
Moest er even aan denken toen ik vanmorgen van een collega die terug is van vakantie in Thailand. Er is daar nog helemaal geen SARS maar het vliegveld liep al vol met Japanners met van die gezichtskapjes op.
Wat ik me nu afvraag: Als de ziekte er wel rond had gewaard, HELPEN die dingen dan iets of is het puur een psychologisch gevoel van veiligheid dat mensen voor zichzelf creëren?
I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
pi_9261350
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 16:00 schreef TheMarco het volgende:
Moest er even aan denken toen ik vanmorgen van een collega die terug is van vakantie in Thailand. Er is daar nog helemaal geen SARS maar het vliegveld liep al vol met Japanners met van die gezichtskapjes op.
Wat ik me nu afvraag: Als de ziekte er wel rond had gewaard, HELPEN die dingen dan iets of is het puur een psychologisch gevoel van veiligheid dat mensen voor zichzelf creëren?
pi_9261378
Ik geloof dat je bij een bacterie of een virus weinig aan zo'n kapje hebt.
gymnocalycium saglione in m'n hol
  donderdag 20 maart 2003 @ 16:09:55 #4
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_9261472
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 16:06 schreef Maud_Dib het volgende:
Rijst wel de vraag: wat houden die dingen dan WEL tegen? Want ze worden toch veel gebruikt in de medische wereld...
I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
pi_9261520
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 16:09 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Rijst wel de vraag: wat houden die dingen dan WEL tegen? Want ze worden toch veel gebruikt in de medische wereld...

Ik geloof dat ze wel wat bacterieen tegen houden, maar ik denk niet dat ze 100 % tegen zullen houden. Kijk maar eens in wat voor funky oufits die gasten in de film Outbreak rondlopen.
gymnocalycium saglione in m'n hol
pi_9261861
in de medische wetenschap is het vooral om te zorgen dat je
1) niet je patient bespuugd met je speeksel
2) de patient zijn bloed, (wat af en toe in het rond spuit) niet in je mond komt.
3) tegen bactieren en infecties enzovoortz alhoewel dit natuurlijk niet helemaal beschermt.

Enne er zijn er nog een paar maar kan er zo snel niet op komen.

The Willow knows what the storm does not: that the power to endure harm outlives the power to inflict it.
pi_9262795
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 16:06 schreef Maud_Dib het volgende:
dat denk ik dus ook, volgens mij is het indd de veiligheid die ze creeren voor hun eigen gevoel...

nah als ik zoeits tegenga neem ik wel gasmasker

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')