abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9258895
Ik krijg straks iemand te eten die vegetarisch is. Eet ook geen vis, en ook geen paddenstoelen (niet omdat ie het zielig vindt, maar omdat ie ze gewoon niet lust). En ik ben zelf niet zo'n tofu-fan. Iemand een idee voor een leuk en lekker recept?
mooi he, alles
pi_9258980
Neem zo'n vierkant Italiaans brood (ben de naam ff kwijt, is bij de Appie Hein te koop), snij deze overlangs open, smeer 1 kant in met pesto, de andere met tappenade, en tussenin met mozzarella. 10 tot 15 minuten in de oven en voila. Bon apetit.

-edit-
Focaccia, dat was de naam

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  donderdag 20 maart 2003 @ 14:39:45 #3
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_9259117
Vegetarische lasagne:

Ui,
Knoflook
Spinazie
Courgette
Champignons
Tomatenpuree
Bechamelsaus
mozzarela
lasagne vellen

De groenten hakken en even fruiten in een beetje olie, vervolgens de tomaten puree toevoegen op smaakbrengen met peper, zout, oregano en een tee lepel pesto . Vellen even wellen in heet water. Vervolgens groentenmix vellen groentemix vellen stapelen. Overgieten met bechamel saus, afmaken met plakjes mozzarela. Op 25 minuutjes in de oven.

I am SO omniscient that if there were to be two omnisciences, I'd be both!
  donderdag 20 maart 2003 @ 15:02:26 #4
43017 _asterix_
www.koervers.nl
pi_9259645
Simpel toch.

Je hebt nodig...rijst (basmati) 1 Brocolli, 1 rode paprika, oestersaus (toko) knoflook, gember en als je wilt van die kleine maiskolfjes..krijg je vers bij de appi happi.

Rijst duurt 8 minuten .......snij de brocolli en de parika en de mais in kleine stukjes..niet al te klein. Hak de knoflook en de gember heel fijn..mag best veel zijn........verhit vervolgens in een wok of dergelijk de wat olie. Doe er dan de brocolli, knoflook en gember bij als de olie heet is. Flink blijven roeren. Na een minuut of 2 kan de paprika erbij...en dan de mais....goed blijven roeren....als de rijst bijna klaar is kun je een flinke scheut oester saus erbij doen......en een beetje water na smaak....om de saus wat dunner te maken.

Klaar

pi_9259712
Ik wist dat ik een dergelijke vraag al eens eerder had zien langskomen...

Er staan een aantal hele lekkere in Wat geef je vegetariers?
(waaronder ééntje van mij, uiteraard

Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
pi_9259835
*Kook pasta

*snij 1 ui.
* Bak ui in olie en pleur knoflook bij
* pleur (diepvries)spinazie bij (300 gram ofzo)
* pleur pasta erbij
* pleur in overnschaal
* zachte geitenkaas van de AH eroverheen, eventueel pijnboompitten

* Klaar in 15 min.

Succes!
Koken is zo makkelijk mensen, en vegetarisch wel het makkelijkst

pi_9259914
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 14:28 schreef phileine het volgende:
Ik krijg straks iemand te eten die vegetarisch is. Eet ook geen vis.
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 15:02 schreef _asterix_ het volgende:
Simpel toch.

Je hebt nodig...rijst (basmati) 1 Brocolli, 1 rode paprika, oestersaus (toko) knoflook, gember en als je wilt van die kleine maiskolfjes..krijg je vers bij de appi happi.

Euhm...

Anyway, gebruik anders gewoon seitan als vleesvervanger. Dit zijn tarwegluten, gekookt in sojasaus en gember.

Je kunt het heel fijn snijden en dan gebruiken als vegetarisch gehakt in pastasauzen, of paneren en daarna bakken als snitzels, etc...

Het is een hele makkelijke vleesvervanger omdat het zelf al vrij sterk van smaak is, maar toch ook makkelijk smaak aanneemt (jaja...), dus ook lekker in stoofpotjes e.d.

Te koop bij de betere reform/natuurvoedingwinkels.

pi_9260453
Oestersaus is idd niet erg vegetarischj. ik heb wel eens nep-oestersaus zien staan in de toko. vegetarische roerbaksaus, staat er dan bij vermeld.
A clean house is a sign of a wasted life.
  donderdag 20 maart 2003 @ 15:37:48 #9
25809 markjacoo
sokken van geitenwol
pi_9260546
geen vlees, vis of paddestoelen?

dan in ieder geval een notengerecht dus.....
Zijn erg lekkere Quiches te maken met noten. even opzoeken op een recepten-pagina. eet smakelijk.

komt van links
  vrijdag 21 maart 2003 @ 00:50:18 #10
43017 _asterix_
www.koervers.nl
pi_9274391
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 15:34 schreef zwijntje het volgende:
Oestersaus is idd niet erg vegetarischj. ik heb wel eens nep-oestersaus zien staan in de toko. vegetarische roerbaksaus, staat er dan bij vermeld.
ow ja niet aan gedacht...naam zegt het al ......uh...kan ook met soja saus
pi_9274433
heej hallo

ik heb laatst iets heel lekkers gemaakt voor me vriendin, die is vega namelijk

neem een bladerdeegplakje
neem wat spinazie en roer er wat kammembeir doorheen. doe dan de spinazie op het bladerdeeg en leg het in de oven tot het klaar is. makkelijk te maken en zeer zeeer zeeer lekker.

vrijdag 21 maart 2003 @ 08:50:27 #12
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_9276686
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 00:52 schreef Spuit het volgende:
heej hallo

ik heb laatst iets heel lekkers gemaakt voor me vriendin, die is vega namelijk

neem een bladerdeegplakje
neem wat spinazie en roer er wat kammembeir doorheen. doe dan de spinazie op het bladerdeeg en leg het in de oven tot het klaar is. makkelijk te maken en zeer zeeer zeeer lekker.

Of, better yet, voeg nog wat pijnboomitten en feta kaas toe en klaar:)
I am SO omniscient that if there were to be two omnisciences, I'd be both!
pi_9281124
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 15:09 schreef marsterretje het volgende:
*Kook pasta

*snij 1 ui.
* Bak ui in olie en pleur knoflook bij
* pleur (diepvries)spinazie bij (300 gram ofzo)
* pleur pasta erbij
* pleur in overnschaal
* zachte geitenkaas van de AH eroverheen, eventueel pijnboompitten

* Klaar in 15 min.

Succes!
Koken is zo makkelijk mensen, en vegetarisch wel het makkelijkst

Inderdaad! (dat ga ik eens een keer maken marsterretje)
Of (als je van wat 'heter' eten houdt)
-neem wat gemengde groenten (zo'n groentepakket dat je kant-en-klaar kunt kopen of gewoon wat er nog in de koelkast ligt),
-roerbak dat en doe er 1 a 2 eetlepels currypasta bij en een beetje water
-kook rijst en gooi daar wat gebakken kokosschaafsel door en wat gehakte cashewnoten
--klaar!

(je kan overigens ook de curry door de rijst gooien, of de noten bij de groenten, of tofu/quorn in plaats van noten, of gewoon iets heel anders... lekker eten maken hoeft inderdaad zeker niet moeilijk te zijn!)

Toch heeft over niks een mening hebben ook een voordeel: je hoeft niet van mening te veranderen.
pi_9286698
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 14:32 schreef Lucille het volgende:
Neem zo'n vierkant Italiaans brood (ben de naam ff kwijt, is bij de Appie Hein te koop), snij deze overlangs open, smeer 1 kant in met pesto, de andere met tappenade, en tussenin met mozzarella. 10 tot 15 minuten in de oven en voila. Bon apetit.

-edit-
Focaccia, dat was de naam

Tappenade = ansjovis
Mon 'en!
pi_9287596
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 16:30 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Tappenade = ansjovis

Het valt nog niet mee, he jongens..?

pi_9315473
Vega worden -> opofferen